En tråd om fantastiska män.

@Sörlatungu

Och jag tror absolut att det ligger en massa irrationellt i det här sättet att beskriva sin partner som fantastisk; man man tycker ju det, antar jag, därför att man är kär. Och det kan man få vara känner jag
Ha, men det är väl klart man får vara kär, vem har argumenterat emot det? :p Jag är kär jämt och ständigt så I'm all for it.

Jag för min del tycker bara att såna här trådar så ofta lever upp till någon form av jag vet inte vad-bild där partnern ska beskrivas som den som gör en hel, ens luft, ens liv, ens blabla. Att man själv liksom ska ha varit halv tills man träffade honom, och nu är man äntligen en hel person som kan leva och vara lycklig.
Jag var inte halv innan jag träffade sambon och han är inte min luft. Vi har det så jävla roligt ihop, vi pirrar som fan, han är smartare än så många jag känner och omtänksam som få i världen och jag älskar honom så jag spricker. Men han är inte den enda personen jag behöver för att må bra och jag är inte med honom för att jag annars går under, utan för att han gör mig lycklig och jag vill vara med honom.

Oavsett, jag vill inte sabba den här tråden mer så ös på ni som vill :up: :)
 
@Sörlatungu


Ha, men det är väl klart man får vara kär, vem har argumenterat emot det? :p Jag är kär jämt och ständigt så I'm all for it.

Jag för min del tycker bara att såna här trådar så ofta lever upp till någon form av jag vet inte vad-bild där partnern ska beskrivas som den som gör en hel, ens luft, ens liv, ens blabla. Att man själv liksom ska ha varit halv tills man träffade honom, och nu är man äntligen en hel person som kan leva och vara lycklig.
Jag var inte halv innan jag träffade sambon och han är inte min luft. Vi har det så jävla roligt ihop, vi pirrar som fan, han är smartare än så många jag känner och omtänksam som få i världen och jag älskar honom så jag spricker. Men han är inte den enda personen jag behöver för att må bra och jag är inte med honom för att jag annars går under, utan för att han gör mig lycklig och jag vill vara med honom.

Oavsett, jag vill inte sabba den här tråden mer så ös på ni som vill :up: :)

Ok, jag har nog inte sett någon sådan här tråd innan tror jag!
 
Ok, jag har nog inte sett någon sådan här tråd innan tror jag!
Ja, nu menade jag ju inte specifikt bokstavligt talat med en trådstart som denna ;). Utan just i trådar där pojkvänner av olika anledningar hyllas.

Men strunt samma, jag är uppenbart i fel forum för såna här funderingar :D.
 
Ja, nu menade jag ju inte specifikt bokstavligt talat med en trådstart som denna ;). Utan just i trådar där pojkvänner av olika anledningar hyllas.

Men strunt samma, jag är uppenbart i fel forum för såna här funderingar :D.

Nej jag förstod vad du menade. :)

Jag tycker egentligen inte alls att det är fel forum för sådana funderingar, men samtidigt blir det ju såklart lite småsvårt och halvdrygt att fundera tillsammans när man antas ha kassa vänskapsrelationer, inte vara hel/ inte kunna leva utan sin sambo etc, för det är ju verkligen inte så jag själv för min del upplever läget, men den delen av mitt inlägg bemötte du inte.
 
Vet inte om det är knapplån.

Jag har fått en fundering här. Hur vanligt är det att kvinnor har samma beteende så som många av de män som det skrivs om här på buke? För jag antar att det måste finnas några ute i landet, men att de inte hörs så mycket om dem här pga könsfördelningen?
 
Vet inte om det är knapplån.

Jag har fått en fundering här. Hur vanligt är det att kvinnor har samma beteende så som många av de män som det skrivs om här på buke? För jag antar att det måste finnas några ute i landet, men att de inte hörs så mycket om dem här pga könsfördelningen?

Enligt flashback är ju massa tjejer lika sviniga, men den sidan får man kanske ta med en nypa salt. Jag tror iofs inte jag känner en enda tjej som passar in i beskrivningen av ett svin/as/skithög. Å andra sidan vet jag ju inte exakt hur de beter sig när de är ensamma med sina killar. Men känns som män är överrepresenterade.
 
@grodan21 Jag tror att det är mer socialt accepterat för kvinnor att tala om sina förhållanden, både bra och dåligt, än vad det är för män. Precis som det är mer socialt accepterat för kvinnor att tala om känslor.
 
Jag är också nyfiken på vad du menade! Vet inte om det handlar om förståelse eller ej, är mest intresserad av hur det yttrar sig.
Ja, jag såg ju nåt sånt här framför mig men det känns ju rätt otroligt:

princess-craft1.jpg


Vem skulle orka gå runt i såna kläder liksom? :D ;)
 
Jag är för gammal för att vara här.. och singel.. men min pappa är faktiskt en alldeles fantastisk man. Han har alltid ställt upp för oss döttrar. Han är typisk finne, så vi pratar inte så mycket känslor och sånt, men han visar att han alltid bryr sig. Vet han att jag ska ut och åka lite längre kan han ringa på kvällen innan och säga åt mig att åka tidigare för att det ska bli snöstorm under morgondagen. När det är dags att byta däck kommer han hit och gör det, det är 16 mil enkel väg.
Han busar och stojar med syrrans barn. Han har världens bästa humor. Jag vet att han (och min mamma) alltid finns där. Han är en sån man som kan allt också: laga bilar, laga mat, snickra, tapetsera osv. Fast det där med datorer och mobiler är inte hans grej.

De säger ju att man letar efter en man som liknar ens pappa. Tur att jag har en bra pappa (och bra mamma).
 
Luktar avundsjuka här. Med sagoprinsessa menade jag såklart stor fin dyr klänning, värsta diamanterna osv, men det låg visst utanför din iq :) och skulle självklart vara så på bröllopet o inte annars, men måste kanske förklara så ALLA förstår haha
Oj, vad otrevligt. Jag förstod faktiskt inte att det gällde specifikt bröllopet i och med att det inte stod i samma stycke. Vad jag skulle vara avundsjuk på förstår jag inte, jag har ingen som helst lust att varken gifta mig (eller vara med någon som friar efter ett par månader. Eller ja, friar överhuvudtaget) eller ha på mig en sagoprinsessklänning men för den sakens skull dömer jag ingen som drömmer om just det. Jag var bara genuint nyfiken på vad du menade.
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
4 020
Senast: Sasse
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 962
Senast: jemeni
·
Relationer Back again.. Det är lite oklart vad jag vill med tråden, vet att det bara är jag som kan bestämma för mig själv till syvende och sist...
24 25 26
Svar
505
· Visningar
64 172
Senast: cirkus
·
Kropp & Själ Tänker mig en liten utmaning, eller något i den stilen iaf :) Fick idéen när chefen berättade hur glad en person blivit när jag...
Svar
8
· Visningar
1 097
Senast: Red_Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp