”Hästgalna tanter och gubbar" - vad håller ni på med? PART 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: ”Hästgalna tanter och gubbar" - vad håller ni på med? PART 3

på färsk gärning o flyende fot så är de väl bara jag o Piraja , Lobell , Cizma ev någon mer som håller till på den östra kanten .

Resten är ju på västsidan eller i de sydliga kolonierna :angel:

Du som verkar veta så mkt...... Som många andra har vi slängt ut julgranar i hagen för lite sysselsättning. Nu undrar jag hur det är med kungsgranar?!
SVA har inget om att dom skulle vara giftiga men är det ngn som vet om det är ok med kungsgranen?
 
Sv: ”Hästgalna tanter och gubbar" - vad håller ni på med? PART 3

Kl
Magsjuka här så sittandet blir på annan ort sas...:crazy:
 
Sv: ”Hästgalna tanter och gubbar" - vad håller ni på med? PART 3

Den är ju en ädelgran. Jag skulle inte våga chansa.
 
Sv: ”Hästgalna tanter och gubbar" - vad håller ni på med? PART 3

stackars algen.. du far val ta laptop med dig till det andra sittandet.. menar, kan man lasa tidningen pa tronen, kan man val vara online ocksa.. lol..
skamt asido, hoppas du blir battre snart och inte far dra runt med shiten (ursakte punet) for lange...
 
Sv: ”Hästgalna tanter och gubbar" - vad håller ni på med? PART 3

En sån där tunn sak då, som är "lånad" från skogen? Kan man ge hästarna den?
 
Sv: ”Hästgalna tanter och gubbar" - vad håller ni på med? PART 3

KL

Här är Cizma igen, sitter just nu på upptining efter ett kallt stallpass.... jisses så stel jag blev på slutet... Jaja, älskar ju Norrland och dess klimat så jag ska väl inte klaga...

Ullared lär vara en affär jag aldrig sätter min fot i... dels är det för långt ner i landet och dels för att jag skulle bli rabiat vansinnig i alla folkmassor:eek:..jag trivs hellre här, i mitt Norrland, där jag kan lukta på maskrosor, pinka bakom stallet och flanera i natt-tshirt med tofflor på utomhus om jag så känner för det...:rofl:

Men Gubbtjyv, låter som om du haft en spännande ridtur... lite adrenalinpåskjut är aldrig fel.... :angel:
 
Sv: ”Hästgalna tanter och gubbar" - vad håller ni på med? PART 3

Jo,det är väl bara att acceptera att det är andra tider nu....;)
Jag tror att de flesta i vår generation(tantgenerationen:D) fick ta oss ut till stall per cykel eller apostlahästar,sommar som vinter,i alla väder......inte blev vi skjutsade inte!

:D Kommer ihåg hur jag pulsade i meterhöga snödrivor för att ta mig till stallet som var insnöat ett år, kunde väl inte ha varit mer än en tvärhand hög själv men till hästarna skulle jag!!
 
Sv: ”Hästgalna tanter och gubbar" - vad håller ni på med? PART 3

Samma typ av minnen även här...

Man kunde liksom gå genom eld och vatten för att få tillbringa en stund i stallet. Ytterst sällan som man blev hämtad eller lämnad. Ville man dit fick man banne mig ta sig det bäst man kunde.

Å andra sidan visste föräldrarna var de skulle leta om man missat att komma hem på avtalad tid..:D

Själv begåvades jag med en dotter... Hon hade ett visst intresse av hästar som liten. Red på ridskola och är enligt mig egentligen en naturbegåvning på hästryggen.

Men intresset svalnade oerhört fort när hon fick sin första egna ponny... och idag går hon inte ens ut i stallet en stund ens om jag ber henne...
Hon är datagenerationen personifierad... :cool:
 
Sv: ”Hästgalna tanter och gubbar" - vad håller ni på med? PART 3

Visst kan du ge dem en sådan.... För hästar utan sånt i hagen naturligt brukar de vara rätt populära leksaker någon dag eller två...

Mina damer har växande sådana i sin hage... Perfekt enligt dem att kåda ner päls och man med... och en och annan tugga av grenarna mellan varven.
 
Sv: ”Hästgalna tanter och gubbar" - vad håller ni på med? PART 3

Östra kanten, tycker det känns som om jag håller till där jag också :)
 
Sv: ”Hästgalna tanter och gubbar" - vad håller ni på med? PART 3

Japp eller om man blir inkörd på hästar som liten,min stackars dotter tex,hon fick börja vara i stallet när hon var 7 dagar:o
Satt på hästen första gången vid 3 månaders ålder och intresset sitter fortfarande i:D
 
Sv: ”Hästgalna tanter och gubbar" - vad håller ni på med? PART 3

Var väl omtänktsam av honom,han tyckte väl att du behövde lite extra motion efter allt du fikat på jobbet;)
Men allvarligt skönt att ni är oskadda
 
Sv: ”Hästgalna tanter och gubbar" - vad håller ni på med? PART 3

Fördelen med att bo här är ju att jag väljer när jag åker dit:laugh:
Inte farao går jag in om det är kö eller knökat,aldrig!
Jag är definitvt ingen shopping människa,jag sveper in som en virvelvind,rycker åt mej det jag ska ha o sveper ut igen:D Gud nåde den kärringen/gubben som irrar runt framför mej och inte vet var den ska ta vägen!!:devil:

Voff: Du är välkommen ändå! Du kan ju fixa käk tills Tant Kat o jag kommer hem:D

Gubbtjyv: Såklart ingen vågar ha en gubbtjyv till medryttare.....:p
Jaha,så det blev en liten närkontakt med en snödriva el.liknande då...?:D
Tacka för att den ädle sprang,älgen hotade väl med att ta sej ett smakprov på den ädle skånken om han inte fick den ädles mat! Han var väl hungrig!

älgen: Då vet vi att det iallafall inte var du som hotade den ädle springaren idag,du sitter ju där du sitter sas:p
Din stackare!!
 
Sv: ”Hästgalna tanter och gubbar" - vad håller ni på med? PART 3

Nu kryper jag under trappen o skäms o de grövsta:o:o Ber tusen gånger fem om ursäkt att jag förbisåg dig:confused:

Jag skyller på senildemensen o allmän tankspriddhet .

bligar under lugg o skrapar generad med foten ):crazy:
 
Sv: ”Hästgalna tanter och gubbar" - vad håller ni på med? PART 3

en o annan tugga :eek: Springaren är granoman,, finns inte ett barr under 180 cm numera . Ser väldigt kul ut i skogen:laugh:
 
Sv: ”Hästgalna tanter och gubbar" - vad håller ni på med? PART 3

Nu ska "tant Cho " vara snäll :laugh: tänk på att jag är vikarierande tomte o de kan bli knappt med julklappar nästa år annars :laugh:

De där nedrans 'älgarna var nog inte riktigt som de skulle vara i kronan:)

Såg dem på bra håll o gjorde som jag brukar göra , jag utbrast i en aria i de högre tonerna men de lyfte på kronan o började trava mot mig :eek:

bytte snabbt repertoar till " Jag såg mamma kyssa tomten jag " i samma tonart som mistluren på Stora Högarna men någonstans där insåg jag o Springaren att de funkar inte , varvid Springaren gjorde den snabbastge bakdelsvändning som skådats på 15 mils omkrests o samtidigt tände han efterbrännkammaren :devil:

et antal meter senare var de sväng o där fortsatte vi i olika riktningar , springaren rakt fram o jag i en något mer ostlig riktning :)

nåja 30 minuter senare återfann vi varandra vid en stor smaskig gran .
 
Sv: ”Hästgalna tanter och gubbar" - vad håller ni på med? PART 3

Beträffande julklappar så hyser jag inga förhoppningar....
Fick en vattenkokare modell större som jag slog in o gav mej själv från sonen,som påstod att han pratat med tomten om att jag behövde en sån i stallet:D Thats it!

Beträffande gubbtjyvs sång.......man kan undra vad älgarna trodde det var:D

Tur ni hittade varandra åter, du och den ädle,och tur att det gick bra:laugh:
 
Sv: ”Hästgalna tanter och gubbar" - vad håller ni på med? PART 3

de kanske var kvigor o min så kallade sång kan nog lätt tas för brunstvrål:o

men de hade kronor o de är handjur:eek: jisses amalia nu blev jag riktigt orolig
 
Sv: ”Hästgalna tanter och gubbar" - vad håller ni på med? PART 3

Vanlig rödgran kan man ge med fördel. Mina pållar paxar av hela släkten. Ha,ha
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gnägg På "begäran" är jag tillbaka på Buke efter flera års uppehåll för en uppdatering. Fått två olika meddelanden på Facebook ang. den...
2 3
Svar
47
· Visningar
10 455
Senast: Askur
·
Hästmänniskan Passar på att starta upp en ny tråd. Tror att det är en bra idé att presentera sig kort i första inlägget, det var ett tag sedan...
79 80 81
Svar
1 606
· Visningar
137 758
  • Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att stängas….nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt brinna...
95 96 97
Svar
1 930
· Visningar
117 529
Senast: nyfiken72
·
  • Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att gå i taket igen…nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
98 99 100
Svar
1 985
· Visningar
119 319

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Bildtråden
  • Hage
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp