Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

S
Distans Om ni skulle få önska helt fritt, utan tanke på ekonomiska förutsättningar eller annan trist verklighet... Vad skulle er drömtävling...
Svar
2
· Visningar
1 675
Senast: neywaz
·
C
Distans vid vilken ålder ungefär brukar ni distansare börja rida era hästar lite längre sträckor? Och i vilken takt ökas träningen på? Jag har...
Svar
10
· Visningar
2 360
Senast: Calle
·
S
Distans tänk så fantastiskt det är att så här sent på året kunna hålla igång och träna. Grusvägarna har väl aldrig erbjudit ett mer idealiskt...
Svar
3
· Visningar
1 464
Senast: Stopek
·
Distans Att araber tävlar i distans vet ju till och med o-invigda som jag. Men hur står sig eg. halvblod å andra större lite tunga raser? funkar...
Svar
5
· Visningar
1 387
Senast: Amia
·
C
Distans Hur gör man för att träna en häst inom distans?? Vet praktiskt taget ingenting om detta moment, och rider det heller inte men var bara...
Svar
2
· Visningar
1 413
Senast: Challan
·
K
Distans Jag satt och läste i Distans Tr och har nu några funderingar. "Mom 825 Kvalificering minimikrav Innan debuterande ryttare får deltaga...
Svar
1
· Visningar
1 128
Senast: mahlmt
·
M
Distans Hej! Läste under en tråd att flera tycker det är svårt att veta hur långt man rider. Tips!!! Gå in på lantmateriet.se där kan ni mäta...
Svar
2
· Visningar
4 717
Senast: Madde71
·
Distans Jag skulle vilja pröva på distans, men vad gör man när man inte har en egen häst? Nu har jag satt ut en annons på medryttare...
Svar
12
· Visningar
1 427
Senast: Heulwen
·
Distans Vad rider ni i för hastighet? Jag hade nu 10,65km/h och tyckte att jag red jätte fort :) Vilket jag nu har förstått att jag inte...
Svar
13
· Visningar
2 672
Senast: elefanten
·
Distans Jag skulle vilja pröva på distans, men vad gör man när man inte har en egen häst? Nu har jag satt ut en annons på medryttare...
Svar
7
· Visningar
1 289
Senast: Heulwen
·
D
Distans Hejsan! Jag håller just på med mitt projektarbete som ska handla om "alternativ" användning av vbl. travare. Dvs, visa vad man kan...
Svar
1
· Visningar
1 263
Senast: cetzyboy
·
Distans Hej! En fråga från en okunnig. Araber är ju de "typiska" distanshästarna. Jag har också förstått att travhästar fungerar ganska bra...
Svar
8
· Visningar
1 516
Senast: Bia
·
T
Distans Undrar just vilka färger som är "tagna" redan, så att säga, av klubbar där många tävlar distans? T.ex. så har ju de från Filipstad...
Svar
2
· Visningar
1 498
Senast: FamPont
·
J
Distans Är det någon som vet om man kan använda "easyboots" eller liknande istället för att sko hästen inför tävling?
Svar
4
· Visningar
1 289
Senast: neywaz
·
Distans Som tävlar distans? Skiljer det sig på något sätt från att tävla distans med andra hästraser?
Svar
7
· Visningar
1 322
Distans Jag har en fundering kring starter i distansen. Jag har nu gjort 2 CR starter med två olika hästar varav speciellt en är lugn som ett...
Svar
2
· Visningar
1 309
Senast: neywaz
·
Distans Har gått o funderat på detta ett tag o undrar om någon vet om man får rida med pulsmätare under en tävlingsritt...?
Svar
4
· Visningar
1 431
A
Distans Mitt sto har fått fång två år i rad, förra året på grund utav förgiftning och i år på grund utav eftersatt hovvård. Så ingen blir...
Svar
14
· Visningar
1 878
Senast: aspartam
·
D
Distans Mitt stall ligger ganska nära Linköpings city, (OBS Kanonbra ridvägar, bättre har aldrig skådats) så ibland rider jag till ett...
2
Svar
35
· Visningar
2 997
Senast: **BORTTAGEN**
·
Distans jag har en häst född 99 och som alltså får gå CR nästa vår. Jag undrar nu, vad behöver jag inför starten? Jag tänker främst på papper av...
2
Svar
35
· Visningar
3 108
Senast: CosmicQueen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Airtags, selar etc
  • Hjälp mig utvärdera rasförslag?
  • Hundrädda

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp