Bukefalos 28 år!

Varulvslek

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fortsätter med lite tankar kring det som hänt sedan jag sist summerade.
Idahoe. Inget nytt där.
cirkus. Cirkus fortsätter att vara nyfiken på brevbäraren, men verkar sedan vara nöjd då hon inte skrivit mer.
Snurrfian. Försöker sig på att få ihop antalet deltagare med rollerna, men missar att tvillingarna är två. Inget som säger något om hennes roll dock. Däremot reagerar jag lite på #59, jag förstår absolut varför Lobelia ifrågasatte mig, det känns som att snurrfian försöker "släta över" på något vis. Fasiken vad jag är dålig att förklara. :banghead: När hon sedan kallar min och Lobelias diskussion för att jag "attackerar" så går min ulvradar igång på riktigt. Just nu åt det ondare hållet.
Lilltess. Tror inte att Myrten är fåret, just för att hon garderade sig. Kan det vara så att Myrten ÄR fåret och Lilltess är ulv och signalerar att hon uppfattat Myrtens kommunikationsförsök? Hm... Extremt tunn teori, jag vet. ;)
Matmissbrukaren. Fortsätter att förklara pedagogiskt om roller, men det säger förstås inget om hennes egen roll.
glömmerallt.
Myrten. Helgarderar sig efter sitt resonemang om fåret genom att säga att någon då måste tro att hon är fåret. Men om hon faktiskt är det, skulle det inte vara det allra smartaste att skriva? ;)
Hedinn. Förklarar så jag nästan förstår hur vittnet fungerar. För stunden neutral.
Lobelia. Vi har diskuterat godförklaringarnas vara eller icke vara. Neutral för stunden, även om jag noterar skillnaden på hennes respons jämfört med Idahoe och Myrten.
Klara. Kallar det att jag "hugger" på Lobelias formuleringar. Inte riktigt det ord jag skulle använda själv, men återigen, hon är ny så inget jag hänger upp mig på nu. Har en intressant teori om Lilltess spelsätt, även om Lilltess sedan förklarar sig. Värt att komma ihåg dock.
FiaM. Intet nytt.
CaisaLundblad. Har varit lite nostalgisk med myrten, i övrigt inget att gå på.
Sasse. Kommer in och räddar upp situationen när jag trodde det var DL på fredag. Känns liiiite mer åt den goda sidan, även om jag inte är helt på det klara hur en ulv kunde ha tjänat på att inte tala om för alla förvirrade vad som gällde.
Koppen. Har hittat hit, men inte så mycket annat.
LenaH. Har blivit med ny häst, så hon får väl vara neutral tills hon skriver något som motsäger det. ;)
Bumpo. Försvunnen.
Just nu lutar det åt att Snurrfian får min röst ikväll, såvida hon inte kan förklara sig så bra så jag får tänka om fullständigt. Nu vankas det dock julmat (dopp i grytan!) så jag får återkomma senare ikväll med mer funderingar.
 
Måste iväg en snabbis, men sedan ska jag sätta mig i lugn och ro med ett glas vin och läsa igenom tråden :)
 
Väldigt stressad nu och det brukar inte vara en bra utgångspunkt för att vara tvungen att lägga förstaröst i en ulvlek. :crazy:

Funderar allvarligt på att lägga min röst på @FiaM för att hon bytt avatar sen sist. Kan det vara ett försök att dölja ansiktsbehåringen? :angel:

@Koppen behöver alkohol för att spela. :p Är det som med bowling? Man är bäst med en lagom promillehalt?

Men herregud, jag har ju inte tiiiid att tramsa!

När jag läser alltihopa igen så känner jag att det inte finns något riktigt vettigt att gå på och det blir lite taskigt att hänga upp sig på småsaker hos de få som är aktiva. Damned if you do och damned if you don't liksom.

Därför lägger jag idag min röst på @bumpo för hon brukar vara väldigt inaktiv när hon är ulv och det har hon ju varit hittills.

LenaH röstar på bumpo
 
Varför är här så många som bara smyger runt? Är det för att inte riskera att så tidigt råka skriva något avslöjande? Det skaver lite faktiskt.. med tanke på att folk har börjat med teoriinlägg osv. Så borde man ju ge på något sätt någon respons..
 
Som vanligt finns det ju inte särskilt mycket att gå på såhär första dagen, men om jag ska summera lite tankar efter att ha läst igenom leken då...

Habina teoriade tidigt igår och har fått en del uppmärksamhet kring det. Personligen tycker jag inte att hennes och Lobelias diskussion var konstig alls, hon försökte hitta teorier för att kunna lägga tidig första-röst och då brukar åtminstone jag famla efter halmstrån lite till höger och vänster.

Lobelia är rätt snabb att svara på Habinas inlägg, men det är nog inte något att hänga upp sig på heller egentligen.

Myrten har jag en känsla av kan vara lika listig som @Mammas eller @Paddington och lura upp mig (och andra mindre erfarna spelare) på läktaren för att köpa korv om hon vill:cautious:
Hennes inlägg om fåret skulle alltså precis lika gärna kunna vara en hint om att hon faktiskt är fåret, som en om att hon inte är det...:crazy: Så jag lägger det på hyllan så länge. :)

Lilltess känns väldigt aktiv och på alerten. Pratar om svårigheten att hitta egna teorier vs att bygga vidare på andras. Det kan jag känna igen mig i, ibland kan det absolut vara svårt att komma med något eget nytt när någon innan sagt precis det man själv tänkte redan. Men, att skriva så tydligt om att hon brukar göra det skulle också kunna vara ett försök till gardering... :cautious:

LenaH lägger en tidig förstaröst, som verkar vara en okej motivering för lekens första röst tycker jag. Inget konstigt där direkt (Lycka till med nya hästen!:))

Annars tycker jag det har varit en ganska typisk början på lek, utan något som direkt sticker i ögonen på mig. Lite funderingar kring roller, lite nostalgi kring gamla lekar, någon som går vilse i skogen och någon som vill dricka vin. Som vanligt alltså! :p
 
Måste kasta innebär röst nu, har försökt vara inne och snabbläsa och egentligen finns det inte något jag har reagerat på.
Det som har stuckit ut mest i mina ögon är att Snurrfian var så djupt inne i skogen att hon gick vilse trots GPS... Var hon ute på jakt efter lyan eller gick hon vilse på väg från den? :cautious:

FiaM röstar på Snurrfian
 
Nu har jag läst igenom leken och konstaterar att det mest diskuterats kring specialroller.

Det jag reagerar mest på är Lobelias första inlägg. Önskar god jul och att alla ulvar ska utrotas. Det sticker ut mest, och är inte heller helt ovanligt att det är en ulv som skriver.
Jag tycker det var ett tamt inlägg för att inte sticka ut för my ket, men just nu sticker det ut mest.

Koppen röstar på Lobelia
 
Röstlista:
LenaH röstar på Bumpo
FiaM
röstar på Snurrfian
Koppen
röstar på Lobelia

Jag tycker det är svårt som vanligt att hitta något att gå på första DL, har inte direkt reagerat på något utöver möjligen Snurrfians kommentar om att Habina attackerat Lobelia (om något skulle jag säga tvärtom, och inte ens då skulle jag använda ordet "attackera" utan snarare "ifrågasatt"...) men jag vet inte om det säger något om Snurrfians roll.

Rösterna som lagts har varit rätt "enkla", men det brukar de vara tidigt första DL så inte heller där känner jag att jag reagerar på något.
 
Uppenbarligen så är det alltid några som stör sig på vad jag skriver, om jag säger ifrågasätter istället för attackerar känns det bättre för alla parter? ;) Det jag försökte få fram är att det nästan alltid är någon som ifrågasätter Lobelia, den här gången var det Habina, med det sagt så var allt som vanligt helt enkelt, inget som stack ut. Sen fick jag inte släta över det heller... Habina verkar vara lite på tåna den här gången.

FiaM lägger sin röst på mig för att jag har ett kasst lokalsinne... räcker det inte med att jag tänkte sätta mig och grina i skogen? :cry:;) Och att de andra retades hejvilt med mig... :cautious:

Det är väldigt många som skriver väldigt lite, Bumpo, glömmerallt har jag inte sett till alls, ha de hittat till leken överhuvudtaget?
Koppen skriver ett inlägg och lägger sen sin röst på Lobelia för att hon önskade alla en god jul. Vilket bevisar att man inte törs skriva något alls egentligen... ;)

LenaH har fått sig en ny häst, det känns lite fuskigt, jag vill också ha en häst! :rage: Eller nej vänta hur skulle jag ha tid med en häst också...

Idahoe gör ett tappert försök att få ihop lite om alla, famlar på som jag känner att jag gör just nu.

Klara är ny, (eller åtminstone ny för mig, jag har dåligt koll på vilka som har spelat tidigare) och svår att sätta fingret på än så länge.

Myrten kommer inte med så mycket egentligen utan förklarar mest roller, vilket är väldigt bra för en förvirrad stackare som mig. ;) Men hon är långt ifrån ensam om att skriva lite, det är flera som verkar anstränga sig för att inte sticka ut.
 
Nä fast det spelar egentligen ingen roll.
Åker alltid ut först oavsett om jag skriver mycket eller lite ;)
 
Shit, snabbläste lite och har ett par saker som skaver, dock är det saker som några redan nämnt så vågar inte säga riktigt än vad det är som även jag reagerat på ;) nä men inget har varit tillräckligt för en röst så som sagt kommer jag lägga en röst ikväll som inte kommer påverka så mycket då jag inte riktigt haft tid. Även om jag varit relativt aktiv så har min tid mest gått åt till att fråga saker eller ge respons på när någon sagt något till mig :) är DL 20.00 eller 21.00?
 
@Snurrfian Ptja, jag tror jag bara hann spela med dig en gång innan min skola drog igång, så din spelstil är inte alls bekant för mig. Det skumma för mig var just att du verkade uppfatta situationen åt precis motsatt håll från mig. Och det är ju något jag faktiskt reagerat på även längre fram i en lek, därav inte sagt att jag skulle röstat på någon för det. Men tagit upp det och diskuterat, för det kan ju lika gärna vara jag som missuppfattat nåt liksom. :)

Habinas ursprungsinlägg med teorier igår tog jag inte alls så allvarligt, som hon själv påpekade någonstans fanns det fler kommentarer fast om andra än Lobelia som var minst lika "uppseendeväckande", jag såg det inte som någon attack eller ens ett ifrågasättande i det läget, det var för lösryckt. Hon hade blandat ihop dagarna och var tvungen att sno ihop någon slags teori av ingenting. Jag tyckte först Lobelia lät lite hård när hon ifrågasatte, men mindre så när de diskuterade saken.
Därför kändes din kommentar för mig lite... bakvänd? :p

Det skummaste med Habina enligt mig är att jag inte funnit henne skum än... Jag finner henne nästan alltid skum när hon visat sig vara god. :cautious: :p
 
Lilltess röstar på glömmerallt

Nä vafan jag slänger in min röst nu. Motiveringen är att om man inte skriver så kan man ju inte skriva något misstänksamt och det skaver lite att glömmerallt inte varit så aktiv och visar ingenting innan första DL. fast.. hon kan ju ha glömt ;)
 
Nu har jag inte spelat med Lilltess förut, och hon förklarar visserligen att hon har den typ av spelstil att hon bygger på andras teorier snarare att komma med egna. Och visst, det kan jag förstå till viss del från nya spelare, men att inte bidra med så mycket själv och mest sitta och efterlysa aktivitet från andra har jag lite svårt för.

Sen kommer detta:

Känner att i detta läget då jag har begränsat med tid kommer släppa detta helt och kommer förmodligen lägga en röst ikväll som inte påverkar så mycket eftersom jag inte har tid till att leta misstänksamma saker i alla inlägg. Så om ingen gör en ordentlig groda kommer jag nog göra så :)
Med tanke på aktiviteten borde det funnits en del tid under dagen? Att lägga en "obetydlig" röst medvetet för att man inte har tid att leta misstänksamma saker när man hela dagen efterlyst aktivitet och teorier från andra?

Nej, det förstår jag inte. Sen om det är en miss från en oerfaren spelare eller en ulv som faktiskt inte bryr sig är ju svårare att säga.
 
Shit, snabbläste lite och har ett par saker som skaver, dock är det saker som några redan nämnt så vågar inte säga riktigt än vad det är som även jag reagerat på ;) nä men inget har varit tillräckligt för en röst så som sagt kommer jag lägga en röst ikväll som inte kommer påverka så mycket då jag inte riktigt haft tid. Även om jag varit relativt aktiv så har min tid mest gått åt till att fråga saker eller ge respons på när någon sagt något till mig :) är DL 20.00 eller 21.00?

Fast är det inte mycket bättre att skriva ut vad du reagerat på, även om andra nämnt det innan? Samt att rösta på den man finner mest misstänkt för dagen, oavsett om man tror den kan komma att få fler röster på sig? Det kan ju vara en ulv. :confused:
Jag förstår känslan att man inte vill vara med och rösta ut en god, men det är svårt att undvika i längden. ;) Att inte ta ställning är ett slags ställningstagande i sig.... :o

Edit: Haha, tvåa på bollen. :p
 
Ok, nu blir jag allmänt förvirrad... Dels att både LenaH och Lilltess röstar på inaktiva spelare. Jag har lärt mig av en klok person (kan det ha varit @Niyama?) att det är dumt att rösta på inaktiva personer, eftersom det inte för leken framåt.

Vidare reagerar jag på att koppen röstar på lobelia, utan att ens nämna hur jag och lobelia resonerat kring det hon skrivit? Fy vad jag blir förvirrad nu! :(
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
12 314
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
12 056
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
10 504
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
9 826
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Avliva aggressiv hund
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

  • Annonsera mera VII
  • Bett-dilemma
  • Föl 2020

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp