Bukefalos 28 år!

C'mon let's twist again (Ulvlek)

DL4 kl 21.00
12.23 fio röstar på Harrysen
17.22 heffaklumpen röstar på Harrysen
18.13 Harrysen röstar på fio
18.30 Qitis röstar på fio
18.51 Blacksmithfarm röstar på Lobelia
18.53 LenaH röstar på Lobelia
19.13 Heffaklumpen ändrar röst till Lobelia
19.27 Kilauea röstar på Lobelia
19.59 cirkus röstar på qitis
20.13 lobelia röstar på fio.
20:22 Queenlilith röstar på Harrysen

Lobelia 4
fio 3
Harrysen 2
Qitis 1
 
När @cirkus påpekade att lyan kan försöka styra röstningen så kom jag på att @Harrysen visst kan vara ulv, kanske tom fårulv, vad tror du om det?
Hmm ... inte omöjligt Harrysen är ju kvar på min granskningslista, men har inte hunnit gå igenom inläggen än... och nu är det tajt om tid före DL.

Klioot o klistrat, samt lagt till antal röster varje DL.

DL1 21:00
16:58 Blacksmithfarm röstar på qitis
16:59 qitis röstar på Kilauea
18.50 Harrysen röstar på QueenLilith
18.58 Cirkus röstar på Harrysen
19.46 Lobelia röstar på Cirkus
20.25 Queenlilith röstar på Harrysen
20.39 Bollen__ röstar på bsf
20.39 LenaH röstar på qitis
20.56 Kilauea röstar på qitis
20.57 Niyama röstar på Cirkus
20.59 Heffaklumpen röstar på bollen__
20.59 Qitis ändrar röst till cirkus


Qitis 3
Cirkus 3
Harrysen 2
Kilauea 1
QueenLilith 1
Blacksmithfarm 1
Bollen__ 1

DL2
17:31 Blacksmithfarm röstar på bollen__
19.43 cirkus röstar på the nick formerly known as hemlig (Kilauea)

19.44 Niyama röstar på heffaklumpen
20.47 LenaH röstar på Lobelia.
20.48 qitis röstar på LenaH

20.49 Lobelia röstar på fio
20.50 Queenlilith röstar på Cirkus
20.51 Heffaklumpen röstar på bollen__
20.53 LenaH ändrar röst till bollen_
20.56 Niyama röstar på bollen
20.56
fio röstar på Queen Lilith
20.56 Harrysen röstar på Cirkus
20.56 Kilauea röstar på queenlilith
20.59 Queenlilith ändrar röst till _bollen
21.00 Qitis ändrar röst till bollen


För sent - Bollen röstar på QueenLillith

bollen___ 6
QueenLilith 2
Kilauea 1
Fio 1
Cirkus 1

DL3 kl 21.00
19.30 Heffaklumpen röstar på QueenLilith
19:39 QueenLilith röstar på fio
19:57 Blacksmithfarm röstar på QueenLilith
20.00 LenaH röstar på QueenLilith
20.02 Kilauea röstar på QueenLilith
20.03 Lobelia röstar på QueenLilith
20.48 fio röstar på QueenLilith

20.50 Niyama röstar på Kilauea
20.52 Harrysen röstar på Kilauea
20.54 cirkus röstar på Kilauea
20.56 qitis röstar på Kilauea
20.57 bollen__ röstar på Kilauea
20.58 Niyama ändrar röst till QueenLilith


QueenLilith 7
Kilauea 4
fio 1
 
Jag kände mig lite sjuk och har sovit och ska fortsätta sova. Har skummat igenom leken och kommer rösta baserat på hur rösterna ligger nu.

Jag hade tänkt titta noggrannare på Lobelia idag då jag tänkt att det skulle kunna vara en smygande ulv där. Jag håller ju LenaH som god, enligt tidigare teorier, och nu börjar även BSF kännas god när jag läser hur hon och LenaH diskuterar.

Mitt största problem med att rösta på Lobelia är att heffaklumpen ändrade röst dit, men skrev nu nåt om att hon kunde ändra till fio (försök att få det att svänga dit?).

Konstigt även att Harrysen som jag har åt goda hållet (skrev teorier om det igår) röstade på fio 🤔.

Med tanke på röstläget just nu vill jag hänga på de jag ser som troligast goda (bsf och LenaH).
Niyama röstar på Lobelia

Kan utveckla mer sen och säkert kommentera det som skrivits i eftermiddag och ikväll.

Kan nån lägga in min röst i listan?
 
Nu när vi vet att vi inte får info vid DL kan vem som helst vara BM. Men annars är cirkus den enda kandidaten då BM har utslagsröst och lynchstopp ( Q hade röstat på cirkus, cirkus hade inte röstat på q).
.....
.....

Du har rätt det är jäkligt många om, jag har tappat bort mig själv en aning...
Oavsett är du, tyvärr, kvar på min lista av potentiella onda, högre upp på den än fio i nuläget. Så min röst ligger kvar.
Det håller jag inte med om. Fårulven kan ha lagt sin dolda röst på Cirkus (eller Q men inte sin dolda). Alternativt att fårulven lagt sin öppna röst på någon av dem. Det gör att utslagsrösten inte används.

Om nu någon av dem är BM, det är inte så stor möjlighet rent statistiskt.
 
DL4 kl 21.00

12.23 fio röstar på Harrysen
17.22 heffaklumpen röstar på Harrysen
18.13 Harrysen röstar på fio
18.30 Qitis röstar på fio
18.51 Blacksmithfarm röstar på Lobelia
18.53 LenaH röstar på Lobelia
19.13 Heffaklumpen ändrar röst till Lobelia
19.27 Kilauea röstar på Lobelia
19.59 cirkus röstar på qitis
20.13 lobelia röstar på fio.
20:22 Queenlilith röstar på Harrysen
20.43 Niyama röstar på Lobelia

Lobelia 5
fio 3
Harrysen 2
Qitis 1
 
Jag ser vart det lutar med samlade röster på mig idag. Det borde i så fall betyda att ulvarna inte har försökt käka mig in alla fall 😅 och att jag troligtvis lever. Så då är frågan om ulvarna nu försöker lyncha mig eller om det är goda som är på fel spår.

Igår skrev Lena att hon är ovillig att rösta på Fio och Kilauea. För mig ser det ut som att hon antingen är ulv tillsammans med dem eller är god som vet något?

Jag håller heffa och Niyama åt det godare hållet på grund av hur de funderat tidigare. Möjligen också bsf och Q. Men har för mig att bsf lurade mig som tusan förra gången jag var med och lekte 😅.

Fio tycker jag kanske har glidit med lite och det skaver lite att hon ansåg att Niyama skulle vara lyan och att jag följde lyan. Om hon var säker på att Niyama är ulv, varför inte rösta där direkt? Kan det vara så att Fio vet att både jag och Niyama är goda och försöker rikta misstankarna mot den kanske enklaste måltavlan?

Lobelia vet jag inte, neutral för mig.

Kilauea är jag också osäker på, typ godförklarad av Lena H liksom Fio men som jag skrev ovan kan jag inte räkna ut hur det ligger till. Vore ju för enkelt att peka ut hela lyan så.

Nä jag vet inte riktigt faktiskt men med tanke på att jag funderar mest på Fio just nu så lägger jag min röst där. Är öppen för att ändra om något annat dyker upp.

Harrysen röstar på Fio

Nej inte bara därför. Jag har tyckt hon skrivit kloka saker genom leken och igår kände jag mig själv först tvärsäker på QL som ond och sedan tveksam. Kändes inte riktigt hundra att rösta på henne då vi kanske var två goda som hakat upp oss och kanske spelade Lyan rakt i händerna…(även om jag nog tror hon var ond kanske). Tyckte också Niyamas förslag var bra eftersom QL ju kan vara död så tycker det var smart att samla rösterna och känner mig osäker på Kilauea, möjligen lutandes åt ond tillsammans med Fio (och då även Lena??). Så Niyama kan absolut ha lurat med mig, men jag tyckte resonemanget lät gott.

Att hon bytte tillbaka till QL var ju för att Kilauea fick oväntat många röster direkt och tanken var ju (även för mig) att ändå rösta på QL även om jag inte riktigt hann fundera färdigt.

Gick det att hänga med ?
Detta reagerar jag nog på. Utan att ha total koll på Harrysens tidigare resonemang.
Att faktum att hon fått röster betyder att hon inte är käkad? Njaäe? Det kan ju vara goda som röstar och som inte har en aning om vem som käkats.

Sen börjar det spridas misstankar mot spelare som jag har som troligt goda, dvs Niyama och LenaH.


@LenaH och @heffaklumpen jag kan byta till Harrysen om ni är med på det?
 
Detta reagerar jag nog på. Utan att ha total koll på Harrysens tidigare resonemang.
Att faktum att hon fått röster betyder att hon inte är käkad? Njaäe? Det kan ju vara goda som röstar och som inte har en aning om vem som käkats.

Sen börjar det spridas misstankar mot spelare som jag har som troligt goda, dvs Niyama och LenaH.


@LenaH och @heffaklumpen jag kan byta till Harrysen om ni är med på det?
Jag tror inte harrysen är ond. Som jag sagt idag och även tidigare så känns hon genuin
 
Alltså jag blir sjukt förvirrad av era diskussioner när folk jag håller mer åt det goda/onda hållet inte passar ihop med varandra 😆
 
Detta reagerar jag nog på. Utan att ha total koll på Harrysens tidigare resonemang.
Att faktum att hon fått röster betyder att hon inte är käkad? Njaäe? Det kan ju vara goda som röstar och som inte har en aning om vem som käkats.

Sen börjar det spridas misstankar mot spelare som jag har som troligt goda, dvs Niyama och LenaH.


@LenaH och @heffaklumpen jag kan byta till Harrysen om ni är med på det?
:eek: eh ok nu kändes inte du god längre. Hur har Harrysen spridit misstankar mot mig och LenaH, tvärtom ju?
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
9 332
Senast: bollen__
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 943
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
11 702
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
15 246
Senast: Lobelia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp