Macken *ULVLEK*

Hittat hit! Skönt med en lite mindre lek. :) Jag måste dock få tag på en dator så jag kan byta avatar. ;)

Prästens bön till ängeln tycker jag är en rolig twist, men svårt att få till något bra på tre ord... Sedan gillar jag att flera får spioninfo, det gör ju att spionrollen blir mindre känslig för lynch eller käk.
 
Artline är helt klart ond! Att ens uttala tanken att man inte sett macken är sanslöst misstänkt! Ha ha
 
Sedan gillar jag att flera får spioninfo, det gör ju att spionrollen blir mindre känslig för lynch eller käk.

Ja, jag håller med! Även om det blir svårare att pussla när spioninfon fördelas på fler så tror jag överlag det är en fördel. Det känns ju som att även det här är en lek då en hel del kommer hända i bakgrunden. I övrigt tror jag @quarter4ever tagit upp mina funderingar kring hur pass begränsad prästen är.

Känns lite oroväckande att inte ha så mycket frågor om rollerna... :cautious: Är det någon som har tankar kring antalet ulvar och antalet bybor? Brukar onda utgöra en tredjedel eller hur är det?
 
Ja, jag håller med! Även om det blir svårare att pussla när spioninfon fördelas på fler så tror jag överlag det är en fördel. Det känns ju som att även det här är en lek då en hel del kommer hända i bakgrunden. I övrigt tror jag @quarter4ever tagit upp mina funderingar kring hur pass begränsad prästen är.

Känns lite oroväckande att inte ha så mycket frågor om rollerna... :cautious: Är det någon som har tankar kring antalet ulvar och antalet bybor? Brukar onda utgöra en tredjedel eller hur är det?
Statistisk bör det vara 4 onda och 8 goda.
 
Ang prästen får den teoria om den som biktat sig, hålla den som åt det ondare hållet, bara att den inte får rösta på den?
Kan han få med vem han själv är i meddelandet till ängeln? Bara han inte benämner sig själv vid namn? tex : "smeden avslöjar lejonet" i exemplet avses att blacksmithfarm berättar att sasse är ulv?

Fick inte med svaret på din andra fråga förut.

Nej, prästen får bara föra vidare den biktade ulven. (utan att använda användarnamnet.)
 
Är det någon som har tankar kring antalet ulvar och antalet bybor? Brukar onda utgöra en tredjedel eller hur är det?

Statistisk bör det vara 4 onda och 8 goda.

Ja det man "brukar" säga är att det ska vara en tredjedel onda.
Enkel matematik säger då att det blir 4 onda och 8 goda som Lobelia skriver.

Den fundering jag har om det hela är om det påverkar att vi har en god som kan bli ulv? Även om en annan ulv dör i samband med omvandlingen så blir ju resultatet ändå att en god försvinner? Och Lyans antal blir intakt?

"Kunden med den vita opeln (bybo som omvandlas om den käkas)
Kunden med den vita opeln är missnöjd med servicen. Hur svårt ska det vara att få tillbaka sin bil?! Än så länge är han tålmodig, men han är svag för kommungubbarnas trakasserier.
Om ulvarna käkar honom så kommer han att byta sida och istället blir det en ulv som dör. LL lottar bland ulvarna."

Så om det från början är 4 onda ( 3 i lyan och en ond utanför)+ att vi har en god som kan bli omvandlad ulv, så kanske det är lite mycket?
Dessutom är ju den som kan omvandlas en bybo så antar att den också kan få del av spioninfon om lotten faller på den- vilket gör att den kan ta med mycket info till lyan om det händer.
Så det kan kanske vara bara 3 onda från början? ( fast det känns lite lite).
Däremot tycker jag det är orimligt att det skulle vara 5 onda från början iom omvandlingsmöjligheten
Leken är över när alla onda är döda, alltså inte bara att alla ulvar är döda.
 
Statistisk bör det vara 4 onda och 8 goda.

Om vi nu för diskussionen säger att det är så, så borde det alltså vara max fyra som får spionrad. Men får den kan omvandlas spioninfo? @Blacksmithfarm ? Eller ligger den utanför de som får spioninfo? Om det är så att det bara är tre som får spioninfo så blir den relativt samlad ändå.
 
Om vi nu för diskussionen säger att det är så, så borde det alltså vara max fyra som får spionrad. Men får den kan omvandlas spioninfo? @Blacksmithfarm ? Eller ligger den utanför de som får spioninfo? Om det är så att det bara är tre som får spioninfo så blir den relativt samlad ändå.

Den omvandlingsbara bybon är med i dragningen av spioninfo.
 
Ja det man "brukar" säga är att det ska vara en tredjedel onda.
Enkel matematik säger då att det blir 4 onda och 8 goda som Lobelia skriver.

Den fundering jag har om det hela är om det påverkar att vi har en god som kan bli ulv? Även om en annan ulv dör i samband med omvandlingen så blir ju resultatet ändå att en god försvinner? Och Lyans antal blir intakt?

"Kunden med den vita opeln (bybo som omvandlas om den käkas)
Kunden med den vita opeln är missnöjd med servicen. Hur svårt ska det vara att få tillbaka sin bil?! Än så länge är han tålmodig, men han är svag för kommungubbarnas trakasserier.
Om ulvarna käkar honom så kommer han att byta sida och istället blir det en ulv som dör. LL lottar bland ulvarna."

Så om det från början är 4 onda ( 3 i lyan och en ond utanför)+ att vi har en god som kan bli omvandlad ulv, så kanske det är lite mycket?
Dessutom är ju den som kan omvandlas en bybo så antar att den också kan få del av spioninfon om lotten faller på den- vilket gör att den kan ta med mycket info till lyan om det händer.
Så det kan kanske vara bara 3 onda från början? ( fast det känns lite lite).
Däremot tycker jag det är orimligt att det skulle vara 5 onda från början iom omvandlingsmöjligheten
Leken är över när alla onda är döda, alltså inte bara att alla ulvar är döda.

Jag har också funderat på det där med omvandlingen. Egentligen blir ju det käket som vilket käk som helst, dvs en god försvinner och lyans antal är intakt. Samtidigt så kan det ju påverka på andra vis, särskilt om ulven som dör är känd av prästen eller jägaren eller om den omvandlade har fått spioninfo.
 
Hittat hit.

Jag vet inte om jag sett macken någon gång. Jag borde det men jag har inget minne av det

Det här är helt sjukt... Jag måste rösta nu då jag skall iväg ikväll. Det har ju hänt i princip ingenting, lite små diskussioner kring rollerna och antalet onda. :banghead: Så det får bli en helt fantastisk förstadagsröst.

Jag tycker att det är mycket SKUMT att man inte sett macken. :eek: Så därför misstänker jag att Artline är ond.

Habina röstar på artline
 

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
11 177
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 435
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
11 052
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
9 009
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Guldfasanerna
  • HusdjursGPS

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp