Bukefalos 28 år!

Hönstråden 2014

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fy vad jobbigt det måste vara att bo granne med någon som man misstänker har gjort något sådant. Kan grannen hålla tyst, tror du, eller kommer hen att "läcka"? Om hen är nöjd med sitt illdåd kanske det kommer fram på ett eller annat sätt?
Jag tror han kommer vara tyst och aldrig erkänna något, inte ens om jag konfronterar honom med lögnen. Jag vet ju inte att det är han, men jag har väldigt starka misstankar.
 
Jag tror han kommer vara tyst och aldrig erkänna något, inte ens om jag konfronterar honom med lögnen. Jag vet ju inte att det är han, men jag har väldigt starka misstankar.
Sätt upp kamera. :( Vi kollade på det. Min man hittade för en tusenlapp, 2 kameror o trådlös kontakt med minnet. Filmar i mörker och bara när det rör sig.
 
Fast nu är det ju ingen vits att sätta upp något, finns ju inga höns mer. :(
Du ska inte låna några djur? Om du bor i närheten kan du få låna några ungtuppar an mig som jag inte ska ha kvar, försvinner dom så... Med de nya regelrna från jordbruksverket så "får man ju inte ha sina djur ute" så då kan ju ingen se att det bara är 2-3 tuppar som finns i huset :D

Edit När jag tänker efter har jag för mig du skrev var du bodde och att det är långt från mig men det kanske finns andra som har överskott.
 
Du ska inte låna några djur? Om du bor i närheten kan du få låna några ungtuppar an mig som jag inte ska ha kvar, försvinner dom så... Med de nya regelrna från jordbruksverket så "får man ju inte ha sina djur ute" så då kan ju ingen se att det bara är 2-3 tuppar som finns i huset :D

Edit När jag tänker efter har jag för mig du skrev var du bodde och att det är långt från mig men det kanske finns andra som har överskott.
Tack för erbjudandet, men jag tappade lite lusten. Jag ska försöka ta ett snack med den misstänkte och konfrontera honom med att jag vet att han ljög för grannen och se vad han säger. :cautious:
 
Jag förstår om du tappade lusten. Jag tappade ju lusten ett tag pga en höna som jag ändå vet vad hon råkat ut för och jag vet att hon måste dött fort.
 
Den tappade lusten återfinns tydligen i vårt hönshus. Precis en veckas sörjde hönsen sin make, nu har en av hans söner tagit sig an vissa av de plikter som ankommer en tupp. :o :D
 
Mina höns är griniga på mig. Hönsgårdsarrest pga fågelinfluensan. Men men, då kanske unghönsens första ägg hamnar i redena där dom ska va om jag har tur o inte i en buske nånstans. Jag hoppas det kommer ägg snart, mina barn tjatar om pannkaka varända dag nu.
 
Jag har kommit på min vilda utekatt med att "smyga" på hönsen flera gånger nu det senaste och jag har jagat bort den. Men idag såg jag genom fönstret att katten inte "smög" på dem utan när den kom intill hade svansen i vädret och nästan gick och strök sig mot tuppen - de har tydligen blivit kompisar hur det nu gått till.
 
Då låter det ju nästan som om någon hittat ett "praktiskt" sätt att skaffa mat :cry:. Närså många försvinnervid den här årstiden är det ju knapast försäljning på gång och det är ju inte vanligt att börja med höns i nnovember (även om jag gjorde det)
 
Nu har höken varit på besök igen :cry:. Den här gången var det inte mina djur som råkade illa ut utan det låg en uppäten höna på gödselstacken från grannhönshuset :(.
 
Nu har höken varit på besök igen :cry:. Den här gången var det inte mina djur som råkade illa ut utan det låg en uppäten höna på gödselstacken från grannhönshuset :(.
Trist!!!:(

Alltså, jag borde inte skriva det här, men min dåliga humor får mig att fundera på hur en "uppäten höna" ser ut... Påminner om berättelsen med "en bladlös kniv utan skaft..." :grin:

Förlåt min urusla humor.................:o
 
För den äcklemagade "mindre trevligt"
För mig ett skelett med fjäderpennor och en ring av fjädrar runtomkring och blottlagda inälvor. Jag blev rejält förvånad över att inälvorna var kvar men jag tittade inte så nogrannt så det kan varit så att det bara var tarmarna som var kvar.

För övrigt har du nog förläst dig på
Jag bor på Köttbullegatan nummer fläsk. Tretrappor upp på nedre botten. Jag låg i min bottenlösa säng och läste spännande tågtidtabeller... ;)
 
För den äcklemagade "mindre trevligt"
För mig ett skelett med fjäderpennor och en ring av fjädrar runtomkring och blottlagda inälvor. Jag blev rejält förvånad över att inälvorna var kvar men jag tittade inte så nogrannt så det kan varit så att det bara var tarmarna som var kvar.

För övrigt har du nog förläst dig på
Jag bor på Köttbullegatan nummer fläsk. Tretrappor upp på nedre botten. Jag låg i min bottenlösa säng och läste spännande tågtidtabeller... ;)
:yuck: ok, låter inget vidare:yuck:

Köttbullegatan, har jag inte hört, får googla på det.

Tack för att du tog mitt inlägg på rätt sätt!:)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Lantbruksdjur Nu är vi redan inne i februari och ni har säkert redan , liksom jag, börjat planera in hönsaktiviteterna i år. Vad har ni för höns...
15 16 17
Svar
322
· Visningar
54 527
Senast: sassiball
·
S
Lantbruksdjur Nu behöver jag alla tips jag kan få! Jag, mamma och min farmor har tänk skaffa höns i sommar. Farmor och farfar har mjölkkor m.m., så...
Svar
5
· Visningar
2 018
Senast: sally_lipton
·
Övr. Djur Jag funderar på att skaffa höns. Dels gillar jag dom för dom är söta och roliga och dels så har jag blivit beroende av de ägg jag brukar...
2
Svar
23
· Visningar
4 458
Senast: KungTulle
·
Övr. Djur Halloj! Min polare skaffade höns för ett tag sen och jag blev helt förälskad! De är ju skitcoola djur, jag kan sitta och titta på dem...
Svar
19
· Visningar
6 312
Senast: ginnies
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp