Varulvsleken

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har hittat hit kanske jag ska säga! :D Jag skulle bli väldigt tacksam om någon ulv skulle kunna ta och vinka så att jag kan rösta på denne i morgon, jag kommer nog att ha tidsbrist... Eventuellt fungerar det att spela från mobilen (tack och lov för ny mobil) men jag vågar inte riktigt lita på det...:cautious:
 
Det måste vara första gången i historien som du är bland dom sista (kanske till och med sist) att hitta leken!
Plötsligt händer det ;)

Men hade ju tänkt kolla igår kväll , bara att jag somnade efter jag läst för minstingen när jag nattade honom ( klockan var runt 21- vet inte när jag somnat så tidigt på ...evigheter !)
Men ingen större inläggsmängd att läsa ikapp iaf :D
 
vi är 13 som deltar
7 goda namngivna roller i listan samt
2 onda namngivna roller
Då är det 4 till att fördela på bybor /ulvar

Psykopaten som drar med sig en lottad god är ju en kraftig förstärkning, så antingen 2 el 3 ulvar utöver psykopaten känns väl rimligast att utgå ifrån, vilket i så fall ger

Goda roller :
*Siarlärling
*Ängel
*Brevbärare
*Brevbärarens ättling
*Röstfifflare
*Borgmästare
*Bybor 3-4 st

Onda Roller:
*Ulvar 2-3 st ( 4 känns osannolikt iom att vi har en psykopat)
*Psykopat

Kul att det finns en "god lya" - åskådarna - även i denna leken:)
Då gör det ju inte så mycket om man åker tidigt då man ju samtidigt har en nyckelroll att utdela en spionrad till lämplig mottagare
 
Jag är färdigarbetad för dagen och har nu tid för varulvslek. Detta är ju värsta dagen, DL1..

Ser att q4 försöker dra igång och räknar på spelare, men där är bara en namngiven ond roll? Psykopaten då. Eller du räknade psykopat och ulv? @quarter4ever
 
Jag är färdigarbetad för dagen och har nu tid för varulvslek. Detta är ju värsta dagen, DL1..

Ser att q4 försöker dra igång och räknar på spelare, men där är bara en namngiven ond roll? Psykopaten då. Eller du räknade psykopat och ulv? @quarter4ever
Jag har väl räknat med både ulv och psykopat ? Eller vad menar du? Har fetmarkerat i mitt inlägg ?
vi är 13 som deltar
7 goda namngivna roller i listan samt
2 onda namngivna roller
Då är det 4 till att fördela på bybor /ulvar

Psykopaten som drar med sig en lottad god är ju en kraftig förstärkning, så antingen 2 el 3 ulvar utöver psykopaten känns väl rimligast att utgå ifrån, vilket i så fall ger

Goda roller :
*Siarlärling
*Ängel
*Brevbärare
*Brevbärarens ättling
*Röstfifflare
*Borgmästare
*Bybor 3-4 st

Onda Roller:
*Ulvar 2-3 st ( 4 känns osannolikt iom att vi har en psykopat)
*Psykopat


Kul att det finns en "god lya" - åskådarna - även i denna leken:)
Då gör det ju inte så mycket om man åker tidigt då man ju samtidigt har en nyckelroll att utdela en spionrad till lämplig mottagare
 
Jag ska försöka spela från mobilen idag. Dålig dag för DL 1 då jag jobbar kväll. Men men.

Ska försöka dyka in senare vid 20.30-21. Då kan jag kolla mobilen mer noggrant.
 
ja det var så jag menade, att du räknade ulv också. :)
Ja IOM att psykopaten har en egen förmåga så gjorde jag så ( även om den såvitt jag läste mig till också var ulv vilket jag också tolkade som att den ingår i lyan )
Ulv liksom bybo räknar jag som en namngiven roll - bara antalet som är osäkert
 
vi är 13 som deltar
7 goda namngivna roller i listan samt
2 onda namngivna roller
Då är det 4 till att fördela på bybor /ulvar

Psykopaten som drar med sig en lottad god är ju en kraftig förstärkning, så antingen 2 el 3 ulvar utöver psykopaten känns väl rimligast att utgå ifrån, vilket i så fall ger

Goda roller :
*Siarlärling
*Ängel
*Brevbärare
*Brevbärarens ättling
*Röstfifflare
*Borgmästare
*Bybor 3-4 st

Onda Roller:
*Ulvar 2-3 st ( 4 känns osannolikt iom att vi har en psykopat)
*Psykopat

Kul att det finns en "god lya" - åskådarna - även i denna leken:)
Då gör det ju inte så mycket om man åker tidigt då man ju samtidigt har en nyckelroll att utdela en spionrad till lämplig mottagare
Tja, det låter väl inte helt otroligt.
Jag tänker bara att det goda lyan faktiskt är ganska kraftfull för goda sidan, vilken kanske innebär att det är 4ulvar + psykopaten? Eller?

Det ger 5 onda och 8 goda roller. Det som talar mot det är att onda i så fall skulle kunna vinna redan efter morgondagens lynch - om det åker goda båda lyncherna och om de lyckas med käket. Det gör att det känns mindre troligt att det är fler än 4 onda totalt.


En fråga till @Niyama - får brevbäraren välja vilken ordning den delar ut paketen, eller måste det vara i den ordningen du skrev i rollbeskrivningen?
 
Jaha, här hade jag ångest över att jag inte hunnit in sedan igår kväll och så har ni inte skrivit nästan någonting. ;)

Inviger mitt nya tangentbord, men jag tror det får bli återlämning imorgon... Det är TRÖGT att skriva på och jag måste trycka mycket hårdare än jag brukar. Suck!

Var tvungen att byta då jag lyckats med konststycket att nöta ned plopparna på F och J, så jag inte kunde känna så jag hade fingrarna på rätt ställe... Oups, bäst jag OT:ar det här inlägget.
 
Det har ju inte hänt mycket. Q och Lilltess reder ut en tolkningsfråga (?) om vad q menar med 2 onda roller.
Q hittar leken sent, men det känns inte som att det direkt är relevant för leken. (att misstänka henne pga det.)

Hörrni, ulvar. En handuppräckning vore tacksamt! :p
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
10 943
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 354
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
8 875
Senast: bollen__
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
10 794
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp