Bukefalos 28 år!

Varulvslekarnas anmälningstråd

Status
Stängd för vidare inlägg.
LL:

1. Hedinn
2. @Niyama
3.
4.qitis
5.
6.
7.
8.
9.
10.

Tyvärr, jag tyckte mest det var jobbigt att leka och hade inte mycket nöje av det alls så jag stryker mig. Kommer igen när jag får inspiration.
 
Jag är lite sugen på att vara LL, var ju på G i somras men passade inte ihop med när det var lagom med anmälningar och de få veckorna jag hade ledigt :p

Men nu är det ju faktiskt jullov :banana: (eller, tentapluggsperiod... Men det orkar man ju inte hela dagen i vilket fall som :angel: )
 
Jag är lite sugen på att vara LL, var ju på G i somras men passade inte ihop med när det var lagom med anmälningar och de få veckorna jag hade ledigt :p

Men nu är det ju faktiskt jullov :banana: (eller, tentapluggsperiod... Men det orkar man ju inte hela dagen i vilket fall som :angel: )
jag taggade dig just nyss :D:)
 
Tack @qitis ! Jag åker bort på nyårsafton och kommer inte hem förrän i mitten av januari. Det har ju inte hindrat förr, men jag känner mig lite dränerad på inspiration för ulvlekar både vad gäller att leka och att vara LL. Skulle det dyka upp någon lite annorlunda lek hänger jag nog gärna på och får jag själv någon briljant idé så säger jag till. Men för övrigt återgår jag till min pensionärstillvaro.

Fast jag kommer naturligtvis att läsa alla lekar!
 
Sen så höll jag ju egentligen på och slipa på en specialare med 3 sidor, men folk kanske vill fortsätta med lite mer mjukstart? Kan köra en mer vanlig lek också ;)
 
Jag tentapluggar nu, och sen när jag väl tentat så ska jag på semester, men jag skulle kunna vara biträdande LL om någon håller i en lite större lek och vill ha nån hjälp (@Gabby_Ossi?) :)
 
Sen så höll jag ju egentligen på och slipa på en specialare med 3 sidor, men folk kanske vill fortsätta med lite mer mjukstart? Kan köra en mer vanlig lek också ;)
För min del är det okej! Nog för att det är svårt, men det är ju lika för alla och framför allt blir det ju enklare att teoria om man är på annan sida än den goda om det finns fler sidor. Tycker att ringrostighet i regel ger fördel till goda, eftersom det är svårare att spela bra som ond då och de flesta teorier bygger på information, så jag är positiv. :)
 
Sen så höll jag ju egentligen på och slipa på en specialare med 3 sidor, men folk kanske vill fortsätta med lite mer mjukstart? Kan köra en mer vanlig lek också ;)
Spelar ingen roll för mig bara det inte är omvandlingar med. Men kanske svårt att få ihop tillräckligt med deltagare till en lek med tre sidor?
 
Spelar ingen roll för mig bara det inte är omvandlingar med. Men kanske svårt att få ihop tillräckligt med deltagare till en lek med tre sidor?

Ja, jag vet inte hur många som krävs? Så som jag har tänkt tror jag att det borde vara tillräckligt med ca 12 st men har inte varit LL för lek med 3 sidor innan så kommer inte ihåg riktigt hur man brukar göra med balansen...

För övrigt tänker jag att 3e sidan bara är 2 st, och de kan bara vinna för sig själv om båda lever. Om en dör går den andra över till goda eller onda sidan istället. Vet inte om du ser det som en omvandling? Det kommer vara klart från början vilken sida man kommer hamna på i så fall så inga "överraskningsmoment".
 
Ja, jag vet inte hur många som krävs? Så som jag har tänkt tror jag att det borde vara tillräckligt med ca 12 st men har inte varit LL för lek med 3 sidor innan så kommer inte ihåg riktigt hur man brukar göra med balansen...

För övrigt tänker jag att 3e sidan bara är 2 st, och de kan bara vinna för sig själv om båda lever. Om en dör går den andra över till goda eller onda sidan istället. Vet inte om du ser det som en omvandling? Det kommer vara klart från början vilken sida man kommer hamna på i så fall så inga "överraskningsmoment".

I mitt tycke är det en omvandling då en som antagligen visats som/spelat som god kan bli klassiskt ond.. men det är nog en tolkningsfråga beroende på hur du tänkt lägga upp det :) Alla som kan byta team är omvandlingar enligt mig :)
 
Jag kan vara med om det blir en hyfsat enkel lek uppläggsmässigt, annars hoppar jag o är LL eller nåt framöver :) (Jag tänker då ha som krav att @Hedinn är med så att jag kan äta henne :angel:)
 
Jag kan vara med om det blir en hyfsat enkel lek uppläggsmässigt, annars hoppar jag o är LL eller nåt framöver :) (Jag tänker då ha som krav att @Hedinn är med så att jag kan äta henne :angel:)
Hedinn är ett bra val för käk, jag är långsint hon låg bakom att ulvarna käkade mig först i disc-worldleken när jag var ond enhörning. Motiveringen var att jag hade varit med i lekarna länge den sista tiden (och i verkligheten inte varit med längre än DL 2 i de 5 senaste lekarna eller så). jag förlåter henne aldrig :heartheart:heart
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 841
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
11 404
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
11 522
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
9 262
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Uppdateringstråd 29
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp