Bukefalos 28 år!

Varulvslekarnas anmälningstråd

Status
Stängd för vidare inlägg.
det har ju även stått i förra anmälningstråden ;)

Kul att du gillar temat :)
:p
Jag var otåligt fan av serien så orkade inte vänta på de svenska översättningarna så bok 4-6 har jag på engelska.
Sedan har jag högläst hela serien två(!) gånger första gången för min äldste som nu är 12 år ( ja det tar drygt 10-12 månader att läsa högt hela serien varje gång....) och fick då införskaffa de jag inte hade på svenska.
Sedan en gång till för min yngste som är 7 1/2 nu
Håller på att försöka få den äldste som är riktigt duktig på engelska att läsa de jag har på engelska....
Jag är ett stort fan av fantasy överhuvudtaget
Min första "kärlek" i den kategorin var Sagan om Ringen och därefter har jag slukat det mesta i changren:)
 
:p
Jag var otåligt fan av serien så orkade inte vänta på de svenska översättningarna så bok 4-6 har jag på engelska.
Sedan har jag högläst hela serien två(!) gånger första gången för min äldste som nu är 12 år ( ja det tar drygt 10-12 månader att läsa högt hela serien varje gång....) och fick då införskaffa de jag inte hade på svenska.
Sedan en gång till för min yngste som är 7 1/2 nu
Håller på att försöka få den äldste som är riktigt duktig på engelska att läsa de jag har på engelska....
Jag är ett stort fan av fantasy överhuvudtaget
Min första "kärlek" i den kategorin var Sagan om Ringen och därefter har jag slukat det mesta i changren:)

Haha, jag har "bara" sista på engelska jag...
Men har flera gånger funderat på att läsa hela serien på engelska. Kan bli spännande att återupptäcka böckerna - jag har mest sett på filmerna (om och om igen) sedan de kom ut...
 
Haha, jag har "bara" sista på engelska jag...
Men har flera gånger funderat på att läsa hela serien på engelska. Kan bli spännande att återupptäcka böckerna - jag har mest sett på filmerna (om och om igen) sedan de kom ut...
Filmerna har som vanligt gjort om lite och uteslutit ganska mycket
Orginalspråket är helt klart att föredra:)
Och ja filmerna har vi sett 100ggr( eller nåt ) vi också!:)
 
Jag tror faktiskt att det här är den enda Harry Potter film jag sett..har aldrig läst några böcker. Men kompisarna lurade iväg mig på premiären av den här på bio och där satt jag och blev rädd :o är otroligt lättskrämd och lyckades skrika till vilket kompisarna hade jätteroligt åt... :angel:
 
Jag tror faktiskt att det här är den enda Harry Potter film jag sett..har aldrig läst några böcker. Men kompisarna lurade iväg mig på premiären av den här på bio och där satt jag och blev rädd :o är otroligt lättskrämd och lyckades skrika till vilket kompisarna hade jätteroligt åt... :angel:
:bump::eek::eek::nailbiting:
 
Senast ändrad:
Filmerna har som vanligt gjort om lite och uteslutit ganska mycket
Orginalspråket är helt klart att föredra:)
Och ja filmerna har vi sett 100ggr( eller nåt ) vi också!:)

Ja, jag vet - jag har ju läst alla, men eftersom jag har sett filmerna mer så kan det ju bli spännande att läsa om böckerna. Kanske ska kolla om bibblan har dem på engelska...
 
Jag tror faktiskt att det här är den enda Harry Potter film jag sett..har aldrig läst några böcker. Men kompisarna lurade iväg mig på premiären av den här på bio och där satt jag och blev rädd :o är otroligt lättskrämd och lyckades skrika till vilket kompisarna hade jätteroligt åt... :angel:
Vad blev du rädd för då? *nyfiken*

Jag minns de åren filmerna började komma ut. Ett tag var det en Harry Potter och en Sagan om Ringen som hade premiär varje år. Och jag gick på alla - det är nog den biotätaste perioden i mitt liv... :)
 
Jag har läst HP på engelska många gånger. Ljudböckerna snurrar alltid när jag kör bil, just nu lyssnar jag faktiskt på tredje boken. :)

På svenska testade jag att läsa ifjol, men jag tyckte det var mycket som försvann i översättningen. :(
 
LL: Paddington

1. Hjartagna
2. quarter4ever
3. Habina
4. bollen__
5. Snurrfian
6. Lilltess
7. Klara
8. Lobelia
9. FiaM
10. Idahoe
11. Gabby_Ossi
12. fio
13. LenaH
14. glömmerallt
15. Mirtai
16. Blacksmithfarm
17. Koppen
18. Artline
19. cirkus

Jag har drabbats av någon form av motesumas hämd så jag spenderar min tid inte alltför långtifrån *toaletten*. Och om vi ändå inte åker på ett extra äventyr kan jag ju äventyra lite mer virtuellt.

Dock så kommer min närvaro vara tidig kväll svensk tid och tidig morgon svensk tid.
 
LL: Paddington

1. Hjartagna
2. quarter4ever
3. Habina
4. bollen__
5. Snurrfian
6. Lilltess
7. Klara
8. Lobelia
9. FiaM
10. Idahoe
11. Gabby_Ossi
12. fio
13. LenaH
14. glömmerallt
15. Mirtai
16. Blacksmithfarm
17. Koppen
18. Artline
19. cirkus
20. Niyama
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 582
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
11 361
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
11 468
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
9 102
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp