Bukefalos 28 år!

Varulvslekarnas anmälningstråd

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det verkar ju väldigt lugnt på fronten och själv håller jag på och byter jobb, så jag har inte hunnit ragga och ligga på riktigt. Nästa helg, d v s 8-9 juli har jag förhinder. Så om det finns intresse för lek då måste det vara annan LL.

Som det ser ut nu är det åtta anmälda så det är ju möjligt att dra igång med 2-4 till. Ett alternativ är att göra en dubbelnickslek. Jag minns en superkul dubbelnickslek @glömmerallt hade för kanske fem år sen. Då var vi bara nio spelare (=18 nick i leken). Frågan är dock om det skulle funka idag, för spelarna nu för tiden är så himla bra på att känna igen varandras stilar. Vi var inte lika duktiga på det då. Plus att många kanske inte vill ha dubbelnick då.

Vad säger ni?

Låter jättekul så länge jag slipper vara inblandad:angel:

Jag hoppar dock gärna över den här gången om jag får läsa en dubbelnickslek.

Har du inte hållit i någon innan så vill jag varna dig för att det kanske behövs större arbetsinsats för att hålla en sådan lek speciellt i planerings stadiet, balanseringen blir lite annorlunda och besvärligare också.

Jag har haft flera så är lite osäker på vilken du menar men de brukar bli underhållande.

Jag har haft en lek där några deltagare hade dubbelnick och några inte, om det är ett alternativ så är det bra om de som vill ha dubbelnick inte skriver det i tråden(utan bara i pm till dig) Det gör det svårare att gissa vilket dubbel nick som hör till vem och det går inte att använda uteslutningsmetod på samma sätt.
 
Ett alternativ är att göra en dubbelnickslek. Jag minns en superkul dubbelnickslek @glömmerallt hade för kanske fem år sen. Då var vi bara nio spelare (=18 nick i leken). Frågan är dock om det skulle funka idag, för spelarna nu för tiden är så himla bra på att känna igen varandras stilar. Vi var inte lika duktiga på det då.
Jag tror egentligen inte folk blivit så mycket bättre på att känna igen spelstilar, utan förr var alla måna om att inte bli igenkända, det tillhörde leken att anstränga sig för att spela annorlunda mot sitt vanliga nick (förekom ju dock en del tabbar :angel:) även om man var god. Senaste dubbelnickslekarna har ju de flesta goda struntat i om de blir igenkända, och resonerat att goda spelare har inget att dölja och det gynnar goda sidan om de kopplas ihop, så de som anstränger sig för att inte bli igenkända blir misstänkta eftersom det då är viktigare för onda att inte bli ihopkopplade med sitt originalnick.

Eftersom det blivit en taktik, tror jag det behövs något som motiverar goda att anstränga sig för att inte bli igenkända. Typ att onda får nån fördel om de lyckas koppla ihop rätt nick eller nåt.
 
Jag har haft en lek där några deltagare hade dubbelnick och några inte, om det är ett alternativ så är det bra om de som vill ha dubbelnick inte skriver det i tråden(utan bara i pm till dig)
Och ändå är det ofta nån som ändå skriver i tråden "jag vill INTE ha dubbelnick" :arghh:. Och alla utgår från att jag såklart har dubbelnick :D, jätteirriterande nån av de senaste lekarna när jag bestämt mig för att inte ha det men ändrade i sista stund och så var alla övertygade om att jag såklart har det :meh:.
 
Låter jättekul så länge jag slipper vara inblandad:angel:

Jag hoppar dock gärna över den här gången om jag får läsa en dubbelnickslek.

Har du inte hållit i någon innan så vill jag varna dig för att det kanske behövs större arbetsinsats för att hålla en sådan lek speciellt i planerings stadiet, balanseringen blir lite annorlunda och besvärligare också.

Jag har haft flera så är lite osäker på vilken du menar men de brukar bli underhållande.

Jag har haft en lek där några deltagare hade dubbelnick och några inte, om det är ett alternativ så är det bra om de som vill ha dubbelnick inte skriver det i tråden(utan bara i pm till dig) Det gör det svårare att gissa vilket dubbel nick som hör till vem och det går inte att använda uteslutningsmetod på samma sätt.
Den jag tänker på var en lek där alla hade dubbelnick.

Jag har själv haft en lek (Nationaldagsgaloppen) där några av spelarna hade dubbelnick, andra inte. Det funkade bra. Men det var några år sen. Just nu känner jag dock mest för en "hel" dubbelnickslek. Eller kanske en anonym lek. Men först måste vi väl ha tillräckligt med spelare. Och snart har vi väl kommit så långt att @Gabby_Ossi kunde vara LL? Minns inte riktigt när det var + att jag inte har tid att gå tillbaka i tråden och leta just nu. Städar mitt skrivbord och det är INTE en picknick!
 
Eftersom jag inte har ork att hålla isär dubbelnick alldeles oavsett om jag åker på ett själv eller ska luska ut andras så kostar jag på mig att skriva att jag står över dubbenickslekar helt just nu. Möjligen när bebis fyller 15 eller så :cautious:;)
 
Den jag tänker på var en lek där alla hade dubbelnick.

Jag har själv haft en lek (Nationaldagsgaloppen) där några av spelarna hade dubbelnick, andra inte. Det funkade bra. Men det var några år sen. Just nu känner jag dock mest för en "hel" dubbelnickslek. Eller kanske en anonym lek. Men först måste vi väl ha tillräckligt med spelare. Och snart har vi väl kommit så långt att @Gabby_Ossi kunde vara LL? Minns inte riktigt när det var + att jag inte har tid att gå tillbaka i tråden och leta just nu. Städar mitt skrivbord och det är INTE en picknick!

Alltså det var egentligen efter den 3/6 jag kunde, men från denna veckan jobbar jag så har svårt att hinna med NattDL-uppdatering eftersom jag kör hemifrån kl 6. Så du kan gärna köra!
 
Anonym lek är helt okej för min del men dubbelnickslekar fixar inte jag att hålla i huvudet så i så fall hoppar jag över :)

För övrigt, kondoleanser till @Paddington med tanke på din namnes skapares bortgång ;) :heart
 
Nu har veckan då jag inte kunde (nästan) gått, och eftersom leken inte kommit igång än så hoppar jag in igen :)

LL: Myrten (&Artline)

Deltagare:
1. glömmerallt (om det blir blir omvandlingar elller superdupertwistat så står jag över)
2. cirkus
3. quarter4ever
4. Sookie
5. hemlig
6. Snurrfian
7. Paddington
8. Habina (har dock bara mobil just nu)
9. Idahoe
10. Madalitso
11.
12.
 
LL: Myrten (&Artline)

Deltagare:
1. glömmerallt (om det blir blir omvandlingar elller superdupertwistat så står jag över)
2. cirkus
3. quarter4ever
4. Sookie
5. hemlig
6. Snurrfian
7. Paddington
8. Habina (har dock bara mobil just nu)
9. Idahoe
10. Madalitso
11. Lobelia - om det inte blir dubbelnick, låter för rörigt.
 
LL: Myrten (&Artline)

Deltagare:
1. glömmerallt (om det blir blir omvandlingar elller superdupertwistat så står jag över)
2. cirkus
3. quarter4ever
4. Sookie
5. hemlig
6. Snurrfian
7. Paddington
8.
9. Idahoe
10. Madalitso
11. Lobelia - om det inte blir dubbelnick, låter för rörigt.

Jag måste tyvärr hoppa av. :(
 
Det är på tiden att en lek kommer igång tycker jag ;)
Men vill varna för att jag numera inte bara har föl lyckligt och väl ute, jobb på heltid och en flört. :o Flörten och jag - ja vad ska man säga:D:idea: betydligt mer seriöst är väl bra sammanfattande :)
Mår hur djävla bra som helst. Men misstänker att dessa ovan staplade faktorer KAN påverka hur jag kan delta i lekarna (osäker på det iofs - nya erfarenheter osv :p)
Game on!:p
 
Det är på tiden att en lek kommer igång tycker jag ;)
Men vill varna för att jag numera inte bara har föl lyckligt och väl ute, jobb på heltid och en flört. :o Flörten och jag - ja vad ska man säga:D:idea: betydligt mer seriöst är väl bra sammanfattande :)
Mår hur djävla bra som helst. Men misstänker att dessa ovan staplade faktorer KAN påverka hur jag kan delta i lekarna (osäker på det iofs - nya erfarenheter osv :p)
Game on!:p
Ny flört eller mer seriöst med gamla?! :D
 
Jag jobbar kväll tisdag och onsdag nästa vecka så om leken startar imorgon eller nån av de dagarna får jaha nog stå över.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 891
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
11 648
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
11 548
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
9 281
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Pall till hög säng?
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp