Bukefalos 28 år!

”Hästgalna tanter och gubbar" - vad håller ni på med? PART 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: ”Hästgalna tanter och gubbar" - vad håller ni på med? PART 3

Klart vi ska :D och va roligt vi kommer att ha medans vi mockar :bump:
 
Sv: ”Hästgalna tanter och gubbar" - vad håller ni på med? PART 3

ni ar for snalla.. men tyvarr maste det mockas innan dess.. eller hastarna kommer att kunna kliva rakt over vaggen.. lol.. nej jag far ta tag i det.. kom pa att jag behover "fertilize" i ridpaddocken sa kan dra det dit. OM jag nu inte kan fa den utlovade karran. da ar det bara att ta korgar och dumpa i karran och sen kora ned till herrgarn och sprida over blomstrerna i parken.. tack och lov ar det fruset nu, sa det stinkier i alla fall inte..

men visst far ni alla komma hit och halsa pa. det ar otroligt vackert har sommartid och massor av saker sker, vi har ju dansbands weekend (dyrt) och sen finns det en vattenpark och sa 15 pisserior och en kines restaurant. och sa har jag kompis som hyr ut hastar, vi kan ocksa aka upp till finnskoga och ga pa packstation.. Tror Peter skulle ha mkt skoj med en gang tanter haha..
Tack for att ni ar sa goa och tanker pa mig, det skall bli battre, jag ar bara sa trott just nu.. det blr battre..
 
Sv: ”Hästgalna tanter och gubbar" - vad håller ni på med? PART 3

Jag är med :bump: Klart vi skall ha "städrejs" inklusive vin:p och mat förstås, annars orkar vi inte jobba:idea:
 
Sv: ”Hästgalna tanter och gubbar" - vad håller ni på med? PART 3

Vi får klura på nåt! Får se vad jag kan göra efter helgerna,skulle behöva komma ut lite :D kanske kan jag kvista upp till dej över en dag,så tar vi tag i skiten:laugh: Ett tag klarar det sej väl iaf?
 
Sv: ”Hästgalna tanter och gubbar" - vad håller ni på med? PART 3

Nä nu får jag slå ihop korpgluggarna för idag! Natti alla!
 
Sv: ”Hästgalna tanter och gubbar" - vad håller ni på med? PART 3

Även om det behövs nu så kan vi köra vårstädning också :p Om vi bara gör så att vi bestämmer en helg när vi dyker upp Rottneros och skrämmer slag på bygden, samt gör lite nytta:laugh:

Mitt förslag är 19-20 mars, de som kan kommer, och oops jag hoppas det passar Kat?

Någon som har armé tält? (de är suveräna) Annars jagar jag;)
 
Sv: ”Hästgalna tanter och gubbar" - vad håller ni på med? PART 3

alla dagar passar mig om jag inte ar pa sjukhuset.. men camping i march?? da ar det sno pa marken.. jag har 53 kvadrat av golvutrymme.. en double bed och en kokssoffa och sen queensize blow up mattress.. 6 stolar att sitta pa och sen far det plats 4 i soffan.. bara en toilett dock.
Och det finns systembolag i byn ocksa..
angaende hasttjej har jag annonserat men folk vill inte arbeta for att fa rida.. de vill ha betalt att komma och rida ngns hast.. och glom det har med mockning.. det ar ju arbete.. helst skall hasten vara sadlad och klar nar de kommer..
Men kom garna, tycker om sallskap emellanat.. nu skall jag tebaks till ladan.. natti
 
Sv: ”Hästgalna tanter och gubbar" - vad håller ni på med? PART 3

angaende hasttjej har jag annonserat men folk vill inte arbeta for att fa rida.. de vill ha betalt att komma och rida ngns hast.. och glom det har med mockning.. det ar ju arbete.. helst skall hasten vara sadlad och klar nar de kommer..
Så är det också här! Det finns ingen som gratis rider andras hästar.
Det finns hästägare som vill betala bra för att få ridit deras hästar.
Jag har även erbjudit mycket undervisning, men ingen som nappar.:confused:
Men det är ju också bra att man kan leva på att rida andras hästar.:laugh:
 
Sv: ”Hästgalna tanter och gubbar" - vad håller ni på med? PART 3

God morgon!

Jo,men är det inte märkligt?
Det var en tjej här som så gärna ville rida,hon hade en ensamstående mamma som hade dåligt med pengar o inte råd att betala lektioner på ridskolan.
Jag tyckte synd om tjejen o erbjöd henne att rida min nordis,enbart rida,inget annat behövde hon göra,förrutom hämta hästen från hagen,borsta o sadla.
De två-tre första gångerna hjälpte jag henne,sen fick hon klara sej själv,men jag fanns där, men när hon började ringa innan hon kom o ville ha hästen sadlad (gjorde jag två ggr) så blev jag sur,stå å vänta med sn sadlad häst o hon kom inte ens i tid.....
Mamman ringde o skällde,ville jag ha hästen riden,så fick jag minsan.....
Nej tack sa jag,jag ville bara vara snäll,det var ni som frågade o hästen skiter i vilket,så tack,men vi klarar oss!!
 
Sv: ”Hästgalna tanter och gubbar" - vad håller ni på med? PART 3

\morr morr det ar gratt det snoar, pallar ater och skall snart fa komma ut.. jag ar fore coffee dock sa glad ingen ar har och kan forsoka prata med mig..Jag kom upp ur sangen, men endast till soffan.. ja ja battre an inte ur sangen...ar lite frusen, har snorig nasa och ute ar tempen 11C. MINUS forstas men det behovs val inte sagas lol..

angaende problemet med dagens hasttjejer, de finns inte langre.. det har blivit konstaterat i annan trad.. Och det skall vara sa enkelt som mojligt for dem.. brist pa intresse eller for manga andra aktiviteter, jag vet inte.. i storstaderna verkar det finnas mer medryttare dock.. jag bor val pa fel stalle lol..
skall forsokakomma igang har.. yalls har en bra dag...
 
Sv: ”Hästgalna tanter och gubbar" - vad håller ni på med? PART 3

Skitbra :grin: idé! Jag är absolut på! På med strö och sedan kommer vi och kör ut det åt dig.
 
Sv: ”Hästgalna tanter och gubbar" - vad håller ni på med? PART 3

kor?? har 3 skottkarror och alla har punktering lol.. maste fixa det forst.. men det ar ett mindre problem. Kom march forhoppningsvis kan jag borja med halmpellets igen, i alla fall i botten och sen halm ovanpa. Annars ar jag inte alls fortjust i halm, alldeles for tungt och jag har inga bra grepar for det heller.. Kom ihag sant har klimat ar jag inte alls van vid..

Det ar valdigt jobbigt att bygga upp en liten hastgard fran scratch, speciellt nar man inte far den hjalp som ar nodvandig. Eller far hjalp men de fuskar.. Och det sen blir snett och ramlar i hop..
Men nan far planera, jag forsoker att fa ihop Skagern Ritten pa ngt satt har..
 
Sv: ”Hästgalna tanter och gubbar" - vad håller ni på med? PART 3

Go morron på er alla vänner!

Solen är på väg upp och det är -16 grader, ett underbart vinterväder! Har varit ut till hästarna och gett dom frukost och fyllt på vatten och mockat ut skiten ur ligghallen, hann precis på Winnie innan hon vickat ur murartråget som jag har när jag mockar. Det har blivit nån sorts sport det där för madam att skynda sej att vicka skittunnan innan jag hinner ut :D. Men vad gör det? Hon är ju så söt när hon står där så absolut oskyldig som bara en unge kan vara när den gjort ofog :love:

Nu ska vi ta med oss våra äldsta barnbarn, Theodore och Emanuel och åka till Borlänge och byta ett spel som dom fick i julklapp av oss men som dom redan hade.

Ha en bra dag i solskenet eller snövädret :laugh:
 
Sv: ”Hästgalna tanter och gubbar" - vad håller ni på med? PART 3

God morgon. Går som jag gjort i byxan :o Man får tydligen träningsvärk om man inte ridit på några månader......

Ang medryttare så vill ju jag ev ha en till sommaren och frammåt till Kelly. Jag tror dock inte jag kommer hitta någon. I nuläget kan ju dottern som har unghästen rida henne ibland så hon får lite extra motion men till våren börjar hon rida in sin egen häst och då finns ju det givetvis inte tid för några extraturer på Kelly.

Jag kommer att erbjuda 2 dagar i veckan på en häst som är utbildad MSV dressyr men får dock inte hoppas. Stall 2 km fr centrum, busshållplats 300 fr stallet, stor paddock, oändliga ridvägar och ridsällskap finns. Det jag kommer att kräva är en ryttare över 16 år och att man tar hand om Kelly som sin egen och fixar mat, vatten och box. Vore kul med en liten slant ca 300 kr mån men det beror på hur stort intresse som finns. I mina ögon som fd medryttare till flera olika hästar så är det en bra deal men tyvärr har jag också sett hur det blivit skilnader i synsättet på det här med att vara medis. Jag har inge stora förhoppningar direkt.

Drömmen vore ju en vuxenryttare. Men de har oftast egna hästar redan.
 
Sv: ”Hästgalna tanter och gubbar" - vad håller ni på med? PART 3

Tant Kat, det gör ont i mig när du berättar om hur tungt du har det... vore ju förfärligt om du tvingades göra dig av med dina pållar... säger precis som alla andra...så jävla synd man bor så långt ifrån....:cry: fyfasiken...hoppas verkligen att du snart får lite hjälp å avlastning....


I övrigt..

Här är det redigt myggfritt men pållarna mår gott...stod kvar i hagen å beundrade skådespelet i morse och fick mig goda skratt.... sickna lökar egentligen... älskade pållar...å älskade Kamel...så stor, så klumpig men ack så busig.... jag verkligen älskar den där dåren:love: Han var så leksugen så han hade knappt tid å vänta tills Göte hade gjort den sedvanliga morgonrullningen.... :rofl: Ja herre gudars..

Hoppas alla får en bra dag, jag är på G ut till stalltomtarna för att göra bort stalltjänsten tidigt idag...planerar sen att ligga å glo in i dumburken nån timme...kanske lite Jonny Depp..... eller Brad Pitt..... eller......Aragon:love:
 
Sv: ”Hästgalna tanter och gubbar" - vad håller ni på med? PART 3

Här har vi paddock,ridhus(100 m dit) möjlighet till lektioner som jag erbjöd att bet hälften av, oändliga ridvägar(Hallands ridled går alldeles utanför mina hagar)hästen är utbildad upp till MSV dressyr,rolig att rida,men,ja han är ju nordis,kanske det är felet?Han är väl inte häftig nog.....Men det är ju precis det han är tycker jag! När han jobbar på o går i form är han ju så jäkla snygg:love:
Visst skulle han behöva banta o bygga lite muskler,men det var ju det som var syftet.
Eller är det för långt att gå? 500m från busshållplats.....
Men där fick jag för att jag ville vara snäll,o tyckte synd om tjejen...:(
Jag tycker iallafall inte synd om henne längre!!
 
Sv: ”Hästgalna tanter och gubbar" - vad håller ni på med? PART 3

Jag har precis mockat och fixat höpåsarna. Föredrar att fixa allt så tidigt som möjligt så att man bara behöver göra roliga saker resten av dan.
Sen älskar jag att se när boxarna är fyllda med ren fin halm som ligger fluffig och orörd :)

Idag blir det nog ingen ridning. Sambon är och hjälper ett par med att tömma ett dödsbo, och sen måste vi åka och storhandla inför helgen. Här blir det lugnt över nyår. Sambon jobbar, bonusbarnen är hos mamman och sonen med flickvän är här så jag får hjälp med att ta in hästarna.
Blir väl nån god middag och kanske nån cider :)
12-slaget brukar jag fira med hästarna. inte för att det skjuts så mkt här, men det brukar smälla och lysa upp lite från byhålorna här utanför.
Lasse kan vara lite orolig medans Trullan bara ser sin mat :)
 
Sv: ”Hästgalna tanter och gubbar" - vad håller ni på med? PART 3

kl. God morgon allihopa ,börjar vakna till liv efter nattens jobb.Så snart blir det stallet,räknar med att ta en sväng i snön och hoppas att slippa monsterälgarna idag:mad:
Det där med medryttare,tror lite att dagens ungdom har blivit lite lata och bekväma.
Här nere verkar det vara en hel del som vill bli medryttare,men eftersom jag inte vill ha ngn så vet jag inte hur seriöst det är.
 
Sv: ”Hästgalna tanter och gubbar" - vad håller ni på med? PART 3

Jag har oxå varit inne på att ha medryttare på Lasse, men tror inte det blir så lätt.
För det första har vi ingen buss, ingen paddock eller ridhus. Och Lasse är ju snäll men ett outbildat varmblod, som bara vill springa :)
Sen är jag väldigt petig med vem jag vill ha i stallet. Vill inte att det ska bli ett störningsmoment att ha andra här. Stallet är mitt ställe att vara ifred och gå och pula i. Räcker med att jag stör mej på våra grannar och undviker att gå ner när de är där.

En gång hade vi en tjej som ville låna brorsans shettis som vi hade ett par år. Hon hade en dotter på runt 3 år som hon skulle leda runt. Jag tyckte det var ok, så lillskrutten fick komma ut lite. Mamman var runt 1.50 och väldigt tunn, så ev att hon skulle ta en liten tur på henne med.

Hon kom hit, och ställde bilen utanför huset. I bilen satt en liten kille på ca 1,5 och sov. Då sa hon: Om han vaknar är det bara att ta in han. :eek:
Och jag skickar upp 3-åringen när jag ska rida.
Eh, så jag som hade 2 små på 1 och 2 år , skulle sitta barnvakt åt hennes 1,5-åring och 3-åring, 3 dagar i veckan i 2 timmar, för att de skulle låna häst av oss :grin:
Tror inte det...
 
Sv: ”Hästgalna tanter och gubbar" - vad håller ni på med? PART 3

Nej,jag har heller aldrig annonserat eller letat aktivt,kanske skulle man hitta någon då,som var seriös,vad vet jag.
Dessa kom jag i kontakt med av en slump och fick en hel snyfthistoria serverad,tyckte synd om tjejen och erbjöd henne att rida min nordis.
Tänkte oxå att det kunde vara kul att få ridsällskap nån gång.....
Men som jag har förstått det ville hon hellre rida mitt då 4 åriga halvblod,men den lånar jag inte ut.......i varje fall inte till vem som helst!(hon är utlånad nu)
Dessutom vill inte jag ha på mitt samvete att en minderårig trillat av min hispiga unghäst!!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gnägg På "begäran" är jag tillbaka på Buke efter flera års uppehåll för en uppdatering. Fått två olika meddelanden på Facebook ang. den...
2 3
Svar
47
· Visningar
10 509
Senast: Askur
·
Hästmänniskan Passar på att starta upp en ny tråd. Tror att det är en bra idé att presentera sig kort i första inlägget, det var ett tag sedan...
79 80 81
Svar
1 606
· Visningar
138 022
  • Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att stängas….nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt brinna...
95 96 97
Svar
1 930
· Visningar
117 945
Senast: nyfiken72
·
  • Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att gå i taket igen…nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
98 99 100
Svar
1 985
· Visningar
119 653

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp