Bukefalos 28 år!

C'mon let's twist again (Ulvlek)

Okej, jag kan lika gärna röständra nu istället för att dra ut på det. Heffaklumpen ändrar röst till Lobelia för att jag känner att hon flygit under radarn och det kan vara en ulv som flyter med och hoppas att gå obemärkt förbi.
Nyfiken på vad du tycker är mer skumt med Lobelia än Fio?
(frågar eftersom jag själv har liknande tankar om Fio)
 
Fair enough, jag misstänker ändå att vi inte spelar för samma sida iom ditt resonemang men har ju ändå lagt dig åt sidan som troligen död! :p
Jsg hoppas vi spelar för samma sida 😅. Jag försöker så gott jag kan utifrån det jag tycker mig se
 
Ja, alltså jag tror vi pratar om samma sak? Jag håller Niyama just nu åt det goda hållet med tanke på hur hon skrivit i tråden och resonemanget igår innan röstningen. Att hon dessutom själv bytte röst till den överenskomna QL för att inte K skulle få allt för många röster talar ju också emot att hon försökte styra bort lynchen från QL? Alltså jag kan vara lurad av Niyama, men jag håller henne för god just nu och därav följde jag henne igår.
Förstår jag dig rätt, du håller Niyama för god för att hon försökte splitta rösterna mellan två parter och sen röstade på den ursprungliga. Har du någon koll på om någon av de två var ond eller kanske båda eller ingen? Eller om niyama kan veta. Jag har ingen koll på om Niyama är god eller inte men splitta rösterna kan både goda och onda vilja i min värld. Och vet man inte riktigt vem som är vad så är det svårt att sia om något.
 
Är det inte en så DL när rösterna ska samlas tillräckligt för att iallafall ge en hyffsat bra gissning om vem som lynchats?
 
Om du är ond LenaH, så förtjänar du en plats i hall of fame, för jag har dig på goda sidan. Funderar över q nu med det du skriver men eftersom hon är troligt död så känns det som ett slöseri med röst.

Kilauea röstar på Lobelia

Som jag skrivit förut hittar jag inget som talar för att hon är god.
 
Förstår jag dig rätt, du håller Niyama för god för att hon försökte splitta rösterna mellan två parter och sen röstade på den ursprungliga. Har du någon koll på om någon av de två var ond eller kanske båda eller ingen? Eller om niyama kan veta. Jag har ingen koll på om Niyama är god eller inte men splitta rösterna kan både goda och onda vilja i min värld. Och vet man inte riktigt vem som är vad så är det svårt att sia om något.
Nej inte bara därför. Jag har tyckt hon skrivit kloka saker genom leken och igår kände jag mig själv först tvärsäker på QL som ond och sedan tveksam. Kändes inte riktigt hundra att rösta på henne då vi kanske var två goda som hakat upp oss och kanske spelade Lyan rakt i händerna…(även om jag nog tror hon var ond kanske). Tyckte också Niyamas förslag var bra eftersom QL ju kan vara död så tycker det var smart att samla rösterna och känner mig osäker på Kilauea, möjligen lutandes åt ond tillsammans med Fio (och då även Lena??). Så Niyama kan absolut ha lurat med mig, men jag tyckte resonemanget lät gott.

Att hon bytte tillbaka till QL var ju för att Kilauea fick oväntat många röster direkt och tanken var ju (även för mig) att ändå rösta på QL även om jag inte riktigt hann fundera färdigt.

Gick det att hänga med ?
 
Nyfiken på vad du tycker är mer skumt med Lobelia än Fio?
(frågar eftersom jag själv har liknande tankar om Fio)
Sorry! Kunde tagit med citatet i röstinlägget också, tyckte att jag sammanfattade det lite kort men förstår att det kan bli otydligt ändå när jag inte tog med citatet
Jag kan tänka mig att ändra röst till Lobelia, för mig är hon en av de som smygit med en del. Fio tycker jag också har smygit med en del, så skulle kanske kunna tänka mig att ändra röst till henne också, men av de två är jag ändå mer villig att ändra till Lobelia.

Lobelia har ändå skrivit en del, men trots det har jag inte något minne av något hon skrivit. Hon har typ helt flygit under radarn för mig.
fio har ungefär hälften så många inlägg men jag kan ändå svagt minnas någon enstaka sak hon skrivit. Det gör att jag upplever att fio flytit med något mindre. När jag tänker efter så vill jag minnas att jag även brukar "jaga" fio för att jag tycker att hon smygit med väldigt mycket, så det kanske typ är del av hennes spelsätt? Idk.
 
Nej inte bara därför. Jag har tyckt hon skrivit kloka saker genom leken och igår kände jag mig själv först tvärsäker på QL som ond och sedan tveksam. Kändes inte riktigt hundra att rösta på henne då vi kanske var två goda som hakat upp oss och kanske spelade Lyan rakt i händerna…(även om jag nog tror hon var ond kanske). Tyckte också Niyamas förslag var bra eftersom QL ju kan vara död så tycker det var smart att samla rösterna och känner mig osäker på Kilauea, möjligen lutandes åt ond tillsammans med Fio (och då även Lena??). Så Niyama kan absolut ha lurat med mig, men jag tyckte resonemanget lät gott.

Att hon bytte tillbaka till QL var ju för att Kilauea fick oväntat många röster direkt och tanken var ju (även för mig) att ändå rösta på QL även om jag inte riktigt hann fundera färdigt.

Gick det att hänga med ?
Jag tror ju att du är god och nu tänker du väldigt likt mig måste jag säga!
Jsg tror inte heller att niyama är ond. Inget hon skrivit eller anfört tyder på det
 
Jo gärna. Fast hälften av spelarna är antagligen döda så vet inte vad det blir ändå! :p
Det är sant!
De som ev rykt i lynch går ju att ha viss koll på men de som kan vara käkade vet bara lyan. Med det sagt tycker jag det är konstigt att det kommer helt nya kandidater idag. Kan det vara så att lyan vill styra röster till nån de redan tror är död via käk? Då räcker det med en uddaröst på en god så lynchas den.
 
Lobelia
Lägger första rösten på cirkus i DL1
Uddaröst på fio i DL2 som jag först reagerade på, men som Lobelia påpekade så var det fler uddaröster före hennes innan hon la sin. Men sedan blev det en hel del röständringar.
I DL3 följer hon strömmen och röstar på QueenLilith. Min känsla är att vi hade rätt om QL - att hon var ond. Lobelia sticker då ut som möjlig fårulv för mig.

Lobelia som fårulv - för och emot.
DL1 om resultatet skulle sluta i lottning så bör hon ha röstat dolt på cirkus med. Fast om hon inte gjorde det (pga spioninfo t.ex.) så vet lyan att resultatet isf skulle vara Q 3 cirkus2 Harrysen 2. Vilket ger att de i så fall visste att cirkus inte bör ha varit BM (iom att jag antar att alla trodde lynchen hade stoppats) Men då skulle Q varit potentiell BM och då borde cirkus ha röstats ut, men det gjorde hon inte.
Så jag tror att jag resonerat mig fram till att Lobelia rimligtvis nog inte är fårulven ändå? Men vanlig ulv kan hon såklart fortfarande vara.
Jag hänger inte alls med i ditt resonemang, i DL 2 misstänkte du mig pga min uddaröst och lade ner misstanken pga flera hade uddaröster. Och i DL3 talar menar du att det talar för att jag är fårulv för att jag inte lägger en uddaröst utan följer strömmen.

Det är bra att du kommer fram till att jag inte är fårulv, men jag fattar inte varför. Jag fattar alltså att lyan har koll på var fårulvsrösten hamnade och därmed potentiellt kan veta vem av de 3 kandidaterna som lynchades. Därefter blir det för många om och men som för mig leder till att både Q och C kan vara BM (och även Harryson mindre troligt - eller tom någon av de med 1 röst -ganska otroligt). Sen kan det vara mer eller mindre sannolikt, men du tappade mig helt där.
 
Det är sant!
De som ev rykt i lynch går ju att ha viss koll på men de som kan vara käkade vet bara lyan. Med det sagt tycker jag det är konstigt att det kommer helt nya kandidater idag. Kan det vara så att lyan vill styra röster till nån de redan tror är död via käk? Då räcker det med en uddaröst på en god så lynchas den.
Spionen (om den lever) och de den skickat till har nog också en aning om vilka som käkats.
 
Det är sant!
De som ev rykt i lynch går ju att ha viss koll på men de som kan vara käkade vet bara lyan. Med det sagt tycker jag det är konstigt att det kommer helt nya kandidater idag. Kan det vara så att lyan vill styra röster till nån de redan tror är död via käk? Då räcker det med en uddaröst på en god så lynchas den.
Och nu upplyste du mig om saker så jag blev förvirrad! :rofl:
 
Jag tror inte egentligen att de onda har en så stor fördel. Beroende på vem som dör så och när i och för sig, men en siare/spion som jag antar kan inse att hen är död kan fortsätta påverka leken och lika så andra roller som har lite info. Jag tror det uppväger en del. Det är dock högst oklart.

Skönt med en död ulv åtminstone.
Okej, jag tycker nog ändå att de onda har en klar fördel eftersom de dels vet vem/vilka de valt som käkval (och alltså potentiellt kan vara döda), men även har koll på fårulven och vilken röst som inte räknas i tråden + vart fårulvens röst ligger.

Sedan får de ju en spioninforad varje dag, förutsatt att spionen är vid liv, vilket gör att de beroende på vilken rad de får kan lägga ihop 1+1 och hitta viktiga roller för goda sidan. De bör dessutom veta när/om spionen dött, eftersom de inte lär få någon mer spioninfo då.

Framför allt att ha den större (största) kartan över vilka som är troligt att de kan vara döda tycker jag är en ganska stor fördell... men det är ju bara jag.
 
Nej inte bara därför. Jag har tyckt hon skrivit kloka saker genom leken och igår kände jag mig själv först tvärsäker på QL som ond och sedan tveksam. Kändes inte riktigt hundra att rösta på henne då vi kanske var två goda som hakat upp oss och kanske spelade Lyan rakt i händerna…(även om jag nog tror hon var ond kanske). Tyckte också Niyamas förslag var bra eftersom QL ju kan vara död så tycker det var smart att samla rösterna och känner mig osäker på Kilauea, möjligen lutandes åt ond tillsammans med Fio (och då även Lena??). Så Niyama kan absolut ha lurat med mig, men jag tyckte resonemanget lät gott.

Att hon bytte tillbaka till QL var ju för att Kilauea fick oväntat många röster direkt och tanken var ju (även för mig) att ändå rösta på QL även om jag inte riktigt hann fundera färdigt.

Gick det att hänga med ?
Vad för kloka saker?
 
DL4 kl 21.00
12.23 fio röstar på Harrysen
17.22 heffaklumpen röstar på Harrysen
18.13 Harrysen röstar på fio
18.30 Qitis röstar på fio
18.51 Blacksmithfarm röstar på Lobelia
18.53 LenaH röstar på Lobelia
19.13 Heffaklumpen ändrar röst till Lobelia
19.27 Kilauea röstar på Lobelia

Lobelia 4
fio 2
Harrysen 1
 
Det är sant!
De som ev rykt i lynch går ju att ha viss koll på men de som kan vara käkade vet bara lyan. Med det sagt tycker jag det är konstigt att det kommer helt nya kandidater idag. Kan det vara så att lyan vill styra röster till nån de redan tror är död via käk? Då räcker det med en uddaröst på en god så lynchas den.
Det förutsätter iofs att den med flest röster utöver de döda lynchas? Vilket LLs inte har vare sig bekräftat eller förnekat ? :idea:

Jag kan bara svara för mig själv och jag har röstat på den jag verkligen tycker ser skummast ut just nu. Och det står jag för enligt tidigare inlägg
Jag hoppas och tror att jag är levande tvärtemot vad många vill påstå.
Jag tänker stå fast vid min röst på fio.
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
10 129
Senast: bollen__
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
10 662
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
12 580
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
16 931
Senast: Lobelia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp