Bukefalos 28 år!

Sommarföräldrar 2015

Status
Stängd för vidare inlägg.
@Evina

V.6 fick jag lätt illamående och kräktes nån enstaka gång, mådde mest illa på kvällarna.
V.7 började jag kräkas jätte mycket och vart kraftigt illamående och det har hållet sig kvar! Tyvärr..
Men idag (knack knack ta i trä) har jag inte kräkts mer än 4 gånger och mår "normal" illa.. Jag hoppas att det vänder nu! :up:
 
Oj. Jag är tydligen i V5 enligt uträkningar. Kan dra igång snart då alltså... :nailbiting:

Har inte haft riktigt illamående, men lite "tryck" över halsen idag, har inte velat ha tröja/jacka för tight för det har varit obehagligt och nästan gett illamående-känsla. Brukar inte vara så känslig så det har säkert med det att göra...
 
Oj. Jag är tydligen i V5 enligt uträkningar. Kan dra igång snart då alltså... :nailbiting:
Jag ska vara i vecka 6 och alltså bara precis lite före dig. Jag är inte illamående än, på det viset att jag behöver kräkas eller så, däremot känner jag mig antingen hungrig (det suger i magen som magkatarr) eller proppmätt (när jag har ätit något) och uppblåst och rapar. Jättecharmigt :p

@byssan Vilken otur du hade! Hoppas knäet känns bättre redan idag. Även jag undrar till och från om jag har inbillat mig det hela (när jag inte oroar mig för att något ska vara fel...)
Ang MVC så finns det två här också, trots större stad (och däri ligger väl egentligen problemet). Det har varit mycket uppmärksamhet runt att MVC här inte räcker till, underbemannat osv, men jag trodde inte att det skulle märkas SÅ tydligt. Idag har jag inte ens fått tag i dem, det känns inte särskilt förtroendeingivande.

@Honungshumlan Åh Rom, så härligt! Hoppas ni får en toppenhelg!
 
@deathslyna Missade att du har plockat bort dig ur listan, beklagar! Skönt att du mår bra i alla fall. Hoppas att det tar sig direkt nu så att du snart är tillbaka här i tråden!
 
@Hyldeblomst När jag ringde sa min bm att det va jättemånga just nu som behövde skrivas in. Din sambo har rätt att få ledigt för bm -besök om jag förstått reglerna rätt? Men då får man ju berätta för chefen..

Det kanske blir en baby boom till sommaren? (Hoppas sannerligen inte, det är dåligt bemannat här som det är :p ) Jag tror att det beror på hur kollektivavtalet ser ut, om man har rätt till ledigt eller inte?

@Rosen-Knoppen Bra att du blev sjukskriven och kan ta det lugnt! Hoppas ditt illamående snart ger med sig.
 
Det kanske blir en baby boom till sommaren? (Hoppas sannerligen inte, det är dåligt bemannat här som det är :p ) Jag tror att det beror på hur kollektivavtalet ser ut, om man har rätt till ledigt eller inte?

Ja det verkar inte bättre hos mig :p
Ja det kanske är kollektivavtalet som avgör.... Inte så insatt än i föräldrars rättigheter!
 
Oj. Jag är tydligen i V5 enligt uträkningar. Kan dra igång snart då alltså... :nailbiting:

Har inte haft riktigt illamående, men lite "tryck" över halsen idag, har inte velat ha tröja/jacka för tight för det har varit obehagligt och nästan gett illamående-känsla. Brukar inte vara så känslig så det har säkert med det att göra...

Jag är i v6 nu och mår inte alls illa än! Men småhungrig ofta, och kanske så jag mår lite illa om jag äter för mycket eller om det går för långt mellan måltiderna. Men på skala 1-10 så är det bara en 2a.
 
@Evina

V.6 fick jag lätt illamående och kräktes nån enstaka gång, mådde mest illa på kvällarna.
V.7 började jag kräkas jätte mycket och vart kraftigt illamående och det har hållet sig kvar! Tyvärr..
Men idag (knack knack ta i trä) har jag inte kräkts mer än 4 gånger och mår "normal" illa.. Jag hoppas att det vänder nu! :up:

Fick du inte utskrivet medicin? Lergigan Comp funkade super för mig!! Från att knappt kunna ta mig ur soffan så kan jag jobba nästan som vanligt :)

Inskrivning på måndag, är då i vecka 11+1. Ska försöka tjata mig till att de försöker hitta hjärtljud :p

Är det fler som rider fortfarande? Ska försöka fortsätta tills kroppen säger ifrån. Dock får surkärring vila tills jag hittar någon lämplig medryttare. Bara valacken jag sätter mig på nu för att minska riskerna att åka av :) Dock får jag knyta ihop ridbyxor med balband så de inte gått att knäppa längre! Som tur e så har pappa glömt ett par av sina här och de funkar finfint!
 
Jag går in i vecka 7 idag, så har inga problem med varken ridning eller ridbyxor än ;) :p Min häst är skadad och dräktig så hon skrittar bara. Ska föla i maj så jag räknar med att hennes kropp kommer att säga stopp före min. Rätt bra timing egentligen, sen kommer vi båda behöva ett uppehåll och lagom tills hon ska igång borde jag vara redo också. Jag rider lite andra hästar också och deg tänkte jag fortsätta med så länge det känns bra, men just nu sätter iofs mitt knä stopp i stället, så det kanske ger sig av sig själv.

På tal om ridning och graviditet hör man ju ibland skräckhistorier om barnmorskor som säger korkade saker om att man inte borde rida... Min var så skön, sa bara att du kan ju fundera på om du ska skaffa någon som kan hjälpa dig, men när det är dags att sluta, det märker du, det brukar ge sig själv! :bow:
 
@ammisan Fick inga starkare mediciner utskrivet, men har det inte gett sig (åtminstone minskat) till nästa vecka så ska jag ringa och krävs det!

Ang ridningen så var min BM jätte positivt till det och sa "ja du känner ju själv när du inte orkar mer"
Nu har jag ju inte orkat alls pga illamåendet men jag har sån tur tt jag delar pålle med mamma och syster så de tar honom mina dagar just nu. Sen har han varit skadad och är under rehab fortfarande så det blir ändå inga jobbiga ridpass eller så ännu..
 
Min bm va jättepositiv till ridningen och sa också att det bara är att fortsätta tills kroppen säger nej .

Märkligt att de sjukskriver dig innan du fått testa det! Är ju skönare att bli av med illamåendet än att ligga hemma och må pyton! :(
 
Idag har jag ringt barnmorskemottagningen, och fått tid för samtal. Första mötet är information i grupp. Det dumma är att dessa möten bara fanns på fredagar kl 8, och jag börjar jobba 6.30 i en annan kommun... Man har väl rätt att ta ledigt för det, men vill ju helst inte berätta för tidigt på jobbet heller! Kanske får ta det med chefen i alla fall snart då...
Har även ett enskilt samtal inbokat några veckor efter. Spännande :)
 
@Evina kan du inte fråga din arbetsgivare om du kan byta arbetstid den dagen? Säg att du ska på ett bankmötet eller liknande?

Idag fick jag ett infall och klippte av mig håret :D Har haft relativt långt hår, ner till slutet av skulderbladen ungefär.. Men idag tog jag tillfället i akt och bad mamma att kapa det! 25 cm försvann och nu går det till axlarna!
Var bara i vägen när jag kräktes och nu känns det så skönt när det är borta!!:D
 
@Rosen-Knoppen Jag har tyvärr inget jobb där jag kan byta arbetstid, jag arbetar som lärare och har ju klassen från 8.00 (och fritids från 6.30). Så det får kanske bli så att jag måste berätta lite tidigare iaf... Speciellt om jag börjar må illa!
 
@Honungshumlan Hur var Rom? :)

Våren weekend i Stockholm var mysig och rolig. Tyvärr blev mina "symtom " tydligare men vi lyckades fika eller äta så fort jag kände att det behövdes så mådde jag inte illa :)
 
Idag fick jag ett infall och klippte av mig håret :D Har haft relativt långt hår, ner till slutet av skulderbladen ungefär.. Men idag tog jag tillfället i akt och bad mamma att kapa det! 25 cm försvann och nu går det till axlarna!
Var bara i vägen när jag kräktes och nu känns det så skönt när det är borta!!:D

Modigt! Och skönt att bli av med lite dövikt ;) jag brukar göra så varje försommar.
 
Idag har jag ringt barnmorskemottagningen, och fått tid för samtal. Första mötet är information i grupp. Det dumma är att dessa möten bara fanns på fredagar kl 8, och jag börjar jobba 6.30 i en annan kommun... Man har väl rätt att ta ledigt för det, men vill ju helst inte berätta för tidigt på jobbet heller! Kanske får ta det med chefen i alla fall snart då...
Har även ett enskilt samtal inbokat några veckor efter. Spännande :)

Kan du inte få hoppa över mötet i grupp då och få all info på det egna mötet?
 
:wtf: Illamåendet har smugit sig på mer och mer för varje dag och i morse fick jag aningar om hur jävligt det kan komma att bli om det fortsätter. Rotade fram mina åksjukearmband och de verkar faktiskt hjälpa! Nästa steg är väl Postafen antar jag, men jag blir så förbannat trött av dem...

Har någon prövat akupunktur mot illamående? En kompis tipsade om det... Ska höra efter med barnmorskan om det blir än mer jävligt.

Vi har berättat för våra föräldrar nu, och några fler vänner. Känns egentligen som att lite väl många vet med tanke på att det bara är v 7 än men det är så svårt att vara tyst. Och eftersom vi inte riktigt har varandra att prata med heller så behöver man ju andra. Eller, vi pratar ju i telefon flera gånger i veckan men det är inte riktigt samma sak ;)
 
Jag kan tänka mig att det är skönt att ha några fysiska personer att kunna prata med. Telefon är ju inte riktigt samma alltid..
Akupunktur har jag ingen aning om hur bra det är. Jag lyckas fortfarande må bra. Men jag vill snart också berätta för folk!!!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Skapar en ny tråd eftersom den gamla börjar bli för lång :). Här kommer också den senaste listan och har knåpat ihop en...
95 96 97
Svar
1 935
· Visningar
93 817
Senast: hvala
·
Gravid - 1år Juni 5 - Ammisan, 27 år, första barnet, södra Halland. 11 - Thera, 32 år, andra barnet, flicka, Småland. 17 - Honungshumlan, 27år...
99 100 101
Svar
2 007
· Visningar
104 556
Senast: superstar
·
Småbarn Välkomna till del 17! Del 16 tog 1månad och 17dagar att fylla! :love: Januari 15/1 uva - första barnet - pojke (18/4) Mars 1/3...
98 99 100
Svar
1 984
· Visningar
88 204
Gravid - 1år OBS Försök att hålla denna tråd ren från grattis och liknade och bara hålla er till en lista. Jag kopierade in den sista listan...
27 28 29
Svar
569
· Visningar
98 403
Senast: Plussat
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp