Bukefalos 28 år!

En midsommarnatts mardröm (ulvlek)

Status
Stängd för vidare inlägg.
:sneaky:
Näpp. Det är med avsikt det inte är utskrivet vilken info som delas ut.

Okej.

Du kanske kan rabla upp tänkbar info utan att nämna vad som är med? För mig behövs det inte men jag tänkte att det är ju flera nya med och det kan ju vara svårt att veta vad spion info kan vara för något. Att spioninfo lottas ut säger ju inte så mycket för den som inte vet vad spioninfo är. Alltså själva begreppet spioninfo säger ju inget om en inte vet vad rollen spion gör och rollen beskrivs inte i trådstarten. Så en beksrivning av rollen och exempel på vilken typ av information som delas ut tycker jag behövs för att nya spelare inte ska få en stor nackdel jämfört med till exempel mig.
 
Upplys en okunnig
vad är en jägare?
hittar detta i LL beskrivning av
Bestiality Carter:
En av ulvarna i lyan, men får också tre gissningar för att hitta Bestiality och dra in honom i lyan. Gissningarna skickas till LL och får användas när som helst men bara en per natt. Hittar hon Bestiality flyttar han in i lyan, men han kommer aldrig att kunna jaga.)
sedan ser jag detta ang Drotttningen:
(En av ulvarna i lyan, men får också tre gissningar för att hitta Bestiality och dra in honom i lyan. Gissningarna skickas till LL och får användas när som helst men bara en per natt. Hittar hon Bestiality flyttar han in i lyan, men han kommer aldrig att kunna jaga.)

det där känns som något alla andra erfarna spelare direkt fattar
men inte jag

Jag tror @Monstermom menar att bestiality inte kan käka om hen hamnar i lyan.


Jägaren är en roll som inte är med i den här leken finns med i listan i anmälningstråden. Eftersom den inte är med i leken så kanske vi kan prata om den i anmälningstråden istället om du är nyfiken?
 
Upplys en okunnig
vad är en jägare?
hittar detta i LL beskrivning av
Bestiality Carter:
En av ulvarna i lyan, men får också tre gissningar för att hitta Bestiality och dra in honom i lyan. Gissningarna skickas till LL och får användas när som helst men bara en per natt. Hittar hon Bestiality flyttar han in i lyan, men han kommer aldrig att kunna jaga.)
sedan ser jag detta ang Drotttningen:
(En av ulvarna i lyan, men får också tre gissningar för att hitta Bestiality och dra in honom i lyan. Gissningarna skickas till LL och får användas när som helst men bara en per natt. Hittar hon Bestiality flyttar han in i lyan, men han kommer aldrig att kunna jaga.)

det där känns som något alla andra erfarna spelare direkt fattar
men inte jag
Har efterlyst en FAQ Ulvlekar lite efter förra leken
då jag för första gången erfor att man "ska" kunna hitta
spion och siare
bara på hur de följer varandras röster sas
jag kan verkligen inga sådana oskrivna regler alls
så ursäkta om jag frågar efter något som är
självklart för alla andra
Men iom att vi har 2 (?) rena nybörjare med
så tror jag det kan vara extra bra att förklara
 
Jag tror @Monstermom menar att bestiality inte kan käka om hen hamnar i lyan.


Jägaren är en roll som inte är med i den här leken finns med i listan i anmälningstråden. Eftersom den inte är med i leken så kanske vi kan prata om den i anmälningstråden istället om du är nyfiken?
hur i all sin dar skulle det gå till?
Enda gången jag kan tänka mig att det ställs på sin spets är väl om
den rollen blivit indragen i lyan
och är sist kvar?
Då kan inga nattkäk göras?
eller?
menar då att rollen kan ju mycket väl vara med och besluta om vem som ska käkas,fram till den är sist kvar då den inte kan göra något åt det
sas?
 
Okej.

Du kanske kan rabla upp tänkbar info utan att nämna vad som är med? För mig behövs det inte men jag tänkte att det är ju flera nya med och det kan ju vara svårt att veta vad spion info kan vara för något. Att spioninfo lottas ut säger ju inte så mycket för den som inte vet vad spioninfo är. Alltså själva begreppet spioninfo säger ju inget om en inte vet vad rollen spion gör och rollen beskrivs inte i trådstarten. Så en beksrivning av rollen och exempel på vilken typ av information som delas ut tycker jag behövs för att nya spelare inte ska få en stor nackdel jämfört med till exempel mig.

Tänkbar info man kan få om man vinner på skvallerlotteriet skulle kunna vara: vad siaren, ängeln, häxan, ulvarna, ficktjuven, beskyddtjuven, röstfifflaren och borgmästaren valt, om någon flyttat in i lyan och om tvillingarna fått kontakt. Tex.

Vad gäller jägaren/Bestiality Carter: Jägaren är en roll som inte är med i den här leken. Vad jag menar med att Bestiality inte kan jaga är att fast han ingår i lyan så har de onda förlorat om han blir ensam kvar där - de onda som måste ut för att goda ska vinna är de ursprungliga älvorna. Tydligare? :)
 
Sådär. Varit ute med hunden på långpromenad och nu borde hjärnan förhoppningsvis klara att läsa igenom rollerna ordentligt. Det blir spännande det här, kul med en så stor lek och roller man inte sett förut, är ju fortfarande nybörjare så det kändes mycket att hålla koll på. Men kul ska det bli! :D
 
hur i all sin dar skulle det gå till?
Enda gången jag kan tänka mig att det ställs på sin spets är väl om
den rollen blivit indragen i lyan
och är sist kvar?
Då kan inga nattkäk göras?
eller?
menar då att rollen kan ju mycket väl vara med och besluta om vem som ska käkas,fram till den är sist kvar då den inte kan göra något åt det
sas?

Ja så tolkar jag det.

Den praktiska betydelsen har jag inte listat ut än för om det bara är den kvar i lyan är leken slut eftersom de goda vinner när ulvarna är döda och det tydligt påpekas att bestality inte räknas som ulv även om hen blir ond.

Kom på nu medan jag skriver att det sannolikt har med ficktjuven att göra. Det går inte att sno käk från någon som inte kan käka.
 
Har efterlyst en FAQ Ulvlekar lite efter förra leken
då jag för första gången erfor att man "ska" kunna hitta
spion och siare
bara på hur de följer varandras röster sas
jag kan verkligen inga sådana oskrivna regler alls
så ursäkta om jag frågar efter något som är
självklart för alla andra
Men iom att vi har 2 (?) rena nybörjare med
så tror jag det kan vara extra bra att förklara

Fast det är inget som säger att en "ska" kunna hitta det så det är ju ingen oskriven regel direkt.

Annars när det gäller oskrivna regler så är det väll en disskussion som ska tas i anmälningstråden om det är sådant som gäller lekarna generellt.
 
Meddelande från LL!

Första dag-DL är imorgon kväll, alltså måndag kväll, kl 22!
Första natt-DL är tisdag förmiddag, kl 10!


Tanken är att DL ska hålla dessa tider framöver, om något kommer att avvika försöker jag meddela det i god tid innan!

Det kan också hända att en uppdatering kan bli några minuter sen, jag hoppas ni har överseende med det. Det kan uppstå trassel som jag behöver input för att reda upp, då kan det ta några minuter extra att diskutera det. Jag lovar att jag fattar att ni väntar på uppdateringarna och jag kommer inte att dra ut på tiden mer än jag absolut måste. Om något blir försenat så djävlas jag inte.

(Eller så gör jag det. Men då har ni förtjänat det. :sneaky:)
En önskan är att du fetar klockslagen för DL :)
 
Fast det är inget som säger att en "ska" kunna hitta det så det är ju ingen oskriven regel direkt.

Annars när det gäller oskrivna regler så är det väll en disskussion som ska tas i anmälningstråden om det är sådant som gäller lekarna generellt.
tror jag ställde den frågan lite i eftersnacket till Buffy-leken , men ska absolut lyfta den till anmälningstråden istället!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
11 412
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 886
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
9 274
Senast: bollen__
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
11 529
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Hönstråden II
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp