Bukefalos 28 år!

Jag måste rösta nu. Frågan är på vem...

Gabby_Ossi röstar på Qitis som BM

för hon är en rutinerad ulvletare och om jag minns rätt brukar hon vara bra på att hitta detaljer i leken.

Borgmästarvalet är lite svårt känner jag

Bra om en god väljs förstås men blir det en ond som blir vald så kan det ju få konsekvenser

Minns när fio i sin första lek nominerade Paddington , som också valdes (båda onda ). Samt när BSF blev vald till BM , har för mig hon var ond utanför lyan och räddade kvar en avlslöjad ulv (fio ) genom att stoppa lynchen.

Är lite upptagen under dagen så lägger min BM röst nu så jag hunnit lägga den.

Qitis väljer cirkus till BM

Tycker hon har brukar ha god koll på lekarna och deltagarna generellt viket är en bra egenskap för en borgmästare och håller tummarna för att hon är god

Hittat hit! Konstaterar att det är för mig nya spelare med i leken, spännande! Och också någon ny roll som jag inte varit med och lekt med innan, också spännande! Aldrig varit med om att man väljer borgmästare heller så vet inte riktigt hur detta ska sluta.

Vet inte hur noga jag hinner fundera på detta med Borgmästare, mer än att det bör vara en god. Väljer en vars teorier jag brukar tycka är kloka.

Harrysen väljer Heffaklumpen till BM
Dessa tre ger komplimanger till de de väljer till BM.
Gabby_Ossi sticker ut lite eftersom hon inte nämner att hon hoppas att qitis är god.
Harrysen gör det väl egentligen inte heller...

Ulvigt eller inte? Det är frågan... jag menar, tänk om de valda är onda??

Nästa tanke var att leta efter vinkningar bland nomineringarna. Och eftersom jag vet min roll så är cirkus det enda alternativet. Det skulle göra Heffaklumpen till ulv i så fall.

Därför
Blacksmithfarm röstar på heffaklumpen
För jag tror att cirkus kanske vinkade till henne i BM nomineringen.
 
Röstlista BM-valet
08.48 Glimra röstar på Lobelia till BM
10.08 fio röstar på LenaH till BM
10.21 Gabby_Ossi röstar på qitis till BM
11.03 qitis röstar på cirkus till BM
11.05 Heffaklumpen röstar på Glimra till BM
11.11 Harrysen röstar på Heffaklumpen till BM
11:43 Blacksmithfarm röstar på LenaH till BM
13:30 cirkus röstar på Glimra till BM
14:24 Jfrelin röstar på fio till BM

Lobelia 1
LenaH 2
qitis 1
cirkus 1
Glimra 2
heffaklumpen 1
Fio 1

Den här är ju lite intressant, vilka la andraröster? @cirkus och @Jfrelin
Jag tänker att om jag satt i lyan så skulle jag kollat om nån god röstade på en ulv så skulle jag nog lite smidigt hängt på?

För mig är då cirkus intressant eftersom jag rular ut det andra scenariot pga vet min roll osv och jag tycker det är kanske lite taskigt att sätta en rookie i den här sitsen. Dessutom tycker jag som sagt inte alls att det är otänkbart att man som nybörjare väljer att vara ond i sin första lek om man nu väljer alls.

Jag tror cirkus har mer än en räv bakom örat här.


Jag är verkligen ledsen över att jag missade, jag hade antagligen röstat på @heffaklumpen för att få till lottning istf att rösta på @Glimra
Menar du alltså att en god lag första rösten på Glimra och att jag då skulle vara en ulv tillsammans med henne? Jag kan ju säga att för min del så vet ju jag att så inte är fallet eftersom jag vet min roll. Exakt samma resonemang som du har. Det får mig att tänka exakt samma om dig och rävar bakom örat.
 
Röstlista DL1 - 21.00
18.12 Jfrelin röstar på qitis
18.42 Gabby_Ossi röstar på cirkus
19.44 Heffaklumpen röstar på Jfrelin
19:?? Qitis röstar på Jfrelin
20:12 Blacksmithfarm röstar på heffaklumpen

qitis 1
cirkus 1
Jfrelin 2
Heffaklumpen 1
 
Behöver också lägga en röst nu innan vi ska sätta oss och äta men ska försöka hinna in innan DL igen.

Gabby_Ossi röstar på cirkus

för jag tror hon och Glimra skulle kunna vara i lyan tillsammans och hon därför ville ha BM-rollen till henne och samtidigt påminna om att Glimra är ny så att hon fick vara kvar längre. Första DL är alltid svårt så inte en jättestark teori och därför väljer jag ändå cirkus över Glimra så att Glimra förhoppningsvis får en chans att spela lite.
Jaja.
Samma teori som LenaH lanserade en stund senare.

Eller så vet ni båda att båda vi är goda och då har ni ju skitit i det blå. Om jag var ulv skulle jag inte sätta en ny spelare/kollega i den sitsen faktiskt.
 
Jag är på T-banan och snart i bilen på väg hem.

Vet att jag inte kommer rösta på q iallafall. Eftersom jag vet min roll tror jag inte att hon skulle velat ha mig som BM om hon är ulv.
 
Tycker DL1 är lika svårt som alltid.

Funderar över rösterna på Glimra som BM. Att rösta på en ny direkt liksom. Är det för att Glimra sitter i lyan tillsammans med de som röstade på henne (dvs Heffaklumpen och cirkus)?

Sen tycker jag att det känns knepigt att jfrelin röstar på q till lynchen nu. Visst, ett inlägg där det funderas över antal onda/goda kan likaväl komma från en ond som en god men känns som en väl enkel röst att rösta på q.
 
Jag är på T-banan och snart i bilen på väg hem.

Vet att jag inte kommer rösta på q iallafall. Eftersom jag vet min roll tror jag inte att hon skulle velat ha mig som BM om hon är ulv.
Men om q är ulv så har hon väl ingen aning om vilken roll du har? Om ni inte är ulvar tillsammans då. Det där förstod jag faktiskt inte riktigt.
 
Men om q är ulv så har hon väl ingen aning om vilken roll du har? Om ni inte är ulvar tillsammans då. Det där förstod jag faktiskt inte riktigt.
om q är ulv tror jag inte hon hade velat ha mig som BM. Vad är svårt att förstå med det? Visst finns en ond utanför lyan också men nej, det hade hon inte chansat på som ulv.
 
Men om q är ulv så har hon väl ingen aning om vilken roll du har? Om ni inte är ulvar tillsammans då. Det där förstod jag faktiskt inte riktigt.
Nu är jag inte @cirkus. Men jag tolkade det hela från henne att om jag vore ulv skulle jag inte vilja ha en god cirkus som BM? Om hon är god vet jag ju inte men hoppas på det
Om jag vore ulv så vet jag ju vilka som är i lyan och alla andra utom den utanför lyan är goda ? Så jag köper hennes resonemang rakt av
 
Funderar över rösterna på Glimra som BM. Att rösta på en ny direkt liksom. Är det för att Glimra sitter i lyan tillsammans med de som röstade på henne (dvs Heffaklumpen och cirkus)?
Du också, samma teori? Tror du att jag skulle vara så taskig mot en ny om vi satt i lyan ihop
 
Tre med samma teori att jag skulke vara ulv ihop med Glimra. Kom ihåg det om jag åker.

Jag hinner nog inte hem till DL så jag behöver rösta. Jag velar mellan alla som tror att jag är ulv pga mitt val av BM och Jfrelin för att hon röstade på q med en klen motivering eftersom jag inte tror att en ond q skulle vilja ha en god cirkus som BM tror jag att q kan vara god.
 
Jag tror faktiskt du skulle kunna göra så, ja :p.
Det som talar lite emot det är väl att @Glimra själv undanbad sig att bli vald till BM?
Jag vill inte jättegärna få en dödsdom på direkten. Har också som LenaH nämner redan noll koll badboll från början iom att det är första gången. Vill heller inte bli manipulad av ulvar att eventuellt göra fel val så det är kanske bättre att rösta på någon mer erfaren som förhoppningsvis är god?
 
Jag blir lite fundersam över att @qitis och @cirkus verkar utgå från att de båda är goda?
De två brukar väl inte lita på varandra såhär tidigt utan info??

Åas verkar det ju så uppenbart att det vore konstigt spel om de satt i lyan ihop men å tredje sidan så gör inte ulvar som man tänkt... :confused:
 
Jag blir lite fundersam över att @qitis och @cirkus verkar utgå från att de båda är goda?
De två brukar väl inte lita på varandra såhär tidigt utan info??

Åas verkar det ju så uppenbart att det vore konstigt spel om de satt i lyan ihop men å tredje sidan så gör inte ulvar som man tänkt... :confused:
Jag tål att granskas så jag är inte orolig
 

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
12 204
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
12 010
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
9 717
Senast: bollen__
·
Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
16 694
Senast: Lobelia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Avliva aggressiv hund
  • Uppdateringstråd 29
  • Försäkring

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp