Bukefalos 28 år!

Varulvslek

Status
Stängd för vidare inlägg.
Att du så snabbt markerar att du varken är ulv eller svart får. Vilket jag lärt mig vara ulvigt. :)

Jag förstår dig lite @Habina för jag sa samma om snurris förra gånger, utgången blev att jag lynchades och Snurrfian som var ulv fick stanna kvar jättelänge.. så jag passar mig för att säga en sån sak för tidigt..
 
Att du så snabbt markerar att du varken är ulv eller svart får. Vilket jag lärt mig vara ulvigt. :)
I så fall är alla ulvar för alla brukar snabbt tala om att de är goda :). Det är liksom en del av leken att övertyga de andra om att man är god oavsett om man är det eller inte.

Men det är som med allting här, om man gör sak X så är man ulv och gör man den inte så är amn också ulv.
 
Jag förstår dig lite @Habina för jag sa samma om snurris förra gånger, utgången blev att jag lynchades och Snurrfian som var ulv fick stanna kvar jättelänge.. så jag passar mig för att säga en sån sak för tidigt..

Haha, jag kör fullt ös medvetslös jag! :D

Men så var jag ju på gång att rösta idag också och därmed försöka hitta misstänkta saker i väldigt lite text. ;)
 
I så fall är alla ulvar för alla brukar snabbt tala om att de är goda :). Det är liksom en del av leken att övertyga de andra om att man är god oavsett om man är det eller inte.

Men det är som med allting här, om man gör sak X så är man ulv och gör man den inte så är amn också ulv.

Jag lärde mig i en av mina första lekar att det var absolut no-no att göra så, jag åkte ut rätt fort. Så jag håller mig till det jag lärt mig och försöker in i det längsta inte godförklara mig, vare sig jag är god eller ulv. :)
 
Jag lärde mig i en av mina första lekar att det var absolut no-no att göra så, jag åkte ut rätt fort. Så jag håller mig till det jag lärt mig och försöker in i det längsta inte godförklara mig, vare sig jag är god eller ulv. :)
Och jag tror inte jag sett en enda som inte godförklarat sig själv mest hela tiden. Du gör ju det bara genom att leta onda för sjutton.

Jag ska låta bli att önska god och ulvfri jul, fler gånger, det är uppenbarligen stötande :)
 
Information
Spionlärlingen
får ta del av två lottade spionrader. Ulvarna får ta del av en lottad rad (och där ingår inte det uppenbara: vem ulvarna käkar).

Roller som gör val innan DL: det gäller även om personen dör vid DL eftersom den var vid liv när det skulle skickas. T.ex. brevbäraren ska skicka sina paket innan dag-DL. Om brevbäraren dör vid dag-DL har paketet ändå gått iväg. Siare får dock inte svar på sior eftersom spelaren är död när svaret skulle komma.

Ett eventuellt spöke behåller inte sin specialförmåga när det är spöke. Tvillingarna får dock prata även om en är död, så skulle en tvilling bli spöke får denne alltså prata med spökväckaren och sin tvilling.

Brevbäraren har just nu två paket att dela ut: ett beskydd och en spionrad. Det kan komma fler!

Nu har jag försökt vara tydlig :D
 
Det har hänt en del under dagen ser jag, tyvärr inte mycket som är till hjälp när det är dags att rösta men trevlig läsning. ;)
Habina är den enda som har gjort ett försök att skriva en sammanfattning/teori än så länge, förmodligen på grund av att hon hade råkat blanda ihop dagarna men ändå. Bra jobbat! :)

Som jag ser så har set än så länge mest varit det vanliga OT blandat med funderingar om vissa roller samt fördelningen mellan onda och goda. Kan i dagsläget inte se något som är misstänkt. :)

Edit, avslutade inlägget som smet innan det var färdigskrivet... :cautious:
 
Jag jobbar 12-21 idag så kommer ha svårt med tiden.. kommer följa smått under dagen och ska försöka komma med en vettig motivering. DL var kl 21.00 va? :)
 
Jag har startat min dator (som eg är en surfplatta med dockat tangentbord) och konstaterat att jag måste ha en ny dator! Massa irriterande grejor. Svårt att tagga, svårt att ändra i inläggen och när jag trycker på citat blir det inga citat, men när jag INTE gör det då jäklar... Återkommer snart med ett riktigt inlägg, det här var ett frustrationsinlägg.
 
Eller om dom försöker käka en som blivit skyddad, då blir det ju inget käk.. eller kommer vittnet bevittna det ändå?

Om vittnet så föreställer jag mig att det finns följande alternativa scenarier natten som bevittnandet sker:

1. Ulvarna käkar en annan spelare = vittnet ser en av ulvarna, vittnets identitet röjs men hen är skyddad följande natt.
2. Ulvarna väljer att inte äta = vittnet behåller sin förmåga, ulvarna vet inte att natten var utvald.
3. Ulvarna försöker käka en skyddad spelare, d v s attacken misslyckas men den sker = vittnet ser en av ulvarna, vittnets identitet röjs men hen är skyddad följande natt.
4. Ulvarna käkar vittnet = vittnet blir mat.
5. Ulvarna försöker käka vittnet men hen är skyddad = vittnet ser en av ulvarna, vittnets identitet röjs men hen är skyddad följande natt.

Så tror jag det funkar, men jag vet inte om LL ser annorlunda på saken? @Niyama
 
Ni som bara precis hittat hit skulle jag vilja se mer av. I helhet tycker jag att det inte varit så mycket ot och har varit relevanta diskussioner angående roller och uppdelning. Kan i nuläget inte inte se något allt för misstänksamt.

Om inget mer händer kommer jag nog titta närmre på lobelia efter Habinas kommentar angående snabb godförklaring av sig själv. Förra leken hade jag ju trots allt rätt om Snurrfian när hon gjorde samma sak. Sedan kommer jag även titta närmre på Habina, ville hon kanske få igång något mot lobelia eller var det bara en ärlig fundering eftersom hon trodde att hon skulle rösta på kvällen ;)
 
Om vittnet så föreställer jag mig att det finns följande alternativa scenarier natten som bevittnandet sker:

1. Ulvarna käkar en annan spelare = vittnet ser en av ulvarna, vittnets identitet röjs men hen är skyddad följande natt.
2. Ulvarna väljer att inte äta = vittnet behåller sin förmåga, ulvarna vet inte att natten var utvald.
3. Ulvarna försöker käka en skyddad spelare, d v s attacken misslyckas men den sker = vittnet ser en av ulvarna, vittnets identitet röjs men hen är skyddad följande natt.
4. Ulvarna käkar vittnet = vittnet blir mat.
5. Ulvarna försöker käka vittnet men hen är skyddad = vittnet ser en av ulvarna, vittnets identitet röjs men hen är skyddad följande natt.

Så tror jag det funkar, men jag vet inte om LL ser annorlunda på saken? @Niyama

Tack för bra förklaring :)
 
Ni som bara precis hittat hit skulle jag vilja se mer av. I helhet tycker jag att det inte varit så mycket ot och har varit relevanta diskussioner angående roller och uppdelning. Kan i nuläget inte inte se något allt för misstänksamt.

Om inget mer händer kommer jag nog titta närmre på lobelia efter Habinas kommentar angående snabb godförklaring av sig själv. Förra leken hade jag ju trots allt rätt om Snurrfian när hon gjorde samma sak. Sedan kommer jag även titta närmre på Habina, ville hon kanske få igång något mot lobelia eller var det bara en ärlig fundering eftersom hon trodde att hon skulle rösta på kvällen ;)

Men vad tror du själv om snabb godförklaring av sig själv?

Att titta på @Lobelia för något @Habina skrivit och sedan att du även ska titta på Habina för att hon har skrivit det som gör att du finner anledning att granska Lobeila närmare får mig att reagera lite. Att gripa efter halmstrån när man vet att man förmodligen måste rösta före alla andra (som Habina trodde igår och som jag gissar att du måste göra idag) tycker jag inte är något konstigt. Men resonemanget för vilka spelare som ska granskas känns lite märkligt - eller rättare sagt det som får mig att reagera är att blanda in Habina annat än att hon kanske var den som först uppmärksammade det hela. Känns som att säkra att kunna hänvisa till Habina om Lobelia skulle ryka och visa sig vara god.

Skillnad om man själv är väldigt känslig just för godförklaringar. Alla spelare har något de är känsliga för, kan vara godförklaringar, försvar mm. (Jag är det t ex för att låna/haka på andras teorier på vissa sätt - något som lurat mig flera gånger och säkert kommer att göra det igen.)
 
Ni som bara precis hittat hit skulle jag vilja se mer av. I helhet tycker jag att det inte varit så mycket ot och har varit relevanta diskussioner angående roller och uppdelning. Kan i nuläget inte inte se något allt för misstänksamt.

Om inget mer händer kommer jag nog titta närmre på lobelia efter Habinas kommentar angående snabb godförklaring av sig själv. Förra leken hade jag ju trots allt rätt om Snurrfian när hon gjorde samma sak. Sedan kommer jag även titta närmre på Habina, ville hon kanske få igång något mot lobelia eller var det bara en ärlig fundering eftersom hon trodde att hon skulle rösta på kvällen ;)

Det var en ärlig fundering eftersom jag trodde att jag skulle vara tvungen att rösta först av alla i och med mina andra planer. Därmed inte sagt att rösten skulle hamnat på Lobelia, just nu är hon ganska så neutral, även om det är något som känns knepigt med hur hon bemötte mig. Men jag måste sätta mig vid dator och läsa igenom igen för att se om jag blir klokare.

Nu - stallet! :)
 
Beträffande rollerna känns det utrett (av flera spelare tror jag) att det måste vara fem ulvar. Jag funderar på hur det svarta fåret gör för att meddela sig med lyan. Just att fåret vet vilka som ingår i lyan ger ju större utrymme för det att meddela sig. Hur det sker och om det uppfattas beror ju på vem som är fåret/vilka som sitter i lyan. Minns en lek med Hobbit-tema där @Monstermom var fåret, som i den leken var namngiven som Smaug. Momsan skrev hyllmeter om Smaug, men ingen av vi goda fattade. Inte ulvarna heller för rätt snart blev Momsan mat vilket resulterade i en kommentar där draken konstaterade vad det var för virke ulvarna var gjorda av (ledtråd: växtmaterial från en viss sorts träd som tjuren Ferdinand sitter under). I en temalös lek funkar dock inte den metoden, så fåret - som inte vill bli lammstek - måste hitta på något annat. Värt att kolla efter.

Och självklart kommer nu någon att lansera teorin om att jag är fåret för att jag skrivit ovanstående!
 
Grrr, ser otydligheter eller grammatiska inkorrektheter i mitt inlägg över detta, men det går FAN inte att kom in i ändringen! "Vi goda" = oss goda eller mer korrekt "vi som var goda i den leken". Och egentligen tror jag att alla fattar det, men det STÖR MIG!
 
Beträffande rollerna känns det utrett (av flera spelare tror jag) att det måste vara fem ulvar. Jag funderar på hur det svarta fåret gör för att meddela sig med lyan. Just att fåret vet vilka som ingår i lyan ger ju större utrymme för det att meddela sig. Hur det sker och om det uppfattas beror ju på vem som är fåret/vilka som sitter i lyan. Minns en lek med Hobbit-tema där @Monstermom var fåret, som i den leken var namngiven som Smaug. Momsan skrev hyllmeter om Smaug, men ingen av vi goda fattade. Inte ulvarna heller för rätt snart blev Momsan mat vilket resulterade i en kommentar där draken konstaterade vad det var för virke ulvarna var gjorda av (ledtråd: växtmaterial från en viss sorts träd som tjuren Ferdinand sitter under). I en temalös lek funkar dock inte den metoden, så fåret - som inte vill bli lammstek - måste hitta på något annat. Värt att kolla efter.

Och självklart kommer nu någon att lansera teorin om att jag är fåret för att jag skrivit ovanstående!

Nej det tror jag inte för om du var fåret hade detta varit ytterst dumt skrivit för nu kommer alla öppna ögonen lite extra ;) eller lurar du mig totalt nu :p
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
12 131
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
11 929
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
10 260
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
9 611
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Gräs i näshålan?
  • Annonsera mera hundar 2
  • Forl kostnad?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp