En midsommarnatts mardröm (ulvlek)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ska bli spännande det här :)

Jag varnar ännu en gång om att jag har begränsat med tid för leken.

(Distansförhållande. Pojkvännen är här och jag vet inte när han åker hem)
 
Angående uppfinningar så tror jag du uppfunnit den där beskyddssnattarrollen. Eller ska jag skylla den på @Myrten ?

Mycket intressant roll i varje fall.

Skyll ordningen på Myrten och kaoset på mig. :D
Men ja, den var min uppfinning - Myrten kom dock på att lotta ut spioninfon. :up:


Dom här deadline:
Dag= någon blir lynchad (alla röstar)
Natt=någon blir käkad (bara ulvarna som röstar till LL via PM)

Korrekt?

Mer eller mindre korrekt i alla fall, om ulvarna röstar får de dock låta bli att spamma mig. Sånt får de reda ut i lyan och sen meddela resultatet till mig. :D

Det är också några andra roller som har uppgifter kring natt-DL, vilken DL varje roll har står (ska stå?) vid varje roll. :)


@Monstermom Eftersom vi inte haft just de här gissningarna förut vad jag vet har jag lite frågor.

När det gäller tvillingarna och deras övriga förmågor så förstår jag det som att de får kontakt när någon av dem gissat rätt och att de då får använda sina förmågor varje natt. Är det rätt uppfattat?

Sen står det också att om någon av dem dör innan de gissat rätt får de kontakt då. Men det nämns inte någon påverkan på krafterna. Betyder det att den levande då fortsätter att bara kunna använda krafter varannan dag?

Stämmer det att Esme gissar på nätterna och Mustrum på dagen? För mig känns det lite märkligt att det är olika men det kanske har med när de använder sina övriga förmågor att göra?

Din första fråga/påstående stämmer, det räcker med att en av dem gissar rätt för att de ska få kontakt. Om/när de får kontakt så får de båda sina fulla krafter, kan alltså använda dem varje dag respektive natt.

Stycke två var en miss från mig! Om/när en tvilling dör kan den andre koncentrera sig igen eftersom allt hopp är ute, den kvarvarande tvillingen kan alltså därefter använda sin kraft varje dag eller natt! Tack för påpekandet av det hålet! :up:

Det stämmer att de har varsin DL. Dels är det för att de inte ska behöva passa två aktivitetsDL varje speldygn, och dels är det för att hålla hoppet levande - när som helst kan ett meddelande komma! :nailbiting: :laugh: (Fast mest är det för att de bara ska ha en DL att passa. ;))

Hoppas det blev lite klarare? :)
 
Tycker du det blir lättare med en "vanlig" spion?
följdfråga på det:
har någon av er spelat utan "fast" spion?
För jag har nog aldrig läst en lek där den inte ingått
(däremot sett att det funnits ond spion ibland)
Det kanske är något som inte är ovanligt,
bara att jag inte hängt med så länge att jag sett det tidigare?
(började läsa ulvlekar okt förra året tror jag)
 
Spännande med spioninfon som kommer lottas bland byborna och ulvarna också! Den kan röra till det rejält.

Ulvarna får inte spioninfo, endast de onda utanför lyan!

Däremot är Bestiality Carter en av morrisdansarna också, och kan alltså möjligen ta med sig info in i lyan om han blir insläpad dit...
 
följdfråga på det:
har någon av er spelat utan "fast" spion?
För jag har nog aldrig läst en lek där den inte ingått
(däremot sett att det funnits ond spion ibland)
Det kanske är något som inte är ovanligt,
bara att jag inte hängt med så länge att jag sett det tidigare?
(började läsa ulvlekar okt förra året tror jag)

Inget svar på din fråga men jag tror jag fastnade vid några roller som "bassortiment" (:D) bara för att de fanns i de första lekarna jag var med i plus ett par som jag precis läst. Nu börjar jag inse att det egentligen kan se ut som helst även om några roller är vanligare än andra...
 
följdfråga på det:
har någon av er spelat utan "fast" spion?
För jag har nog aldrig läst en lek där den inte ingått
(däremot sett att det funnits ond spion ibland)
Det kanske är något som inte är ovanligt,
bara att jag inte hängt med så länge att jag sett det tidigare?
(började läsa ulvlekar okt förra året tror jag)

Ja jag har lekt massor av lekar utan spion.

Någon sorts spion har väl oftast varit med nu på senare tid men ibland har spionen fått begränsat med info.

Näst efter siare och ängel tror jag någon "variant" på spion varit den vanligaste goda specialaren på slutet, med variant menar jag att informationen den får kan variera.
 
följdfråga på det:
har någon av er spelat utan "fast" spion?
För jag har nog aldrig läst en lek där den inte ingått
(däremot sett att det funnits ond spion ibland)
Det kanske är något som inte är ovanligt,
bara att jag inte hängt med så länge att jag sett det tidigare?
(började läsa ulvlekar okt förra året tror jag)
Japp, då och då i alla fall :). Lite synd eftersom det lätt är den roligaste rollen att ha, men å andra sidan är den ju en så stor fördel för goda sidan att jag antar att man måste skippa den då och då för balansens skull.
 
Skyll ordningen på Myrten och kaoset på mig. :D
Men ja, den var min uppfinning - Myrten kom dock på att lotta ut spioninfon. :up:




Mer eller mindre korrekt i alla fall, om ulvarna röstar får de dock låta bli att spamma mig. Sånt får de reda ut i lyan och sen meddela resultatet till mig. :D

Det är också några andra roller som har uppgifter kring natt-DL, vilken DL varje roll har står (ska stå?) vid varje roll. :)




Din första fråga/påstående stämmer, det räcker med att en av dem gissar rätt för att de ska få kontakt. Om/när de får kontakt så får de båda sina fulla krafter, kan alltså använda dem varje dag respektive natt.

Stycke två var en miss från mig! Om/när en tvilling dör kan den andre koncentrera sig igen eftersom allt hopp är ute, den kvarvarande tvillingen kan alltså därefter använda sin kraft varje dag eller natt! Tack för påpekandet av det hålet! :up:

Det stämmer att de har varsin DL. Dels är det för att de inte ska behöva passa två aktivitetsDL varje speldygn, och dels är det för att hålla hoppet levande - när som helst kan ett meddelande komma! :nailbiting: :laugh: (Fast mest är det för att de bara ska ha en DL att passa. ;))

Hoppas det blev lite klarare? :)

Japp klarare. :)


Nu när vi disskuterar spionen undrar jag också vilken spioninfom är, alltså vilken information är det som lottas ut? Vilka val? Hur mycket av valen? Finns gissningarna med i infon? osv, spioninfon kan ju se så olika ut.
 
Japp klarare. :)


Nu när vi disskuterar spionen undrar jag också vilken spioninfom är, alltså vilken information är det som lottas ut? Vilka val? Hur mycket av valen? Finns gissningarna med i infon? osv, spioninfon kan ju se så olika ut.

:sneaky:
Näpp. Det är med avsikt det inte är utskrivet vilken info som delas ut.
 
Just imorgon kommer jag inte ha så mycket tid heller, har dressyrträning och födelsedagsmiddag för min pappa utöver veckans längsta skoldag! Läser kanske lite på mobilen under dagen men från nån timme innan DL borde jag ha tid att börja skriva själv också.
 
Inget svar på din fråga men jag tror jag fastnade vid några roller som "bassortiment" (:D) bara för att de fanns i de första lekarna jag var med i plus ett par som jag precis läst. Nu börjar jag inse att det egentligen kan se ut som helst även om några roller är vanligare än andra...

Jag tror det är så för många. För mig är "basortimententet" siare, ängel, jägare bybor och ulvar. Att jägaren numera är ovanlig spelar ingen roll för mig är den ändå inräknad där.
 
Jag tror det är så för många. För mig är "basortimententet" siare, ängel, jägare bybor och ulvar. Att jägaren numera är ovanlig spelar ingen roll för mig är den ändå inräknad där.

Det är säkert så att de roller man började spela med känns som bassortiment. Förutom bybor och ulvar räknar jag siare, spion, ängel och röstfifflare till bassortimentet, så i lekar där någon av rollerna saknas måste jag verkligen komma ihåg det.
 
Upplys en okunnig
vad är en jägare?
hittar detta i LL beskrivning av
Bestiality Carter:
En av ulvarna i lyan, men får också tre gissningar för att hitta Bestiality och dra in honom i lyan. Gissningarna skickas till LL och får användas när som helst men bara en per natt. Hittar hon Bestiality flyttar han in i lyan, men han kommer aldrig att kunna jaga.)
sedan ser jag detta ang Drotttningen:
(En av ulvarna i lyan, men får också tre gissningar för att hitta Bestiality och dra in honom i lyan. Gissningarna skickas till LL och får användas när som helst men bara en per natt. Hittar hon Bestiality flyttar han in i lyan, men han kommer aldrig att kunna jaga.)

det där känns som något alla andra erfarna spelare direkt fattar
men inte jag
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
10 872
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 376
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
8 885
Senast: bollen__
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
10 965
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Lösa hundar
  • Bra familjehund? Rasvak😇

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp