En midsommarnatts mardröm (ulvlek)

Status
Stängd för vidare inlägg.
(Regler inklippta från en annan lek och lite modifierade, säg till om något fattas, inte stämmer eller är oklart. :))

Eftersom du ber om åsikter så. Lite tankar från mig.

  • Det står inget om spöken i reglerna. Jag har med en sådan punkt när jag skriver regler.
  • Det står inget om att leken inte får diskuteras på andra ställen än tråden. (det utgår jag från gäller undantaget specialare som får det?)
  • Otydliga rollbeskrivningar. Det står inte att älvorna(ulvarna) får prata med varandra utanför tråden(det gissar jag att de får?) och det står inte ifall de isåfall får fortsätta ha kontakt efter de åkt ut. När det gäller Shawn Ogg(brevbäraren) så står det inget om ifall breven behöver användas på en gång eller om de kan sparas och isåfall hur länge.
  • Du har glömt tala om att det är du som bestämmer;)
 
  • Det står inget om spöken i reglerna. Jag har med en sådan punkt när jag skriver regler.
  • Det står inget om att leken inte får diskuteras på andra ställen än tråden. (det utgår jag från gäller undantaget specialare som får det?)
  • Otydliga rollbeskrivningar. Det står inte att älvorna(ulvarna) får prata med varandra utanför tråden(det gissar jag att de får?) och det står inte ifall de isåfall får fortsätta ha kontakt efter de åkt ut. När det gäller Shawn Ogg(brevbäraren) så står det inget om ifall breven behöver användas på en gång eller om de kan sparas och isåfall hur länge.
  • Du har glömt tala om att det är du som bestämmer;)


OK, tackar! LL säger följande:


  • Man får spöka, men det ska vara tydligt! Gärna färg och *spök*, och det får inte vara något som påverkar leken! Alltså enbart OT och allmänna hejarop.
  • Jag såg det som självklart att leken endast diskuteras i leken, sorry. Ja, inga diskussioner får förekomma utanför leken annat än bland de roller som får tala med varandra.
  • Ja, i lyan får de prata med varandra. Döda ulvar får fortsätta prata i lyan.
  • Jag trodde jag skrivit att Shawn delar ut ett brev per dag? Det är i alla fall avsikten, ett brev per dag.
  • Det ÄR jag som bestämmer. Try me. :sneaky: (Säg inget till @Myrten att jag sa att jag bestämmer! :nailbiting:)
 
OK, tackar! LL säger följande:

  • Man får spöka, men det ska vara tydligt! Gärna färg och *spök*, och det får inte vara något som påverkar leken! Alltså enbart OT och allmänna hejarop.
  • Jag såg det som självklart att leken endast diskuteras i leken, sorry. Ja, inga diskussioner får förekomma utanför leken annat än bland de roller som får tala med varandra.
  • Ja, i lyan får de prata med varandra. Döda ulvar får fortsätta prata i lyan.
  • Jag trodde jag skrivit att Shawn delar ut ett brev per dag? Det är i alla fall avsikten, ett brev per dag.
  • Det ÄR jag som bestämmer. Try me. :sneaky: (Säg inget till @Myrten att jag sa att jag bestämmer! :nailbiting:)

Att Shawn delade ut ett paket per dag var tydligt och bra. Det jag undrade över var när paketmotagaren kan använda sitt paket. Behöver det ske följande natt? Eller kan det sparas och i så fall hur länge kan det sparas?
 
Att Shawn delade ut ett paket per dag var tydligt och bra. Det jag undrade över var när paketmotagaren kan använda sitt paket. Behöver det ske följande natt? Eller kan det sparas och i så fall hur länge kan det sparas?

Aha! Nej, grundtanken är inte att paket sparas. De används eller går åt. Vissa paket ska användas innan dag-DL och vissa innan natt-DL, det framgår i meddelandet man får från mig vilket som gäller.
 
Meddelande från LL!

Första dag-DL är imorgon kväll, alltså måndag kväll, kl 22!
Första natt-DL är tisdag förmiddag, kl 10!


Tanken är att DL ska hålla dessa tider framöver, om något kommer att avvika försöker jag meddela det i god tid innan!

Det kan också hända att en uppdatering kan bli några minuter sen, jag hoppas ni har överseende med det. Det kan uppstå trassel som jag behöver input för att reda upp, då kan det ta några minuter extra att diskutera det. Jag lovar att jag fattar att ni väntar på uppdateringarna och jag kommer inte att dra ut på tiden mer än jag absolut måste. Om något blir försenat så djävlas jag inte.

(Eller så gör jag det. Men då har ni förtjänat det. :sneaky:)
 
Senast ändrad av en moderator:
Dom här deadline:
Dag= någon blir lynchad (alla röstar)
Natt=någon blir käkad (bara ulvarna som röstar till LL via PM)

Korrekt?
 
@Monstermom Eftersom vi inte haft just de här gissningarna förut vad jag vet har jag lite frågor.

När det gäller tvillingarna och deras övriga förmågor så förstår jag det som att de får kontakt när någon av dem gissat rätt och att de då får använda sina förmågor varje natt. Är det rätt uppfattat?

Sen står det också att om någon av dem dör innan de gissat rätt får de kontakt då. Men det nämns inte någon påverkan på krafterna. Betyder det att den levande då fortsätter att bara kunna använda krafter varannan dag?

Stämmer det att Esme gissar på nätterna och Mustrum på dagen? För mig känns det lite märkligt att det är olika men det kanske har med när de använder sina övriga förmågor att göra?
 
Jag har noterat frånvaron av en "vanlig " spion, så det kommer bli spännande
och jättesvårt att veta vad/vem
man ska kunna lita på
i den här leken!
 
Dom här deadline:
Dag= någon blir lynchad (alla röstar)
Natt=någon blir käkad (bara ulvarna som röstar till LL via PM)

Korrekt?

Ja fast ulvarna röstar väl inte direkt utan pratar ihop sig och sedan medelar sen LL.

Sedan har såväl dag som natt-deadline stor betydelse för olika specialroller då det är innan dessa som de ska göra sina val. Om du tittar i rolllistan så ser du att det står dag eller natt-deadline under deras namn och det är alltså den deadlinen som den specialrollen ska passa.
 
Spännande med spioninfon som kommer lottas bland byborna och ulvarna också! Den kan röra till det rejält.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
10 855
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 369
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
8 880
Senast: bollen__
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
10 956
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp