Bukefalos 28 år!

Pippi på tivoli (Ulvlek)

Står du kvar vid detta? Kanske inte alla av oss eftersom klara var ulv?

Nä, alla kan inte vara ulvar. Jag utgår nu från att Kling och Prussiluskan är kvar, dvs två ulvar. Men vilka vet jag inte alls. Kan mycket väl varit två ulvar uppe för lunch ikväll dvs att du också är ond och viktigare för lyan för att du är Prussiluskan.
 
Om vi leker med tanken att din lya stämmer. Är 3 ulvar lagom i lyan före DL? Vi skulle kunna tänka oss att det finns en Klong också eller att endast en av kling och klang finns men låt oss prova med 3 ulvar inklusive klara.

Du vill ha mig till ulven med extrarösten
ulv2 ska då vara QL eller Mirtai och sen Klara som är ulv, de du skrivit som möjliga lyakandidater och då blir BSF god liksom Jfrelin


Goda Habina röstar på Prussiluskan/Lobelia
Sen röstar den potentiella ulven QL på Prussiluskan/Lobelia - lägger alltså sin röst på en lyakompis och den viktigaste ulven
Sen röstar Lobelia på goda Habina
Därefter lägger ulvklara tredjerösten på Prussiluskan/lobelia - Helsmart av henne att ge sig på Prussiluskan med en tredjerösten som är den första drevrösten, eller nej knappast.

Här haltar din teori mycket märkbart. Men vi fortsätter.

Och goda BSF fortsätter med drevet och lägger en 4 :e röst
Jfrelin prickar sedan in ytterligare en ulv Klara.

Lyan upptäcker då -shit vi håller på att lyncha Prussiluskan- varför lade du 3:e rösten prussiluskan Klara? Borde vara den uppenbara frågan. Och inte en andraröst på Habina så vi kan få ut en god när nu Prussiluskan så snällt prickar en god. Och eventuellt har lyan lagt 2: a rösten också på Prussiluskan.

Då kommer väl jag på genidraget, vi lynchar klara istället - jag är viktigare. Jag ändrar rösten från goda habina till ulvkompisen Klara, QL följer efter (potentiell ulv) och sen potentiella ulven Mirtai.


Nog för att ulvar kan göra lite hur som, men @Habina, varför tror du att Ulvklara lägger en 3: e röst på Prussiluskan? Det låter ungefär som det absolut värsta/dummaste hon kan göra i det läget om lyan vill ha ut en god. Och är det 4 ulvar i lyan är det inte mindre märkligt, då är det hur lätt som helst att lyncha någon annan. Till exempel dig där jag redan lagt min röst.

Nej du Habina, jag tror inte din potentiella lya är så värst trovärdig.


DL4 21:00

19:35 Habina röstar på Lobelia

20:12 Queenlilith röstar på Lobelia
20:19 Lobelia röstar på Habina

20:27 Klara röstar på Lobelia
20:28 Blacksmithfarm röstar på Lobelia

20:36 Jfrelin röstar på Klara
20:57 Lobelia ändrar röst till klara
20:58 Queenlilith ändrar sin röst till Klara
20:58 Mirtai röstar på Klara


Lobelia 3
Klara 4
 
UPPDATERING nattDL 4

Efter tre fasansfulla nätter där poliserna varje natt tagit tillfället i akt och kastat ut en deltagare är det många som oroar sig över sin egen säkerhet. Samtidigt verkar väl ändå saker gå lite åt rätt håll? Jag menar, både DunderochbrakKarlsson och Klang har ändå fått lämna nöjesfältet.

Flera av Annika och hennes vänner har inte sovit ordentligt på flera nätter och efter gårdagens minst sagt intensiva lynch är det många som är utmattade. Så med vetskapen om att de senaste två lyncherna gått bra så lyckas de flesta somna förr eller senare. Med Pippi och hennes vänner i farten så går det inte att hålla på några arbetsvilotider, i alla fall inte om man vill hålla Visby någorlunda under kontroll. Så efter att ha varit ute och patrullerat runt Visby om nätterna och bevakat nöjesfältet under dagen, så de var Kling och Prussiluskan så utmattade att de också somnade och sov djupt genom hela natten.

Alla överlevde natten
 
LL påminner om att DagDL 5 är 21.00 och är en dubbellynch

Ni alla ska alltså lägga två röster istället för en röst och det gäller alla röster i tråden och alla röster i PM :)
 
Om vi leker med tanken att din lya stämmer. Är 3 ulvar lagom i lyan före DL? Vi skulle kunna tänka oss att det finns en Klong också eller att endast en av kling och klang finns men låt oss prova med 3 ulvar inklusive klara.

Du vill ha mig till ulven med extrarösten
ulv2 ska då vara QL eller Mirtai och sen Klara som är ulv, de du skrivit som möjliga lyakandidater och då blir BSF god liksom Jfrelin


Goda Habina röstar på Prussiluskan/Lobelia
Sen röstar den potentiella ulven QL på Prussiluskan/Lobelia - lägger alltså sin röst på en lyakompis och den viktigaste ulven
Sen röstar Lobelia på goda Habina
Därefter lägger ulvklara tredjerösten på Prussiluskan/lobelia - Helsmart av henne att ge sig på Prussiluskan med en tredjerösten som är den första drevrösten, eller nej knappast.

Här haltar din teori mycket märkbart. Men vi fortsätter.

Och goda BSF fortsätter med drevet och lägger en 4 :e röst
Jfrelin prickar sedan in ytterligare en ulv Klara.

Lyan upptäcker då -shit vi håller på att lyncha Prussiluskan- varför lade du 3:e rösten prussiluskan Klara? Borde vara den uppenbara frågan. Och inte en andraröst på Habina så vi kan få ut en god när nu Prussiluskan så snällt prickar en god. Och eventuellt har lyan lagt 2: a rösten också på Prussiluskan.

Då kommer väl jag på genidraget, vi lynchar klara istället - jag är viktigare. Jag ändrar rösten från goda habina till ulvkompisen Klara, QL följer efter (potentiell ulv) och sen potentiella ulven Mirtai.


Nog för att ulvar kan göra lite hur som, men @Habina, varför tror du att Ulvklara lägger en 3: e röst på Prussiluskan? Det låter ungefär som det absolut värsta/dummaste hon kan göra i det läget om lyan vill ha ut en god. Och är det 4 ulvar i lyan är det inte mindre märkligt, då är det hur lätt som helst att lyncha någon annan. Till exempel dig där jag redan lagt min röst.

Nej du Habina, jag tror inte din potentiella lya är så värst trovärdig.


DL4 21:00

19:35 Habina röstar på Lobelia

20:12 Queenlilith röstar på Lobelia
20:19 Lobelia röstar på Habina

20:27 Klara röstar på Lobelia
20:28 Blacksmithfarm röstar på Lobelia

20:36 Jfrelin röstar på Klara
20:57 Lobelia ändrar röst till klara
20:58 Queenlilith ändrar sin röst till Klara
20:58 Mirtai röstar på Klara


Lobelia 3
Klara 4
Ja alltså jag tror inte heller på den teorin. För om Habina varit god så hade lyan alla bytt sina röster ditt, räddat båda Prussiluskan enligt Habina (lobelia) på det viset istället för att rädda klara. Det verkar väldigt konstigt gjort av Lyan att ens starta ett drev mot den viktigaste spelaren som enligt den teori skall vara Lobelia? Klara hade inte varit så snabbt på att följa med den rösten tror jag inte heller om Lobelia verkligen varit Prussiluskan.
 
@QueenLilith så tänker jag med.
Riktigt bra jobbat av ängeln i natt!

jag drar till stallet nu och är inte hemma förrän efter 18. Ska träna och sen döma lite dressyr.
 
Så om jag skulle ändra röst till säg Jfrelin så skulle du följa med?
Detta inlägget väcker också mina misstankar. Varför skulle rösten bytas till just jfrelin när Klara redan hade 1 röst? Nu i efterhand så vet vi ju att Klada va ond. Nej jag börjar bli övertygad om att Habina nog inte är så god som hon vill låtsas.
 
Sett till lynchen igår har jag svårt att se att Habina sitter i lyan tillsammans med lobelia eller QL. Jfrelin känns mer åt det goda hållet efter igår.

Det ger Habina och BSF högst upp på min lista.
 
Habinas insnöning på mig och antalet ulvar är skrattretande. Det känns verkligen ulvigt att uppenbart missförstå/strunta i vad som egentligen skivits. Jag var rätt road och "matade" henne lite under vägen i hopp om att fler skulle reagera.


En del är när Habina citerar cirkus inlägg. Lägg märke till att cirkus spekulerar i extrarösten, inte antalet ulvar
Jag tycker bara det är sjukt jobbigt med en ond som alltid har två röster - då är de ju som en till så är dom 4 från början är de ju som 5.

Och frågar

Tänker du att Kling och Klang är en ulv?
Jag svarar

Jag tänker inte så mycket på om det är en eller två, jag tänker mest ulv/ulvar, jag tror inte vi fått bekräftat hur de ska räknas och det normala är att antalet ulvar inte anges.

Svaret från habina:

Så du skippade hela diskussionen som var tidigare i leken huruvida det var tre eller fyra onda?

Och sen
Här svarar du på cirkus inlägg där hon skriver att de är fyra. Du reagerade inte på det då?

Jag ser det inte som att cirkus tänker på ett specifikt antal utan mer att det handlar om att ulvarna egentligen är en mer än vad de är i verkligheten. Ungefär, om de är 4 har de 5 röster. Inte de är fyra och har alltså fem röster.

Habina citerar också delar av detta inlägget igen, det fetade

Jag tänker inte så mycket på om det är en eller två, jag tänker mest ulv/ulvar, jag tror inte vi fått bekräftat hur de ska räknas och det normala är att antalet ulvar inte anges.

Här skriver du ju antalet? Inget om 3-4 utan 1-2. Varför ändrar du dig?

Jag har ju varken skrivit att jag tror på en eller två ulvar och det vet säkert Habina om hon läst vad jag skrivit åtminstone


---

När Habina sen skriver

Ja, det är väl det som är problemet i den här leken. Alla har så rimliga förklaringar och nån måste ju vara ond. :arghh:

Så beslutar jag mig för att mata henne lite till och svarar lite oprecist. Givetvis menar jag ca här med så där en 3-4 men jag vill inte vara för tydlig utan ge Habina chansen att missförstå
Jo någon måste vara ond. så där en 3-4.

Och Habina nappar hårdare än jag tänkt mig

Oj?! Ska du ha 3-4 onda nu? Nyss var du ju inne på 2?

Jag skriver

Hur läser du.

Jag skriver "Jag tänker inte så mycket på om det är en eller två, jag tänker mest ulv/ulvar, jag tror inte vi fått bekräftat hur de ska räknas och det normala är att antalet ulvar inte anges.

Det är som svar på frågan (Här citerar jag frågan om vad jag tror om kling och klang)

Och så fortsätter hon:

Och här skriver du att det måste vara 3-4. Bestäm dig.

Jag ser inte hur en god Habina med intention att reda ut och försöka förstå skulle kunna prestera detta. Däremot en ulv som försöker få ut någon.


------------------------------
Lobelia röstar på Habina


Jag tror hon är en ulv som trampade i klaveret igår och misslyckades med att få mig lynchad. Kanske just för att hon försökte för mycket så att folk blev misstänksamma. Lyckades gjorde hon inte.
 
Sett till lynchen igår har jag svårt att se att Habina sitter i lyan tillsammans med lobelia eller QL. Jfrelin känns mer åt det goda hållet efter igår.

Det ger Habina och BSF högst upp på min lista.
Min tanke är också BSF, dels för att hon följer drevet och dels för att det är den Habina håller för god som deltog i drevet. Jag antar att hon inte vill misstänka sin kollega. Sen gick BSF ganska hårt åt mig.

Sen har vi vaga misstankar från Klara, den typen som ulvar ofta presterar om kollegor som de inte vill rösta på men ändå kan tänka sig bli tvungen att rösta på.

Lobelia börjar med en röst på Habina av två anledningar. Dels för att hon tycker Habina verkar vara "en melankolisk ulv" och dels för att inte sprida rösterna och gynna lyan som har en extraröst. Mellan dl 1 och 2 kommer en hel mängd inlägg kopplade till Q och fio. Hon ifrågasätter dom bägge och jag vet inte riktigt vilka slutsatser man kan dra om detta nu när vi vet deras roller. Kan vara en god och kan vara en ond. Röstar på Elo i dl2, mest för att hon inte vill hänga med på tåget mot fio även om hon tycker fio är skum. För mig skaver det lite att man inte vågar rösta där man vill bara för att andra redan gjort det. Var med och röstade ut Q igår.
Slutsats om Lobelia är att hon är svårplacerad precis som dom andra. Men det som skaver är att hon inte ville rösta på fio i dl 2 utan istället la en betydelselös röst på Elo. Samtidigt så kan det ju självklart vara att hon är en god som inte är säker, men med tanke på det hon skrev om och till fio under dagen så skaver det ändå.

Och BSF håller Habina som god, Habina är en som generellt har haft få misstankar mot sig. Det har mest varit tjafs melan henne och QL men inte mycket annat. Det passar in med en ulv, att ligga lågt med misstankar där risken är liten.

Habina
har röstat qitis - queenlilith - queenlilith
Verkar ha något emot användarnamn som börjar på Q :p
Hemlig skriver Noterar att q nämner Habina i många inlägg. Jag tror inte Habina är ulv, hon vrider och vänder på för många stenar för det. Tror det är ytterligare ett sätt för q att så misstankar. #641 Vilket gör att jag nog vågar sätta Habina åt det goda hållet.

Både och bidrar till bilden

Sen har vi uteslutningsmetoden. Det gick ganska snabbt på slutet, men jag har svårt att tänka mig att en ulv @Jfrelin skulle lägga en röst på ulvkollegan @Klara. Varför ge mig chansen att rädda mig? QL - som tydligt var beredd att ändra sin röst gjorde det och @Mirtai följde sedan upp och vi lyckades lyncha klara. Alla de kunde lätt ha lagt rösten på annant håll eller legat kvar med den.

Och sen en observation till, jag tror lyan outade sig igår i sina försök att lyncha mig. De trodde de skulle vara dolda i strömröster men så gick det inte.


Enligt ovan teorier

Lobelia röstar på BSF
 
Efter gårdagens lynch så står det hela ändå rätt klart för mig. Jag tror varken Lobelia eller Mirtai är onda. Då hade dom inte röstat som dom gjorde. Jfrelin la första rösten på Klara, vilket även där skulle kännas konstigt av en ulv, eftersom det ledde till att Klara blev lynchat.

Jag har ju faktiskt sedan tidigt haft misstankar mot BSF och Habina. Men det blev mycket drag fram och tillbaka. Särskilt eftersom jag inte innan denna lynchen haft riktiga bevis men endast teorier. Eftersom ingen blev käk I natt så känner jag mig ännu mer säker på min sak. Det måste vara Habina och BSF i lyan för mitt pussel skall gå ihop.

Därför:

Queenlilith röstar på Blacksmithfarm

Queenlilith röstar på Habina
 
Röstlista DL5 (dubbellynch) - 21.00
10.21 Lobelia röstar på Habina
10.45 Lobelia röstar på Blacksmithfarm
10.51 QueenLilith röstar på Blacksmithfarm
10.51 QueenLilith röstar på Habina

Habina 2
Blacksmithfarm 2
 
DL1 21:00

18:07 hemlig röstar på Habina
19:09 Jfrelin röstar på
Cirkus
20:15 cirkus röstar därmed på LenaH
20:16 Elo röstar på Jfrelin
20:20 Mirtai röstar på qitis
20:22 Lobelia röstar på Habina
20:25 Klara röstar på hemlig
20:28 Blacksmithfarm röstar på Lobelia
20:29 Habina röstar på qitis
20:33 LenaH röstar på cirkus

20:35 Qitis röstar på Lobelia
20:49 fio röstar på qitis
20:58 Queenlilith röster på LenaH
20:59 Qitis ändrar röst till cirkus

Cirkus lynchas -bybo
LenaH käkas -bybo


DL2 kl 21:00

20:10 qitis röstar på fio
20:12 Blacksmithfarm röstar på fio
20:32 Mirtai röstar på fio
20:33 Klara röstar på fio
20:41 Habina röstar på queenlilith
20:42 Lobelia röstar på Elo
20:47 Jfrelin röstar på Habina
21:51 Queenlilith röstar på Habina
20:52 hemlig röstar på qitis
20:53 Elo röstar på Klara
20:58 fio röstar på qitis

Fio lynchas -besserwisser
Elo käkas -ängellärling 1


DL3 21:00
12:41 Blacksmithfarm röstar på qitis
14:40 Jfrelin röstar på qitis
14:49 QueenLilith röstar på qitis
14:50 Lobelia röstar på qitis
16:08 hemlig röstar på qitis
17:37 Klara röstar på qitis
19:06 Mirtai röstar på qitis

19:22 qitis röstar på Habina
20:54 Habina röstar på queenlilith
20:57 Qitis ändrar röst till QueenLilith

Qitis lynchas - ond siare
hemlig käkas - givmild siare

DL4 21:00

19:35 Habina röstar på Lobelia

20:12 Queenlilith röstar på Lobelia
20:19 Lobelia röstar på Habina
20:27 Klara röstar på Lobelia
20:28 Blacksmithfarm röstar på Lobelia
20:36 Jfrelin röstar på Klara
20:57 Lobelia ändrar röst till klara
20:58 Queenlilith ändrar sin röst till Klara
20:58 Mirtai röstar på Klara


Klara lynchas - ulv

Rasten tar slut strax, så hinner inte med så mycket tyvärr.
Lutar åt att Lobelia inte bör vara i lyan iom Klaras röst där igår i alla fall. Ser att jag fått röster, hoppas hinna in igen lite senare och bemöta det.
 
Mirtai röstar på Habina
Mirtai röstar på BSF


För att jag tror att de visade sig i lynchen igår och försökte strömrösta ut lobelia
 
Har precis slutat jobbet och jag känner ju att jag ligger risigt till. Nu hoppas jag att det räcker med att pricka en ulv ikväll så får nu kämpa vidare imorgon!:)

Habinas röst på Lobelia skaver iom att klaras röst på Lobelia ändå oekar mot att Lobelia inte bör vara ond så sätter det Habina i sämre dager.

Blacksmithfarm röstar på Habina

bland övriga är det svårare. Men jag väljer att rösts på Mittai oga hennes röstrad dom mycket väl kan tillhöra en smygande ulv.

Blacksmithfarm röstar på Mirtai

 
Röstlista DL5 (dubbellynch) - 21.00
10.21 Lobelia röstar på Habina
10.45 Lobelia röstar på Blacksmithfarm
10.51 QueenLilith röstar på Blacksmithfarm
10.51 QueenLilith röstar på Habina
Mirtai röstar på Habina
Mirtai röstar på BSF
Blacksmithfarm röstar på Habina
Blacksmithfarm röstar på Mirtai


Habina 4
Blacksmithfarm 3
Mirtai 1

Är på mobilen så ser inte tiderna.
 
Tävlingen tog längre tid än vad jag trodde.

Ska läsa lite men min första röst är klar.
Jfrelin röstar på Habina

Har varit skeptisk mot henne hela leken och även lagt min röst där tidigare. Rösten på Lobelia igår kändes som spiken i kistan.
 
Fråga från LL

Om leken inte avgörs i denna lynch, hur vill ni spela vidare?
1. Fortsätta till det är avgjort enligt vinstvillkoren med nya DL imorgon
2. Utropa oavgjort
3. Köra NattDL dirrkt 21:30 och därefter ny lynch 22:00
 
Jag har läst ikapp och ser att goda helt glömt bort hemligs testamente. Jag tycker det är intressant hur fort detta faller i glömska.

Varför var du tvungen att så bra dölja om du hittat dina kompisar? :arghh:

Noterar att q nämner Habina i många inlägg. Jag tror inte Habina är ulv, hon vrider och vänder på för många stenar för det. Tror det är ytterligare ett sätt för q att så misstankar.

För min del är det helt ok att bli lynchad, men det kommer inte hjälpa goda att vinna. @Ceta spelar ingen roll vilket alternativ det blir, jag kommer ju lynchas men alla tre alternativen funkar för mig. :)
 

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
12 334
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
10 520
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
16 758
Senast: Lobelia
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
12 076
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Optimala foderrutiner?
  • Ny valp med katt
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp