Bukefalos 28 år!

Allmänt

Ej hästrelaterat om ex.vis samhälle, kropp&själ, skola&jobb, relationer samt om och kring hemmet och olika hobbyer. Ex.vis trädgård, fixande, inredning, prylar, hemelektronik, program, appar och IT. Kultur ex.vis böcker, tv, film, musik m.m. Moderatorer: Mineur, lizan

Filtrera med prefix:

Skola & Jobb Jag ska på intervju för jobb i "ny bransch" men lite samma uppgifter som tidigare och jag har ingen aning om hur lönerna ligger. Varit...
Svar
5
· Visningar
1 638
Senast: TygerTyger
·
Skola & Jobb Hur många timmar arbetar ni som jobbar heltid med helgtjänstgöring inom detaljhandeln på en vecka?
Svar
1
· Visningar
556
Senast: LenaH
·
Skola & Jobb Är det bättre att säga upp sig själv än att bli uppsagt? ( Jag vet att man kan få straffdagar) (Jag har inte misskött mig)
Svar
18
· Visningar
1 967
Senast: Lilla
·
Skola & Jobb Jag håller på med ett arbete där jag bla ska skriva om hur man ska/kan/bör hantera en situation där brukaren inte vill duscha. Jag har...
2
Svar
20
· Visningar
2 705
Senast: Nillizan
·
Skola & Jobb Jag har hört uttrycket att ett eget företag är ett halvtidsjobb, d.v.s. man jobbar 12 timmar per dygn. :meh: Även om man då skulle...
2 3
Svar
58
· Visningar
3 801
Senast: Sol
·
Skola & Jobb Fått tid för arbetsintervju på fredag! :bump: Men ahh panik för att göra bort mig totalt! Jobbet är perfekt för min situation just nu...
Svar
5
· Visningar
670
Skola & Jobb Vi har problem i arbetsgruppen som jag inte riktigt vet hur jag ska hantera. Det har pågått ganska länge nu och det påverkar alla andra...
2
Svar
38
· Visningar
3 358
Senast: No1
·
Skola & Jobb Ni som flyttat utomlands för att jobba, hur har ni gjort med det praktiska? Har ni varit bekant med arbetsplatsen innan flytt (hur?)...
Svar
5
· Visningar
1 278
Skola & Jobb Jag håller nu på att klura hur mycket skatt det ska betalas på försäljning av ett aktiebolag. Jag tror det kommer att falla under...
Svar
1
· Visningar
616
Senast: Clabbe
·
Skola & Jobb Skriver anonymt då jag inte vill hänga ut min arbetsplats. I eftermiddags fick jag som ett riktigt knytnävsslag i magen på jobbet. Har...
2
Svar
26
· Visningar
3 429
Senast: aprilmaj
·
Skola & Jobb Tänkte fråga er bukare som brukar ha tankar om sådant här... Integration? Är det ett dåligt ord?
2
Svar
39
· Visningar
2 078
Senast: tanten
·
Skola & Jobb Är det någon som vet vad som händer med A-kassan om jag tackar nej till en intervju eller tackar nej till ett erbjudet jobb? Känns lite...
Svar
1
· Visningar
651
Senast: Madeira
·
Skola & Jobb Behöver råd från "mina" kloka bukefalister. Jag har världens bästa jobb. Blev anställd i maj på en tillsvidareanställning, heltid. Har...
Svar
11
· Visningar
2 758
Senast: Magnum
·
Skola & Jobb Jag, som kanske nån kommer ihåg trivs inte på mitt jobb o har en del psykiska problem, har en heltidstjänst, men efter en mindre krasch...
Svar
1
· Visningar
550
Senast: lil-sis
·
Skola & Jobb Hej! Det här är en tråd som inte är helt lätt för mig att skapa. Men jag kör ändå! Kan inte bli mer än katastrof. Jag undrar hur...
3 4 5
Svar
82
· Visningar
5 124
Skola & Jobb Av ren nyfikenhet, vad har ni alla här pluggat eller gått för utbildningar? många eller "bara" en? :) Tänker högskola, YH eller...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
7 717
Senast: Moonshadow
·
Skola & Jobb Efter 9 år står jag plötsligt inför något jag aldrig har upplevt förut. Jag räknas nog tekniskt som arbetslös när min tjänstledighet går...
2
Svar
29
· Visningar
2 318
Senast: Gnist
·
Skola & Jobb Kom och tänka på det efter att ha läst "Lojalitet, vart ligger den?"-tråden, att så himla många verkar hinna jobba samtidigt som de har...
2
Svar
26
· Visningar
3 361
Skola & Jobb Jag har valt att byta gymnasieprogram och ska genomgå en lång praktikperiod där syftet är att hitta en praktik att utvecklas inom för...
Svar
2
· Visningar
439
Skola & Jobb Är det någon här som är duktig på att tolka kollektivavtal? Idag råkade jag och några kollegor ut för en mycket arg chef (vi har flera...
Svar
9
· Visningar
1 198

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp