Varulvslekarnas anmälningstråd

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag vet inte riktigt hur listan ser ut? Men jag skulle kunna tänka mig att vara LL om ingen annan vill :) Annars kan jag leka istället!

Jag tycker @FiaM borde bli automatiskt anmäld till nästa lek eftersom hon var den som drog fram tråden :D
 
Jag vet inte riktigt hur listan ser ut? Men jag skulle kunna tänka mig att vara LL om ingen annan vill :) Annars kan jag leka istället!

Jag tycker @FiaM borde bli automatiskt anmäld till nästa lek eftersom hon var den som drog fram tråden :D
:o Då ska jag aldrig mer leta fram tråden :crazy::idea::rofl:
Är leksugen så beroende på när nästa lek startar och hur komplicerat det blir kanske jag hoppar på. :)
 
Jag är lite sugen på en lek där man får önska roll, men har ingen brådska att hålla den leken på lääääänge. :) Däremot följer jag gärna en Idahoe-lek från läktarplats. :D
 
Jag är lite sugen på en lek där man får önska roll, men har ingen brådska att hålla den leken på lääääänge. :) Däremot följer jag gärna en Idahoe-lek från läktarplats. :D
Hur menar du med önska roll? Det får man väl alltid? :) Eller till viss del, kan ju bli jobbigt med en lek med 5 änglar tex :p
 
Tja, de gånger jag har PMat en LL och sagt "Snälla snälla kan få vara/slippa vara en viss roll?" Så har jag fått det :)
Och är jag själv LL lyssnar jag såklart om någon absolut inte vill vara ond tex ;)
Va? På riktigt??
Vilka LL lottar selektivt??

Alltså - jag menar inte att du ska namnge någon men jag skulle vilja höra från de lekledare som hörsammar såna önskningar om det nu är så, det kanske bara är slumpen som spelat in?
 
Va? På riktigt??
Vilka LL lottar selektivt??

Alltså - jag menar inte att du ska namnge någon men jag skulle vilja höra från de lekledare som hörsammar såna önskningar om det nu är så, det kanske bara är slumpen som spelat in?

Jag hoppas generellt att det inte är så att folk gör detta jämt och ständigt. Jag får väldigt sällan såna pm i alla fall när jag är LL. En gång har jag skickat pm och bett om att slippa vara ond pga ork och tidsbrist, jag skulle inte orkat skriva i lyan också just då. Men det går ju inte att göra flera gånger, för de som är LL deltar ju också ibland och skulle ju kunna se mönstret sas. När jag varit LL har jag några få gånger (jag minns två gånger under alla år, men det kan vara nån mer gång) anpassat roller efter speciella önskemål, inte då att folk vill ha eller inte vill ha en viss roll utan för att kunna vara med alls.
 
Va? På riktigt??
Vilka LL lottar selektivt??

Alltså - jag menar inte att du ska namnge någon men jag skulle vilja höra från de lekledare som hörsammar såna önskningar om det nu är så, det kanske bara är slumpen som spelat in?
Jag har vid ett tillfälle önskat slippa en roll (ängel efter att ha varit det 5 lekar av 7) och vid ett tillfälle har jag fått ett önskemål om att anpassa rollen för att klara det tidsmässigt.

Och ja jag slapp vara ängel men blev inte lottad som det i vilket fall som helst och såg till att den deltagare med tidsbrist fick en roll som funkade. Det handlade inte om önskemål som kunde påverka nämnvärt.
 
Hur menar du med önska roll? Det får man väl alltid? :) Eller till viss del, kan ju bli jobbigt med en lek med 5 änglar tex :p

Inte för att jag tror att fem deltagare skulle vilja vara ängel, men då står det förstås i rollistan "ängel, kan skydda en person vissa nätter" och så får varje ängel bara skydda var femte natt (men de vet förstås inte vilken natt utan anger vem de skyddar varje natt). Typ. :D
 
@LenaH och @Niyama
Menade mest som @Lobelia skrev det.
Jag har vid något tillfälle önskat att få vara roll som hade kontakt med någon annan (ond i lya, tvilling etc) för att jag kände att mitt huvud inte hade orkat utan att få någon att bolla tankar med just den perioden.
Har fått önskemål nån gång som LL enligt liknande princip och valt att lyssna på det.

Jag menade alltså inte att man inför varje lek kunde skriva "jag är sjukt sugen på att vara spion" och sen förvänta sig att bli det bara för att :) utan snarare något enstaka tillfälle när det fanns någon särskild anledning (tidsbrist, varit samma roll extremt mycket, eller liknande)
 
@LenaH och @Niyama Jag har vid nåt tillfälle bett LL att få vara på goda sidan, då orken varit sisådär och för mig krävs det mer att vara ond än god.

Tror inte att det är vanligt med önskemål, utan mer att det kan dyka upp nån gång ibland.

Men i min lek så skulle alla få önska (sen om man inte vill önska så slipper man förstås), däremot är det inte säkert att alla får den roll de vill. Tex om nio vill ha goda roller och en vill vara ond utanför lyan, så blir ju balansen lite skev. ;)
 
Tja, de gånger jag har PMat en LL och sagt "Snälla snälla kan få vara/slippa vara en viss roll?" Så har jag fått det :)
Och är jag själv LL lyssnar jag såklart om någon absolut inte vill vara ond tex ;)

Det är ju stor skillnad (för mig) på att vilja slippa något speciellt, till exempel en extra jobbig roll, och att önska att få en viss roll?
 
Det är ju stor skillnad (för mig) på att vilja slippa något speciellt, till exempel en extra jobbig roll, och att önska att få en viss roll?
Fast att vilja slippa vara ond är ju samma som att vilja vara god tex?
Nu var det ju som sagt enstaka gånger när det var särskilda skäl som jag syftade på, leken Habina föreslog är ju något annat :)
 
Va? På riktigt??
Vilka LL lottar selektivt??

Alltså - jag menar inte att du ska namnge någon men jag skulle vilja höra från de lekledare som hörsammar såna önskningar om det nu är så, det kanske bara är slumpen som spelat in?

Jag har lottat selektivt flera gånger men sällan för att någon bett mig.(det mesta har varit dubbelnickslekar och då måste en styra en del för att få bra balans det handlar t.ex om att ingen person ska ha två roller som får extra info) Dom flesta lekar jag har haft är ju dock helt vanlig lottning.

Exempel kan vara när jag hittat på en ny roll så kan helt nya deltagare(alltså de som är med i sin första lek inte någon som har varit med i 3 lekar eller så) vara "immuna" mot att bli lottade på den rollen eftersom vissa roller kan vara knepiga att veta hur de fungerar praktiskt och kan dessutom vara knepiga att förstå för rutinerade och jag vill inte avskräcka någon ny genom att ge dem en roll som inte alls fungerar.

Ett annat exempel kan vara att någon ber att få slippa vara något väldigt krävande om de inte har så mycket tid eller ork.(jag har själv bett om det också) Det är inga problem tycker jag, påverkar sällan och då inte så mycket.
 
Fast att vilja slippa vara ond är ju samma som att vilja vara god tex?
Nu var det ju som sagt enstaka gånger när det var särskilda skäl som jag syftade på, leken Habina föreslog är ju något annat :)

Det vet jag inte om jag har varit med om sedan är det ju skillnad på att önska sida och roll. Hade någon önskat det när jag var LL hade jag frågat varför. Det har väl mer handlat om att någon kanske önskat att slippa ha en roll som har kontakt med andra för att de inte har så mycket tid/ork till det och de inte tycker det är schysst mot dem då. Då finns det ju fortfarande en variation av roller de kan få (i varje fall brukar det finnas det i mina lekar).

@Habina s lek har jag koll på den har hon pratat om förut.
 
Jag har aldrig önskat någon roll (hittills) utan är lika glad vare sig jag får en specialroll (ond som god) eller "bara" blir bybo. Egentligen tycker jag mest om att vara bybo för då "vet" man inget och kan bara gå på det man tror

Sedan att det kan bli helt fel vad man tror är ju också charmen med det hela att leka (iaf för mig :p)
Att bli lurad och att luras osv :)
Mvh/ Q på soliga verandan och njuter av solen och att jag blivit särbo :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 407
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
10 992
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
11 010
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
8 923
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp