Projekt 2018

Supersvårt att få vettiga bilder med telefonen, den gör inte rummet rättvisa nånstans men jag _älskar_ tapeten. :love: Passar perfekt med listerna i grått och med träskivan och golvet.

Sambon ville köra vitt rakt över men jag sa att om vi nu inte lyckas sälja huset så vill jag inte stå där med ett nytapetserat rum som jag inte gillar, bara för att det ska passa eventuella spekulanter i smaken.
Dessutom hade rummet sett ut som en operationssal om vi kört bara vitt för det är så ljust. Nu ser det rätt mörkt ut på bilden men när solen är framme så exploderar det av ljus med alla fönster och dörren.
 

Bifogade filer

  • 20180301_073240.jpg
    20180301_073240.jpg
    257,5 KB · Visningar: 95
Supersvårt att få vettiga bilder med telefonen, den gör inte rummet rättvisa nånstans men jag _älskar_ tapeten. :love: Passar perfekt med listerna i grått och med träskivan och golvet.

Sambon ville köra vitt rakt över men jag sa att om vi nu inte lyckas sälja huset så vill jag inte stå där med ett nytapetserat rum som jag inte gillar, bara för att det ska passa eventuella spekulanter i smaken.
Dessutom hade rummet sett ut som en operationssal om vi kört bara vitt för det är så ljust. Nu ser det rätt mörkt ut på bilden men när solen är framme så exploderar det av ljus med alla fönster och dörren.
Älskar taklampan :love:
 
Supersvårt att få vettiga bilder med telefonen, den gör inte rummet rättvisa nånstans men jag _älskar_ tapeten. :love: Passar perfekt med listerna i grått och med träskivan och golvet.

Sambon ville köra vitt rakt över men jag sa att om vi nu inte lyckas sälja huset så vill jag inte stå där med ett nytapetserat rum som jag inte gillar, bara för att det ska passa eventuella spekulanter i smaken.
Dessutom hade rummet sett ut som en operationssal om vi kört bara vitt för det är så ljust. Nu ser det rätt mörkt ut på bilden men när solen är framme så exploderar det av ljus med alla fönster och dörren.

Jättesnygg tapet!!!! Den är ju relativt lugn också så ev spekulanter på huset kan ju knappt misstycka!
 
Kantfogen eller vad det heter tog slut igår så maken får köpa mer idag för att kunna lägga sista strängen upp mot skåpen och sen spika fast sladden till bänklampan. Hoppas få kökskranen vi beställde idag också, den gamla gick ju av, vi som inte tänkt byta den. Sen ska det städas bara så är köket helt klart! :banana:
 
Helt klart bästa matchningen till de beige väggarna. Kör på den :up:

Ja allt hade varit frid och fröjd om mannen tyckt lika men han sa typ "aldrig i livet jag vägrar ha den" så det blev till sist den som vi båda gillar. Som är mindre trendkänslig och mest klassisk romantisk sovrum för vi vill va glada i typ minst 10 år sen. Lovar färdig-bilder sen! Blir denna :)

Screenshot_20180301-174129.png
 
Tillslut kom listerna på plats och garderoben blev klar. Vi bestämde oss för att sätta tillbaka de gamla listerna och eftersom jag inte hittade en likadan list till biten som fattades så snodde vi den ur vardagsrummet där vi ska byta lister. Vilket gick smidigt eftersom inte en enda list är fastskruvad i vardagsrummet :rofl: Undrar om det varit så sen de tapetserade på 70-talet? :confused:
Sovrummet klart iallafall. Yey!
28821854-1737681579626360-586586025-o.jpg

28695577-1737681529626365-1298997918-o.jpg
 
Tillslut kom listerna på plats och garderoben blev klar. Vi bestämde oss för att sätta tillbaka de gamla listerna och eftersom jag inte hittade en likadan list till biten som fattades så snodde vi den ur vardagsrummet där vi ska byta lister. Vilket gick smidigt eftersom inte en enda list är fastskruvad i vardagsrummet :rofl: Undrar om det varit så sen de tapetserade på 70-talet? :confused:
Sovrummet klart iallafall. Yey!
28821854-1737681579626360-586586025-o.jpg

28695577-1737681529626365-1298997918-o.jpg
Vilket fint golv! :)
 
I helgen flyttade vi tillbaka in i vårt sovrum trots att det inte är helt klart än, så att vi kunde börja med det sista sovrummet. Vi väntar på garderoben (kommer till påsk) och så ska vi bygga en ny sänggavel och sätta dörrfoder. Det känns väldigt ljust och härligt med det vitmålade taket :) När alla sovrummen är klara ska vi beställa nya fönsterbänkar i sten och så ska det upp gardiner.

4FF50F65-345C-4CD7-A463-0C37A6DC938C.jpeg
 
Jag vill bygga plank men det fina vädret lyser med sin frånvaro :meh:
10+ så man ids stå ute och smälla upp det tack!
 
I helgen flyttade vi tillbaka in i vårt sovrum trots att det inte är helt klart än, så att vi kunde börja med det sista sovrummet. Vi väntar på garderoben (kommer till påsk) och så ska vi bygga en ny sänggavel och sätta dörrfoder. Det känns väldigt ljust och härligt med det vitmålade taket :) När alla sovrummen är klara ska vi beställa nya fönsterbänkar i sten och så ska det upp gardiner.

Visa bifogad fil 11952

Kul med före efter bilder! Sån skillnad med vita tak. Jättefint!! :)
 

Liknande trådar

  • Låst
Hemmet Har ni några spännande projekt planerade år 2017? Berätta isåfall! Planen för vårt hus ser i nuläget ut såhär: 1. Fiberanslutning. 2...
28 29 30
Svar
591
· Visningar
61 027
Senast: kolblakkur
·
Hemmet Jag och sambon letar hus, fram tills nu inte speciellt seriöst emn nu har vi hittat huset som vi vill ha :love: Eller kanske ska säga...
Svar
5
· Visningar
4 368
Senast: Sar
·
Hemmet Vi har ett sött litet hus från 1963 i en liten ort i NV Skåne, hyggligt nära några större städer på gränsen till maxavstånd för att...
2
Svar
32
· Visningar
3 433
Senast: Lupin
·
Övr. Katt Dörrar: Tillåt inga stängda dörrar någonstans i något rum, inklusive garderobsdörrar. För att öppna en dörr, ställ dig på bakbenen och...
Svar
13
· Visningar
1 986
Senast: corona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp