Veckans brott (ulvlek)

7 namngivna goda roller. 17 spelare. Det borde vara 6 onda, 5 ulvar och fåret. Det ger 4 bybor. Rätt många om man jämför de lekar jag varit med i. Kan bli intressant. Och svårt.
 
Jag har en fråga om mediumet. Eller egentligen om de dödas roll. Vad händer om man som död missar att skicka in sitt meddelande någon dag? Och när ska den döda lämna sitt meddelande? Dag, natt eller när som helst under dygnet?
Om man som död missar att skicka in så finns ens vision inte med i säcken helt enkelt. Jag påminner när man dör och uppmanar kanske allmänt i leken då och då, men kommer inte att jaga spelare.

Det går bra för den döde att skicka när som helst.
 
Och samma fråga som i förra leken, den lösmynte spionen, får hen drälla information till samma spelare flera gånger?

Brevbäraren, har hen bara dom fyra paketen på hela spelet, eller får hen fler under spelets gång?

Spionen kan drälla till samma spelare flera gånger.

Brevbäraren har bara fyra paket, säcken fylls inte på i denna lek. Det innebär att brevbäraren inte måste dela ut paket varje DL.
 
Tittade över fördelningen mellan onda och goda roller
Och jag kommer framtill samma slutsats som @Klara :
Goda: 7+ bybor
Onda: får + lya

Antal spelare:17
1/3 =5,66 = ca 6
11 goda: 7 specialroller+ 4 bybor
6 onda: 5 ulvar + fåret
 
Men... Vi var ju tolv i anmälningstråden. Hur sjutton blev vi sjutton? O_o

Jag som trodde det skulle bli en lugn och liten lek. :p
 
Fast frågan i sig brukar ju vara OT (och ofta temabunden så jag har noll koll).

Det är lite olika från lek till lek. Men får det igång leken är det bra. Just nu känner jag mig alldeles för lugn, tycker jag begriper rollistan, så jag oroar mig för att jag missat något väsentligt (som antal spelare...).
 
Jag förvarnar också om att jag kommer ha lite låg aktivitet, speciellt måndag-tisdag. Men jag kommer hinna in i tid till dl i alla fall.
 
Men... Vi var ju tolv i anmälningstråden. Hur sjutton blev vi sjutton? O_o

Jag som trodde det skulle bli en lugn och liten lek. :p
Och ett matematiskt svar på den frågan skulle kunna vara x+12=17
X=5
( 5 symboliserar då alla som är bortom räddning och inte kan hålla sig borta :cool:)
 
@Myrten skrev ju i anmälningstråden att leken skulle ta slut på några dagar, varvid @Niyama påpekade att det endast gällde om onda vinner. Så jag förutsätter att LL är ond. ;)
det var nog även under förutsättningen att det var runt 11-12 anmälda i tråden vid det tillfället. Nu är vi ju betydligt fler så förutsättningarna har ju ändrats lite..
 

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
11 148
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 429
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
11 041
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
14 760
Senast: Lobelia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp