Bukefalos 28 år!

C'mon let's twist again (Ulvlek)

Jag tror ju att du är god och nu tänker du väldigt likt mig måste jag säga!
Jsg tror inte heller att niyama är ond. Inget hon skrivit eller anfört tyder på det
Jag tror i och för sig inte på att Niyama är ond, för mig är det hennes resonerande kring röstningen igår som mest talar både för och emot. Bra att föreslå det tyder på att hon är god (eller desperat ond som försöker rädda en lyakompis) men att hon sen ser till att det mesta pekar på att den ursprungliga lychnades väger upp det. Jag tror att det är det @heffaklumpen är inne på.

. Däremot så tycker jag det är för mycket av svepande- "Inget tyder på att x är ond" eller "att y" resonerar klokt. OBS, jag tar detta bara som exempel, men det är inte lätt att försöka bekräfta eller slå hål på svepande teorier som för mig säger absolut inget.
 
Jag behöver rösta jag med och tänker svänga skeppet. Om det i DL1 stod mellan mig och q. Så visar det sig att q är ulv så kan ju fårulvens dolda röst ha hamnat på mig. Jag dog (i detta scenario) Q lever kvar för hon lär icke ha blivit käk i så fall. Och hon har varit hyffsat drivande både igår och idag. Kanske är det hon som luras?

Därför: cirkus röstar på qitis
 
Jag behöver rösta jag med och tänker svänga skeppet. Om det i DL1 stod mellan mig och q. Så visar det sig att q är ulv så kan ju fårulvens dolda röst ha hamnat på mig. Jag dog (i detta scenario) Q lever kvar för hon lär icke ha blivit käk i så fall. Och hon har varit hyffsat drivande både igår och idag. Kanske är det hon som luras?

Därför: cirkus röstar på qitis
Fair enough! Då jag har Liknande tankar om dig :p
 
Jag är för trött för att få till en mer ett mer omfattande teoriinlägg (hur orkar ni? Jag är helt slut i skallen 😭 ). Jag tar upp en del i vart fall. Just nu känns det dock lite hopplöst då ni bestämt er för att jag ska ut tydligen, och jag vet inte riktigt hur jag ska få er att ändra på det.

Först tänker jag rösta. Jag har ingen som helst bra motivering till den mer än att rädda mig själv och att fio knappt skrivit något i leken själv så hon flyter verkligen under radarn.

Lobelia röstar på @fio
 
DL4 kl 21.00
12.23 fio röstar på Harrysen
17.22 heffaklumpen röstar på Harrysen
18.13 Harrysen röstar på fio
18.30 Qitis röstar på fio
18.51 Blacksmithfarm röstar på Lobelia
18.53 LenaH röstar på Lobelia
19.13 Heffaklumpen ändrar röst till Lobelia
19.27 Kilauea röstar på Lobelia
19.59 cirkus röstar på qitis
20.13 lobelia röstar på fio.

Lobelia 4
fio 3
Harrysen 1
Qitis 1
 
Jag behöver rösta jag med och tänker svänga skeppet. Om det i DL1 stod mellan mig och q. Så visar det sig att q är ulv så kan ju fårulvens dolda röst ha hamnat på mig. Jag dog (i detta scenario) Q lever kvar för hon lär icke ha blivit käk i så fall. Och hon har varit hyffsat drivande både igår och idag. Kanske är det hon som luras?

Därför: cirkus röstar på qitis
Du kan ha en poäng där, om du fått någon indikation på att du kan leva så är q ett självklart val att granska, eller annars också men inte i första hand. Det är så pass många som potentiellt dött så det kan vara dags att även de halvdöda.
 
Queenlilith röstar på Harrysen

Jag är säkert död men här får ni min röst ändå. Jag tycker fortfarande hon är skummast i stan så därför får hon min röst 😆
 
Du kan ha en poäng där, om du fått någon indikation på att du kan leva så är q ett självklart val att granska, eller annars också men inte i första hand. Det är så pass många som potentiellt dött så det kan vara dags att även de halvdöda.
@cirkus, det samma gäller ju för dig också, det går ju att vända på teorin, så jag vet inte riktigt vad jag ska tro.
 
Jag gillar inte riktigt att det står 4-3 mellan Lobelia och fio eftersom det kan göra det väldigt svårt att dra någon som helst slutsats av resultatet efter DL om det slutar så jämnt. Sedan har vi ju också potentiellt en fårulv som kan vara levande, men den kan också vara död, så vi vet inte om det är en röst som ska räknas bort och en dold som ska läggas till. Plus att vi inte vet 100% vilka som är döda (vi har inte heller fått bekräftat om de dödas röster räknas in i resultatet eller ej).

Finns ju även ett paket från brevbäraren och BM har en extra röst och det vet vi ju inte heller om de redan är förbrukade eller potentiellt skulle kunna påverka resultatet och i så fall när.

Jag vet inte vad ni andra tycker, men personligen så tycker jag nog att det vore bra om vi kunde samla oss hyfsat så att det i alla fall är möjligt att dra någon form av slutsats av resultatet efter DL om vem som är troligast död.

Om majoriteten hellre röstar på fio än Lobelia så kan jag tänka mig att ändra röst till fio...


Edit: Är medveten om att det är två kvar att rösta och att resultatet alltså inte är spikat ännu.
 
Du kan ha en poäng där, om du fått någon indikation på att du kan leva så är q ett självklart val att granska, eller annars också men inte i första hand. Det är så pass många som potentiellt dött så det kan vara dags att även de halvdöda.
Största indikationen är hur rösterna i DL1 låg. I övrigt har jag ingen aning
 
Queenlilith röstar på Harrysen

Jag är säkert död men här får ni min röst ändå. Jag tycker fortfarande hon är skummast i stan så därför får hon min röst 😆
Då blir du genast mycket skummare för mig jag tycker inget tyder på att Harrysen skulle vara ond. Faktiskt.
Du är troligen död och ond men ändå?
 
Jag hänger inte alls med i ditt resonemang, i DL 2 misstänkte du mig pga min uddaröst och lade ner misstanken pga flera hade uddaröster. Och i DL3 talar menar du att det talar för att jag är fårulv för att jag inte lägger en uddaröst utan följer strömmen.

Det är bra att du kommer fram till att jag inte är fårulv, men jag fattar inte varför. Jag fattar alltså att lyan har koll på var fårulvsrösten hamnade och därmed potentiellt kan veta vem av de 3 kandidaterna som lynchades. Därefter blir det för många om och men som för mig leder till att både Q och C kan vara BM (och även Harryson mindre troligt - eller tom någon av de med 1 röst -ganska otroligt). Sen kan det vara mer eller mindre sannolikt, men du tappade mig helt där.
Nu när vi vet att vi inte får info vid DL kan vem som helst vara BM. Men annars är cirkus den enda kandidaten då BM har utslagsröst och lynchstopp ( Q hade röstat på cirkus, cirkus hade inte röstat på q).
.....
.....

Du har rätt det är jäkligt många om, jag har tappat bort mig själv en aning...
Oavsett är du, tyvärr, kvar på min lista av potentiella onda, högre upp på den än fio i nuläget. Så min röst ligger kvar.
 
Nu när vi vet att vi inte får info vid DL kan vem som helst vara BM. Men annars är cirkus den enda kandidaten då BM har utslagsröst och lynchstopp ( Q hade röstat på cirkus, cirkus hade inte röstat på q).
.....
.....

Du har rätt det är jäkligt många om, jag har tappat bort mig själv en aning...
Oavsett är du, tyvärr, kvar på min lista av potentiella onda, högre upp på den än fio i nuläget. Så min röst ligger kvar.
När @cirkus påpekade att lyan kan försöka styra röstningen så kom jag på att @Harrysen visst kan vara ulv, kanske tom fårulv, vad tror du om det?
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
9 355
Senast: bollen__
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 945
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
11 702
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
15 252
Senast: Lobelia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp