Bukefalos 28 år!

Pedofil efter avtjänat straff

Sv: Pedofil efter avtjänat straff

Jag pluggar kriminologi, och om det är något man får lära sig på den utbildningen så är det att straff inte hjälper; det kan tom vara kontraproduktivt.

Man måste behandla. Man kan tycka vad man vill om pedofiler och hårda straff, men om vi vill kunna släppa ut dem i samhället igen och undvika kollektiv inkapacitering måste de behandlas så att de är "bra" innan de kommer ut. Och vi måste forska mer för att få fram bättre behandlingar.


Precis så är det vilket faktiskt innebär att det enda vi borde använda oss av är utdömd vård. Ett utvecklat system med fotboja skulle kanske kunna vara ett alternativ till vad som kontraproduktivt skapas via fängelsegemenskapen.

Så varför har vi fängelsestraff? Ren och skär bestraffning utifrån vanligt primitivt hämndbegär, förklätt med ett påstående om att det är en markering från samhället - ett verkningslöst försök till att uppfostra vuxna individer som hade föräldrar som inte fixade den biten?
 
Sv: Pedofil efter avtjänat straff

Att vi som samhälle alltid kan dela länkar eller skapa sidor....

Du var ju kluven i ditt första inlägg btw

Jag skrev att jag kom att tänka på huruvida man vill veta eller ej när jag råkade se en länk till en sida, från en av mina vänner. Jag har inte skrivit någonstans att jag ä'r kluven till huruvida vi ska dela länkar eller sidor.
 
Sv: Pedofil efter avtjänat straff

Du skrev att jag var kluven, som om jag skulle vara kluven till att skapa sidor och liknande på nätet. Då har du missat min första inlägg och många därefter, om det är vad du tror.
 
Sv: Pedofil efter avtjänat straff

Du skrev att jag var kluven, som om jag skulle vara kluven till att skapa sidor och liknande på nätet. Då har du missat min första inlägg och många därefter, om det är vad du tror.

Fast vad innebär det? "Kluven om jag vill veta" Att du ska bosätta dig i en koja i skogen för att undvika? Det delas ju på nätet idag menar jag.....


Sen var det inte det som var kärnan i mitt inlägg....
 
Sv: Pedofil efter avtjänat straff

Fast vad innebär det? "Kluven om jag vill veta" Att du ska bosätta dig i en koja i skogen för att undvika? Det delas ju på nätet idag menar jag.....


Sen var det inte det som var kärnan i mitt inlägg....

Det är första gången jag snubblar över en sådan sida på det viset. Jag har aldrig funderat över det förut precis.

Vad är det du inte förstår? Om jag är kluven om jag vill veta så betyder det automatiskt att jag förespråkar att vi hänger ut dem på nätet?

Jag råder dig att läsa mina inlägg igen så förstår du kanske att jag inte diskuterar hänga ut på nätet alls egentligen.
 
Sv: Pedofil efter avtjänat straff

Nej, här skickades det oxå ut såna lappar för ca 2 år sen, en pedofil, dessutom återfallsförbrytare skulle bli placerad att bo i lägenhetsområdet i min by, lägenhetsområdet ligger precis ovanför skolan, enda som skiljer parkeringen och skolgården är en gångväg det tycker iallafall jag blir alldeles för nära barn, skolan är F-5
 
Sv: Pedofil efter avtjänat straff

Det är första gången jag snubblar över en sådan sida på det viset. Jag har aldrig funderat över det förut precis.

Vad är det du inte förstår? Om jag är kluven om jag vill veta så betyder det automatiskt att jag förespråkar att vi hänger ut dem på nätet?

Jag råder dig att läsa mina inlägg igen så förstår du kanske att jag inte diskuterar hänga ut på nätet alls egentligen.

Jag har läst dina inlägg och jag har aldrig sagt att du förespråkar att hänga ut folk...
 
Sv: Pedofil efter avtjänat straff

En gång pedofil alltid pedofil.

Bara för att man har suttit i fängelse så försvinner ju inte driften.
 
Sv: Pedofil efter avtjänat straff

Det kanske var mer än hälften som skrev "han", det var många i alla fall. Resten skrev "personen" eller nåt sånt.

Kommer du inte ihåg den tråden?
 
Sv: Pedofil efter avtjänat straff

Nej det utförs inte av män men den största andelen pedofiler är män, vilket gör att jag förenklar det och skriver han istället för henne eller honom eller hen. Svårare än så är det inte.

Intressant, varifrån kommer den informationen?
Att vara pedofil, nekrofil, zoofil etc innebär inte att man per automatik har sex med objekten för sin åtrå, vilket du tycks förutsätta.
Men det är klart, är man asexuell så har man förmodligen svårigheter med att identifiera sig med sexuella varelser, vilket de flesta av oss är.

Att kvinnor skulle utnyttja barn sexuellt är så tabubelagt att det inte ens får antydas.
Även kvinnor kan vara pedofiler o de döms mycket hårdare än män, det anses/uppfattas som onaturligt.
 
Sv: Pedofil efter avtjänat straff

Intressant, varifrån kommer den informationen?
Att vara pedofil, nekrofil, zoofil etc innebär inte att man per automatik har sex med objekten för sin åtrå, vilket du tycks förutsätta.
Men det är klart, är man asexuell så har man förmodligen svårigheter med att identifiera sig med sexuella varelser, vilket de flesta av oss är.

Att kvinnor skulle utnyttja barn sexuellt är så tabubelagt att det inte ens får antydas.
Även kvinnor kan vara pedofiler o de döms mycket hårdare än män, det anses/uppfattas som onaturligt.
Vad menar du med det fetade?

Jag tar tillbaka, de flesta dömda är män. Och jag har full förståelse för att alla pedofiler inte begår övergrepp. Det trodde jag inte ens behövde nämnas ordagrant, det har ju tagits upp delvis i tråden?

Jag vet givetvis att även kvinnor kan vara pedofiler, men det är fortfarande vanligare bland män. Jag tror det är en sak som BRÅ kanske för statistik över.
 
Sv: Pedofil efter avtjänat straff

En gång pedofil alltid pedofil.

Bara för att man har suttit i fängelse så försvinner ju inte driften.

Nej visst gör den inte, lika lite som jag är mindre heterosexuell om jag straffats för det. Jag tror nog att man kan behandla en pedofil, ge den vård så att den faktiskt kan låta bli att återfalla, samtidigt tror jag att det kan vara svårt eftersom många får fängelse och sedan inte följs upp.
Jag funderar på om det inte är så att sexualbrott har en relativt hög återfallsförbrytare.
 
Sv: Pedofil efter avtjänat straff

Jag vet givetvis att även kvinnor kan vara pedofiler, men det är fortfarande vanligare bland män. Jag tror det är en sak som BRÅ kanske för statistik över.

BRÅ kan ju inte veta hur många kvinnor som är pedofiler? Det finns ju pedofiler som inte begår några övergrepp alls.
 
Sv: Pedofil efter avtjänat straff

Nej visst gör den inte, lika lite som jag är mindre heterosexuell om jag straffats för det. Jag tror nog att man kan behandla en pedofil, ge den vård så att den faktiskt kan låta bli att återfalla, samtidigt tror jag att det kan vara svårt eftersom många får fängelse och sedan inte följs upp.
Jag funderar på om det inte är så att sexualbrott har en relativt hög återfallsförbrytare.

Eller hur! Och oavsett om man vet att personen har avtjänat straffet enligt lag och är "clear" enligt den bemärkelsen så kommer man ju ständigt oroa sig över och veta att han/hon förmodligen fortfarande tittar på barn & säkerligen tittar hemma.... Allt sånt finns ju att komma åt lätt på nätet... Det ger mig rysningar! :wtf:
 
Sv: Pedofil efter avtjänat straff

Nej, här skickades det oxå ut såna lappar för ca 2 år sen, en pedofil, dessutom återfallsförbrytare skulle bli placerad att bo i lägenhetsområdet i min by, lägenhetsområdet ligger precis ovanför skolan, enda som skiljer parkeringen och skolgården är en gångväg det tycker iallafall jag blir alldeles för nära barn, skolan är F-5

Vad menar du för lappar? Jag har inte fått några lappar själv. Delas det verkligen ut sånna? :eek:
 
Sv: Pedofil efter avtjänat straff

BRÅ kan ju inte veta hur många kvinnor som är pedofiler? Det finns ju pedofiler som inte begår några övergrepp alls.

Oj förlåt, DÖMDA pedofiler.

Jag trodde det var vad tråden handlade om faktiskt.
 

Liknande trådar

Tjatter VÅR HISTORIA Hogwarts, första kvällen på höstterminen 2098. Förväntansfulla förstaårselever strömmar in i den stora salen, redo för...
69 70 71
Svar
1 406
· Visningar
33 223
Senast: Habina
·
Samhälle Om man blivit dömd för ett brott, avtjänat straff och lever ett "normalt" liv utan inslag av brottslighet, ska man då anses ha sonat...
3 4 5
Svar
84
· Visningar
8 602
Senast: Millicent
·
Samhälle Jag försöker hitta statistik om våldsbrott men det går dåligt. Väljer kanske fel sökord när jag googlar. Bakgrund: Jag pratar med en...
Svar
5
· Visningar
934
Senast: Ramona
·
Samhälle Jag har precis lyssnat på en dokumentär från P2 som jag rekommenderar; https://sverigesradio.se/sida/avsnitt/1229657 Dokumentären...
Svar
13
· Visningar
2 095

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp