Bukefalos 28 år!

Pippi på tivoli (Ulvlek)

Jag har läst ikapp och ser att goda helt glömt bort hemligs testamente. Jag tycker det är intressant hur fort detta faller i glömska.



För min del är det helt ok att bli lynchad, men det kommer inte hjälpa goda att vinna. @Ceta spelar ingen roll vilket alternativ det blir, jag kommer ju lynchas men alla tre alternativen funkar för mig. :)
Ja men vem skall det vara om det inte är dig? Och varför ville du jag skulle rösta på jfrelin igår och inte klara om redan hade en röst?
 
DL4 21:00

19:35 Habina röstar på Lobelia

20:12 Queenlilith röstar på Lobelia
20:19 Lobelia röstar på Habina

20:27 Klara röstar på Lobelia
20:28 Blacksmithfarm röstar på Lobelia
20:36 Jfrelin röstar på Klara
20:57 Lobelia ändrar röst till klara
20:58 Queenlilith ändrar sin röst till Klara
20:58 Mirtai röstar på Klara

Lobelia 3
Klara 4

Jag snor den här av Lobelia. Jag behöver hitta två ulvar i gårdagens röstning, så frågan är om alla tre röstade på Lobelia (queenlilith, klara och blacksmithfarm) eller om nån ulv redan från början la sin röst på Klara (Jfrelin, Mirtai).

Jag håller med Lobelia om att det känns onödigt för Klara att rösta på en ulv, så tills vidare lägger jag Lobelia åt sidan. Jfrelin är först att rösta på Klara, så antingen är queenlilith och blacksmithfarm ulvar eller så är Jfrelin och nån av de två ulvar. Jag utgår här ifrån att ulvarna räknar med att det blir 1+1 med dolda röster (dvs att spökväckaren har väckt nån sen tidigare (jag gissar på hemlig)).

Eftersom Mirtai sätter spiken i kistan för Klara så är jag mindre benägen att hålla henne ond, men omöjligt är det inte mtp alibi.

Dock spelar det ju ingen roll vem jag röstar på, jag åker ändå och kan uppenbarligen inte få goda att se det jag så tydligt ser. Jag säger bara, kolla var hemlig röstade i DL1 och sen vad hon skrivit om mig i sitt testamente.

Habina röstar på queenlilith då jag misstänkt henne länge för att vara en ulv som försöker dölja det med virrighet. Hon har försökt fiska efter goda roller och tjatat om att hon läggs upp för lynch.

Habina röstar på Blacksmithfarm enbart via uteslutningsmetoden, då hon röstar i DL4 som en ulv skulle röstat. Detta förutsätter givetvis att Lobelia är en ytterst förvirrad god, men det kan mycket väl vara så.
 
Röstlista DL5 (dubbellynch) - 21:00

10:21 Lobelia röstar på Habina
10:45 Lobelia röstar på Blacksmithfarm
10:51 QueenLilith röstar på Blacksmithfarm
10:51 QueenLilith röstar på Habina
18:38 Mirtai röstar på Habina
18:38 Mirtai röstar på BSF
19:15 Blacksmithfarm röstar på Habina
19:15 Blacksmithfarm röstar på Mirtai
19:46 Jfrelin röstar på Habina
20:15 Habina röstar på queenlilith
20:15 Habina röstar på Blacksmithfarm


Habina 5
Blacksmithfarm 4
Mirtai 1
queenlilith 1
 
Detta inlägget väcker också mina misstankar. Varför skulle rösten bytas till just jfrelin när Klara redan hade 1 röst? Nu i efterhand så vet vi ju att Klada va ond. Nej jag börjar bli övertygad om att Habina nog inte är så god som hon vill låtsas.

Det var för att påpeka hur oerhört lätt du vänder kappan efter vinden. Precis som du så enkelt följer Lobelia idag.
 
Habinas insnöning på mig och antalet ulvar är skrattretande. Det känns verkligen ulvigt att uppenbart missförstå/strunta i vad som egentligen skivits. Jag var rätt road och "matade" henne lite under vägen i hopp om att fler skulle reagera.


En del är när Habina citerar cirkus inlägg. Lägg märke till att cirkus spekulerar i extrarösten, inte antalet ulvar


Och frågar


Jag svarar



Svaret från habina:



Och sen




Habina citerar också delar av detta inlägget igen, det fetade





Jag har ju varken skrivit att jag tror på en eller två ulvar och det vet säkert Habina om hon läst vad jag skrivit åtminstone


---

När Habina sen skriver



Så beslutar jag mig för att mata henne lite till och svarar lite oprecist. Givetvis menar jag ca här med så där en 3-4 men jag vill inte vara för tydlig utan ge Habina chansen att missförstå


Och Habina nappar hårdare än jag tänkt mig



Jag skriver



Och så fortsätter hon:



Jag ser inte hur en god Habina med intention att reda ut och försöka förstå skulle kunna prestera detta. Däremot en ulv som försöker få ut någon.


------------------------------
Lobelia röstar på Habina


Jag tror hon är en ulv som trampade i klaveret igår och misslyckades med att få mig lynchad. Kanske just för att hon försökte för mycket så att folk blev misstänksamma. Lyckades gjorde hon inte.

Om jag visar mig vara god, vem tror du då är sista ulven?
 
Efter gårdagens lynch så står det hela ändå rätt klart för mig. Jag tror varken Lobelia eller Mirtai är onda. Då hade dom inte röstat som dom gjorde. Jfrelin la första rösten på Klara, vilket även där skulle kännas konstigt av en ulv, eftersom det ledde till att Klara blev lynchat.

Jag har ju faktiskt sedan tidigt haft misstankar mot BSF och Habina. Men det blev mycket drag fram och tillbaka. Särskilt eftersom jag inte innan denna lynchen haft riktiga bevis men endast teorier. Eftersom ingen blev käk I natt så känner jag mig ännu mer säker på min sak. Det måste vara Habina och BSF i lyan för mitt pussel skall gå ihop.

Därför:

Queenlilith röstar på Blacksmithfarm

Queenlilith röstar på Habina

Vem tror du mer är ulv? Teorier om andra idag?
 
Har precis slutat jobbet och jag känner ju att jag ligger risigt till. Nu hoppas jag att det räcker med att pricka en ulv ikväll så får nu kämpa vidare imorgon!:)

Habinas röst på Lobelia skaver iom att klaras röst på Lobelia ändå oekar mot att Lobelia inte bör vara ond så sätter det Habina i sämre dager.

Blacksmithfarm röstar på Habina

bland övriga är det svårare. Men jag väljer att rösts på Mittai oga hennes röstrad dom mycket väl kan tillhöra en smygande ulv.

Blacksmithfarm röstar på Mirtai

Vill bara påpeka att jag behöll min röst på Lobelia igår för att hon betedde sig så skumt när jag röstade på henne, hävdar att hon inte var aktiv pga irl (när jag syftade på tidigare i leken och hon samma dag) och direkt gräver fram nåt gammalt från DL1 för att hämdrösta på mig. Hade hon inte betett sig så skumt hade jag kunnat ändra röst till nån annan, men jag får helt enkelt utgå ifrån att Lobelia inte ser det som jag ser som uppenbart.
 
Tävlingen tog längre tid än vad jag trodde.

Ska läsa lite men min första röst är klar.
Jfrelin röstar på Habina

Har varit skeptisk mot henne hela leken och även lagt min röst där tidigare. Rösten på Lobelia igår kändes som spiken i kistan.

Några tankar om andra spelare?
 
Ja men vem skall det vara om det inte är dig? Och varför ville du jag skulle rösta på jfrelin igår och inte klara om redan hade en röst?

Det var för att visa för alla hur lätt du vänder kappan dit vinden blåser. Dvs det var en retorisk fråga. Att jag valde Jfrelin var för att jag var mer misstänksam mot henne än Klara.
 
Om jag visar mig vara god, vem tror du då är sista ulven?
Du kommer inte att visa dig vara god. I så fall har du grävt ner dig ordentligt när du gick in för att misskreditera mig genom att avsiktligt missförstå mig när det gäller antalet ulvar. Då skulle inte en god Habina göra. Rösta på mig och ha kapitalt fel där det skulle jag kunna köpa, men inte allt hittepå om hur många ulvar jag sagt.

Men om, då får jag ta det då.
 
Du kommer inte att visa dig vara god. I så fall har du grävt ner dig ordentligt när du gick in för att misskreditera mig genom att avsiktligt missförstå mig när det gäller antalet ulvar. Då skulle inte en god Habina göra. Rösta på mig och ha kapitalt fel där det skulle jag kunna köpa, men inte allt hittepå om hur många ulvar jag sagt.

Men om, då får jag ta det då.

Jag missförstod dig inte avsiktligt. Jag tyckte du var konstig som sa olika antal vid två tillfällen. Det står jag fast vid och tyvärr, jag är god så det lutar åt att ulvarna vinner. Vilket de förtjänar, de har spelat riktigt bra.
 
Vill bara påpeka att jag behöll min röst på Lobelia igår för att hon betedde sig så skumt när jag röstade på henne, hävdar att hon inte var aktiv pga irl (när jag syftade på tidigare i leken och hon samma dag) och direkt gräver fram nåt gammalt från DL1 för att hämdrösta på mig. Hade hon inte betett sig så skumt hade jag kunnat ändra röst till nån annan, men jag får helt enkelt utgå ifrån att Lobelia inte ser det som jag ser som uppenbart.
Hämndrösta?
Du borde känna mig bättre än att tro på något sånt.

Och jag använde mig av vad som hänt i leken angående de som dött. Det är vanligt att senare i leken, när man vet mer, att kolla vad som kommer fram utifrån tidigare lyncher. Jag spelade medvetet för att förhoppningsvis få något att gå på senare.
 
Hämndrösta?
Du borde känna mig bättre än att tro på något sånt.

Och jag använde mig av vad som hänt i leken angående de som dött. Det är vanligt att senare i leken, när man vet mer, att kolla vad som kommer fram utifrån tidigare lyncher. Jag spelade medvetet för att förhoppningsvis få något att gå på senare.

Ja, tyvärr har du fel. Antingen är du en slug ulv eller förvirrad god. Men jag försökte iaf förklara. :)
 
Det var för att visa för alla hur lätt du vänder kappan dit vinden blåser. Dvs det var en retorisk fråga. Att jag valde Jfrelin var för att jag var mer misstänksam mot henne än Klara.
Det visade sig ju funka väldigt bra eftersom vi fick ut en ulv igår 🤷‍♀️ så kan inte riktigt se problemet. Men förstår inte varför rösten skulle vara på jfrelin och inte klara?
 
Om jag vore ulv som du påstår varför hela friden skulle jag ändra röst till Klara? Det ger liksom ingen mening. För enligt dina teorier skulle jag då vara Prussiluskan eller? 😅 make it make sense. @Habina så du visade jag vände kåpan och röstade ut en ulv- ok. Låt oss köpa det resonemang. Hur tillgodoser detta lyan?
 

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
12 334
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
10 520
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
16 758
Senast: Lobelia
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
12 076
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Optimala foderrutiner?
  • Ny valp med katt
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp