Bukefalos 28 år!

Varulvslek

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nu har jag varit ute i skogen och sprungit vilse så nu ska jag egentligen städa... :angel: Men det är roligare att leka! :D Så här långt verkar allt vara som vanligt, @Habina är förvirrad som vanligt, @Myrten förklara pedagogiskt och bra, @Lilltess lyssnar och lär av Myrten. Någon, denna gång Habina attackerar @Lobelia, antagligen första dags röst försök som inte behövdes men ändå värt att noteras. Lobelia försvarar sig, även det värt att notera... Några skriver inte alls, även det värt att notera... Var är @LenaH tex? Hon brukar kunna skriva en hel del...
 
Nej det tror jag inte för om du var fåret hade detta varit ytterst dumt skrivit för nu kommer alla öppna ögonen lite extra ;) eller lurar du mig totalt nu :p

Åh ena sidan, åh andra sidan... ;)

Tänkte inte heller det innan hon skrev det själv. :p

Sen är det såklart lättare för ulvarna att uppfatta eventuella mönster eller hintar eftersom de (liksom fåret) vet vilka de är... Så de vet att eventuella hintar eller försök till att synas kommer vara riktade mot dem specifikt.
Men som i fallet med Monstermom hjälper ju inte det alltid, eller kände fåret inte till lyan i den leken? @Myrten
 
Nej det tror jag inte för om du var fåret hade detta varit ytterst dumt skrivit för nu kommer alla öppna ögonen lite extra ;) eller lurar du mig totalt nu :p

Det är rätt vanligt att när någon diskuterat eller ställt frågor om hur en viss roll funkar så blir det diskussioner om spelaren gör det för att hen egentligen har den rollen, alternativt inte har den. Min erfarenhet är att det är vanliga teorier främst när det rör onda specialroller utanför lyan. När man väl får facit visar det sig att ibland stämmer det, ibland inte.
 
[...]Men som i fallet med Monstermom hjälper ju inte det alltid, eller kände fåret inte till lyan i den leken? @Myrten

Jodå! Men jag tror att Monster trodde att lyan skulle fatta när hon skrev så mycket om Smaug som hon gjorde. Den enda som egentligen svarade på det tror jag var du (som var god), varpå jag (som också var god) ett tag trodde att du var ond! Förhoppningsvis tyckte Monster att det var kul i alla fall, för hon var inte helt nöjd med sina "kollegor":D.
 
Jodå! Men jag tror att Monster trodde att lyan skulle fatta när hon skrev så mycket om Smaug som hon gjorde. Den enda som egentligen svarade på det tror jag var du (som var god), varpå jag (som också var god) ett tag trodde att du var ond! Förhoppningsvis tyckte Monster att det var kul i alla fall, för hon var inte helt nöjd med sina "kollegor":D.

Jo den delen minns jag. :meh: Jag minns också att jag släppte Monster och slutade "munhuggas" med henne för att ingen annan verkade tycka hon var skum. :laugh: Resten av oss tyckte ju faktiskt lyan gjorde ett förträffligt jobb för en gångs skull. :D
 
Men vad tror du själv om snabb godförklaring av sig själv?


Skillnad om man själv är väldigt känslig just för godförklaringar. Alla spelare har något de är känsliga för, kan vara godförklaringar, försvar mm. (Jag är det t ex för att låna/haka på andras teorier på vissa sätt - något som lurat mig flera gånger och säkert kommer att göra det igen.)

Jag vet inte riktigt, haha. Som sagt har jag reagerat när snurrfian gjort det innan då jag tyckt mig se ett mönster när det gäller henne.

Jag var även tydlig att om det inte händer något mer i leken så skulle jag granska båda. Habina gav ett bra svar utan att ställa sig i försvarsställning vilket oftast är ett plus. Nu börjar det dock hända lite mer saker, så jag kommer förmodligen släppa allt det här för stunden.

Jag har även en spelstil som gör att jag gärna tittar på vad andra skriver och fortsätter spåna på det själv om jag tycker lika som personen som skrev det. Dock vet jag att det är till min nackdel och förmodligen har detta med att göra att jag fortfarande är lite grön och inte tar för mig lika mycket och hittar teorier som et mer rutinerade. Jag spelar ju så mycket som möjligt för att lära mig. Och jag lär mig något nytt varenda gång :)
 
Fortfarande svårt att hitta något att gå på, Myrten har gjort en bra sammanfattning av det hon tror är de olika scenarior som vittnet kan hamna i. Hon fortsätter sedan med lite funderingar kring fåret. Hennes tankar kring dessa roller stämmer med vad jag själv har funderat på.
Lilltess och Cajsa har även de varit inne med lite olika funderingar, inte heller här kan jag se något som sticker ut i dagsläget.
Snurrfian hade gått vilse i skogen, hmm, vad gjorde hon där?
 
Fortfarande svårt att hitta något att gå på, Myrten har gjort en bra sammanfattning av det hon tror är de olika scenarior som vittnet kan hamna i. Hon fortsätter sedan med lite funderingar kring fåret. Hennes tankar kring dessa roller stämmer med vad jag själv har funderat på.
Lilltess och Cajsa har även de varit inne med lite olika funderingar, inte heller här kan jag se något som sticker ut i dagsläget.
Snurrfian hade gått vilse i skogen, hmm, vad gjorde hon där?
Jag jagade! :D Eller hunden jagade och jag gick vilse hur man nu kan göra det med GPS... :o
 
Nu ska vi se om jag kan bringa någon reda i mina tankar, ny på det här som jag är.

Idahoe - Har inte varit värst aktiv. Syns vilja bli spöke. :)

LenaH - Hittat hit, men inte mer.

Habina - Börjar med en sammanfattning av nästan ingenting. Bra gjort. Förvirrar sig med vilken dag det är. Funderar på vittnet och dess roll. Hugger på Lobelias formuleringar.

cirkus - Har fått en julklapp och funderar lite över brevbärarens roll.

Snurrfian - Funderar lite över antal ulvar. Men kan tydligen inte räkna. ;) Går vilse i skogen under jakt. Ulvjakt?

Lilltess - Diskuterar en hel del kring olika roller. Säger att hon gärna kikar på andras teorier och spinner vidare själv. För att hon vet vilka som är ulvar och har svårt att hitta på teorier om dom hon vet är goda?

Koppen - Hittat hit, men inte mer.

Matmissbrukaren - Lite funderingar på spionlärlingen och några försök till svar på andra deltagares funderingar på olika roller.

glömmerallt - hittat hit men inte mer än så.

Myrten - Erfaren spelare med stor koll. Skulle lätt kunna lura brallorna av mig. Ifrågasätter att Lilltess vill granska Lobelia pga något Habina skriver. Fundrar över hur det svarta fåret ska avslöja sig för ulvarna utan att avslöja sig för alla.

Hedinn - Hjälper till att reda upp CaisaLundblads förvirrade tankar om spökväckaren. Samt har lite tankar om vittnet.

Lobelia - går snabbt i försvarsställning när Habina börja teoria lite smått mot henne. En god som verkligen vill bevisa att hon är god eller en ulv som vill att vi ska tro att hon är god?

Klara - Det är ju jag.

Sasse - Hittat hit, men inte mer än så.

FiaM - Har inte kommit med så mycket egna funderingar, mest korta sammafattningar av vad som hänt i tråden.

CaisaLundblad - Snurrar först lite kring spökväckaren för att senare prata om en gammal lek och det svarta fåret.

Bumpo - Någon som har sett Bumpo?
 
@Klara sa ju faktiskt att jag alltid spelat så ;) en gång råkade jag kopiera en hel teori från paddan när jag skulle spinna vidare på en teori,(då var jag god) mest så du inte missförstod mig :) som sagt vet jag att det är riskfyllt, men om man inte ser något konkret själv innan någon annan tar upp det så är det ju så man får spela :) börjar dock lära mig efter att ha studerat gamla lekar. :)
 
Men vad tror du själv om snabb godförklaring av sig själv?

Att titta på @Lobelia för något @Habina skrivit och sedan att du även ska titta på Habina för att hon har skrivit det som gör att du finner anledning att granska Lobeila närmare får mig att reagera lite. Att gripa efter halmstrån när man vet att man förmodligen måste rösta före alla andra (som Habina trodde igår och som jag gissar att du måste göra idag) tycker jag inte är något konstigt. Men resonemanget för vilka spelare som ska granskas känns lite märkligt - eller rättare sagt det som får mig att reagera är att blanda in Habina annat än att hon kanske var den som först uppmärksammade det hela. Känns som att säkra att kunna hänvisa till Habina om Lobelia skulle ryka och visa sig vara god.

Skillnad om man själv är väldigt känslig just för godförklaringar. Alla spelare har något de är känsliga för, kan vara godförklaringar, försvar mm. (Jag är det t ex för att låna/haka på andras teorier på vissa sätt - något som lurat mig flera gånger och säkert kommer att göra det igen.)

Glömde visst att ge respons på delen varför jag blandade in Habina. Det var ju för att jag citerade hennes inlägg och tyckte att funderingen var värd att fundera på. För att visa tydligt att jag inte bara "hakade på" utan att jag tänkte lite åt det hållet jag med. :)

Känner att i detta läget då jag har begränsat med tid kommer släppa detta helt och kommer förmodligen lägga en röst ikväll som inte påverkar så mycket eftersom jag inte har tid till att leta misstänksamma saker i alla inlägg. Så om ingen gör en ordentlig groda kommer jag nog göra så :)
 
Nu har jag varit ute i skogen och sprungit vilse så nu ska jag egentligen städa... :angel: Men det är roligare att leka! :D Så här långt verkar allt vara som vanligt, @Habina är förvirrad som vanligt, @Myrten förklara pedagogiskt och bra, @Lilltess lyssnar och lär av Myrten. Någon, denna gång Habina attackerar @Lobelia, antagligen första dags röst försök som inte behövdes men ändå värt att noteras. Lobelia försvarar sig, även det värt att notera... Några skriver inte alls, även det värt att notera... Var är @LenaH tex? Hon brukar kunna skriva en hel del...

Fast vänta nu. Var någonstans attackerar jag Lobelia? Jag summerade mina tankar och noterade att det kändes lite ulvigt med hennes godförklaring, men det var inte någon attack! Lobelia ville att jag förtydligade hur jag tänkte, vilket jag gjorde och vi kom överens om att vi inte var överens. Men var någonstans har jag skrivit att jag skulle rösta på henne? :confused: Jag blir väldigt misstänksam mot dig när du skriver så där, förstorar upp någonting som egentligen inte är så speciellt stort. :cautious:
 
Idahoe. Verkar tycka att det är skoj med en stor lek. För att hon är en positiv person eller för att hon får många fler att käka? O_o
Myrten. Har hittat hit, men åker till Rom. Känns sådär lagom orättvist, men oklart om det kan göra henne till ulv.
Lobelia. Önskar alla en god jul. Ulvgod jul? :cautious:

För övrigt förstår jag inte hur min kommentar om Lobelia är "värre" än min kommentar om Idahoe och Myrten? :confused:
 
Fast vänta nu. Var någonstans attackerar jag Lobelia? Jag summerade mina tankar och noterade att det kändes lite ulvigt med hennes godförklaring, men det var inte någon attack! Lobelia ville att jag förtydligade hur jag tänkte, vilket jag gjorde och vi kom överens om att vi inte var överens. Men var någonstans har jag skrivit att jag skulle rösta på henne? :confused: Jag blir väldigt misstänksam mot dig när du skriver så där, förstorar upp någonting som egentligen inte är så speciellt stort. :cautious:

Här kan jag bara hålla med, vi redde ut situationen och kan konstatera att vi inte är eniga. För min del var det för jag var nyfiken på hur Habina tänker, jag ser det som alla godförklarar sig själva då grunden i leken är att alla ska vara goda eller låtsas vara det. Självklart är jag skyldig till att godförklara mig själv, det har gjort i varje lek hittills.

Vet inte riktigt vad jag ansats försvara mot, för min del ser jag det mest som jag konstaterar faktum och så försöker jag få lite diskussion.
 
Om vittnet så föreställer jag mig att det finns följande alternativa scenarier natten som bevittnandet sker:

1. Ulvarna käkar en annan spelare = vittnet ser en av ulvarna, vittnets identitet röjs men hen är skyddad följande natt.
2. Ulvarna väljer att inte äta = vittnet behåller sin förmåga, ulvarna vet inte att natten var utvald.
3. Ulvarna försöker käka en skyddad spelare, d v s attacken misslyckas men den sker = vittnet ser en av ulvarna, vittnets identitet röjs men hen är skyddad följande natt.
4. Ulvarna käkar vittnet = vittnet blir mat.
5. Ulvarna försöker käka vittnet men hen är skyddad = vittnet ser en av ulvarna, vittnets identitet röjs men hen är skyddad följande natt.

Så tror jag det funkar, men jag vet inte om LL ser annorlunda på saken? @Niyama

Precis så :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
11 701
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
11 584
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 908
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
9 305
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp