Bukefalos 28 år!

Lek& Tjatter Vi pysslar vidare ,Del LXXXV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag ska baka kladdkakemuffins :d vette fasen om det är den bästa idén jag haft med tanke på att temperaturen inne är 25 grader, hade glömt hur himla varmt det blir när man bor både i söderläge och högt upp... men ska bli så gott och behövs extra energi till jobb sen :D
 
Försöker fokusera på jobbet de sista timmarna. Blir inte klok på vad en fyraåring ska kunna av grammatiska strukturer. Normeringen av gjort test säger en sak, litteraturen en annan. Sovit för lite i natt vilket gett en fin kombo av huvudvärk och lätt illamående.
 
Vill gå hem och pyssla lite men vadsom helst men har fortfarande minst 3h jobb kvar sedan ut till stall 1 rida, mocka sen vidare till stall 2 mocka och klappa häst. Sen får jag hem och ta det lugnt. Kommer dock bli att storstäda då det behövs och vore skönt att inte behöva göra det i helgen.

Effie är rätt trött här efter lunchen också. Jobbigt att vara liten hund ibland
 
Om inte mina filer kan räddas efter att recovery har jobbat i nästan en vecka kommer jag få ett sammanbrott :arghh: Helvete vad långsamt det går. Iofs så insåg jag nu att hdd är 5400 RPM inte 7200. Så går det när man köper det billigaste. Eftersom det är till lagring så är det inte en katastrof, men det gör att allting kryper som en sengångare med artros.
 
Visserligen bara en lektion idag, men fredagströtta och sommarvarma högstadiebarn och jag känner mig mest fylld av energi efter en lektion jämfört med att känna mig helt dränerad när jag var på lågstadiet. Jag ska helt klart jobba med äldre barn! :D
Härom dagen fick jag veta att mitt drömjobb antagligen kommer att utannonseras i höst :arghh: jag har för många år kvar för att de skulle vilja anställa mig. :( Så jag hoppas att de anställer någon som bara vill jobba ett par år och sen kan släppa jobbet till mig. :angel:
 
Paus i snickrandet. Alltså det är riktigt varmt ute! Tycker synd om mini som har vinterpälsen kvar.

Bara lite galler kvar att fästa, sedan är det dags att sätta ihop sektionerna :)
 

Bifogade filer

  • 91716ADE-9CF4-41F4-8B23-6D3A5307F812.jpeg
    91716ADE-9CF4-41F4-8B23-6D3A5307F812.jpeg
    682,4 KB · Visningar: 10
24 grader ute nu :love: Typiskt att pojkvännen inte är här så vi kunde ha haft den där picknicken som vi pratat om så länge :mad:
 
Försöker fokusera på jobbet de sista timmarna. Blir inte klok på vad en fyraåring ska kunna av grammatiska strukturer. Normeringen av gjort test säger en sak, litteraturen en annan. Sovit för lite i natt vilket gett en fin kombo av huvudvärk och lätt illamående.
Tycket allt sånt är så luddigt överlag.

Mvh mamma till en fyraåring med någon form av språkstörning
 
Det påstås att det är +20° ute och ska kännas som det enligt väderappen? :confused: En och annan går med tunn jacka t.om öppen och några med klänning och liknande.
Jag var ute på balkongen och rökte med mössa. :arghh:

/hallonsaft kvalificerad fryslort.
 
@tornblomma Du skrev i förra tråden:
Alltså "bästa arbetsförmedlingen". Blir så provocerad. Tex 19 årig tjej, bor i en trea med pojkvän med hund (ar)? Verkar ha noll driv. Berättar om att bidragen inte räcker osv. Herregud människan är 19 år. Det är väl bara studera? Men inställningen verkar vara att det är bara skriva in sig på arbetsförmedlingen och invänta bidrag? Hon säger att det är svårt att ha råd med hyran. Men måste man som 19-åring bo i en trea? Är väl mer normalt att dela på en etta i den åldern? Och djur, har man det i det läget? Varför studerar de inte, flyttar, GÖÖÖÖÖR NÅGOT??
De hade ju en inneboende som betalade för sig. I övrigt vet vi ju inget om hennes förutsättningar. Sjukdom? Funktionsnedsättning? Andra problem?
Det är inte alltid att ”bara göööra något”.
 
Äckligt vidrigt varmt idag. Det blir absolut ingen ridning men jag antar att jag kanske orkar tvinga hästarna löshoppa lite. Annie är lika förtjust i värme som jag är så vi kan iaf gnälla ihop :love:

Imorgon ska temperaturen gå ner igen så vi kanske faktiskt får lite älskad vår med :heart
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 829
Senast: Madalitso
·
Övr. Katt Nattdjur som dom är så kommer mina gärna igång lagom till att man ska sova/mitt i natten 😅 Någon som har bra tips på någon leksak som...
Svar
9
· Visningar
566
Senast: MJLee
·
Hundträning Hej, har en snart 4 månaders valp av bruksras som blir helt sjövild när hon busar. Det ska bitas i händer och kläder och dras så till...
Svar
11
· Visningar
1 007
Senast: nullo-modo
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
11 517
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp