Bukefalos 28 år!

C'mon let's twist again (Ulvlek)

Varken Harrysen eller fio är nån kandidat för mig att rösta på, iom att de röstar på varandra är jag mer benägen att tro att de är två goda utan info.
Jag tycker ju att harrysen känns god som jag skrivit om tidigare idag. Fio känns inte alls lika god för mig 🤷‍♀️. Förklara gärna varför fio skulle vara god så kan jag ändra mig :)
 
Men nånstans måste jag ändå rösta idag. Kan lika gärna göra det nu.

Utifrån min tidigare lista av troligt döda, goda och kvarvarande är som sagt Harrysen, Heffaklumpen och Lobelia på granskning. Jag tycker att Lobelia har flutit med. Inte drivit på så mycket i jakt på onda, inte stuckit ut. Hon har inte varit inne sedan innan rösterna på Kilauea trillade in om jag inte ser fel, vilket gör att jag ändå tänker att hon kan vara en ulv som alibiröstat - om QL är ond och Lobelia med och de kände till varandra.


Blacksmithfarm röstar på Lobelia
 
DL4 kl 21.00
12.23 fio röstar på Harrysen
17.22 heffaklumpen röstar på Harrysen
18.13 Harrysen röstar på Fio
18.30 Qitis röstar på fio
18:51 Blacksmithfarm röstar på Lobelia

Harrysen 2
Fio 2
Lobelia 1
 
JAg känner samma som Bsf, jag måste rösta någonstans och av de tre jag började med så är det bara Heffa och Lobelia kvar och då tycker jag heffa har gjort mer för att försöka hitta onda så:

LenaH röstar på Lobelia
 
DL4 kl 21.00

12.23 fio röstar på Harrysen
17.22 heffaklumpen röstar på Harrysen
18.13 Harrysen röstar på Fio
18.30 Qitis röstar på fio
18:51 Blacksmithfarm röstar på Lobelia
18.53 LenaH röstar på Lobelia

Harrysen 2
Fio 2
Lobelia 2
 
Jag har bara inte fattar varför det är troligare att cirkus är död, mer än att LenaH och du (och nån mer) tror det?
OM det är så att jag dog (även om jag nog inte tror det), så skulle det till och med kunna vara så att två ulvar smyger med helt obemärkt genom hela leken 😳
Vid det här laget kan man nog räkna med att många är potentiellt döda, för mig känns det bättre att mer ta hänsyn till nästan säkra döda med tanke på hur många som dessutom kan vara lynchade. Det är lätt att det döljer sig en ulv bland de eventuellt döda.
 
Mina tankar så här långt in i leken

Deltagare:
1. Niyama. Har egentligen inget att direkt gå på men frånvaron av viftande får mig att tro att hon troligen är på goda sidan. Kommer med en hel del inlägg som sammanfaller med mina tankar (och det måste ju vara bra 👍 )

2. bollen__. Troligen död. Vet inte riktigt dock vart jag tror om vilken sida hon är /var på? Skrivit lite för lite för jag ska kunnat bilda mig en uppfattning om det helt enkelt. Så ingen aning 🤷‍♀️

3. cirkus verkar som många håller som död efter första speldygnet. Kanske rentav dubbeldöd ?
Läser in lite i spelet att hon kan ev vara ledarvargen ? I så fall får vi hoppas hon är dubbeldöd -annars är hon ju i lyan (dock ska ju i så fall en annan ulv dö så en ond är ju ute oavsett )

4. Blacksmithfarm. Känns ändå som en god grävande BSF tycker jag !(enda plumpen i protokollet är rösten på mig i Dl 1 :p ) liten brasklapp för att jag kan vara lurad här -ffa om bollen är god ? Men väger ändå över till goda sidans för mig pga hennes resonemang och inlägg som jag tycker för leken framåt

5. QueenLilith troligen död ? Hakade upp sig med Harrysen igår. Harrysen känns genuinare i sina inlägg totalt sett. Även vid tankevurpor.
Hoppas att QL kan vara en död ond -hennes inlägg känns mer åt det hållet för mig när jag läser om leken ändå

6. qitis det är jag det !

7. Kilauea. Lite svår att få grepp om tycker jag. Ibland känns det som det är en god person. Och ibland en ond person.
Är faktiskt en kandidat för mig att vara ledarvarg pga det.eller fårulven ?
Kanske var det ändå inte helt fel att hon fick röster på sig igår ?
Hon röstade också på mig i dl1-såg till att jag hamnade i ledning där Röstade på QueenLilith i dl 2 och om nu QL är ond så osar det lite alibiröst om den , ffa om bollen nu är god. Röstade sedan på QL i Dl 3 när lynchen såg ut att gå i strömröster ditåt
Oavsett verkar det vara fler än jag som tycker att hon är lite skum. Totalt sett lite övervikt åt onda hållet för mig

8. Lobelia. Har skrivit en del inlägg som jag ändå tycker verkar vettiga. Har heller inte hamnat i clinch med mig som hon brukar när hon är ond. ? Hon är neutral för mig , kan vara vilket som

9. Lena! Kände lite skumvibbar av henne tidigare i leken men svängt i min uppfattning om henne senare delen. Tillsammans med BSF en av de jag håller som säkrast god ändå med tanke på hennes inlägg och det hon framför i dem. Det enda är att hon skulle kunna vara lika ”vettig ” även som ond , och även rösten på mig i Dl 1 känns lite sådär. Men totalt en liten övervikt åt det godare hållet för mig ändå

10. heffaklumpen skrivit mycket och utförligt under leken. Har egentligen. Inte hängt upp mig på något hon skrivit. Men har ändå inte på fötterna för att kunna hålla henne åt något håll egentligen så är neutral för mig

11. Harrysen. Skrivit mycket och frågat en hel del. Känns genuin i det hon skriver även när det är lite tokigt tänkt. Om hon skulle vara ond så tror jag inte i lyan , utan i så fall ledarvarg. Känns som hon spelar ensam har trots allt inga ondvlbbar av henne så får hamna som neural. Kan vara god , kan vara ond

12. fio. Lite svårt att veta vart man har henne ? Det brukar jag iofs tycka 😅 men väldigt anonym vilket är en varningsflagga för mig , om det är någon som skulle smyga med så skulle det kunna vara hon
Så lite mer åt ondare hållet pga det för mig

Edit. Rättat lite stavfel och autocorrect
Så alla är typ neutrala eller troligen döda/dubbeldöda eller möjligen lite goda? Var har du ondingarna? Jag känner lite på samma vis. De flesta är lite åt det goda, döda eller kanske både och. En aning svårt att säga.

Jag passar på att tala om att jag går igenom leken och svara lite efterhand om jag nu drar upp saker som avhandlats medan jag var på jobb.
 
För att fio och kilaeua kändes synkade.
Ok. Jag har också sett det. Men är inte lika övertygad som du verkar vara att det skulle tyda på godhet faktiskt. Och det baserar jag på vad de faktiskt skrivit och röstat på (sedan vet jag inte om de röstat rätt eller fel -det kan ju bara de med facit göra och det har jag inte ) ( det tror jag iofs bara LLs har just i denna leken ) jag ser verkligen stora frågetecken på kilauea som jag skrivit innan och även på fio. Båda höll jag som mest troligt onda tidigare idag.
 
Så alla är typ neutrala eller troligen döda/dubbeldöda eller möjligen lite goda? Var har du ondingarna? Jag känner lite på samma vis. De flesta är lite åt det goda, döda eller kanske både och. En aning svårt att säga.

Jag passar på att tala om att jag går igenom leken och svara lite efterhand om jag nu drar upp saker som avhandlats medan jag var på jobb.
Nope. Om du läser ordentligt så håller jag både fio och Kilauea som mer onda faktiskt ?
 
Ok. Jag har också sett det. Men är inte lika övertygad som du verkar vara att det skulle tyda på godhet faktiskt. Och det baserar jag på vad de faktiskt skrivit och röstat på (sedan vet jag inte om de röstat rätt eller fel -det kan ju bara de med facit göra och det har jag inte ) ( det tror jag iofs bara LLs har just i denna leken ) jag ser verkligen stora frågetecken på kilauea som jag skrivit innan och även på fio. Båda höll jag som mest troligt onda tidigare idag.
Jag är inte heller säker på dem men ser det som rätt osannolikt att det hittas ulvar där och ffa fio är långt ner på min lista.
 
Vad bra att minst en ond är död, förhoppningsvis är det fler :)

"minst en från var sida är död" tolkar jag även som att det är max 10 deltagare kvar (en ond och en god död, som minst, 12-2=10)

Jag funderar lite på fördelningen onda-goda och håller med Q (tror jag det var?) om att 2 känns för lite och 5 för mycket.

Innan DL1 nämnde jag att 3-4 st kändes rimligt och att jag tänkte utgå från 4. Börjar nu fundera på om det kan vara så att de kanske var 3 från början?

Det pratades ju redan igår en del om att det känns som att onda har övertag och verkade som att många höll med om det. I kombination med att det verkar vara väldigt lite info i leken och att vi inte vet vilka som är döda eller hur många (vi vet "minst en från varje sida", men det är ju ingen definitiv siffra och det finns ganska många möjliga utfall som uppfyller det kravet) så tror jag ändå att åtminstone jag vill öppna upp för att de kanske var tre från början.

Obs: öppna upp för den möjligheten. Inte att det är så. Men istället för att tänka att de var 4 från början tänker jag att de var tre eller fyra från början.
Jag tror inte egentligen att de onda har en så stor fördel. Beroende på vem som dör så och när i och för sig, men en siare/spion som jag antar kan inse att hen är död kan fortsätta påverka leken och lika så andra roller som har lite info. Jag tror det uppväger en del. Det är dock högst oklart.

Skönt med en död ulv åtminstone.
 
@qitis - vad tänker du om Lobelia då?
Hon är neutral som jag skrivit innan. Kan vara både god och ond. Hon har ändå skrivit vettigt (men det behöver ju inte betyda att hon är god iofs ). Dock brukar hon vara rätt ”taggig” när hon är ond och så upplever jag inte henne i denna leken
 
Okej, jag kan lika gärna röständra nu istället för att dra ut på det. Heffaklumpen ändrar röst till Lobelia för att jag känner att hon flygit under radarn och det kan vara en ulv som flyter med och hoppas att gå obemärkt förbi.
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
10 096
Senast: bollen__
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
10 647
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
12 569
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
16 924
Senast: Lobelia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • När den sista dagen kommer ...
  • Akvarietråden IV
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

  • Åkerfräken
  • Dressyrsnack 17
  • Hingstar som dött, 2024.

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp