Bukefalos 28 år!

Angel Investigations (Ulvlek!)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ovant att det inte finns någon enda bybo med.:idea: (ffa i en så stor lek)

Det känns som att det kan komma att hända rätt mycket i denna leken som ändrar allt plötsligt
det finns flera tillfällen där det kan åka ut två stycken samtidigt, och för att inte tala om att en god blir ond och en god ond( om den är kvar i spelet) om Angel blir käkad.

Sedan är det som det skrivits att Självmordsbombaren (Connor) och Dråparen ( Faith) är viktiga att ha kvar i spelet för annars vinner de onda om de båda är döda, fast bara om Angel blivit omvänd till Angelus? Så så länge Angel inte blivit omvänd så fortsätter spelet?

Det känns också som Eremiten (Spike) har en viktig roll iom att han kan stoppa ett käk, frågan är om det är smart att göra det direkt eller senare i spelet? För varje nattDL som kan hindra de onda från att käka en god , ffa Angel då, känns ju som bra för goda sidan, iom att spionen kan få visioner också och det kan komma fram, siaren (Lorne) kunnat sia någon , spåraren haft en chans att spåra någon, ficktjuven kan ha haft chansen att stjäla ett käk( men även någon av de godas förmågor)

Spåraren(Gunn) är en annan god roll som det känns bra om den hittar en ulv direkt, men är också ett bra vapen att ha för att hitta någon senare, dock så just detta med fördröjningen att kunna teoria mot den pga "trötthet" talar för att det är smart att använda denna förmåga hyfsat tidigt kanske?

För den onda sidan känns det ju som bingo att hitta Angel, Faith, Connor eller Doyle i första nattDL eller att lyckas få lynchen dit i första dagDL.

Ja det finns väldig mycket att tänka på tycker jag denna gången, och för ovanlighetens skull känns det som DL1 är hyfsat avgörande för vad som kan hända sedan, iom alla möjligheter till tvära kast denna gången.
 
Senast ändrad:
Tss jag använder bara Ny flik.. hur gamla ÄR ni egentligen??

Jag brukar ha upp till minst 10 flikar öppna när jag letar runt bland inlägg hos deltagarna
men just worddokument med rollbeskrivningarna och mina egna funderingar på vilken roll alla har i leken är bra att ha samlat tycker jag, så man kan anteckna där det man tycker sig finna
Det funkar säkert lika bra med kollegieblock för den delen , men just det där att få dit det i bladet det man reagerade på innan man går vidare i inläggen funkar för mig i alla fall
 
Jag brukar ha upp till minst 10 flikar öppna när jag letar runt bland inlägg hos deltagarna
men just worddokument med rollbeskrivningarna och mina egna funderingar på vilken roll alla har i leken är bra att ha samlat tycker jag, så man kan anteckna där det man tycker sig finna
Det funkar säkert lika bra med kollegieblock för den delen , men just det där att få dit det i bladet det man reagerade på innan man går vidare i inläggen funkar för mig i alla fall

Hur kan du säga att det funkar? Du brukar ju dö i första lynch :p:D
 
Jag trodde jag skulle ha jättemycket tid idag, men blev inte alls så :o
Borde kunna få ihop lite tid efter kl 19 i alla fall.

Har skummat igenom och ser att det nästan bara är funderingar kring roller. Jag förstår varför! Rolig rollista och kul med modifierade roller, men knepigt att gå grepp om. Aja, som sagt, jag återkommer :)
 
Nu har jag läst rollistan och även läst ikapp mig på inlägg, men jag blir bara matt... Vilken lek! Så många olika varianter på vad som kan hända och vilken information som kan vara i omlopp. Kanske inte den bästa leken att börja med när jag försöker komma igång med hjärnan igen. Men jag skall försöka göra mitt bästa. :angel:
 
Hur kan du säga att det funkar? Du brukar ju dö i första lynch :p:D
Det var inte ur det perspektivet att klara sig jag menade att det funkade, utan mer att få en översikt som man kan gå tillbaka på? Även om jag åker ut så brukar jag roa mig med att försöka hålla koll och klura ut leken. Och är man kvar så hjälper det ju än mer?
 
Sammanfattar lite kort.

Koppen och bollen__ drack vin igår...

Flera av oss påpekar att rollistan behöver läsas mer än en gång.

Flera frågar om de olika rollerna och de nya funktionerna.
Q är en av dem. Jag tycker att hon kommer med intressanta funderingar och kommentarer. Det kan verkligen hända mycket i den här leken.

Jag måste rösta snart, så jag tar upp det som jag reagerat lite på. (jag tycker inte det finns mycket att reagera på, som vanligt DL1, men det här är som sagt det jag faktiskt har reagerat lite på)

Fast det går på ett ut, blir Angel omvandlad så blir ju beskyddstjuven också det. Dessutom får jag det till att de bara är 4 i lyan.

Jo det är klart att jag läste vad @cirkus skrev, det var bara en egen reflektion. :)
Jag tyckte det såg ut som om LenaH sa emot cirkus uppskattning av antal onda. Men LenaH menar att hon håller med cirkus och bara spann vidare på att det utav de 6 onda borde vara 4 ulvar. Jag tyckte det var lite otydligt att det var en vidare fundering...

Det är alldelse för många krångliga roller att hålla reda på men det ger sig väl så småningom. Jag bör ha tid i kväll så jag slipper rösta "först" åtminstone.

Tolkar jag det rätt? Om angel blir ond och Faith + Conner är döda så kan inte de goda vinna? Vad är vinstvilkoren förresten?


Är spiononfon lottad eller styrd p något vis?




Får hon stjäla från ulvarna en gång per uv eller en gång totalt?

@Gabby_Ossi
Lobelia vill inte rösta först... Behöver inte betyda något, men det skulle kunna betyda att hon är ond och är rädd att starta ett drev mot en god och sedan bli misstänkt för det. Eller så är hon god och är osäker (som alla ofta är DL1) på vem som kan vara ond.

Hon verkar även ha missat att läsa igenom reglerna där det står vilka vinstvillkor som gäller...


Många bra frågor! :up: Jag hade inte ens tänkt så långt på Angel...

Snurrfian är snabb med att tycka att Lobelias frågor är många och bra.

Det var så långt.
Och av det jag reagerat på är jag långt ifrån säker på att det betyder att jag har hittat en ond. Men någonstans måste man börja.
 
@quarter4ever med min kännedom om @fio så skojade hon bara lite med dig...:D
Ja då det är lugnt :)
Jag glömde lägga med nån smiley där, jag ville bara förklara hur jag brukar göra:)
jag har en nästan 50% statistik av att åka ut första Dl, så det är en helt korrekt reflektion av @fio :D
bara en gång jag verkligen velat åka ut första gången och det var i förra leken och då fick jag jobba hårt på det;)
 
Det var inte ur det perspektivet att klara sig jag menade att det funkade, utan mer att få en översikt som man kan gå tillbaka på? Även om jag åker ut så brukar jag roa mig med att försöka hålla koll och klura ut leken. Och är man kvar så hjälper det ju än mer?

Du låter alldeles för seriös för mig, känner jag... Brukar spela via mobilen och då är det hopplöst att gå tillbaka och kolla. Men jag hoppas du är på samma sida som jag i den här leken, för då är du helt klart en bra tillgång. :)
 
Du låter alldeles för seriös för mig, känner jag... Brukar spela via mobilen och då är det hopplöst att gå tillbaka och kolla. Men jag hoppas du är på samma sida som jag i den här leken, för då är du helt klart en bra tillgång. :)
Mobilen suger att spela på, men duger till att hålla koll på vad som händer
Jag hoppas du är på min sida också så länge du är god:cautious::p
 
Ja då det är lugnt :)
Jag glömde lägga med nån smiley där, jag ville bara förklara hur jag brukar göra:)
jag har en nästan 50% statistik av att åka ut första Dl, så det är en helt korrekt reflektion av @fio :D
bara en gång jag verkligen velat åka ut första gången och det var i förra leken och då fick jag jobba hårt på det;)
Jag gick ju på det direkt den leken i alla fall :p
Nu känns det som om du har mer koll, eller i alla fall inte att du låtsas att du inte har koll.
 
@Gabby_Ossi Vad händer om Spike stoppar ett käk samma natt som ficktjuven (Gwen?) har stulit det? Stoppas det ändå eller är det bara advokaterna som Spike har makt att hindra?
 
Gah!
Jag måste rösta nu, för jag är inte säker på att jag kommer kunna hinna in igen innan DL.

Blacksmithfarm röstar på Lobelia


För att jag tycker att hennes kommentar om att inte vilja rösta först skaver. Någon måste alltid göra det, ju.
Dessutom frågar hon om vinstvillkoren som står tydligt utskrivna i trådstarten. Och så frågar hon om tjuven kan stjäla mer än en gång från ulvarna - jag undrar om hon kanske är en ulv som är nervös över att bli bestulen?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
11 918
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
10 187
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
9 531
Senast: bollen__
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
11 823
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp