Bukefalos 28 år!

Häxan och Lejonet (Ulvlek)

Jag har roat mig att läsa igenom alla bollen__s inlägg och det är verkligen mycket "följa med" i det hon skriver. Det mest misstänksamma är kanske det här:

Hmm och vad tänker jag av det här då? Ja, det var en bra fråga när man är ringrostig och inte har lekt på länge. Jag vet dessutom inte om jag kommer kunna vara online runt 22 så jag vill rösta nu.
Min teori är att hemlig väljer Aslan och noga påpekar hans godhet för att man ska förknippa hemlig med god = egentligen är hemlig ond. Så därför
bollen__ röstar på hemlig

Sen har hon inte svarat mig idag, utan skrivit lite annat med LenaH. Just nu känns det mest som ole dole doff, men jag ska försöka orka ta mig igenom LenaH:s inlägg. Till nästa lek tycker jag vi inför ett tak för hur mycket man får skriva... ;)
 
Jag har roat mig att läsa igenom alla bollen__s inlägg och det är verkligen mycket "följa med" i det hon skriver. Det mest misstänksamma är kanske det här:



Sen har hon inte svarat mig idag, utan skrivit lite annat med LenaH. Just nu känns det mest som ole dole doff, men jag ska försöka orka ta mig igenom LenaH:s inlägg. Till nästa lek tycker jag vi inför ett tak för hur mycket man får skriva... ;)
Just det där du citerar av @bollen__ reagerade jag på då och ifrågasatte att hon motiverade rösten så iom att hon själv valde Aslan... :rofl:

Tack för påminnelsen, jag står fast vid min röst ikväll. :)
 
Idag har jag velat rösta på er alla tre. Just nu lutar jag mot att rösta på bollen.

Men jag har kollat igenom röstlistan. Om Lena är ulv så tror jag faktiskt att lyan trodde att cirkus skulle rösta på Lobelia och att heffa hellre ville åka än att Lobelia skulle ha gjort det. Det som talar emot det är heffas röständring. Men det hade blivit väldigt bra alibi.

Jag tror inte jag röstar på Lena idag. Men är bollen god så är nog Lena den jag tror mest på. Om Habina är ulv så unnar jag henne segern.

Men jag hinner säkert ändra mig 100 gånger till.
 
Efter @qitis inlägg här om popcorn och efter att läst ikapp lite av VGV-tråden där någon också nämner popcorn så har jag känner jag ett starkt behov av att äta popcorn, NU! 🍿

Jag ska inte äta popcorn. Jag ska inte äta popcorn. Jag ska inte äta popcorn.

Men popcorn med citronpeppar är ju så gott :d

Jag. Ska. Inte. Äta. Popcorn.

:arghh:
 
Snurrfian röstar på Bollen_ eftersom jag tror att hon är den kvarvarande ulven som försöker hålla sig under radar. Någon gång ibland måste jag försöka lita på att LenaH är god och Habina är så totalt förvirrad att jag hoppas att hon är god.
 
Artline röstar på bollen
Lena har bättre röstrad och jag tror Habina hade spelat annorlunda som ulv så bollen känns mest trolig ond just nu
 
DL5 kl 22
15.13 LenaH röstar på bollen__
20.06 Snurrfian röstar på bollen__
20.08 Artline röstar på bollen__

bollen__ 3




Edit: Tar bort osäkerheten kring tiden pga hittade @Mirtais inlägg där hon skriver att DL är 22
 
Jag har roat mig att läsa igenom alla bollen__s inlägg och det är verkligen mycket "följa med" i det hon skriver. Det mest misstänksamma är kanske det här:



Sen har hon inte svarat mig idag, utan skrivit lite annat med LenaH. Just nu känns det mest som ole dole doff, men jag ska försöka orka ta mig igenom LenaH:s inlägg. Till nästa lek tycker jag vi inför ett tak för hur mycket man får skriva... ;)
Förlåt, jag har haft utbildning hela dagen så har nog missat vad du undrade över?
 
Vi kanske kan köra DL tidigare? Det spelar ju ingen roll vem jag röstar på tänker jag. Tyvärr har ni alla fel, men jag vet inte riktigt hur jag ska påverka er. Jag har inte gjort något ulvigt tycker jag, jag har dock inte lekt på väldigt länge så det tog en stund att komma igång känner jag. Sen kommer jag nog inte bli någon som skriver långa teoriinlägg osv det är nog inte riktigt min lekstil längre (om det någonsin varit), men om man är en vanlig enkel boll så vet man ingenting utan rullar bara med de andra så gott man kan!
Jag har ingen som helst teori om vem som kan vara ulv. Det står bara helt stilla. Jag vägde en stund mot Habina men då kommer hon och känns vettig. Då började jag fundera på Lena, men så idag har hon känts vettig? Men eftersom art tror att Lena är ulv om jag inte är ulv så går jag för det, för jag vet ju min roll. Tror inte någon kommer bli så förvånad över den, eller? Ulven har grundlurat oss alla.

bollen__ röstar på LenaH
 
Just det där du citerar av @bollen__ reagerade jag på då och ifrågasatte att hon motiverade rösten så iom att hon själv valde Aslan... :rofl:

Tack för påminnelsen, jag står fast vid min röst ikväll. :)
Och jag har ju svarat på det? Det var en bop? Jag hittade på nått att skriva, typ som många gör DL1.
 
Vi kanske kan köra DL tidigare? Det spelar ju ingen roll vem jag röstar på tänker jag. Tyvärr har ni alla fel, men jag vet inte riktigt hur jag ska påverka er. Jag har inte gjort något ulvigt tycker jag, jag har dock inte lekt på väldigt länge så det tog en stund att komma igång känner jag. Sen kommer jag nog inte bli någon som skriver långa teoriinlägg osv det är nog inte riktigt min lekstil längre (om det någonsin varit), men om man är en vanlig enkel boll så vet man ingenting utan rullar bara med de andra så gott man kan!
Jag har ingen som helst teori om vem som kan vara ulv. Det står bara helt stilla. Jag vägde en stund mot Habina men då kommer hon och känns vettig. Då började jag fundera på Lena, men så idag har hon känts vettig? Men eftersom art tror att Lena är ulv om jag inte är ulv så går jag för det, för jag vet ju min roll. Tror inte någon kommer bli så förvånad över den, eller? Ulven har grundlurat oss alla.

bollen__ röstar på LenaH
Jag kan uppdatera så fort alla röstat om ni vill?
 

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
12 334
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
10 520
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
16 758
Senast: Lobelia
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
12 076
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Optimala foderrutiner?
  • Ny valp med katt
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp