Bukefalos 28 år!

Häxan och Lejonet (Ulvlek)

Habina röstar på bollen__ då jag tror att hon är den sista ulven, baserat på uteslutningsmetoden och att snurrfian och artline, som jag tror är goda, röstat på henne.
 
DL5 kl så fort alla röstat
15:13 LenaH röstar på bollen__
20:06 Snurrfian röstar på bollen__
20:08 Artline röstar på bollen__
20:18 bollen__ röstar på LenaH
20:44 Habina röstar på bollen__


bollen__ 4
LenaH 1
 
UPPDATERING

även om vita häxan är död lever hennes följeslagare kvar. Edmund leder jakten på dem och sakta rensar de ut onda trädandar, gastar och vargar. Men jakten är inte enkel och det blir hårda strider.

En dag blir det extra svårt att driva ut resterna av vargarna och den tappra och lojala Fru Bäver får sätta livet till i striden.

Bollen var Fru Bäver (bybo)

Nästa dl så fort de onda valt käk
 
UPPDATERING

även om vita häxan är död lever hennes följeslagare kvar. Edmund leder jakten på dem och sakta rensar de ut onda trädandar, gastar och vargar. Men jakten är inte enkel och det blir hårda strider.

En dag blir det extra svårt att driva ut resterna av vargarna och den tappra och lojala Fru Bäver får sätta livet till i striden.

Bollen var Fru Bäver (bybo)

Nästa dl så fort de onda valt käk
Men va fan, är det du @LenaH eller är det @Habina som har spelat förvirrad?
 
För att tala klarspråk då: Hedinn bör alltså ha siat @Artline och skickat sia till henne som då siat Lobelia var det väl?
@Snurrfian har bekräftat det så väl man nu kan i den roll hon bör ha. Jag är inte spionen och @Habina inte heller.
Habina måste vara sista ulven?
 
UPPDATERING

En endaste varg återstår av vita häxans hemliga polis. Ensam och förtvivlad har vargen legat lågt ett tag men nu börjar de goda närma sig vargens gömställe.

Endast Edmund återstår av de fyra syskonen och han är allt mer desperat i sin kamp att hämnas sina syskon och vänner. Nu har han fått ett tips om att den sista vargen gömmer sig i stora skogen och beger sig dit i sällskap av sina skickligaste krigare. Men skogen är så tät att det till slut bara är Edmund som fortsätter jakten. Tyvärr glömmer han bort hur tyst vargar kan smyga och innan han hinner reagera har vargen attackerat honom och så slutar sagan för den sista av de fyra syskonen Pevensie.
Snurrfian var Edmund den Rättrådige (spion)
IMG_1407.jpeg
 

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
11 766
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
10 036
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
15 367
Senast: Lobelia
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
11 680
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp