Varulvslekarnas anmälningstråd

Ja, vi i försäkringskassemaffian behöver nåt att göra när världscupen är slut. :D

Fast jag har ju en månad på clipmyhorse så jag kan ju se en massa nu! :idea:
 
Men åh, den här leken hade jag ju velat vara med på ändå - inte hundra specialroller att behöva hålla på och sortera och ett så utmärkt valt tema (vad är det för kulturskymning, att inte ha sett Gökboet?!). Skit att det inte alls finns tid bara. April och maj borde ha minst 90 dygn vardera (och gärna bortåt 35 timmar per dygn).
 
Jag tycker förra leken var kul (eller nej, jag blev ju lynchad... 😂) och jag tänker att det är bra utan regelrätt siare men en brevbärare kan ju vara en idé?

Helt utan info gör ju att det mer leks på känsla och åtminstone jag tycker det är kul om man kan dra lite slutsatser och då har LITE fakta men inte isolerat till en eller två spelare.

Prästrollen var kul att den dammades av häromleken tex, sen dog ju tyvärr prästen tidigt men också en kul roll med begränsad fakta. 🙂
 
Jag tycker förra leken var kul (eller nej, jag blev ju lynchad... 😂) och jag tänker att det är bra utan regelrätt siare men en brevbärare kan ju vara en idé?

Helt utan info gör ju att det mer leks på känsla och åtminstone jag tycker det är kul om man kan dra lite slutsatser och då har LITE fakta men inte isolerat till en eller två spelare.

Prästrollen var kul att den dammades av häromleken tex, sen dog ju tyvärr prästen tidigt men också en kul roll med begränsad fakta. 🙂
Ja, det finns ju en massa andra roller att ta med som kan hjälpa till med teorier/slutsatser utan att det behövs en siare. Trollade röster, brevbärare som du säger, och lite annat - och så skulle man ju kunna ha med nån form av spion då som kan se vem någon röstat på bakom kulisserna, t.ex. Men då tycker jag också att det bör vara åtminstone en drällrad till lyan så att folk försöker vara lite diskreta också.

Sen tror jag att vi kanske generellt behöver vara försiktigare med att tydligt godförklara folk. Det här med att ”inte ond- eller godförklara någon utan teori” tycker jag vi slarvar lite med ibland, speciellt när man i flera inlägg poängterar att ”x har jag ju satt åt sidan tidigare”. Då blir det ju någonstans uppenbart att man har info/tror nån annan har det. I såna lägen kanske det är bättre att bara utelämna personen ur teorierna så det inte blir självklart.

Sen tror jag att den här leken blev extra svår pga lyans dolda röst. De kunde ju styra rätt bra med den, för hade bara en enda ulv åkt i lynch under leken hade det ju varit lättare att teoria och dra slutsatser.
Eller en spion på det, så den ulven behövt tänka till lite hur den röstat.
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 380
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
10 890
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
10 972
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
8 895
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp