Varulvsleken

Status
Stängd för vidare inlägg.
Men vad knepigt det är att försöka hitta något att teoria om; någon annan än de som inte är med och leker (typ hon som just räckte upp en hand).

Q och lilltess funderar lite runt rollfördelning och reder ut hur Q tänkt runt namngivna roller även bsf hakar på där (förstås ;) ) och tänker att goda lyan är kraftfull och det gör att det kanske finns risk för 4+1 i lyan även om psykopaten också är kraftfull, men hon tror inte att det är den fördelningen. Jag håller med om att det inte borde vara 4+1 i lyan just för att med det scenariot bsf tänker så finns risk att leken tar slut väldigt fort. Jag tror på 3+1 eller i bästa fall 2+1. Goda lyan ÄR kraftfull men det gäller ju att de skickar rader till goda; då är den riktigt bra, men iom att de inte vet vem som är god så finns ju risken att de droppar rader till onda och på så vis avslöjar goda specialroller, så det är vanskligt att räkna på goda lyan som så kraftfull att det skulle ge onda fördelar i form av flera i lyan.

Så kom jag inte fram till nånting egentligen...

Resten av spelarna då? Ingen som sticker ut alls eller knappt ens har skrivit nånting.
 
Men vad knepigt det är att försöka hitta något att teoria om; någon annan än de som inte är med och leker (typ hon som just räckte upp en hand).

Q och lilltess funderar lite runt rollfördelning och reder ut hur Q tänkt runt namngivna roller även bsf hakar på där (förstås ;) ) och tänker att goda lyan är kraftfull och det gör att det kanske finns risk för 4+1 i lyan även om psykopaten också är kraftfull, men hon tror inte att det är den fördelningen. Jag håller med om att det inte borde vara 4+1 i lyan just för att med det scenariot bsf tänker så finns risk att leken tar slut väldigt fort. Jag tror på 3+1 eller i bästa fall 2+1. Goda lyan ÄR kraftfull men det gäller ju att de skickar rader till goda; då är den riktigt bra, men iom att de inte vet vem som är god så finns ju risken att de droppar rader till onda och på så vis avslöjar goda specialroller, så det är vanskligt att räkna på goda lyan som så kraftfull att det skulle ge onda fördelar i form av flera i lyan.

Så kom jag inte fram till nånting egentligen...

Resten av spelarna då? Ingen som sticker ut alls eller knappt ens har skrivit nånting.

2+1 känns väl lite väl optimistiskt. Utgår hellre ifrån en mer. Den goda lyan kan ju va till fördel för ulvarna också så jag skulle nog inte säga att den är så kraftfull.

Jaha nu börjar DL1 ångesten! Vem vill ha en röst på sig?!
 
Eftersom ni verkar lite sega ( ;) ) får ni ett par frågor, ni får svara om ni har tid och lust typ:

Vilken sida tror ni kommer segra och vilken roll tror ni kommer ha störst betydelse för resultatet?
 
2+1 känns väl lite väl optimistiskt. Utgår hellre ifrån en mer. Den goda lyan kan ju va till fördel för ulvarna också så jag skulle nog inte säga att den är så kraftfull.

Jaha nu börjar DL1 ångesten! Vem vill ha en röst på sig?!

Jag gör som du - räknar snarare högt än lågt. Och som sagt den goda lyan *kan* vara till fördel för ulvarna ifall att raderna hamnar fel - det kan bli riktigt illa rent av.
 
Eftersom ni verkar lite sega ( ;) ) får ni ett par frågor, ni får svara om ni har tid och lust typ:

Vilken sida tror ni kommer segra och vilken roll tror ni kommer vara mest avgörande för resultatet?

Jag tror att goda sidan segrar! Jag tror att ängeln kommer vara avgörande. Jag tror att den kommer vara mest lättidentifierad för goda lyan och därför kunna få ta del av spioninfo på ett tidigt stadium - förstås beroende på om det kommer finnas en god lya på ett tidigt stadium.
 
Ursäkta min brist på närvaro. Är väldigt trött och oengagerad idag :( Ska läsa vad ni skrivit och se om jag har några tankar.
 
Eftersom ni verkar lite sega ( ;) ) får ni ett par frågor, ni får svara om ni har tid och lust typ:

Vilken sida tror ni kommer segra och vilken roll tror ni kommer ha störst betydelse för resultatet?

Jag tror också att den goda sidan kommer att segra, mycket på grund av "goda lyan" - som borde kunna pricka ängeln rätt. Därför tror jag, precis som cirkus, att ängeln är en avgörande roll i denna leken. I alla fall om en god åker i första DL, vilket väl oftast sker....
Däri ser jag "goda lyans" styrka. :D
 
Jag tror också att den goda sidan kommer att segra, mycket på grund av "goda lyan" - som borde kunna pricka ängeln rätt. Därför tror jag, precis som cirkus, att ängeln är en avgörande roll i denna leken. I alla fall om en god åker i första DL, vilket väl oftast sker....
Däri ser jag "goda lyans" styrka. :D

Kom ihåg att goda lyan inte får ge spionrad till samma person hela tiden, de får inte ge raden till de 2 senaste som fått rad. Det minns jag var lite knepigt i förra leken då jag hamnade i goda lyan ganska tidigt.
 
Jag gör som du - räknar snarare högt än lågt. Och som sagt den goda lyan *kan* vara till fördel för ulvarna ifall att raderna hamnar fel - det kan bli riktigt illa rent av.
Men hur troligt tycker du det känns att en rad kommer att komma till ulvarna? Med tanke på att de har hela spioninfon så borde de kunna pricka en god, tycker jag.
Det känns som att du vill förminska det - frågan är vad det skulle ge ulvarna att förminska den "goda lyan"?

Men, eftersom det inte finns mycket att gå på, och jag känner att jag behöver rösta, så:

Blacksmithfarm röstar på crikus

För att jag tycker att hon verkar vilja förminska den "goda lyans" fördel för den goda sidan. Och det skaver.
Visst, den får inte ge till samma fler än 2ggr, men det borde väl ändå dyka upp en del goda i infon tycker jag? Med extra röster och paket och allt som finns...
 
Men hur troligt tycker du det känns att en rad kommer att komma till ulvarna? Med tanke på att de har hela spioninfon så borde de kunna pricka en god, tycker jag.
Det känns som att du vill förminska det - frågan är vad det skulle ge ulvarna att förminska den "goda lyan"?

Men, eftersom det inte finns mycket att gå på, och jag känner att jag behöver rösta, så:

Blacksmithfarm röstar på crikus

För att jag tycker att hon verkar vilja förminska den "goda lyans" fördel för den goda sidan. Och det skaver.
Visst, den får inte ge till samma fler än 2ggr, men det borde väl ändå dyka upp en del goda i infon tycker jag? Med extra röster och paket och allt som finns...

Jag talade bara av egen erfarenhet från goda lyan i förra leken. Det var svårt att hitta säkra goda även om vi lyckades. Visst finns det mkt info i full spioninfo, men det är ju ffa i början skitsvårt att hitta exakt vem som är god - ta till exempel paket - de kan ju hamna hos ondingar de med. Säg att ett beskydd hamnar i lyan då kommer ju en ulv skydda sig själv och kanske lura goda lyan att den som skyddas är god och så får den en viktig spionrad. Så nej, jag förminskar inte kraftfullheten jag försöker bara balansera uttalandet från dig att den är så kraftfull - det är den så länge som infon hamnar rätt - hamnar den fel så kan den bli kraftfull åt andra hållet
 
Eftersom ni verkar lite sega ( ;) ) får ni ett par frågor, ni får svara om ni har tid och lust typ:

Vilken sida tror ni kommer segra och vilken roll tror ni kommer ha störst betydelse för resultatet?
Tack!! Var på väg att efterlysa en obligatorisk fråga :up:

Jag hoppas på goda sidan men faktum är att jag tror att det tom ( för ovanlighetens skull !) är en fördel om en god roll åker tidigt så spioninfo kan finnas tillgänglig över huvud taget för goda sidan. Och då helst en bybo förstås
MEN jag är rädd att psykopaten får en avgörande roll i leken för när den åker så åker även en god som dessutom lottas - och det kan bli bingo för lyan om tex ängeln åker då ...
För ängeln är som alltid en roll för goda sidan som kan fälla avgörandet
 
Eftersom ni verkar lite sega ( ;) ) får ni ett par frågor, ni får svara om ni har tid och lust typ:

Vilken sida tror ni kommer segra och vilken roll tror ni kommer ha störst betydelse för resultatet?
Jag hoppas att goda sidan vinner. Håller med om att den goda lyan är viktig och förmodligen ganska avgörande, det hänger ju på att de prickar goda med sin info.
Vill dock höja ett varningens finger för psykopaten som kan ställa till med väldigt mycket då den garanterat får med sig en god i fallet.
 
bollen__ röstar på quarter4ever

För att det är väldigt mystiskt att q inte skrev i leken förrän idag..

(Bio, middag m mamma o sen jobb... :( )
 
Såklart hoppas jag att goda sidan vinner och om den goda lyan har huvudet på skaft så kan de vara avgörande.

Dock skaver BSF röst lite på cirkus för jag och cirkus hade väldigt lika tankar kring den goda lyan. Vad gjorde att rösten hamnade där? Plus att jag tycker att det är bättre att inte vara allt för optimistisk när det gäller den goda lyan kraft.

Därför hamnar min röst där idag

Lilltess röstar på Blacksmithfarm
 
Btw så trodde jag att DL var 21.00 så om jag har skrivit slarvigt så var det för jag trodde att jag hade bråttom för nu hinner jag inte in igen innan 21.00.
 
Eftersom jag är på jobbet.

Ferrari röstar på Bollen_

För att hon studsar in och klagar på att det inte finns något att teoria på. Sen så röstar hon på Q pga sin inaktivitet trots att Q fyllde år igår. Nä. Känns som om hon inte har läst igenom inläggen vilket känns luden.

Err. Ferrari röstar på Bollen_

Bra att fetare. ... fet.... markera. Suck.

nu jobb till 21.30 så kikar in sen. Ciao
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
10 950
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 362
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
8 878
Senast: bollen__
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
10 819
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp