Bukefalos 28 år!

Sommarföräldrar 2015

Status
Stängd för vidare inlägg.
Grattis @Kaki och @Hyldeblomst, kul att fler droppar in från föregångartråden! :)

Idag har vi varit på inskrivning, går redan in i vecka 11 imorgon!

Hade ett blodvärde på 145 och blodtryck på 124/79 så det var ju bra. Mår prima annars, förutom att jag kräks innan frukost ibland och att jag varit genomförkyld i säkert 2 månader. :down:

Nu ser jag mest fram emot KUB-testet den 28/11!
 
Jag känner mig mest trött idag! Och troligtvis magkatarr (brukar jag ha), men ska vänta lite och hoppas det går över utan medicin.
Vi ska på en långweekend till helgen och jag hoppas verkligen att jag får må bra och njuta hela helgen. Sen kan illamåendet få komma nästa vecka om det måste, men enligt app så är jag 5+0 nu så då borde det vara någon vecka kvar tills det kan gå utför :)

Tappade namnet nu men du som mår så illa, vad tråkigt att höra. Hoppas att det lindras snarast, har bm rekommenderat någon medicin du får prova?
 
Jag känner mig mest trött idag! Och troligtvis magkatarr (brukar jag ha), men ska vänta lite och hoppas det går över utan medicin.
Vi ska på en långweekend till helgen och jag hoppas verkligen att jag får må bra och njuta hela helgen. Sen kan illamåendet få komma nästa vecka om det måste, men enligt app så är jag 5+0 nu så då borde det vara någon vecka kvar tills det kan gå utför :)

Tappade namnet nu men du som mår så illa, vad tråkigt att höra. Hoppas att det lindras snarast, har bm rekommenderat någon medicin du får prova?
 
Gissar att det är mig du tänker på :p

Jag har provat postafen och seaband, BMs råd. Men det fungerar typ lika med noll! Möjligt att postafen tar bort de värsta topparna från kräkningarn. Har läkar tid imorgon så hoppas på starkare tabletter. Och sjukskrivning, som det är nu är det omöjligt att jobba!
 
Haha ja det va du!
Hoppas du får något fungerande och/eller sjukskrivning. Jag är smått rädd för att bli för dålig för att jobba. Vill inte behöva berätta för jobbet förrän efter nyår när 12v har gått.. Vet ditt jobb?
 
Haha ja det va du!
Hoppas du får något fungerande och/eller sjukskrivning. Jag är smått rädd för att bli för dålig för att jobba. Vill inte behöva berätta för jobbet förrän efter nyår när 12v har gått.. Vet ditt jobb?

Har berättat för några på jobbet, de som jobbar mig närmast samt arbetsplatsledare. Tänkte åka förbi jobbet idag och prata med chefen när hon för en gång skull är på plats.
Jag känner att jag måste berätta på jobbet med tanke på hur pass dåligt jag mår!

Hade aldrig berättat tidigare om det inte var för illamåendet!
 
Ja hon tog det bra faktiskt.. Hon sa att hon vart jätte glad för min skull men såklart ledsen för jobbets skull hur hon skulle få ihop allt.. :)
 
Nu smyger jag in här...! Plussade idag... Det känns fortfarande overkligt! Första försöket, första barnet... Allt är nytt! Vet inte ens vad jag känner :D Glädje, längtan, skräck, oro, nyfikenhet... Allt är en röra! Men det känns inte riktigt verkligt än... Vad händer nu liksom? När brukar man börja må illa? När skriver man in sig?
Har ett annat nick egentligen men skriver från det här ett tag tills jag är redo att gå ut med detta, och är lite mer säkert att pyret stannar kvar därinne...
 

BF- LISTA
Juni

5- Ammisan, 27 år, första barnet, södra Halland.
9- Thera, 32 år, andra barnet, södra Småland.
12- Honungshumlan, 27år, första barnet, Norra Halland
26- Rosen-Knoppen, 26år, första barnent, Stockholm.

Juli
9- byssan, 27 år, första barnet
17- Kaki, 25 år, första barnet
21- Evina, 28 år, första barnet

Augusti

 
BF- LISTA
Juni

5- Ammisan, 27 år, första barnet, södra Halland.
9- Thera, 32 år, andra barnet, södra Småland.
12- Honungshumlan, 27år, första barnet, Norra Halland
26- Rosen-Knoppen, 26år, första barnent, Stockholm.

Juli
9- byssan, 27 år, första barnet
11-Hyldeblomst, första barnet
17- Kaki, 25 år, första barnet
21- Evina, 28 år, första barnet

Augusti


Det får bli ett ungefärligt datum, men någon gång i början/mitten på juli om allt går bra. Hur har ni räknat fram?

Idag har det börjat något nytt. En plötslig huggande/stickande känsla i högra sidan i höjd med naveln ungefär. Inte särskilt behagligt. Har givetvis googlat mig halvt fördärvad och hittat att det kan vara ligament som töjer sig. Så jag hoppas innerligt att det bara är som det ska.
Annars känner jag ingenting direkt, vaknade i morse utan minsta sug eller annat obehag (som börjat kännas lite välbekant) i magen och blev omedelbart övertygad om att något var fel. (Jag borde väl känna MER, inte mindre. Är jag öht verkligen gravid??) Ska det fortsätta såhär lär jag vara ett nervvrak innan jul :meh:

Måste ta tag i MVC-biten också. Ringde tidigare i veckan, de har löjligt ont om tider och ingen alls när min sambo har möjlighet att vara med inom enligt dem rimlig tid. BM tyckte att jag kunde komma själv, det tycker varken sambon eller jag är ett bra alternativ. Han vill vara med och jag vill att han ska vara med och få all information.
 
Har berättat för några på jobbet, de som jobbar mig närmast samt arbetsplatsledare. Tänkte åka förbi jobbet idag och prata med chefen när hon för en gång skull är på plats.
Jag känner att jag måste berätta på jobbet med tanke på hur pass dåligt jag mår!

Hade aldrig berättat tidigare om det inte var för illamåendet!

Jag hoppas att jag ska kunna vänta ett bra tag med att berätta, men blir det så att jag börjar må illa på jobbet lär de fatta omgående så vi får väl se.
Skönt att din chef tog det bra, förstår bara inte detta att inte nöja sig med att gratulera utan att beklaga sig över effekterna för verksamheten. Det är ju liksom chefens problem/jobb att lösa, inte medarbetarens.
 
Grattis och välkommen @Evina :)

@Hyldeblomst Jag räknade mitt datum från senaste mensen först dag.
Ang stick och hugg och har jag också förstått det som att ligamenten töjer sig och jag har det själv ofta. Tillexempel vid häftiga rörelser eller när jag hostar.
 
Kul att vi blir fler!

Jag berättade för en till kompis idag, och sambon har berättat för sin mamma. Hon blev överlycklig! Jag borde väl berätta för min familj också, känns taskigt att vänner vet före familjen, kommer ändå inte kunna hålla mig till jul. Men det är ju tidigt än...

Jag opererade mitt ena knä i våras, korsbandsrekonstruktion, och det har krånglat en del sen dess. Har oroat mig lite för hur det ska bli när jag blir tyngre sen, gäller att ligga i med träningen! Läste dessutom i info från mvc att lederna kan bli påverkade av hormonförändringarna, så det gäller att vara försiktig med redan dåliga leder. Tror ni inte att jag halkade till utanför stallet nu i helgen med rejält svullet knä som resultat. Har jobbat två dagar men hade jätteont igår kväll så efter dagens sjukgymnastbesök blir det till att vara hemma från jobbet hela helgen. Känns extra jobbigt när man ju eventuellt ändå kommer att behöva vara hemma från jobbet framöver, beroende på mående förstås... Men, men kan inte hjälpas. Nu när det inte går att ta värktabletter som vanligt heller är det ju bara att lyssna på kroppen och vila.

Gällande graviditeten mår jag toppen! Väldigt trött, konstigt lukt/smaksinne och lite spänningar i magen till och från, men i övrigt är det ändå så att jag nästan tror att jag inbillar mig.

@Hyldeblomst trist att det ska vara så svårt med tider hos mvc. Det finns inga andra alternativ att ringa? Här har vi två, på ganska liten ort. Blev erbjuden tid för inskrivning samma dag som jag ringde, och sen två dagar senare då det passade mig bättre. Ang BF-datum så har jag räknat med hjälp av appar/hemsidor från senaste mens. Diffar någon dag mellan dem men inte mer än så. Å andra sidan känns det som att alla ändå blir flyttade på UL sen så det spelar väl egentligen ingen roll.
 
Grattis och välkommen @Evina !
Det tog sig direkt för oss också. Jag hade räknat med några månader, eller upp till ett år men tji fick jag :o

Min förkylning har blivit bättre efter en dag hemma i måndags när jag sov till lunch och sen var stilla resten av dagen. Lite tjock i halsen och snorig bara men inget som känns alltför jobbigt.
Imorgon åker jag och sambon äntligen till Rom över helgen. Ska bli supermysigt :love:
Jag ska passa på att bada badkar för att lindra mina gravidkrämpor. Ska bli så skönt. Innan har jag aldrig saknat badkar men nu så hade det varit fint.

Tycker allt att det börjar synas på mig nu. Ser inte mitt pubeshår längre när jag tittar ner. Det är en mage i vägen :D
 
Jag googlade på nätet efter beräknat datum så det stämmer väl sisådär.

Nu är jag förkyld också, dags att läsa på allt jag har hemma vad man får använda som gravid..
Kan fortfarande inte riktigt fatta att jag är gravid! Vi ska få ett barn! :D

@Honungshumlan hoppas du får det jättebra i Rom! Jag är avundsjuk och vill också se Italien! Har du varit där förut?

@Hyldeblomst När jag ringde sa min bm att det va jättemånga just nu som behövde skrivas in. Din sambo har rätt att få ledigt för bm -besök om jag förstått reglerna rätt? Men då får man ju berätta för chefen..
 
@Honungshumlan Ha så himla underbart i Italien, njut! :)

Var på inskrivning i dag, min BM verkar super bra! Mjuk och vänlig! :) Tog blodtryck, blodsocker och en himla massa blodprover :D
Bokade även in ultraljud i v.12 och sen RUL i februari, någon vecka senare än vanligt men jag är i Filippinerna mellan 16/1 och 2/2 så det fick bli 3/2 direkt när vi kommit hem :D

Är hemma och vilar några timmar nu innan jag ska tillbaka dit och träffa läkaren!
 
Hemma från läkaren nu, blev sjukskriven till 30/11 och efter det skulle vi se hur jag kände mig, om det blivit bättre eller inte. :up: Skönt att veta att jag kan ta dagen som den kommer nu utan att oroa mig för mitt jobb..
Nu hoppas vi att det lägger sig snabbt!!! :banana:
 
Hemma från läkaren nu, blev sjukskriven till 30/11 och efter det skulle vi se hur jag kände mig, om det blivit bättre eller inte. :up: Skönt att veta att jag kan ta dagen som den kommer nu utan att oroa mig för mitt jobb..
Nu hoppas vi att det lägger sig snabbt!!! :banana:

Vad skönt!
Jag är orolig för att jag ska börja må illa snart, och att det ska påverka jobbet :nailbiting:
När började ni må illa, ni som gör det?

Jag förstår inte riktigt än att jag faktiskt är gravid, känner mig mest som vanligt än så länge. Lite ömma bröst idag och inbillar mig att jag är lite hungrigare än vanligt. Annars finns inget tecken på att ett litet liv finns därinne :p
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Skapar en ny tråd eftersom den gamla börjar bli för lång :). Här kommer också den senaste listan och har knåpat ihop en...
95 96 97
Svar
1 935
· Visningar
93 810
Senast: hvala
·
Gravid - 1år Juni 5 - Ammisan, 27 år, första barnet, södra Halland. 11 - Thera, 32 år, andra barnet, flicka, Småland. 17 - Honungshumlan, 27år...
99 100 101
Svar
2 007
· Visningar
104 519
Senast: superstar
·
Småbarn Välkomna till del 17! Del 16 tog 1månad och 17dagar att fylla! :love: Januari 15/1 uva - första barnet - pojke (18/4) Mars 1/3...
98 99 100
Svar
1 984
· Visningar
88 203
Gravid - 1år OBS Försök att hålla denna tråd ren från grattis och liknade och bara hålla er till en lista. Jag kopierade in den sista listan...
27 28 29
Svar
569
· Visningar
98 391
Senast: Plussat
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp