Bukefalos 28 Ă„r!

Jorden runt! - Ulvlek

Det enda jag hittills reagerat lite pÄ Àr @Kilauea som verkar lÀst rollistan slarvigt och var snabb att misstÀnka Snurrfian. Vet dock inte om det gör henne ond. Men det Àr noterat.

Första dl Àr alltid sÄ förbaskat svÄr sÄ jag vÀljer att göra som lovat i anmÀlningstrÄden

Qitis röstar pÄ Hedinn.

Ett löfte Àr ett löfte och sÄ kanske det ÀndÄ finns en koppling dÀr med en hel massa resmÄl i hennes svar pÄ obligatoriska frÄgan ?
Kan ju vara en ulvaspirant som försöker hitta sina kompisar?
 
Åh har flera drömresor men vĂ€ljer Skottland, ull och wiskey och drömmigt landskap.
Det kanske inte Àr att följa, men vilka gillar fÄr? Ulvar. Snurris vill ha ull. Sen stavar hon skotsk whisky fel, men det kanske Àr Àrligt slavfel bara.

Kilauea röstar pÄ Snurrfian
 
DL 1
18:29 Blacksmithfarm röstar pÄ Harrysen
18.32 qitis röstar pÄ Hedinn
18.59 Kilauea röstar pÄ Snurrfian

Harrysen 1
Hedinn 1
Snurrfian 1
 
Jag har mÄnga drömresemÄl, jag vill uppleva djur och natur och det finns Àn sÄ lÀnge pÄ mÄnga stÀllen. Just nu funderar jag pÄ Indien eller Kenya, men det landar nog pÄ Indien, jag har redan sett lejon sÄ dags att speja pÄ tigrar.
 
Det enda jag hittills reagerat lite pÄ Àr @Kilauea som verkar lÀst rollistan slarvigt och var snabb att misstÀnka Snurrfian. Vet dock inte om det gör henne ond. Men det Àr noterat.

Första dl Àr alltid sÄ förbaskat svÄr sÄ jag vÀljer att göra som lovat i anmÀlningstrÄden

Qitis röstar pÄ Hedinn.

Ett löfte Àr ett löfte och sÄ kanske det ÀndÄ finns en koppling dÀr med en hel massa resmÄl i hennes svar pÄ obligatoriska frÄgan ?
Kan ju vara en ulvaspirant som försöker hitta sina kompisar?
Hur menar du att det Àr en ulvaspirant som försöker hitta sina kompisar? Den vet ju inte om vilka som Àr i lyan och lyan vet ju inte vem det Àr?
 
Lobelia röstar pÄ Qitis, jag tycker hon gör det enkelt för sig nÀr hon röstar pÄ Hedinn för att hon lovat. Hon verkar dÄ inte leta ulvar.
 
Hur menar du att det Àr en ulvaspirant som försöker hitta sina kompisar? Den vet ju inte om vilka som Àr i lyan och lyan vet ju inte vem det Àr?
Nej sÄklart. Har ju redan pÄpekat exakt detsamma till @Killauea.
tÀnkte mer att det inte hintas / fiskas pÄ nÄgot annat sÀtt Àn att just ange en massa resmÄl.
 
Jag har tamigfan inget drömresmÄl?!
Jag tom diskuterade det med en kompis över middag nyss för jag vet inte vad jag ska svara men mja, nÄgra halvt planerade resor har jag som inte verkar bli av alls i nÄt fall och kanske i framtiden i nÄt annat men inget jag verkligen kÀnner Àr superviktigt helt enkelt.

Och nÄnstans handlar det lite om vem jag delar det med och dÄ inser jag att jag inte drömmer om just en speciell plats. :)
 
Lobelia röstar pÄ Qitis, jag tycker hon gör det enkelt för sig nÀr hon röstar pÄ Hedinn för att hon lovat. Hon verkar dÄ inte leta ulvar.
Men hur lÀtt Àr det i första DL?
I den hÀr leken finns ju inte ens nÄgra eventuella hintar att leta efter.
 
Nej sÄklart. Har ju redan pÄpekat exakt detsamma till @Killauea.
tÀnkte mer att det inte hintas / fiskas pÄ nÄgot annat sÀtt Àn att just ange en massa resmÄl.
Ah jag fattar - man anger flera resmÄl för attt meddela sig att man letar efter flera personer? som en sorts metafor
 
Lobelia röstar pÄ Qitis, jag tycker hon gör det enkelt för sig nÀr hon röstar pÄ Hedinn för att hon lovat. Hon verkar dÄ inte leta ulvar.
Nu nÀr q förklarat sin tanke lite mer Àn bara löftet i anmÀlningstrÄden tycker jag nog att q faktiskt ÀndÄ försöker sig pÄ en teori. Den som gör det enkelt för sig hÀr Àr du, dÀrför blir det sÄhÀr

cirkus röstar pÄ Lobelia
 
Jag kanske hade lÀst rollistan lite slarvigt :o. Uppenbarligen sÄg jag dÀrmed hintar som inte finns. Som vanligt.

Det kanske inte Àr att följa, men vilka gillar fÄr? Ulvar. Snurris vill ha ull. Sen stavar hon skotsk whisky fel, men det kanske Àr Àrligt slavfel bara.

Kilauea röstar pÄ Snurrfian
Jag upplever att Kilauea gör det lite vÀl enkelt för sig och Àr vÀldigt enkelspÄrig, att jag inte kan ha hintat insÄg hon var klart men istÀllet för att leta vidare sÄ försöker hon hitta pÄ en ny anledning att ÀndÄ anse att jag Àr ulv. Det kÀnns om nÄgot ulvigt att inte vilja vidga sina vyer och titta mer.
Men samtidigt vet jag att det Àr lÀtt att fastna första dagen och det vanligaste Àr att goda röstar ut goda första dagen. SÄ jag tÀnker försöka titta pÄ fler innan jag röstar.
 
Jag blir lite fundersam pÄ @qitis och @cirkus som verkar vara vÀldigt samstÀmmiga men samtidigt förstÄr jag tanken. Men jag kan Àven förstÄ Lobelia, det ser ocksÄ ut som om qitis gör det vÀldigt lÀtt för sig, en timme före dl. Men det gör ju Àven att diskussionen kommer igÄng.
 
Älskar verkligen inte DL1.

Det enda jag hittar som kan kÀnnas lite ulvigt att @bollen__ ville "hÀnga med" nÄgonstans. Skulle möjligen kunna vara en vink till lyan? Om att man vill hÀnga med dit? LÀgger rösten dÀr idag och hoppas jag har nÄgra bra tankar imorgon om jag lever!

Harrysen röstar pÄ bollen_
 
Jag vill se elefanter eller isbjörnar. Men jag undviker att flyga och typ safari ser jag mÄnga etiska problem med. FÄr vÀl svara Äka till Svalbard och kolla pÄ isbjörnar. Vill, men borde lÄta bli.
Om man ska gÄ pÄ @qitis teori om flera resmÄl sÄ borde ju Àven niyama kunna vara misstÀnkt,men hon velar mellan kyla och vÀrme, Àr det i sig en hint? Hon stÄr ute i kylan och vill in i vÀrmen hos ulvarna?
Jag gillar inte att resa 🙈. Men mĂ„ste jag sĂ„ kanske till nĂ„gon slags paradisstrand, Karibien lĂ€r vĂ€l ha sĂ„na.
Gillar inte att resa och inte att rösta i dl 1, kan förstÄ kÀnslan.


HÀr! Jag har redan fÄtt uppleva min drömresa, det var Australien. Men dit Äker jag gÀrna igen för det finns ju massor att uppleva dÀr. Men jag vet att maken vill till USA och det skulle jag gÀrna hÀnga med pÄ. En roadtrip!
Jag har tamigfan inget drömresmÄl?!
Jag tom diskuterade det med en kompis över middag nyss för jag vet inte vad jag ska svara men mja, nÄgra halvt planerade resor har jag som inte verkar bli av alls i nÄt fall och kanske i framtiden i nÄt annat men inget jag verkligen kÀnner Àr superviktigt helt enkelt.

Och nÄnstans handlar det lite om vem jag delar det med och dÄ inser jag att jag inte drömmer om just en speciell plats. :)
HÀr Àr tvÄ som pratar om att sÀllskapet Àr viktigare Àn resmÄlet, det skulle ocksÄ kunna tala för att man vill ha sÀllskap.
 

Liknande trÄdar

Tjatter VĂ€lkomna till leken “skyll er sjĂ€lva som ger mig ideer”. DĂ„ jag just nu Ă€r lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
11 508
Senast: Niyama
·
Tjatter VĂ€lkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 734
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @IslandshÀstryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
11 393
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter VÀlkomna till sÀsongens BÀst i test. Bukefalos har köpt rÀttigheterna och nu Àr det dags för första avsnittet. Testpanelen Àr...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
15 130
Senast: Lobelia
·

Bukefalos, HĂ€stnyheter, Radannonser

AllmÀnt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • AkvarietrĂ„den IV
  • Kattbilder #9

HĂ€strelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp