Bukefalos 28 år!

Halloween Hollow (ulvlek)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Varför tycker du det? Det är ju skrivet helt normalt eller vad man ska säga. Sen vill väl alla oavsett sida undvika att vara alltför tydlig med vem den hör ihop med, det ingår ju liksom och är en förutsättning för att det ska funka överhuvudtaget. Som god vill man ju inte vara för uppenbar för det innebär käkrisk om man blir godförklarad. Även om det såklart är onda som förlorar mest på att bli ihopkopplad med sitt originalnick.

Hur menar du då? Jag hänger inte riktigt med i din tankegång. :)

Men nicken valdes väl innan rollerna var utlottade? Så hur skulle de vara ihopkopplade menar du?
edit: eller fattar jag bara inte hur du menar?

Vad reagerar du på då? :)
Sättet det skrevs på. Kanske främst att skriva att man har dåligt med tid med sitt dubbelnick, men så inbillar jag mig att de flesta räknar med att man i regel skriver något mindre med ett dubbel- än ett originalnick och därför får jag känslan att det är någon som försöker distansera sig till det andra nicket. Men som sagt, jag kan ha fel.
 
Man har väl aldrig ett gott och ett ont nick, så långt är jag med på hur @Batheart menar men jag hajar inte resten. :)
Jag tror iofs väl att det kan vara korrekt att två nick är kopplade till samma sida ( vad det gäller original+ dubbelnick)
men det jag inte fattar är varför namnet skulle tyda på ondska för just det , då det är valt innan lekstart ( iaf om man ser till när det reggades - ja jag kollade ;) )
Sedan är det DL1 och det är ju inte så att någon av rösterna som hittills lagts egentligen tyder på att det är mer än just DL1-röster :D
 
@Batheart Jag kan förstå grejen med att distansera sig gentemot originalnicket, om den ena blir lynchad/käkad så vill man ju inte att någon vet vilken den andra är, det är ju bara dumt. Däremot förstår jag inte riktigt hur du menade med ditt inlägg, men ibland reagerar man ju på olika saker och tycker det är glasklart fast andra inte gör det. Jag är expert på det. ;)
 
Sättet det skrevs på. Kanske främst att skriva att man har dåligt med tid med sitt dubbelnick, men så inbillar jag mig att de flesta räknar med att man i regel skriver något mindre med ett dubbel- än ett originalnick och därför får jag känslan att det är någon som försöker distansera sig till det andra nicket. Men som sagt, jag kan ha fel.

Hur är det att distansera sig? Alltså antingen kanske man faktiskt har dåligt med tid med båda nicken, eller också bara har svårt att hinna med två nick.
 
Okej, back in business!

Två röstar inne, lite halvförklädda bopar som brukligt när det inte hänt så mycket. Quarter känns lite tamare än jag minns men å andra sidan är jag för ouppdaterad för att veta om hon har nån vidare skillnad när hon är god eller ond- sist jag spelade med henne var hon ond om minnet inte sviker- så svårvärderat. Niyama har jag alltid haft svårt att läsa och många gånger trott vara ond, men hon känns inte så misstänkt som jag tyckt förr. Känns som att meningen "är som att alla är stendöda redan" är lite att sticka ut hakan om man är ulv (eller jublar hon inombords och föreställer sig rena charkdisken med avlivade spelare?). Well, moving on. Hedinn lägger också en tidig röst, första faktiskt, och sådant har jag lärt mig förr inte säger så mycket mer än att jag personligen tycker det är kul att någon vågar dra igång det hela. Habina är igång lite, roligt, säger mig inte så mycket än. Ferrari skriver ett inlägg om vad som hänt men säger inte så mycket i övrigt.

Iwnmg
känns som ett extranick? Jag har faktiskt inte orkat vara med i lekar med det förr, har tyckt det verkar krångligt och är svårt för mig som gillar att fundera över hur folk spelar i olika roller, så jag vet ärligt inte riktigt hur det funkar men utgår ifrån att då borde ju de som spelar med dubbla nick ha båda sina nick på samma lag, annars blir det ju knivigt om man dels är i lyan o vet vilka alla är, dels är god..? Eller har jag missat ngt väsentligt? Hur eller hur röstar personen ifråga på hemlig. Inget konstigt med motiveringen så här tidigt i leken men samtidigt skrivs väldigt lite i övrigt. Dessutom, i sann ulvleksanda, tycker jag det är ett ganska ulvigt nick!
Därav:

Lenis röstar på itwasnotmeguys

jag reagerar lite på Lenis inlägg här nu när jag läst igenom det hela , hon hade inte bara fel om vem som röstades på ( hon skrev hemlig , istället för helium)

men hon skriver även fel på att det är Hedinn som lägger första rösten? Jag har strukit under det i det citerade inlägget
 
I bussar finns det övervakningkameror så känns väl inte så logiskt att försöka undgå upptäckt genom att åka buss ?
Fast grannarna lär ju knappast titta på bussarnas övervakningsfilmer.

Hedinn lägger också en tidig röst, första faktiskt, och sådant har jag lärt mig förr inte säger så mycket mer än att jag personligen tycker det är kul att någon vågar dra igång det hela.
Det var den andra rösten, Niyama la den första.
 
jag reagerar lite på Lenis inlägg här nu när jag läst igenom det hela , hon hade inte bara fel om vem som röstades på ( hon skrev hemlig , istället för helium)

men hon skriver även fel på att det är Hedinn som lägger första rösten? Jag har strukit under det i det citerade inlägget

Jag skulle precis ta upp detta när ditt inlägg dök upp. Konstigt att lägga tid på att gå igenom flera deltagare men inte vara så petig med att det blir rätt?
 
Alltså. Vissa av röstmotiveringarna som varit hittills är ju mycket underhållande. Men känns som om det är gjort för att förvirra och lite extremt övertydligt att det är en röst bara för att rösta.

Men nog fick det lite fart på leken åtminstone. Ska försöka läsa igenom inläggen igen då jag känner att jag behöver något mer konkret.
 
Alltså nu blir jag nojjig. Kan det vara så att lenis inte slarvat, utan att hon och Hedinn pratat i lyan om att Hedinn ska få igång leken och rösta först? Eller så läser hon slarvigt för hon har fullt upp med att skriva i lyan?

Habina röstar på lenis

Då jag tror att hon kan vara ulv.
 
Alltså. Vissa av röstmotiveringarna som varit hittills är ju mycket underhållande. Men känns som om det är gjort för att förvirra och lite extremt övertydligt att det är en röst bara för att rösta.

Men nog fick det lite fart på leken åtminstone. Ska försöka läsa igenom inläggen igen då jag känner att jag behöver något mer konkret.

Varför skulle det var gjort för att förvirra? Nån måste ju börja för att få igång leken, denna gång upplevde jag det som väldigt segt. Man får ju inte fram nånting genom tystnad.
 
Röstlista DL1 kl 21.00

18.33Niyama röstar på Hedinn
18.37 Hedinn röstar på bumpo
19.01 itwasnotmeguys röstar på helium
19.12 Batheart röstar på Itwasnotmeguys
19.14 Lenis röstar på itwasnotmeguys
20.05 Habina röstar på lenis




hedinn 1
bumpo 1
helium 1
Itwasnotmeguys 2
lenis 1
 
Jag tänker faktiskt ändra min röst.

Ferrari har skrivit fyra inlägg, i princip enbart med konstaterandet att hon "ska läsa igenom leken", vilket får mig att fundera på om hon inte hittar något att bidra med. Tycker inte att det brukar vara helt ovanligt bland ulvar, om inte annat är det väl mer vanligt än att stå på busstorg.

Du kallade på mig, sir ;)

Tack för taggen. Dags att läsa rollerna och vad som skrivits :)

Jag måste dock varna för att jag kanske inte kommer kunna skriva långa romaner i denna lek. Lyckades totalkvadda min nya mobil :'( och har nu min gamla skrothög som överhettar tillfälligt. Men ska göra så gott jag kan, trots att det är alldeles för många deltagare :S

Hittills har det inte vi skrivits mycket. Men det är nog för att @quarter4ever inte kommer förräns efter 17 idag. Men under gårdagen så satt Q och räknade på rollerna.

LenaH ber Q och Niyama om att de ska skriva lite i leken. Habina noterar detta som lite misstänkt, och då påpekar Hedinn att Lena mest troligt skämtat eftersom Lena inte uppskattar för många inlägg.

Så ja. Änsålänge har inget mer hänt men antar att aktiviteten i leken kommer stiga under kvällen. Men i överlag en mycket lugn start i en lek på 16 deltagare.

Alltså. Vissa av röstmotiveringarna som varit hittills är ju mycket underhållande. Men känns som om det är gjort för att förvirra och lite extremt övertydligt att det är en röst bara för att rösta.

Men nog fick det lite fart på leken åtminstone. Ska försöka läsa igenom inläggen igen då jag känner att jag behöver något mer konkret.

Hedinn röstar på Ferrari
 
Röstlista DL1 kl 21.00

18.33Niyama röstar på Hedinn

18.37 Hedinn röstar på bumpo
19.01 itwasnotmeguys röstar på helium
19.12 Batheart röstar på Itwasnotmeguys
19.14 Lenis röstar på itwasnotmeguys
20.05 Habina röstar på lenis
20.09 Hedinn ändrar röst till Ferrari



hedinn 1
ferrari 1
helium 1
Itwasnotmeguys 2
lenis 1
 
Varför skulle det var gjort för att förvirra? Nån måste ju börja för att få igång leken, denna gång upplevde jag det som väldigt segt. Man får ju inte fram nånting genom tystnad.

Jag tyckte det var positivt att leken kom igång. Mycket tack vare dom något humoristiska röstmotiveringarna. Sen känns det som att röstmotiveringar baserade på glimten i ögat är lite av en förklädd bop som en ulv kan gömma sig bakom. Fast det kanske är jag som är lite paranoid.
 
Jag tänker faktiskt ändra min röst.

Ferrari har skrivit fyra inlägg, i princip enbart med konstaterandet att hon "ska läsa igenom leken", vilket får mig att fundera på om hon inte hittar något att bidra med. Tycker inte att det brukar vara helt ovanligt bland ulvar, om inte annat är det väl mer vanligt än att stå på busstorg.









Hedinn röstar på Ferrari

Brukar oftast åka bil om jag nu ska någonstans ;)

Fyra inlägg tycker jag ändå är bra första vara mig, och jag har svårt att få ett sammanhang när jag läser på mobilen och blir avbruten stup i kvarten så får läsa igenom inlägg många gånger för att försöka se det som sägs mellan raderna.

Och hur lätt var det att hitta något att bidra med imprse när leken var på två sidor ;)
 
Jag tyckte det var positivt att leken kom igång. Mycket tack vare dom något humoristiska röstmotiveringarna. Sen känns det som att röstmotiveringar baserade på glimten i ögat är lite av en förklädd bop som en ulv kan gömma sig bakom. Fast det kanske är jag som är lite paranoid.
Men de flesta använder väl en förklädd BoP DL1?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 891
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
11 636
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
11 547
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
9 281
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp