Bukefalos 28 år!

Varulvsleken

Men alltså - jag tycker att LenaH är skum med sin motivering att CB antagligen är ulv och därför smyger - trots att hon vet att CB inte varit inloggad sedan november. Samtidigt så håller jag med om att det inte är helt fel att rösta ut någon som inte hittat leken och antagligen inte gör det heller.

Men hon kan ju bli utbytt om hon är inaktiv väl?
 
Försiktigt var det här! Noterar att LenaH och Hedinn likeade inlägget om natt-DL. Och det är ju bara ulvar som bryr sig om natt-DL.. eller å andra sidan är d ju samma för specialroller. Så där föll den tanken. Och dessutom skulle ju en ulv knappast likea ett inlägg om det vore riktat till ulvarna så då borde de som gillar det isf snarare vara lite åt det oskyldigare hållet.. fast nu kom jag ju fram till att det gällde specialroller. Då torde Lena o Hedinn vara onda eller ha specialroller då, om man ska dra nån slutsats av deras knapptryckning. Eller är de bybor för att de oskyldigt kan gilla inlägget utan baktanke.
Och nu känner jag att jag verkligen har noll att gå på som lyckas göra ett helt stycke av detta halmstrå :o:D

Röster på CB och det kan man ju förstå, hon lär väl bli kickad om hon inte slumpvis kan råka titta in. Det är lätta röster men samtidigt förståeliga så det säger mig inte jättemycket ändå. Intressant blir det väl att se om rösterna mot förmodan skulle gå åt ett annat håll om ingen hasplar ur sig nåt rekordludet.
 
Röster på CB och det kan man ju förstå, hon lär väl bli kickad om hon inte slumpvis kan råka titta in. Det är lätta röster men samtidigt förståeliga så det säger mig inte jättemycket ändå. Intressant blir det väl att se om rösterna mot förmodan skulle gå åt ett annat håll om ingen hasplar ur sig nåt rekordludet.

Tänker du att alla andra också skulle rösta på CB bara för att det är enkelt?
 
Det här är svårt, förutom diskussionen om rösterna på C_B och om det är okej så har det inte hänt så värst mycket i leken. Antingen väntar folk ut varandra eller så har de inte tid. Satt själv i ett möte fram till för en kvart sedan och hoppades på något att gå på.

Jag förstår inte det skumma i att rösta ut en som inte varit aktiv alls, det är lockande att ha någon att rösta på. Det är dock lättare att göra för den som är ond och vet vilka som är kompisarna i lyan. Som ond kanske man inte gör det valet om det är en lyakompis.
 
Försiktigt var det här! Noterar att LenaH och Hedinn likeade inlägget om natt-DL. Och det är ju bara ulvar som bryr sig om natt-DL.. eller å andra sidan är d ju samma för specialroller. Så där föll den tanken. Och dessutom skulle ju en ulv knappast likea ett inlägg om det vore riktat till ulvarna så då borde de som gillar det isf snarare vara lite åt det oskyldigare hållet.. fast nu kom jag ju fram till att det gällde specialroller. Då torde Lena o Hedinn vara onda eller ha specialroller då, om man ska dra nån slutsats av deras knapptryckning. Eller är de bybor för att de oskyldigt kan gilla inlägget utan baktanke.
Och nu känner jag att jag verkligen har noll att gå på som lyckas göra ett helt stycke av detta halmstrå :o:D

Röster på CB och det kan man ju förstå, hon lär väl bli kickad om hon inte slumpvis kan råka titta in. Det är lätta röster men samtidigt förståeliga så det säger mig inte jättemycket ändå. Intressant blir det väl att se om rösterna mot förmodan skulle gå åt ett annat håll om ingen hasplar ur sig nåt rekordludet.
Nu kan jag inte tala för LenaH, men jag brukar oftast göra så när en LL ställer en fråga för att visa att det är okej för min del eller svara "ja" utan att behöva skriva ett helt inlägg i onödan. Jag tror ju inte nödvändigtvis att det bara måste vara specialroller som svarar på sånt, jag brukar i alla fall göra det oavsett roll.
 
Jag förstår inte det skumma i att rösta ut en som inte varit aktiv alls, det är lockande att ha någon att rösta på.

Det är ingen som sagt att det är skumt. Det skumma IMHO är LenaHs motivering att CB bergis är ulv och smyger, när hon vet att CB inte varit inne sen i november
 
Jag tänker i all julifrids mening att det vore betydligt roligare om de som vill leka får leka, och jag betvivlar att CB kommer titta in. Hittar inget ulvigt i övrigt o eftersom CB smyger i skuggorna istället för att komma fram och dividera med oss andra får hon enda ullkänslan för idag.

Lenis röstar på _Corpse_Bride
 
ledsen @Lenis men jag förstår inte riktigt vad du menar.
Varför skulle två ulvar gilla samma inlägg? Å varför skulle specialroller outa sig genom att likea ett inlägg. Jag tycker inte att ett likeande på det inlägget pekar åt ngt håll om man inte drar det ett steg längre å det var en ulv som likeade först å fåret som vet vilka ulvarna är hakade på - men det känns lite långsökt tycker jag. Så jag tror inte man kan dra några slutsatser av det inlägget.. Eller missar jag något väsentligt?

Jag tror att de som gillar inlägget helt enkelt är ok med den DL-tiden.
 
Det är ingen som sagt att det är skumt. Det skumma IMHO är LenaHs motivering att CB bergis är ulv och smyger, när hon vet att CB inte varit inne sen i november
I så fall lutar det åt att CB är siare. Om hon kan förutse sådant. Jo det är om inte skumt så ordentligt udda.
 
Det är ingen som sagt att det är skumt. Det skumma IMHO är LenaHs motivering att CB bergis är ulv och smyger, när hon vet att CB inte varit inne sen i november
Ligger i sängen nu men läste du inte hela inlägget?
Jag drog till med allt möjligt inklusive namnet för att motivera min röst.

Jag tycker däremot att du och @Paddington verkar vilja skapa hönsfåglar av ankfjädrar?
 
Nu kan jag inte tala för LenaH, men jag brukar oftast göra så när en LL ställer en fråga för att visa att det är okej för min del eller svara "ja" utan att behöva skriva ett helt inlägg i onödan. Jag tror ju inte nödvändigtvis att det bara måste vara specialroller som svarar på sånt, jag brukar i alla fall göra det oavsett roll.

Ta nu inte mitt halmstrå ifrån mig! :arghh:;)
 
Jag tror att det kommer hamna röster där pga det, ja. Tror du annat?

Det kommer det säkert att göra och jag skulle själv kunna rösta där just av anledningen att de flesta är leksugna och då är det bättre att en åker som troligtvis inte kommer komma in. Samtigt så finns ju risken att hon har en viktig god roll. Ogillar lätt och drev
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
10 501
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
12 313
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
12 050
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
9 824
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp