Bukefalos 28 år!

Pedofil efter avtjänat straff

Sv: Pedofil efter avtjänat straff

Oj förlåt, DÖMDA pedofiler.

Jag trodde det var vad tråden handlade om faktiskt.

Men BRÅ har väl bara statistik över människor som är dömda för sexuellt umgänge, utnyttjande, våldtäkt etc av barn, inte huruvida personerna är pedofiler eller inte?
 
Sv: Pedofil efter avtjänat straff

Men det är klart, är man asexuell så har man förmodligen svårigheter med att identifiera sig med sexuella varelser, vilket de flesta av oss är.

Men va fan är det här för onödiga och töntiga komentarer...
Jag har läst två sånna nu på väldigt kort tid!

Lägg för fan av med det här tramset. Diskutera gärna, och ha gärna olika åsikter - men sluta med det här djäkla hackandet!!
 
Sv: Pedofil efter avtjänat straff

Men va fan är det här för onödiga och töntiga komentarer...
Jag har läst två sånna nu på väldigt kort tid!

Lägg för fan av med det här tramset. Diskutera gärna, och ha gärna olika åsikter - men sluta med det här djäkla hackandet!!


Nätforumens signum.
Tror du de älskvärda bukefalisterna kör samma
typ av "modiga" tjuvnyp öga mot öga irl? :-D


Bukefalos är som ett unket fikarum med överkänsliga
deltidssjukskrivna bittra kärringar som inte kan låta bli
att gotta sig i att snacka skit om en frånvarande.
 
Sv: Pedofil efter avtjänat straff

kl

Förstår att jag ställer en för allmän fråga, för vad tänder heterosexuella på... eller homosexuella... men jag undrar ändå vad det egentligen är som pedofiler går igång på. Är det verkligen bara en sexuell drift mot barn, eller är det själva övergreppet (jmfr med våldtäkt) som är det mest intressanta. Att liksom sexet i sig inte är primärt (man är liksom inte kåt i den "rena" bemärkelsen) utan det är i samband med att man kränker ett barn som är själva grejen? Har också snappat upp (utan att eg inte veta) att det liksom blivit en speciell kultur i pedofilkretsar (det finns ju också de som opererar själva) där de driver på varandra, normaliseringsprocessar ihop, och gör sig lite "vi mot världen och vi är jättehemliga men trivs ihop för det, och hej och hå, nu samlar vi på bilder på våldtagna barn ihop som om de vore pokemonkort)

Har också läst att många, precis som ngn skrev här (och till mig) att många blivit utsatta själva.

Själv känner jag statistiskt sett alldeles för många som blivit utnyttjade som barn. Förstår att det måste vara unikt många, eller så är det så sjukt vanligt. I min värld (jag har två barn) så måste de träffat ett flertal sjuka individer, baserat på mina upplevelser. Det är jättejobbigt. När jag lämnar över kidsen på typ UV- läger tänker jag helt sjukt nog på vem av lägerledarna som ska förgripa sig på mina barn. Och sedan säger jag till kidsen att är det så mkt som en vuxen som rör vid mina barns underliv på ett sätt som inte är vanligt så skrik, spring och ring hem. Supernormalt.

När jag var yngre (tonår) blev en jag känner tvingad att suga av sin styvpappa. Han erkände, satt i fängelse (8 månader) och mamman skilde sig inte. Hon blev däremot sjukt irriterad på sin dotter att hon vägrade bo hemma när styvpappan kom ut. Hon flydde och vägrade och till sist fick soc rycka in och ge henne en egen lägenhet. Helt sinnessjukt. Helt!!! Jag går fortf långa omvägar när jag ser föräldrarna trots att det måste vara 20 år sedan nu. NÄsta samtidigt åkte en klasskompis förälder dit för att ha förskingrat en stor summa pengar från en arbetsgivare. Han fick sitta inne i tre och ett halvt år. Minns att jag tyckte det var rätt konstigt och det tycker jag nog fortfarande.

Oj, lite rörigt inlägg. Ursäkta.
 
Sv: Pedofil efter avtjänat straff

Bukefalos är som ett unket fikarum med överkänsliga
deltidssjukskrivna bittra kärringar som inte kan låta bli
att gotta sig i att snacka skit om en frånvarande.

:D Och du är en av oss då, får jag förmoda, eller är du den enda vettiga vid fikabordet? :sneaky:
 
Sv: Pedofil efter avtjänat straff

:D Och du är en av oss då, får jag förmoda, eller är du den enda vettiga vid fikabordet? :sneaky:


Det finns en hel hög som inte räknas till de älskvärda
Bukefalisterna, och ja, jag är en av dem.

Jag snackar inte skit i fikarummet, jag har inte det
behovet.
 
Sv: Pedofil efter avtjänat straff

Nej det utförs inte av män men den största andelen pedofiler är män
Jag kan absolut gå med på att de allra flesta som lagförs för sexbrott mot barn är män, men det betyder ju inte att de allra flesta pedofiler är män. Det betyder ju bara att det är fler män än kvinnor som åker fast, eftersom kvinnor kan komma undan med betydligt mer eftersom barnen alltid har varit kvinnornas domän och att kvinnor anses oförmögna att göra sådant mot barn.
 
Sv: Pedofil efter avtjänat straff

*KL*
Måste vi diskutera fikarum bör vi kanske hålla oss till mer lämpade trådar. Jag ber alla att respektera varandras möjlighet att komma till tals utan falla i nedvänderinges träsk.
 
Sv: Pedofil efter avtjänat straff

Men BRÅ har väl bara statistik över människor som är dömda för sexuellt umgänge, utnyttjande, våldtäkt etc av barn, inte huruvida personerna är pedofiler eller inte?

Visst, om du säger det.
 
Sv: Pedofil efter avtjänat straff

Kvinnor har ju väldigt låg andel av sexbrotten i andra fall;Varför skulle den vara högre bland pedofiler?
 
Sv: Pedofil efter avtjänat straff

Kvinnor har ju väldigt låg andel av sexbrotten i andra fall;Varför skulle den vara högre bland pedofiler?

Jag tror andelen kvinnor som begår övergrepp mot barn är högre än andelen kvinnor som begår övergrepp mot vuxna.

När det gäller hur många som faktiskt är pedofiler gissar jag att det är ganska jämnt fördelat mellan könen, men det är ju något som är väldigt svårt att ta reda. Undersökningar ger olika bild. Alla pedofiler begår inte övergrepp och jag kan tänka mig att kvinnliga pedofiler begår övergrepp i något lägre utsträckning än män. Sen finns det ju en massa människor som begår övergrepp mot barn utan att vara pedofiler.
 
Sv: Pedofil efter avtjänat straff

Kvinnor har ju väldigt låg andel av sexbrotten i andra fall;Varför skulle den vara högre bland pedofiler?
Jag skrev:

Det betyder ju bara att det är fler män än kvinnor som åker fast, eftersom kvinnor kan komma undan med betydligt mer eftersom barnen alltid har varit kvinnornas domän och att kvinnor anses oförmögna att göra sådant mot barn.

Det gäller antagligen för andra sexbrott också.

Eller omformulerat: Vi vet inte hur många kvinnor som är pedofiler eller hur många kvinnor det är som begår sexbrott eftersom kvinnor kan komma undan med så mycket mer.

Exempel: 15-årig pojke har sex med 13-årig flicka och döms för sexbrott. 15-årig flicka har sex med 13-åriga pojkar och frikänns - och pojkarna anses vara förövare. http://www.dn.se/nyheter/sverige/oklart-rattslage-nar-unga-har-sex/
 
Sv: Pedofil efter avtjänat straff

kl

Förstår att jag ställer en för allmän fråga, för vad tänder heterosexuella på... eller homosexuella... men jag undrar ändå vad det egentligen är som pedofiler går igång på. Är det verkligen bara en sexuell drift mot barn, eller är det själva övergreppet (jmfr med våldtäkt) som är det mest intressanta. Att liksom sexet i sig inte är primärt (man är liksom inte kåt i den "rena" bemärkelsen) utan det är i samband med att man kränker ett barn som är själva grejen? Har också snappat upp (utan att eg inte veta) att det liksom blivit en speciell kultur i pedofilkretsar (det finns ju också de som opererar själva) där de driver på varandra, normaliseringsprocessar ihop, och gör sig lite "vi mot världen och vi är jättehemliga men trivs ihop för det, och hej och hå, nu samlar vi på bilder på våldtagna barn ihop som om de vore pokemonkort)

Har också läst att många, precis som ngn skrev här (och till mig) att många blivit utsatta själva.

Själv känner jag statistiskt sett alldeles för många som blivit utnyttjade som barn. Förstår att det måste vara unikt många, eller så är det så sjukt vanligt. I min värld (jag har två barn) så måste de träffat ett flertal sjuka individer, baserat på mina upplevelser. Det är jättejobbigt. När jag lämnar över kidsen på typ UV- läger tänker jag helt sjukt nog på vem av lägerledarna som ska förgripa sig på mina barn. Och sedan säger jag till kidsen att är det så mkt som en vuxen som rör vid mina barns underliv på ett sätt som inte är vanligt så skrik, spring och ring hem. Supernormalt.

När jag var yngre (tonår) blev en jag känner tvingad att suga av sin styvpappa. Han erkände, satt i fängelse (8 månader) och mamman skilde sig inte. Hon blev däremot sjukt irriterad på sin dotter att hon vägrade bo hemma när styvpappan kom ut. Hon flydde och vägrade och till sist fick soc rycka in och ge henne en egen lägenhet. Helt sinnessjukt. Helt!!! Jag går fortf långa omvägar när jag ser föräldrarna trots att det måste vara 20 år sedan nu. NÄsta samtidigt åkte en klasskompis förälder dit för att ha förskingrat en stor summa pengar från en arbetsgivare. Han fick sitta inne i tre och ett halvt år. Minns att jag tyckte det var rätt konstigt och det tycker jag nog fortfarande.

Oj, lite rörigt inlägg. Ursäkta.

Vilket intressant inlägg och inte alls rörigt! :)
Kan inte låta bli att undra vad ett UV-läger är?

Visst tänker jag också ibland på det här med män och sexuella övergrepp/sexuellt utnyttjande/tafsande/sexuella ofredande eller vilket ord jag nu ska använda för att inte bli missförstådd. Har tänkt på det om en fritidspersonal i skolan som min dotter gärna kramar eller till och med min systers man (ganska "ny" i släkten med bara några få år) där det är han som tvättar dotterns hår när min syster passar mina barn. Jag har sagt ifrån till min syster att jag inte vill att han gör det. Fick höra att jag bara är löjlig, han skulle aaallldddrrriiigg göra något. Nej, det trodde inte min mamma att min farbror, som hon var ihop med skulle göra heller, men det gjorde han...

Jag ser egentligen inte alls det som konstigt eller löjligt att man tänker lite så här, man ska ju inte påverka sina barn negativt med det, men att själv vara uppmärksam är ju inte fel, kan jag tycka. (och jag vet att även kvinnor kan utnyttja barn på olika vis)

Jag tror sexuellt utnyttjande är "vanligare" än vad som märks på anmälningarna om det, tror många kan lida i tysthet.

För min egen del är min farbror aldrig anmäld, mamma ville inte utsätta mig och min syster för det också. Och levde ihop med honom efter detta också. Kan inte tänka mig att detta är speciellt unikt. Men jag vet inte om det är så.
 
Sv: Pedofil efter avtjänat straff

Duger inte mina svar åt dig menar du?

Jösses vad du är på hugget. Miss ställde ju en fråga och jag tyckte inte att det var ett svar på den frågan. Jag undrade vad det var för svar och upprepade frågan eftersom jag också undrar.
 
Sv: Pedofil efter avtjänat straff

Jag kan absolut gå med på att de allra flesta som lagförs för sexbrott mot barn är män, men det betyder ju inte att de allra flesta pedofiler är män. Det betyder ju bara att det är fler män än kvinnor som åker fast, eftersom kvinnor kan komma undan med betydligt mer eftersom barnen alltid har varit kvinnornas domän och att kvinnor anses oförmögna att göra sådant mot barn.

Tror du att det finns fler kvinnor än män/lika många kvinnor som män som utnyttjar barn sexuellt? Eller att kvinnor är en grupp som är minst lika stor som män?

Jag har svårt att tänka mig att det är så, men jag vet inte.

Jag funderar på om bandet mellan barn och de vuxna spelar in, tex är det ju fler pappor med sämre kontakt med sina barn än vad mammor har. Men jag vet inte att det är så heller förstås, det finns ju mammor som har dålig kontakt med sina barn också.
 
Sv: Pedofil efter avtjänat straff

Jösses vad du är på hugget. Miss ställde ju en fråga och jag tyckte inte att det var ett svar på den frågan. Jag undrade vad det var för svar och upprepade frågan eftersom jag också undrar.

Jag rekommenderar dig att gå in på BRÅ och undersöka saken. Eller maila dem och hör, det finns nog någon som kan svara.

Jag vet inte huruvida det finns någon statistik. Tråden handlar om dömda pedofiler, man blir inte dömd om man inte har begått sexuella övergrepp. Därför skrev jag inte ordagrant ut att jag inte räknade med pedofiler som inte är dömda.

Och förresten, ta bort ordet pedofiler och sätt dit "personer som har sex/tafsar/ofredar osv barn" så att vi inte missförstår vad jag menar.

Jag förstår inte riktigt att man kan ha sex med barn utan att vara pedofil, därför skriver jag pedofil. Om man inte är pedofil då, vad är man då? Allmänt störd/sjuk eller något? Men det är klart, det är bara min uppfattning och jag förstod inte att folk anser att man inte är pedofil för att man har sex med barn.
 
Sv: Pedofil efter avtjänat straff

Nätforumens signum.
Tror du de älskvärda bukefalisterna kör samma
typ av "modiga" tjuvnyp öga mot öga irl? :-D


Bukefalos är som ett unket fikarum med överkänsliga
deltidssjukskrivna bittra kärringar som inte kan låta bli
att gotta sig i att snacka skit om en frånvarande.

Tja jobbar man hårt för att profilera sig som asexuell så blir man med största sannolikhet uppfattad som sådan.
Jag är lika trevlig/otrevlig IRL, personen det gäller är ganska aktiv i tråden, dvs inte frånvarande. Är du bitter o överkänslig/deltidssjukskriven/kärring?

Själv arbetar jag heltid, o uppskattar inte dina personliga påhopp.
 
Sv: Pedofil efter avtjänat straff

Om jag ställer frågan på ett annat sätt.

Om man är pedofil och utnyttjar ett barn sexuellt på något vis och sedan döms och avtjänar sitt straff, innebär det att personen inte kommer göra om det?
Om man inte är pedofil, men har utnyttjat ett barn sexuellt på något vis och är dömd för brottet, innebär det att personen inte kommer göra om det?

Påverkar det svaret på min första fråga "Vill du veta om det bor en pedofil i ditt bostadsområde?" Blir det någon skillnad på hur man svarar på frågan.

"Vill du veta om det finns en person som utnyttjat barn sexuellt på något vis i ditt bostadsområde?" skulle jag kanske skrivit istället för att yrat in i pedofilers vara eller inte vara.

Jag själv har alltid antagit att en person som ger sig på barn sexuellt är pedofil. Om det inte är så och ändå ger sig på barn så är ju brottet och straffet detsamma och i mina egna ögon om jag skulle svara på min fråga så blir mitt svar detsamma.

Men jag antar jag varit otydlig eftersom jag trott att folk som utnyttjar barn sexuellt är pedofiler.
 

Liknande trådar

Tjatter VÅR HISTORIA Hogwarts, första kvällen på höstterminen 2098. Förväntansfulla förstaårselever strömmar in i den stora salen, redo för...
69 70 71
Svar
1 406
· Visningar
33 195
Senast: Habina
·
Samhälle Om man blivit dömd för ett brott, avtjänat straff och lever ett "normalt" liv utan inslag av brottslighet, ska man då anses ha sonat...
3 4 5
Svar
84
· Visningar
8 598
Senast: Millicent
·
Samhälle Jag försöker hitta statistik om våldsbrott men det går dåligt. Väljer kanske fel sökord när jag googlar. Bakgrund: Jag pratar med en...
Svar
5
· Visningar
929
Senast: Ramona
·
Samhälle Jag har precis lyssnat på en dokumentär från P2 som jag rekommenderar; https://sverigesradio.se/sida/avsnitt/1229657 Dokumentären...
Svar
13
· Visningar
2 093

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Flämtningar
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp