Lek& Tjatter Vi pysslar vidare ,Del LXXXV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Här blåser det så mycket att det faktiskt känns farligt att elda... :nailbiting: Personligen har jag inte tänkt att ta mig till någon eld, så mig gör det inget, men det är ju många som blir besvikna om det inte blir något av med det.
 
Vad ar det som hander?

Det årliga studentfylleslaget i Uppsala, komplett med forsränning (de kollar så att deltagarna är nyktra innan de får åka iväg :D).

Jag hade kul som student på Valborg men jag är glad att slippa det hela nu, I'm too old for that shit :laugh: Det börjar med champagnefrukost, sedan öl eller cider till forsränningen, silllunch med nubbe och sedan champagnegaloppen kl 15. Står man upp efter den är det antingen sittning på någon nation eller grillning.
 
Här blåser det så mycket att det faktiskt känns farligt att elda... :nailbiting: Personligen har jag inte tänkt att ta mig till någon eld, så mig gör det inget, men det är ju många som blir besvikna om det inte blir något av med det.
Vår brasa är nere i en grusgrop, så det borde funka ändå. Jag ska dock inte gå.
 
Det verkar som åskan bara var en kort stund men inte lång tid mellan blix och smäll/muller som höll på riktigt länge mellanåt. Blixt sen gick det 5-6 sekunder dån och muller 10 sekunder och ganska ljudligt.
Mig stör det inte då jag inte är åskrädd och kan gissa att ett ostadigt väder gör att kvällen blir lugnare med alla som ska fira (supa skallen i bitar) ikväll och det kan ju vara bra för såväl blåljuspersonal som andra som kan bli involverade/utsatta när det är festkväll.
Åskan tillbaka lite högre igen, gjorde nog bara en volt.
 
Nyss när jag hem blev himlen svart så jag som hade tänkt att gå i väg och titta på elden i kväll bestämde mej för att stanna hemma. Det ser ut som om det kan bli åska och regn. Men har tid att ångra mej innan det tänder elden tror det var kl 21.
 
Jag är väldigt tacksam för att jag inte är rädd för åskan. Jag har respekt för den, men rädd är jag inte. Tur det.

Jag är nästan rimlig i min rädsla iaf, kan tycka att det är mysigt om jag befinner mig i en lägenhet. Befinner jag mig i en villa i ett område där det gärna slår ner ofta så är det mer panik, och utomhus då såklart. Sen har jag ändå klarat mig ganska bra, jag tog inte efter min mamma, som var paniskt rädd, helt och hållet! Hon brukade skrika när det mullrade, och väckte mig mer än en gång för att tvinga ut mig i bilen. :D
 
Så svårt och jobbigt men nu jagar min älskade huligan vidare i de stora gröna skogarna där viltet aldrig tar slut. Min fina vän som jobbar på kliniken såg till att hon kunde vara med mig så det kändes skönt. :cry:

:heartheart:heart

Jag vaknade med gräsligt ont i halsen igår men gav mig ut på lite äventyr ändå (mkt små, fotade lite körsbärsblomning och lämnade böcker samt lyssnade på lite musik på bibblan) - idag är jag däckad. Har just lyckats släpa mig ur sängen och över till soffan. Blaha, såhär förkyld tror jag inte att jag har varit i vuxen ålder. Men jag har ju klarat mig hela vårvintern och våren när alla andra varit sjuka så det kanske var min tur. Ledig dag i alla fall så slipper karens och sån skit, förhoppningsvis är det bättre till onsdag.

Sa har ser korsbarsblommorna ut har :angel: Det finns en del not trad kvar som blommar, de flesta dogwood blommar annu men annars ar det mer blommor pa marken an i traden.:cautious:

IMG_5299.jpg



Det årliga studentfylleslaget i Uppsala, komplett med forsränning (de kollar så att deltagarna är nyktra innan de får åka iväg :D).

Jag hade kul som student på Valborg men jag är glad att slippa det hela nu, I'm too old for that shit :laugh: Det börjar med champagnefrukost, sedan öl eller cider till forsränningen, silllunch med nubbe och sedan champagnegaloppen kl 15. Står man upp efter den är det antingen sittning på någon nation eller grillning.

Visst ja, det hade jag helt glomt. Har ar det en vanlig "bonn Mandag" och jag ska ivag och trana om en liten stund.:p
 
Jag är nästan rimlig i min rädsla iaf, kan tycka att det är mysigt om jag befinner mig i en lägenhet. Befinner jag mig i en villa i ett område där det gärna slår ner ofta så är det mer panik, och utomhus då såklart. Sen har jag ändå klarat mig ganska bra, jag tog inte efter min mamma, som var paniskt rädd, helt och hållet! Hon brukade skrika när det mullrade, och väckte mig mer än en gång för att tvinga ut mig i bilen. :D
Skönt att det inte är riktigt extremt då.

Själv var jag ute och tältade en gång då ett åskväder drog fram. Jag blev mest störd över att jag inte fick sova för det mullrade.
 
Kl
Redan sett 7 piketbussar/polisbussar... :crazy: men tur dom satt in mycket poliser nu när dom vart så dumma och gett dom tillstånd :meh:

Jag blir väldigt illa berörd och ledsen när jag ser detta. :cry:
Demonstrationsrätten är en viktig del av våran demokrati. Att exkludera en grupp anser jag inte är ett lämpligt alternativ alls.
Deras åsikter och förehavanden har jag inget för alls och försvarar inte på något sätt men jag försvarar allas demokratiska rättigheter som vi tack och lov har.
Hellre att folk ansöker och får godkänt på demokratiska grunder oberoende av vilka och deras åsikter än att leva i ett diktatur.

Jag vet vad jag gör 9 september när vi har val och jag vet varför, jag deltar i demokratin!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 347
Senast: Madalitso
·
Övr. Katt Nattdjur som dom är så kommer mina gärna igång lagom till att man ska sova/mitt i natten 😅 Någon som har bra tips på någon leksak som...
Svar
3
· Visningar
124
Hundträning Hej, har en snart 4 månaders valp av bruksras som blir helt sjövild när hon busar. Det ska bitas i händer och kläder och dras så till...
Svar
11
· Visningar
969
Senast: nullo-modo
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
10 940
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp