Bukefalos 28 år!

Alla former av dating, del 11

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nu kanske jag missförstått men har inte du skrivit massa inlägg här om längd? Att det är ett problem för dig?

Näe, det är mer andra som har tolkat det så.
Jag har hela tiden spekulerat i om den här långa tjejen skulle ha ett problem med min längd. Vilket mer eller mindre var en korrekt slutsats. Men som sagt hon har ju inte slutat att svara iaf. Så vi får se :).
Fick ingen godnatt gif dock. Men man ska inte övertolka :p
 
Det var väl mer att hon berätta på att hon var trött på att inte kunna ha högre skor och det faktum att hon tog lång tid på sig att svara.

Du hade ju kunnat kontra med att hennes längd är ingen issue för dig eller att hennes längd inte spelar någon roll för dig. Om det var så.
Jag är 175 barfota, mina favoritskor när det begav sig var 14 cm höga klackar. 190-ish. Min dåvarande var 170 cm lång och hade noll och inga problem med att jag blev rejält mycket längre i klackar. Han tyckte det var snyggt och coolt och sen var det bra så. Jag kände mig snygg i det, han uttryckte aldrig annat än positivt kring min längd så det var inget att grotta i. Jag hade glatt hur höga klackar som helst och kände mig som en amazon så länge partnern inte hade komplex. Då blir det snabbt jobbigt och jag känner mig tyvärr för lång och klumpig.

Exakt när är längden på kroppen viktig?
Jag fattar ju att man kan ha preferenser, men annars?
 
Du hade ju kunnat kontra med att hennes längd är ingen issue för dig eller att hennes längd inte spelar någon roll för dig. Om det var så.
Jag är 175 barfota, mina favoritskor när det begav sig var 14 cm höga klackar. 190-ish. Min dåvarande var 170 cm lång och hade noll och inga problem med att jag blev rejält mycket längre i klackar. Han tyckte det var snyggt och coolt och sen var det bra så. Jag kände mig snygg i det, han uttryckte aldrig annat än positivt kring min längd så det var inget att grotta i. Jag hade glatt hur höga klackar som helst och kände mig som en amazon så länge partnern inte hade komplex. Då blir det snabbt jobbigt och jag känner mig tyvärr för lång och klumpig.

Exakt när är längden på kroppen viktig?
Jag fattar ju att man kan ha preferenser, men annars?

Jag kanske inte var tillräckligt tydlig.
Jag sa att jag hela tiden förstått att hon var lång och gissade även helt rätt på hennes längd.
Hon gissade att jag var lite längre än henne dvs 178 cm, med tillägget "hoppas det".
Men då sa jag att jag var lika lång som henne och att även om jag vore 178 cm hade hon blivit mkt längre i klackar än mig iaf.
Fick då till svar "Ser jag ut som någon som använder klackar :rofl:".

Så min uppfattning är att hon har komplex över sin längd :(.
Men jag ska försöka förtydliga för henne att det inte spelar någon roll för mig. Så får vi se om hon kan släppa det :).
 
Jag kanske inte var tillräckligt tydlig.
Jag sa att jag hela tiden förstått att hon var lång och gissade även helt rätt på hennes längd.
Hon gissade att jag var lite längre än henne dvs 178 cm, med tillägget "hoppas det".
Men då sa jag att jag var lika lång som henne och att även om jag vore 178 cm hade hon blivit mkt längre i klackar än mig iaf.
Fick då till svar "Ser jag ut som någon som använder klackar :rofl:".

Så min uppfattning är att hon har komplex över sin längd :(.
Men jag ska försöka förtydliga för henne att det inte spelar någon roll för mig. Så får vi se om hon kan släppa det :).
Har försökt lista ut hur lång du är men inte lyckats så : Hur lång är du då?
 
Det är väl normalt får jag hoppas själv är jag 178 så det är ju ingen våldsam skillnad o det är ingen som sagt till mig att jag är kort.

Folk har sagt till mig att jag är ganska kort. Bla , mitt ex.
Vilket är ganska så korrekt då jag är under medellängd för Män. Men en kvinna i samma längd blir ju lång naturligtvis :).
 
Jag kanske inte var tillräckligt tydlig.
Jag sa att jag hela tiden förstått att hon var lång och gissade även helt rätt på hennes längd.
Hon gissade att jag var lite längre än henne dvs 178 cm, med tillägget "hoppas det".
Men då sa jag att jag var lika lång som henne och att även om jag vore 178 cm hade hon blivit mkt längre i klackar än mig iaf.
Fick då till svar "Ser jag ut som någon som använder klackar :rofl:".

Så min uppfattning är att hon har komplex över sin längd :(.
Men jag ska försöka förtydliga för henne att det inte spelar någon roll för mig. Så får vi se om hon kan släppa det :).
Av det du skriver här av hennes svar känns det snarare så att du läser in ditt komplex hos henne. I hennes kommentar om klackarna ser jag inte hur det skulle ha med längd att göra. Tycker mer det handlar om stil huruvida man ser ut som någon som använder klackar eller ej.
 
Av det du skriver här av hennes svar känns det snarare så att du läser in ditt komplex hos henne. I hennes kommentar om klackarna ser jag inte hur det skulle ha med längd att göra. Tycker mer det handlar om stil huruvida man ser ut som någon som använder klackar eller ej.

Komplexa tankar får jag bara om någon kommenterar min längd och i en negativ ton. Ex, när mitt ex kommenterade min längd och drog en parallell till en Hobbit. Även om det var på skämt. Och som nu när den här långa tjejen skrev att hon hoppades att jag var längre. Då får man ju tankar som att man inte duger för henne, vilket såklart är trist då jag tycker hon verkar va en jättefin tjej. Annars funderar jag aldrig på min längd.

Men i det här fallet tror jag att det är hon som har ett komplex eftersom hon så tydligt påpekar att hon hoppades att jag var längre och att hon därför inte kan ha tjockare skor. Känns inte som det går att tolka på annat sätt ?

Däremot har hon berättat att hennes ex var en ett riktigt AS. Då i princip allt hon gjorde var fel. Så en teori är att hennes ex har sagt nåt om att hon inte får ha tjockare skor. Anyway ska gå till botten med detta :) . Nu är det sovdags :).
 
Komplexa tankar får jag bara om någon kommenterar min längd och i en negativ ton. Ex, när mitt ex kommenterade min längd och drog en parallell till en Hobbit. Även om det var på skämt. Och som nu när den här långa tjejen skrev att hon hoppades att jag var längre. Då får man ju tankar som att man inte duger för henne, vilket såklart är trist då jag tycker hon verkar va en jättefin tjej. Annars funderar jag aldrig på min längd.

Men i det här fallet tror jag att det är hon som har ett komplex eftersom hon så tydligt påpekar att hon hoppades att jag var längre och att hon därför inte kan ha tjockare skor. Känns inte som det går att tolka på annat sätt ?

Däremot har hon berättat att hennes ex var en ett riktigt AS. Då i princip allt hon gjorde var fel. Så en teori är att hennes ex har sagt nåt om att hon inte får ha tjockare skor. Anyway ska gå till botten med detta :) . Nu är det sovdags :).
Menar du högre klackar? Själv stryker jag alla som snackar skit om sina ex.
 
Jag ska till Stockholm på kurs torsdag-fredag nästa vecka! Vet inte om det är några sociala aktiviteter inbokade på torsdagskvällen men om inte skulle jag gärna gå på Buketräff :love:
 
När en själv mår inte helt hundra pga "jag kommer aldrig hitta någon bra" (ni vet, självömkande och nedvärderande tankarna som sig själv ^^) och så får man två meddelanden på samma kväll från två olika individer som glatt meddelar mig om deras manliga besök :(:meh:
 
Men man ska inte övertolka :p
...och just övertolka känner jag att jag är expert på just nu. Fy fan vad trött jag blir på mig själv och...tja på att försöka förstå var vi är, min date och jag.
Han föreslog att vi skulle ses igår, och han kom till mig, men var trött. Först satt vi ute men sen gick vi in...där han fick allergiska känningar. Jag frågade om medicin, men det hade han inte tagit och ville inte ha av min heller. Vi gick en liten promenad. Jag sa att vi kan ju inte fortsätta ses om han är så allergisk. "Ja jag får väl medicinera då bara" sa han. Då vi kom hem frågade jag om han vågar komma in igen. Det vågade han, så vi babblade lite till. Då han åkte så fick jag en lång varm kram, och första gången sådär kind mot kind lite. ...men inget annat. Inga närmanden, och då jag tidigare på kvällen rörde hans rygg en sväng reagerade han inte alls. I torsdags efter den mysiga middagen och i fredags då vi sågs som hastigast kändes det som att det var lite mera på g...men nu kändes det inte så.
Har pratat om att bjuda honom på middag nån gång, men hans helger är fullspäckade med annat. Han sa iaf igår att "vi måste nog få till nån dag för middag".
...som sagt - jag vet inte mycket om det här jag.
Skickade meddelande imorse där jag bl.a skrev om min dröm jag hade - att vi avslutade vår kontakt pga katten/allergin "Inte så rolig dröm", skrev jag. Nå...inte har han svarat på det, men han var kanske på väg på jobb då.

Han har sagt att han är försiktig för att han har blivit bränd...men...tja...jag tror nog jag får nöja mig med min katt som sällskap bara. Usch vad det är jobbigt då det är såhär! Jag vill att det ska vara enkelt och solklart!
 
Menar du högre klackar? Själv stryker jag alla som snackar skit om sina ex.

Näe, hon använde inte klackar.
Hon var trött på att inte kunna ha högre skor bara.

Jag frågade om det var pga hennes ex. Men fick bara till svar att hon inte orka prata om sitt ex och att hon försöker kommer över honom.
Sen säger hon nu att hon inte lägger så stor vikt på längden och det är fine att vi är lika lång.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Trädgård & Växter Vi fortsätter odla. Mitt lilla päron (Wasa) blommar för första gången! Det stora i bakgrunden har blommat tidigare (har för mig att...
14 15 16
Svar
312
· Visningar
8 749
Senast: Shaggy
·
Relationer Liksom ensam mamma söker, Bachelor och annan multi-dating. Varför köra denna kränkande urvalsmetod. Typ jag dejtar er alla samtidigt och...
5 6 7
Svar
137
· Visningar
11 660
Senast: MJLee
·
Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
14 15 16
Svar
309
· Visningar
12 816
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
6 7 8
Svar
158
· Visningar
3 336
Senast: pepp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Barmarksdrag/canicross
  • Uppdateringstråd 29
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp