Varulvsleken!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Mitt "väl?" kom sig av att när jag snabbläste rollbeskrivningen tyckte jag inte det var supertydligt, dvs stod ini klartext, om fen kände till lyan eller ej. Därav formuleringen. Jag tänker dock att det borde varit tydligt OM hon känt till den.
 
Mitt "väl?" kom sig av att när jag snabbläste rollbeskrivningen tyckte jag inte det var supertydligt, dvs stod ini klartext, om fen kände till lyan eller ej. Därav formuleringen. Jag tänker dock att det borde varit tydligt OM hon känt till den.

Misstänkte att det var något sådant. Jag gör tolkningen att hon inte känner till lyan, men @glömmerallt kan säkert förtydliga det också. :D
 
@Myrten Det sista där, jag vet inte riktigt om det är

*subtil hint till lyan* *FET JÄVLA HINT OCH SER NI LYAN ATT JAG ÄR FEN???*

eller

God fundering: *undrar hur det här funkar* *hoppsan, nu kommer ni fundera över mig, rubbad humor :D*

Det översta alternativet skulle ju kunna vara en ulv som hintar till fen också iof. Men det kan ju vara alternativ två som sagt. Nåja, håller ögonen på dig! :D
 
@Myrten Det sista där, jag vet inte riktigt om det är

*subtil hint till lyan* *FET JÄVLA HINT OCH SER NI LYAN ATT JAG ÄR FEN???*

eller

God fundering: *undrar hur det här funkar* *hoppsan, nu kommer ni fundera över mig, rubbad humor :D*

Det översta alternativet skulle ju kunna vara en ulv som hintar till fen också iof. Men det kan ju vara alternativ två som sagt. Nåja, håller ögonen på dig! :D

Det är ju lite svårt att spekulera kring fen redan nu, det är ju inte säkert att den vågar ge ifrån sig nåt direkt tecken redan första dagen, just eftersom folk brukar leta efter det såhär tidigt i leken. Dessutom finns ju risken att man hjälper de onda att hitta fen.
 
Det är ju lite svårt att spekulera kring fen redan nu, det är ju inte säkert att den vågar ge ifrån sig nåt direkt tecken redan första dagen, just eftersom folk brukar leta efter det såhär tidigt i leken. Dessutom finns ju risken att man hjälper de onda att hitta fen.

Det är iof sant, men gör den det känns det positivt att lyfta fram. Angående det sista är min erfarenhet att ulvar uppfattar hintar lättare än gemene kvinna. Speciellt iom att de är fler och kan diskutera saken fritt sas. Så jag har svårt att se att vi hittar något åt lyan om vi sätter en spotlight där, det ger oss snarare möjligheter att lättare se samband framöver. Tycker jag då. :)
 
Kom nyss hem och läser ikapp leken för att upptäcka att det mesta som hänt handlar om fen och draken. Vilket ger mig som ny spelare en fundering:

Hur är det med fen @glömmerallt , vid spioninfon får fen all information eller bara en del?
 
:confused::D@Mammas - vaddå rubbad humor??? [smileys här egentligen]

Jag tyckte ärligt talat att det vore bättre att starta leken med att diskutera något som har med leken att göra än att drunkna i OT. Mitt out of character telefonlekande gör mig mindre OT-benägen både vad gäller att skriva men framförallt läsa.

Och jag skulle bli... oroad om du INTE höll ögonen på mig. Ömsesidig misstroende/paranoia hör väl till leken?

MEN tanken slår mig att det din kommentar om hint faktiskt kan vara en hint det med. Från en ulv som tror hon hittat fen eller från fen som tror att en ulv kallat på henne. Eller naturligtvis från en kommentar från en god som reagerar på det hela.
 
MEN tanken slår mig att det din kommentar om hint faktiskt kan vara en hint det med. Från en ulv som tror hon hittat fen eller från fen som tror att en ulv kallat på henne. Eller naturligtvis från en kommentar från en god som reagerar på det hela.

Ok, helt seriöst... Nu rör du till det så mycket så jag funderar på att byta namn till Snurr-bina... :crazy: Men jag lovar att läsa din + mammas kommentarer + ditt senaste svar tre gånger till, så kanske jag hänger med. :banghead:
 
:confused::D@Mammas - vaddå rubbad humor??? [smileys här egentligen]

Jag tyckte ärligt talat att det vore bättre att starta leken med att diskutera något som har med leken att göra än att drunkna i OT. Mitt out of character telefonlekande gör mig mindre OT-benägen både vad gäller att skriva men framförallt läsa.

Och jag skulle bli... oroad om du INTE höll ögonen på mig. Ömsesidig misstroende/paranoia hör väl till leken?

MEN tanken slår mig att det din kommentar om hint faktiskt kan vara en hint det med. Från en ulv som tror hon hittat fen eller från fen som tror att en ulv kallat på henne. Eller naturligtvis från en kommentar från en god som reagerar på det hela.
Å ena sidan och å andra sidan.... :D
 
F ö är det som vanligt svårt att teoria och underbygga en röst första dagen och upptäckte just att @glömmerallt glömt (sic!) att skriva att BOPar inte är tillåtna! :p
 
F ö är det som vanligt svårt att teoria och underbygga en röst första dagen och upptäckte just att @glömmerallt glömt (sic!) att skriva att BOPar inte är tillåtna! :p

Perfekt! Då kan jag ju köra Ole dole doff när jag känner att panikångesten närmar sig :idea: Fast å andra sidan kanske det misstaget(?) rättas till nu när du har påpekat det. :D
 
har visst inte hänt så mycket här sedan i morse, lite småkommentarer om hintar hit och dit men utifrån LLs ganska så tydliga inlägg så drar nog iaf jag nästan slutsatsen att ingen av dem som hintar om att ev hinta om någon roll egentligen inte hintar om någon roll eftersom hintning av roll av rollinnehavaren skulle granskas mer av LL än hintning av någon annans roll så jag tror ju inte att varken @Mammas eller @Myrten skulle göra en så övertydlig hint, vilket gör att jag tror inte att någon av dem hintar om sin ev roll...

Eller något sånt.... :p
 
har visst inte hänt så mycket här sedan i morse, lite småkommentarer om hintar hit och dit men utifrån LLs ganska så tydliga inlägg så drar nog iaf jag nästan slutsatsen att ingen av dem som hintar om att ev hinta om någon roll egentligen inte hintar om någon roll eftersom hintning av roll av rollinnehavaren skulle granskas mer av LL än hintning av någon annans roll så jag tror ju inte att varken @Mammas eller @Myrten skulle göra en så övertydlig hint, vilket gör att jag tror inte att någon av dem hintar om sin ev roll...

Eller något sånt.... :p
Det där var jag tvungen att läsa tre gånger varav en högt för mig själv.
 
:rofl::rofl:
har visst inte hänt så mycket här sedan i morse, lite småkommentarer om hintar hit och dit men utifrån LLs ganska så tydliga inlägg så drar nog iaf jag nästan slutsatsen att ingen av dem som hintar om att ev hinta om någon roll egentligen inte hintar om någon roll eftersom hintning av roll av rollinnehavaren skulle granskas mer av LL än hintning av någon annans roll så jag tror ju inte att varken @Mammas eller @Myrten skulle göra en så övertydlig hint, vilket gör att jag tror inte att någon av dem hintar om sin ev roll...

Eller något sånt.... :p
Nu ska vi inte vara sådana! Jag var såååå nöjd med min teori mot @Mammas. Men... Jag tror väl inte riktigt på den. Egentligen.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
11 249
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 468
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
11 241
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
14 974
Senast: Lobelia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2023 -den andra
  • Guldfasanerna
  • Kemisk kastration?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp