Bukefalos 28 år!

Varulvsleken

F ö så kollade jag när CB var inloggad senast och konstaterade att det var den 11 nov så oddsen att hon hittar leken är nog tyvärr rätt höga. :(
@Niyama och alla andra.
 
Haha, snacka om att vi alla är försiktiga generaler och trippar på tå för att inte skriva något som någon kan använda som motivering! :laugh:

Oavsett vilket så måste jag börja dra mig mot sängen och i brist på annat så tänker jag lägga en andraröst ...

LenaH röstar på _Corpse_Bride helt enkelt för att jag inte tror hon sett leken och när ingen spelat på så länge så kanske det är kul för alla att få vara med så länge som möjligt. Och för att hennes namn är totalt omöjligt att skriva rätt på (sorry!).
Och så är hon säkert ulv som ligger lågt och därför smyger med sin närvaro.
 
Jag tycker att det på ett sätt är vettigt att rösta på en som inte visat sig i leken, just för att alla är leksugna och då är det bättre att en som kanske inte ens kommer till leken blir lynchad. Däremot så faller ju bollens tanke om att CB inte kommit in för att hon litar på sina lurviga kompisar om hon nu inte varit inne sen 11/11.
 
Okey så här känner jag lite....
Jag vill ha aktiva spelare å med det sagt spelare som kan tillföra något i leken och som man kan få ett hum om om man kan lita på eller inte. Samtidigt är det vanskligt att rösta ut en person som inte ens varit inne i leken för man har ingen aning om vilken roll den personen har. Det kan vara en onding eller lika gärna en viktig specialroll eller "bara" bybo. Någon som är inne i leken kan iaf försvara sig om denne får röster emot sig. Och om det skulle vara så att det är en goding som får röster emot sig så kan den personen överta CBs roll om denne blir utröstad (fåret vet ju om ulvarna så denne kan ju inte komma tillbaka). Så jag tror jag nog heller vill rösta på en person som har hittat leken än någon som inte ens varit inne...

Sååå att bollen röstar på CB säger jag inget om eftersom bolllen lägger tidig röst pga aviserat tidsbrist, så då gör det att jag funderar lite mer på LenaH som lägger en andra röst på CB utan att reflekterat över att denne kan ha en viktig roll.
 
Å LenaH skriver samma sak om att CB bergis är ulv och smyger därför med sin närvaro - alltså det är ju orimligt om CB nu inte varit inne sen i november
 
@cirkus jag lägger inte så stor vikt vid bollens första röst. Hon var tvungen att rösta tidigt pga tidsbrist å det fanns absolut inget att gå på, så så klart hon tar till halmstrån å får hitta på en teori
 
sedan kan man ju notera att det är LenaH som skriver att CB inte varit inloggad sedan november å samtidigt att denne kan vara ulv å smyger med..

edit: å ni fattar väl att jag djupt generaliserar för LenaH skriver:

LenaH röstar på _Corpse_Bride helt enkelt för att jag inte tror hon sett leken och när ingen spelat på så länge så kanske det är kul för alla att få vara med så länge som möjligt. Och för att hennes namn är totalt omöjligt att skriva rätt på (sorry!).
Och så är hon säkert ulv som ligger lågt och därför smyger med sin närvaro.


Så jag tror inte att hennes slutkläm överhuvudtaget är vad LenaH egentligen tror utan bara vad hon skriver för att förstärka rösten på CB.
 
Å LenaH skriver samma sak om att CB bergis är ulv och smyger därför med sin närvaro - alltså det är ju orimligt om CB nu inte varit inne sen i november
Mm och som kriterium nr 2 nämner jag hennes ostavbara namn..
Man kan göra många kalkoner av hönsfjädrar! ;)
 
@cirkus jag lägger inte så stor vikt vid bollens första röst. Hon var tvungen att rösta tidigt pga tidsbrist å det fanns absolut inget att gå på, så så klart hon tar till halmstrån å får hitta på en teori

Agree on that och dessutom så hade inte hon (vad jag vet) , men LenaH hade kollat att CB inte varit inne sedan november och den infon kom efter att bollen röstat
 
Men alltså - jag tycker att LenaH är skum med sin motivering att CB antagligen är ulv och därför smyger - trots att hon vet att CB inte varit inloggad sedan november. Samtidigt så håller jag med om att det inte är helt fel att rösta ut någon som inte hittat leken och antagligen inte gör det heller.
 
Här med :D! Tror inte jag spelat med någon av er utom @Paddington, @glömmerallt och @cirkus har jag för mig. Intressant att se att det är ett helt nytt startfält :)

Du har spelat med mig med, men det var länge sen nu. :)

Den första att skriva något annat än "jag är här"-inlägg är Q som skriver lite om rollerna och potentiell rollfördelning. Skriver sen ytterligare en sammanfattning i #35 som inte säger så mycket, men hon noterar Mirtais inlägg om fåret.

Mirtai noterar hur fårets roll fungerar i leken.

Bollen noterar Qs inlägg och menar att hon inte ser något orimligt där, noterar bristen på något att teoria om. Röstar sedan på CB som varit frånvarande, och kanske därför förlitar sig på att hennes lurviga vänner ska hjälpa henne. Svag förstaröst lagd när inte mycket fanns att gå på, inget jag reagerar på direkt.

Fio skriver i #24 att om hon dör blir det den perfekta döden i sömnen. Skulle kunna vara en ond som vill framstå som god genom att påpeka att hon kanske dör vid NattDL. Iofs har vi ett får med så det är inte helt osannolikt att en ond käkas heller.

Paddington noterar att CB är den som inte kommit in, och håller med Fio om att det inte direkt finns något att säga om någon såhär långt. Skulle kanske kunna vara en försiktig vink till lyan från ett får? Skriver sen vidare lite om att rollfördelningen Q tar upp inte lämnar något för henne att tillägga, och noterar Mirtais inlägg om hur fårets roll fungerar.

Hemlig reagerar på fios inlägg om att sova dagtid, som ju ulvar gör. Och tydligen även vanliga arbetande människor. Så hon konstaterar att det inte säger något. Jag är osäker på om det säger något om hemlig. :p

LenaH skriver en del OT, sen svarar hon på Hemligs inlägg om Fio med att Fio ju pratar om att dö, och det gör ju sällan ulvar vid nattDL. Är både LenaH och Fio ulvar kanske LenaH vill hjälpa Fio se god ut? ... mjae, känns långsökt. Tror inte Lena hade spelat på det sättet. Men sen går hon vidare med att undra om Fio verkligen är en vanlig människa? Menar hon att Fio är något annat än en "vanlig människa"? Kanske en vink från ett får till lyan? Iofs skulle hon ju också mena att Fio kanske har en god specialroll i det fallet, antar jag. :p
Lägger sen en andraröst på CB, jag är egentligen inte avigt inställd till att leken ska fortgå så länge som möjligt... Men det känns lite vanskligt att rösta ut en inaktiv spelare pga det när hon skulle kunna ha en god specialroll och kanske kan bli utbytt istället.

Cirkus ifrågasätter att vanliga människor och ulvar sover på dagarna. Poängterar att både en ulv och en icke-ulv kan skriva att den kan dö vid nattDL ( #42)


Sedan är det också en radda inlägg som jag tolkar som mer eller mindre OT, och har svårt att utläsa något ur. Har även kommit nya inlägg nu på slutet, men jag kände att jag behövde få klart detta först och läsa ikapp resten sen.
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
10 219
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
12 037
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
11 879
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
9 566
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp