Hunduppdatering del 16

Status
Stängd för vidare inlägg.
Kan berätta att valpen är en riktig Houdini, stängt in två ggr i köket bakom kompostgaller och kommer hem och möts av glad valp i dörren.. Stackars Nessie satt kvar i köket ensam. På tal om Nessie så är hon lagom glad på mig just nu nör jag spolar rent hennes öga. Behöver bara titta åt hennes håll så springer hon och gömmer sig. Öga ser iallafall bättre ut än igår så jag hoppas jag slipper plåga henne så länge till.
 
B1A8100E-4345-4D7B-8B36-43955C5B1A1C.jpeg


En kelpie behöver faktiskt huvudkudde! :love:
Tröttnöjd efter ett ordentligt lydnadspass i inomhusarenan!

På tal om grånosar tidigare i tråden så är den här grå om mer än halva nosen och som synes helt vit under tassarna. Den är 4,5 :arghh: O_o :love:
 
Har precis vinkat av @Cocos efter vår lilla vinthundsträff :) Mina damer var så jäkla dryga att jag själv inte kunde annat än skratta åt dem. Nu ligger de båda två i soffan och sover. Ebrah är helt slutkörd och det var nog mycket nyttigt för henne att få träffa en "vinthund" som bara nästan beter sig som en vinthund. Det här måste vi göra om :D
 
Nu är vi hemkomna efter en superhärlig, rolig och rent av fantastisk DnD-helg på landet. Vi varvade spel med att gå ut på långpromenader på ön med hundarna och de är riktigt nöjda :heart
 
Är väl inte svenskt? Får lite mumbojumbovibbar av alla örter och att de stoltserar med 30% frukt. Bukfylla som bukfylla, då ger jag hellre billig spannmål om det ändå ska passera rakt ut :p:o

Jag hade satsat på ett så vettigt torrfoder som möjligt. Mina äter RC men det tror jag inte du gillar:D
Vad kan du köpa på plats? Så slipper du frakta tänker jag.
 
Jag hade satsat på ett så vettigt torrfoder som möjligt. Mina äter RC men det tror jag inte du gillar:D
Vad kan du köpa på plats? Så slipper du frakta tänker jag.

Det är ca 50% dyrare att köpa "på plats" och jag jobbar nattskift en dryg timmes resa från närmsta butik, så det är extremt opraktiskt för mig att handla där. Jag lever ett rätt isolerat liv, de där veckorna! :D Förra året körde jag 120 kg frusen hundmat de nästan 80 milen tvärs över Norden :D

RC faller på flera punkter, både dåliga råvaror, utomnordisk produktion och baserat på hur Fritte såg ut när han åt det, inte prisvärt. Trots att det var ett högenergifoder som var extra lättsmält och att han åt mer än dubbla rekommenderade mängden så tappade han hull och muskler. Så fort jag gick över till färskmaten sa det "poff" så kom orken, formen och hullet tillbaka.

Jag tror att jag kommer gråta lite blod över den här månadens hundutfodring :D
 
Det är ca 50% dyrare att köpa "på plats" och jag jobbar nattskift en dryg timmes resa från närmsta butik, så det är extremt opraktiskt för mig att handla där. Jag lever ett rätt isolerat liv, de där veckorna! :D Förra året körde jag 120 kg frusen hundmat de nästan 80 milen tvärs över Norden :D

RC faller på flera punkter, både dåliga råvaror, utomnordisk produktion och baserat på hur Fritte såg ut när han åt det, inte prisvärt. Trots att det var ett högenergifoder som var extra lättsmält och att han åt mer än dubbla rekommenderade mängden så tappade han hull och muskler. Så fort jag gick över till färskmaten sa det "poff" så kom orken, formen och hullet tillbaka.

Jag tror att jag kommer gråta lite blod över den här månadens hundutfodring :D

Men köpa en billig frys och ta med då? Kan väl löna sig för dig??
 
@Migo appetitt extreme kanske? Jag hade för mig att det va nordiska råvaror men kan va att jag har fel där. Märket är norskt iaf så det kanske bara är som jag minns det.
 
Är väl inte svenskt? Får lite mumbojumbovibbar av alla örter och att de stoltserar med 30% frukt. Bukfylla som bukfylla, då ger jag hellre billig spannmål om det ändå ska passera rakt ut :p:o

Är ju endast magnusson som har svenskt innehåll. Fast det kanske inte var produktionsdjuren du tänkte på? :p

Är det inte så mycket örter, frukt osv istället för tillsatta vitaminer och så då?

Jag är/var väldigt nöjd iaf med både hur hundarna mådde på det och att man tex kan välja från frigående produktionsdjur.
Och det är ju hög fett och proteinnivå. Om du söker ett högenergifoder.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Ni vet hur det fungerar. Förra tråden hittar ni här...
99 100 101
Svar
2 015
· Visningar
109 735
Senast: Viva
·
  • Låst
Relationer :devil: Fortsätt här..... Vi vill läsa allt, så var inte blyga, sista sidan på förra tråden finner ni här...
99 100 101
Svar
2 011
· Visningar
113 203
Senast: LenaH
·
Hundavel & Ras Del 1 http://www.bukefalos.com/threads/valp-2017.1412229/page-100#post-18206032 Här fortsätter vi!
38 39 40
Svar
780
· Visningar
55 945
Senast: bollen__
·
  • Låst
Relationer Här kör vi hårt, vi vill ha alla detaljer. Förra tråden...
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
115 262
Senast: Red_Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp