Pedofil efter avtjänat straff

Sv: Pedofil efter avtjänat straff

Tja jobbar man hårt för att profilera sig som asexuell så blir man med största sannolikhet uppfattad som sådan.
Jag är lika trevlig/otrevlig IRL, personen det gäller är ganska aktiv i tråden, dvs inte frånvarande. Är du bitter o överkänslig/deltidssjukskriven/kärring?

Själv arbetar jag heltid, o uppskattar inte dina personliga påhopp.

Det har jag inte gjort, jag blir bara inte kåt på någon i kassakön på ICA, tycker sex är överskattat och inte onanerar..... om du anser att det är att jobba hårt för att profilera sig som asexuell så har du missat något viktigt.
 
Sv: Pedofil efter avtjänat straff

Man behöver inte vara pedofil för att man ligger med barn nej
Och man kan vara pedofil utan att ligga med barn.

Det är heller inte olagligt att vara pedofil, det är handlingen som är olaglig
 
Sv: Pedofil efter avtjänat straff

Man behöver inte vara pedofil för att man ligger med barn nej
Och man kan vara pedofil utan att ligga med barn.

Det är heller inte olagligt att vara pedofil, det är handlingen som är olaglig

Jag vet att det inte är olagligt att vara pedofil, trodde du jag inte visste det? Därför skrev jag dömd. Det finns ju inga problem med en pedofil som inte begått brottet?
 
Sv: Pedofil efter avtjänat straff

Tror du att det finns fler kvinnor än män/lika många kvinnor som män som utnyttjar barn sexuellt? Eller att kvinnor är en grupp som är minst lika stor som män?
Jag tror att andelen kvinnliga sexförbrytare är (minst) lika stor som andelen manliga, ja. Jag kan inte se eller finna några som helst belägg för att det skulle föreligga några könsskillnader på den punkten.

Jag funderar på om bandet mellan barn och de vuxna spelar in, tex är det ju fler pappor med sämre kontakt med sina barn än vad mammor har. Men jag vet inte att det är så heller förstås, det finns ju mammor som har dålig kontakt med sina barn också.
Det argumentet skulle lika gärna kunna användas åt andra hållet också, att kvinnor skulle begå fler övergrepp/övergrepp oftare/övergrepp i större utsträckning därför att de har bättre kontakt med barn - både sina egna och inte sällan andras barn också. "Tillfället gör tjuven", skulle man kunna säga.
 
Sv: Pedofil efter avtjänat straff

Kl

Att märka ord är medelmåttans försvar mot geniet... :sneaky:

Tråden är snart låst. Jättesynd. Snälla sluta käbbla!!!
 
Sv: Pedofil efter avtjänat straff

Jag tror att andelen kvinnliga sexförbrytare är (minst) lika stor som andelen manliga, ja. Jag kan inte se eller finna några som helst belägg för att det skulle föreligga några könsskillnader på den punkten.

Nja, när folk tillfrågas om de utsatts för sexuellt övergrepp någon gång och om könet på förövaren så är det ju vanligare att människor uppger att det är just män som är förövare.

Dock tror jag att mörkertalet är större när det gäller kvinnliga förövare.
 
Sv: Pedofil efter avtjänat straff

Nja, när folk tillfrågas om de utsatts för sexuellt övergrepp någon gång och om könet på förövaren så är det ju vanligare att människor uppger att det är just män som är förövare.

Dock tror jag att mörkertalet är större när det gäller kvinnliga förövare.
Det kan ju också vara så att människor har olika toleransnivå, alltså att en kvinna som är påträngande ses med blidare ögon/uppfattas som mindre hotfull än en man som gör samma sak.

Jämförelse: Kvinnor som tafsar på killar på krogen vs. män som tafsar på kvinnor på krogen.

Oavsett så är mörkertalet antagligen gigantiskt.
 
Sv: Pedofil efter avtjänat straff

Det kan ju också vara så att människor har olika toleransnivå, alltså att en kvinna som är påträngande ses med blidare ögon/uppfattas som mindre hotfull än en man som gör samma sak.

Jämförelse: Kvinnor som tafsar på killar på krogen vs. män som tafsar på kvinnor på krogen.

Oavsett så är mörkertalet antagligen gigantiskt.

Ja, det är nog delvis en förklaring. Men när det gäller övergrepp mot vuxna så tror jag att manliga förövare är betydligt vanligare än kvinnliga. Dock finns det inte en chans att skillnaden är är så stor som de anmälda övergreppen visar (det där blev en konstig mening...).
 
Sv: Pedofil efter avtjänat straff

Jag tror att du är rätt unik i det antagandet. Inte hört en enda kriminolog säga nåt i den riktningen.
 
Sv: Pedofil efter avtjänat straff

Det du säger är :
Jag tror att andelen kvinnliga sexförbrytare är (minst) lika stor som andelen manliga

Jag kan inte hitta en enda kriminolog som håller med dig. Men du tror dig inte veta bättre än dem?
 
Sv: Pedofil efter avtjänat straff

Jag vet att det inte är olagligt att vara pedofil, trodde du jag inte visste det? Därför skrev jag dömd. Det finns ju inga problem med en pedofil som inte begått brottet?

Men nu missar du poängen...igen.

Det finns skitmånga människor som är dömda för sexualbrott mot barn UTAN att de är pedofiler
 
Sv: Pedofil efter avtjänat straff

Det du säger är :


Jag kan inte hitta en enda kriminolog som håller med dig. Men du tror dig inte veta bättre än dem?
Jag hittar å andra sidan ingen kriminolog som inte håller med mig heller. Däremot är såklart manliga sexualförbrytare lättare att studera eftersom de är så "tillgängliga".
 
Sv: Pedofil efter avtjänat straff

Men nu missar du poängen...igen.

Det finns skitmånga människor som är dömda för sexualbrott mot barn UTAN att de är pedofiler

Men nu får du ge dig!

Du skrev:

"Det är heller inte olagligt att vara pedofil, det är handlingen som är olaglig "

Jag svarade:

"Jag vet att det inte är olagligt att vara pedofil, trodde du jag inte visste det? Därför skrev jag dömd. Det finns ju inga problem med en pedofil som inte begått brottet?"

Några inlägg längre upp har jag också skrivit om pedofiler och icke pedofiler som begår brottet. Jag tror jag är helt på det klara vad som menas och har inte missat en poäng.
 
Sv: Pedofil efter avtjänat straff

Men nu får du ge dig!

Du skrev:

"Det är heller inte olagligt att vara pedofil, det är handlingen som är olaglig "

Jag svarade:

"Jag vet att det inte är olagligt att vara pedofil, trodde du jag inte visste det? Därför skrev jag dömd. Det finns ju inga problem med en pedofil som inte begått brottet?"

Några inlägg längre upp har jag också skrivit om pedofiler och icke pedofiler som begår brottet. Jag tror jag är helt på det klara vad som menas och har inte missat en poäng.


Nej, du får faktiskt ge dig....faktiskt


Bara för man är dömd är man inte pedofil. Och visa mig gärna en dom där personen är "dömd pedofil"
 
Sv: Pedofil efter avtjänat straff

Nej, du får faktiskt ge dig....faktiskt


Bara för man är dömd är man inte pedofil. Och visa mig gärna en dom där personen är "dömd pedofil"
Var stod det i mitt inlägg att man är pedofil bara för att man är dömd?
 

Liknande trådar

Tjatter VÅR HISTORIA Hogwarts, första kvällen på höstterminen 2098. Förväntansfulla förstaårselever strömmar in i den stora salen, redo för...
69 70 71
Svar
1 406
· Visningar
32 708
Senast: Habina
·
Samhälle Om man blivit dömd för ett brott, avtjänat straff och lever ett "normalt" liv utan inslag av brottslighet, ska man då anses ha sonat...
3 4 5
Svar
84
· Visningar
8 574
Senast: Millicent
·
Samhälle Jag försöker hitta statistik om våldsbrott men det går dåligt. Väljer kanske fel sökord när jag googlar. Bakgrund: Jag pratar med en...
Svar
5
· Visningar
919
Senast: Ramona
·
Samhälle Jag har precis lyssnat på en dokumentär från P2 som jag rekommenderar; https://sverigesradio.se/sida/avsnitt/1229657 Dokumentären...
Svar
13
· Visningar
2 043

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp