Macken *ULVLEK*

Den fundering jag har om det hela är om det påverkar att vi har en god som kan bli ulv? Även om en annan ulv dör i samband med omvandlingen så blir ju resultatet ändå att en god försvinner? Och Lyans antal blir intakt?

"Kunden med den vita opeln (bybo som omvandlas om den käkas)
Kunden med den vita opeln är missnöjd med servicen. Hur svårt ska det vara att få tillbaka sin bil?! Än så länge är han tålmodig, men han är svag för kommungubbarnas trakasserier.
Om ulvarna käkar honom så kommer han att byta sida och istället blir det en ulv som dör. LL lottar bland ulvarna."

Så om det från början är 4 onda ( 3 i lyan och en ond utanför)+ att vi har en god som kan bli omvandlad ulv, så kanske det är lite mycket?
Dessutom är ju den som kan omvandlas en bybo så antar att den också kan få del av spioninfon om lotten faller på den- vilket gör att den kan ta med mycket info till lyan om det händer.
Så det kan kanske vara bara 3 onda från början? ( fast det känns lite lite).
Däremot tycker jag det är orimligt att det skulle vara 5 onda från början iom omvandlingsmöjligheten

Precis som @cirkus skriver så är det ju som vilket käk som helst om man ser till antalet i lyan och att en god försvinner. Nackdelen är ju helt klart att den omvandlade kan ha med spioninfo in i lyan, men jag tänker att det finns en del fördelar också. Vi lär ju förstå när omvandlingen har skett, i och med att en ulv dör i stället, och då kan ju identiteten på den nya ulven vara känd. Dels kan den vara siad, men framför allt lär det synas i spioninfon vem ulvarna äter den natten. Gör jag en tankevurpa om jag tänker att vi blir serverade en ulv på fat ifall omvandlingen inträffar? Förutsatt att det finns bybor kvar såklart. Det låter ju för bra för att vara sant i så fall.
 
Precis som @cirkus skriver så är det ju som vilket käk som helst om man ser till antalet i lyan och att en god försvinner. Nackdelen är ju helt klart att den omvandlade kan ha med spioninfo in i lyan, men jag tänker att det finns en del fördelar också. Vi lär ju förstå när omvandlingen har skett, i och med att en ulv dör i stället, och då kan ju identiteten på den nya ulven vara känd. Dels kan den vara siad, men framför allt lär det synas i spioninfon vem ulvarna äter den natten. Gör jag en tankevurpa om jag tänker att vi blir serverade en ulv på fat ifall omvandlingen inträffar? Förutsatt att det finns bybor kvar såklart. Det låter ju för bra för att vara sant i så fall.
Det beror ju på många saker;
när omvandlingen sker, och om siaren är i livet, och som du säger att bybor finns kvar som kan förmedla spioninfo.
Men det är riktigt att finns det någon bybo som kan ta emot spioninfo så bör det framgå vem de försökte käka:)
 
Jag ska också iväg ikväll, årsstämma i bostadsrättsföreningen. Hade tänkt att lägga en tidig röst, men det enda skumma jag kunde tänka mig var att Artline inte sett Macken...nu när jag sätter mig och läser så ser jag att Habina redan röstat där. Det känns inte så roligt att lägga en andra röst på Art för det. Men skulle vilja ha röstat för säkerhetsskull om utifall mötet drar ut på tiden.

Inte ens Q är ju skum :p
 
Tror förresten inte att jag varit med i någon lek där rollen ond siare är med. Framgår det i spioninfon vem av dom det är som siat sas. ?

Har ulvarna någon deadline för när en ulv måste ha biktat sig för prästen, visst var det så i förra gången prästen var med?! Får ulvarna låta bli att låta någon bikta sig?
 
Hmmpf. Jag måste tyvärr gå nu. Om jag kan så kommer jag såklart in o läser ikapp och ev. ändrar min röst till något bättre (om det finns något) men lägger en säkerhetsröst nu för jag tror att jag missar DL. Jag har ingen vidare stark teori.
Men: jag tänkte ett varv till på det här med att Artline inte sett Macken. Jag tänkte ju själv att jag ev. skulle lägga min röst där iom att jag måste rösta tidigt och det finns ju egentligen inget skumt. Men sen kom jag på att det ju faktiskt är en sån sak som är lätt att använda som teori DL1. Kanske någon av de som uttryckt att det är misstänkt att Artline inte sett Macken faktiskt är onda?! Jag kan förstå att Habina röstade där eftersom jag var i samma läge själv. Men någon av de andra..
bollen__ röstar på Snurrfian eftersom hon tycker att det är skumt att Artline inte sett Macken och jag tror att det är en sån grej som en ond skulle kunna skriva för att ha någon att rösta på sen..
 
Det här är helt sjukt... Jag måste rösta nu då jag skall iväg ikväll. Det har ju hänt i princip ingenting, lite små diskussioner kring rollerna och antalet onda. :banghead: Så det får bli en helt fantastisk förstadagsröst.

Jag tycker att det är mycket SKUMT att man inte sett macken. :eek: Så därför misstänker jag att Artline är ond.

Habina röstar på artline
Jag var inte född 1986 :p:D Du borde rösta på min mamma eller något :angel:
 
Tror förresten inte att jag varit med i någon lek där rollen ond siare är med. Framgår det i spioninfon vem av dom det är som siat sas. ?

Har ulvarna någon deadline för när en ulv måste ha biktat sig för prästen, visst var det så i förra gången prästen var med?! Får ulvarna låta bli att låta någon bikta sig?
@bollen__ ur beskrivningen: se det understukna.
Kommungubbar från stadsplaneringskontoret (ulvar) NattDL
Ulrik och Greger mfl.
De har gjort upp en plan för en ny genomfartsled. Men då måste macken rivas. För att inte dra allt för stor uppmärksamhet i media så vill de självklart att Roy och Roger skriver på deras avtal. De jobbar också för att övertala allmänheten om att vägen är ett bra alternativ.
"Får varje natt käka en deltagare. En ulv måste bikta sig senast NattDL2 (om prästen fortfarande är med i leken). Då får prästen inte rösta på den biktade ulven. "
 
Tror förresten inte att jag varit med i någon lek där rollen ond siare är med. Framgår det i spioninfon vem av dom det är som siat sas. ?

Har ulvarna någon deadline för när en ulv måste ha biktat sig för prästen, visst var det så i förra gången prästen var med?! Får ulvarna låta bli att låta någon bikta sig?

Det borde ju stå
journalisten har siat XXX
resp
Den beige kunden har siat XXX

tänker jag - vad säger @Blacksmithfarm ?

Det stämmer som cirkus skriver att det framgår i spioninfon vilken siare som siar vilken spelare.
Ulven biktar sig vid NattDL, senast dag 2. De måste bikta sig. (förutsatt att prästen fortfarande är i livet)


Blacksmithfarm skrev:
Får varje natt käka en deltagare. En ulv måste bikta sig senast NattDL2 (om prästen fortfarande är med i leken). Då får prästen inte rösta på den biktade ulven.
 
Jag vill nog lägga en säkerhetsröst (ifall jag somnar eller om fölningen kommer igång och jag inte kan närvara)

Det har ju inte alls hänt så mycket, men jag reagerar på bollen__
Hon ställer ett par frågor varav den ena är tydligt besvarad redan i lekstart - det behöver inte betyda nånting, men jag kan ändå tycka att sån nonchalans kan vara skum. Sen så tycker jag att rösten på Snurrfian är ganska feg på något vis. Hon vill inte rösta på Artline för det har Habina redan gjort med samma teori som hon själv tänkte sig, då tycker hon istället att Snurris är skum som var den första som påpekade att det är skumt att inte ha sett macken. Alltså jag får känslan av att hon inte vill lägga andrarösten på Art, men inte heller rösta på Habina (som kunde varit en möjlighet) utan väljer en helt annan. Nånting klingar lite falskt.

cirkus röstar på bollen__
 
Röstlista DL1 KL 21.00
15.29 Habina röstar på artline

17.53 bollen__ röstar på Snurrfian
19.25 cirkus röstar på bollen__


Artline 1
Snurrfian 1

bollen__ 1
 
Funderar på om bollens förvirrade frågeförsök är ett försök att förvirra? Inte kan hon väl ha missat infon?
Men känner nog ändå att mest skumt är ändå artlines inlägg att hon aldrig sett macken?? Mina barn är betydligt yngre o kan citera mängder ur macken så det måste vara en dimridå!
Novali röstar på Artline
Med motiveringen att uttalandet om att hon inte sett macken pga hon inte var född då låter misstänkt.
 
Hmmpf. Jag måste tyvärr gå nu. Om jag kan så kommer jag såklart in o läser ikapp och ev. ändrar min röst till något bättre (om det finns något) men lägger en säkerhetsröst nu för jag tror att jag missar DL. Jag har ingen vidare stark teori.
Men: jag tänkte ett varv till på det här med att Artline inte sett Macken. Jag tänkte ju själv att jag ev. skulle lägga min röst där iom att jag måste rösta tidigt och det finns ju egentligen inget skumt. Men sen kom jag på att det ju faktiskt är en sån sak som är lätt att använda som teori DL1. Kanske någon av de som uttryckt att det är misstänkt att Artline inte sett Macken faktiskt är onda?! Jag kan förstå att Habina röstade där eftersom jag var i samma läge själv. Men någon av de andra..
bollen__ röstar på Snurrfian eftersom hon tycker att det är skumt att Artline inte sett Macken och jag tror att det är en sån grej som en ond skulle kunna skriva för att ha någon att rösta på sen..
*muttrar* jag tilloch med ot färgade att hon var skum!! Men låt gå för att det är en första dags röst...:cautious:
 
Röstlista DL1 KL 21.00
15.29 Habina röstar på artline

17.53 bollen__ röstar på Snurrfian
19.25 cirkus röstar på bollen__
19.35 Novali röstar på Artline

Artline 2
Snurrfian 1

bollen__ 1
 
Jaha, då var det dags att fundera på vem man ska rösta på. Ni gör det inte lätt för mig, tur att det inte är så mycket att läsa ikapp i alla fall. :)

En hel del bra frågor har dykt upp om rollistan, och jag tror ni har lyckats fråga och besvara allt jag funderade över vid min första och andra genomläsning av rollerna. Inte så mycket komplicerade roller den här gången, men det kan ju säkert dyka upp en fråga eller två framöver ändå.
 
Det bär mig lite emot att ta upp det här som en teori, för jag tycker förstadagsdiskussionerna kring roller och vilka följder olika scenarion kan få är roliga. Men det är en sak att be om förtydliganden och fundera kring händelseförlopp, en annan att ställa raka frågor som är direkt besvarade i rollistan. Det senare tyder på nonchalans och nonchalans är ulvigt enligt mig.

Har ulvarna någon deadline för när en ulv måste ha biktat sig för prästen, visst var det så i förra gången prästen var med?! Får ulvarna låta bli att låta någon bikta sig?

thoora röstar på bollen__
 
Röstlista DL1 KL 21.00
15.29 Habina röstar på artline

17.53 bollen__ röstar på Snurrfian
19.25 cirkus röstar på bollen__
19.35 Novali röstar på Artline
20.14 thoora röstar på bollen__



Artline 2
Snurrfian 1

bollen__ 2
 
Jag ber om ursäkt för min låga aktivitet idag. Varit 2 svängar på akuten med sonen...

Nu är han iaf inlagd och jag sitter med en sovande bebis på ett sjukhusrum.
 

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
11 163
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 434
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
11 046
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
9 007
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vårföräldrar 2024
  • 112 Appen
  • Flytta eller ej?

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp