Bukefalos 28 år!

Sommarföräldrar 2015

Status
Stängd för vidare inlägg.
Galet! Det syns tydligen mer på mig än vad jag förstår! En kollega, som jag inte ens känner särskilt väl, frågade just om jag hade en stor förändring på gång i livet, hon såg det i mitt ansikte! Sen sa hon Grattis, det är kul med barn. Jag bara satt helt chockad!

Har hört förut om sådana som ser graviditeter tidigt, men i vecka 6??? Och idag har jag inte ens tänkt på det särskilt mycket, så jag gick inte runt med det där fåniga leendet som jag ibland annars kommer på mig själv med.

Var hos mina föräldrar i helgen, och tyckte att dom tittade jättekonstigt på mig hela tiden, men det var nog bara inbillning.

Vilka har ni berättat för? Om inte, när planerar ni att göra det? Jag hade tänkt hålla mig till jul när det gäller familjen, då jag kommer vara i v 12, men vet inte om jag kommer klara så länge ;)
Spännande att folk ser det så tidigt :)

Med första barnet: Vi väntade till v.12 med bror och styvfar samt min farmor. Min mamma fick veta tidigare, även farfar, på hans födelsedag. Sambons pappa, syskon och farmor fick veta när pappan fyllde år runt kanske v. 14? Mamman strax efter UL i v. 18 och resten av släkten på mammans sida på julafton, knappt 4 månader innan bf.

Inte så tät kontakt med mamman och hennes släkt och min pappa finns inte i livet varför han inte är med där.
 
Min familj och sambons familj vet, samt några närmre vänner till oss.

Sen har jag börjat berätta smått på jobbet, för arbetsplatsledare och nära kollegor. I och med att jag inte mått bra oh behövt vara hemma. Chefen får veta imorgon, kanske blir sjukskriven så då behöver hon veta.

Provade att jobba igår, gick sådär, mådde fruktansvärt och kräktes ett par gånger under dagen. Men kvällen var värst sen, va helt utslagen och fick inte behålla middag eller nåt. Så får blir hemma idag med och sen träffa läkaren på torsdag.
 
@byssan Vi berättade nu i v10. Jag är dels en usel lögnare och sen kände vi att går det åt skogen så är det skönt att alla vet.
Alla har blivit jätteglada, så det har bara varit roligt att berätta och se alla förvånade miner.
 
Här kommer jag! :D
Plussade i förrgår, men så svagt streck så jag vågade inte riktigt tro. Men imorse blev det ett starkt streck, och då provade jag även cb digital och den visade gravid i 2-3 veckor. Så nu vågar jag lägga in mig i listan.
Än så länge vet bara sambon om det, men jag är inte så bra på att hemlighålla saker så vi får se när vi kläcker nyheten för de närmsta... Kanske kring jul :)

BF- LISTA
Juni

5- Ammisan, 27 år, första barnet, södra Halland.
9- Thera, 32 år, andra barnet, södra Småland.
12- Honungshumlan, 27år, första barnet, Norra Halland
26- Rosen-Knoppen, 26år, första barnent, Stockholm.

Juli
7- deathslyna, 24 år, andra barnet
9- byssan, 27 år, första barnet
17- Kaki, 25 år, första barnet

Augusti
 
Raderar mig :)


BF- LISTA
Juni

5- Ammisan, 27 år, första barnet, södra Halland.
9- Thera, 32 år, andra barnet, södra Småland.
12- Honungshumlan, 27år, första barnet, Norra Halland
26- Rosen-Knoppen, 26år, första barnent, Stockholm.

Juli
9- byssan, 27 år, första barnet
17- Kaki, 25 år, första barnet

Augusti
 
Oj förlåt @deathslyna Det tänkte jag inte på. Lycka till framöver och kram

Tänkte ringa mvc idag och skriva in mig. Har ni andra gjort det direkt eller väntade ni lite?
 
@deathslyna Skönt att du mår så bra som du gör. Håller tummar och tår för dig!

@Kaki Grattis och välkommen!
Jag ringde bm i v6 eller om det var 7. I vilket fall så var vi på hälsosamtal bara dagen efter då de vill ha det kring v6. Jag tyckte det var bra att sambon följde med, så fick han lika stor chans att vara delaktig och ställa frågor han också.
 
Jag ringde nu redan, men jobbar lite tokigt så det är först om 3v som de hade en ledig tid som passar mig. Åker själv den gången tror jag... Lovade ta med schemat så vi kan boka in nästa möte redan då :p och då ska killen med iaf!
 
Jag ringde nu redan, men jobbar lite tokigt så det är först om 3v som de hade en ledig tid som passar mig. Åker själv den gången tror jag... Lovade ta med schemat så vi kan boka in nästa möte redan då :p och då ska killen med iaf!
Här vill de att man är själv på första besöket så de kan fråga om man blir misshandlad av sin partner :)
 
Oj det var rakt på sak av dom! Men bra antar jag!

Ni andra, när började era symtom? Jag känner ingenting alls än, möjligtvis är jag tröttare men det kan lika gärna vara mörkret.
 
@Kaki Mina första symptom kom i vecka 4. Då trodde jag att det var mensen som var på g. Jag hade lätt mensvärk och ömmande bröst. Mensen kom aldrig så jag plussade i slutet av v5.
 
@Kaki
Plussade i v.5. Då var jag jätte trött och hade ont i tuttarna.
V.6 fick jag lätt illamående och kräktes nån enstaka gång, mådde mest illa på kvällarna.
V.7 började jag kräkas jätte mycket och vart kraftigt illamående och det verkar hänga kvar nu i v.8 och värre verkar det bli. Har haft en av de jobbigaste dagarna hittills idag!

Övrigt är jag extremt trött, ont i brösten och det sticker och drar i livmodern (den växer antar jag)
 
Vad bra, men hemskt också att de behöver tänka på det viset. Det hade jag ingen tanke på att de kanske skulle ha frågor om.

Det är jättebra. De frågade det förra gången med men sambon var med på första besöket så de fick ta det på andra. Tror inte att sambon skulle våga slå mig :p jag är rätt tuff så.
 
Här kommer jag! :D

Och jag kommer efter!
Fortfarande lite ställd. Jag? Gravid?? Kan det verkligen vara sant? :p

Enligt senaste mens är jag i vecka 6. Har inga jättetydliga symptom än, ett malande sug i magen som började i förra veckan, men jag trodde ju att det var mens på g. Annars känner jag mig mest liksom uppblåst (och rapig :o).

Det är bara sambon och jag som vet, vår lilla hemlighet tills vidare. De allra närmaste får nog veta ganska snart, när vi har smält det lite.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Skapar en ny tråd eftersom den gamla börjar bli för lång :). Här kommer också den senaste listan och har knåpat ihop en...
95 96 97
Svar
1 935
· Visningar
93 220
Senast: hvala
·
Gravid - 1år Juni 5 - Ammisan, 27 år, första barnet, södra Halland. 11 - Thera, 32 år, andra barnet, flicka, Småland. 17 - Honungshumlan, 27år...
99 100 101
Svar
2 007
· Visningar
104 350
Senast: superstar
·
Småbarn Välkomna till del 17! Del 16 tog 1månad och 17dagar att fylla! :love: Januari 15/1 uva - första barnet - pojke (18/4) Mars 1/3...
98 99 100
Svar
1 984
· Visningar
88 096
Gravid - 1år OBS Försök att hålla denna tråd ren från grattis och liknade och bara hålla er till en lista. Jag kopierade in den sista listan...
27 28 29
Svar
569
· Visningar
98 297
Senast: Plussat
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp