Sommarföräldrar 2015

Status
Stängd för vidare inlägg.

ammisan

Trådstartare
Ny tråd :)

V 5 (4+5), BF 5 juni.

Plussade igår igen efter 2 försök sedan sista MF. Hoppas verkligen att den lille krabaten vi stanna i magen denna gången :heart

Illamåendet började idag... Humörsvängningar och molande värk har jag haft i en vecka (trodde det va pms innan testet visade gravid!).

Hoppas fler dyker upp här :heart

BF- LISTA
Juni

5- Ammisan, 27 år, första barnet, södra Halland.

Juli

Augusti
 
Här hör ju jag hemma :D. Går in i v6 idag. Plussade igår. Blev gravid på första "slarvet" med skydd kring äl. Blir det så blir det var väl inställningen och det blev det. Fortare än vi kunde ana :o

Har haft ont i livmodern en vecka. Ömma bröst nästan lika länge. För tre dagar sen var jag jättetrött och igår med. Igår kom också aptiten, blir hungrig mycket fortare än vanligt. Blåsan verkar ha krympt också, tycker jag springer på toa stup i kvarten :p

BF- LISTA
Juni

5- Ammisan, 27 år, första barnet, södra Halland.
12- Honungshumlan, 27år, första barnet, Norra Halland
Juli

Augusti
 
Åh va kul! Bara för att jag inte Berit inte och kollat på några dagar så har någon skrivit :)

Har fortfarande ont i magen, mest på dagarna! Lite illamående och kan äta hur mycket clementiner som helst!! Körde in till stan igår bara för att få chili cheese från Max, har typ 2 mil dit. Ingenting jag berättade för sambon kan jag lova! :p
 
Det sambon inte vet, har du inte ont av ;)
Har inga cravings ännu, men måste äta lite oftare för att inte bli helt slut.
Jag har gått upp nästan ett kg i vikt och att döma av hur de växt så har allt lagt sig på brösten :p

Igår kände jag mig knappt gravid alls. Pigg och knappt ont alls, lite lätt illamående då och då bara.
Idag har jag världens molvärk i livmodern, mår smått illa och fryser hela tiden. Tur jag brukar sluta tidigare på fredagar. Har bäddat ner mig i soffan under en filt nu. Hoppas alvedonen kickar in och tar udden av det.

Har ni berättat för släkt och vänner eller ska ni vänta ett tag till?
Jag går och funderar på vad jag vill. Skulle något gå snett vore det skönt om mina föräldrar visste i alla fall så att vi kan få stöd därifrån. Men jag vet inte riktigt.
 
Vi har berättat för vissa vänner. Ingen i familjen ännu, ska försöka vänta till jul och göra någon kul julklapp av det :)

Vi fick ett missfall tidigare i år och då va det jätteskönt att ha berättat för alla närmsta. Då hade vi berättat för familjen också!
 
Det vore kul att ge pappa något på Fars dag nästa helg och skriva ett kort typ "grattis på fars dag morfar!" Det är första barnbarnet och han är väldigt barnkär, så han kommer bli överlycklig.
 
Ja vilken rolig idé! Har helt glömt att det är de snart :)

Jag tänkte att sen när man går förbi de mest kritiska veckorna göra små vita bodys med personliga tryck på som julklappar. Finns tydligen papper på Clas Ohlson man ska skriva ut på i en vanlig skrivare som man kan applicera på kläder!
 
Jag har haft en skithelg. Hela fredagskvällen hade jag riktigt ont i livmodern. Lördagen mådde jag illa och var fortfarande öm efter fredagens smärta. Orkade gå två korta promenader i snigeltakt med hunden. Annars låg jag på soffan hela dagen. Trött som ett helt ålderdomshem.

Söndagen var aningens bättre. Orkade städa lite och klarade att gå aningens fortare. Fick skippa näst sista gången på bugg-kursen, jag hade garanterat spytt av alla snurrar.

Döm om min förvåning när jag vaknade idag piggare än vanligt. Ingen smärta och bara lätt illamående då och då. Det var till och med så att jag glömde bort att jag är gravid. Ridlektionen ikväll gick bra, men jag fick sån mjölksyra i vaderna i traven så all kraft bara försvann. Som väl var så töltade vi mest och då var det inga problem.

Jag har beställt såna seabands som jag tänkte testa mot illamåendet. Eftersom det inte är så illa att jag måste spy så hoppas jag det räcker ett tag i alla fall.
Har typ fobi mot att spy, har bara gjort det en gång på fyllan som vuxen så hoppas innerligt att jag slipper bli så dålig.
 
Smyger in här efter att ha plussat idag efter 10 månaders försökande. Knasigt att månaden när vi inte alls försökte ordentligt, inga ÄL-test och bara sex 3 gånger så tar det sig.
Är i v.5 (4+4) efter senaste mensen första dag..
Är fortfarande lite i chocktillstånd tror jag :o:D


BF- LISTA
Juni

5- Ammisan, 27 år, första barnet, södra Halland.
12- Honungshumlan, 27år, första barnet, Norra Halland
26- Rosen-Knoppen, 26år, första barnent, Stockholm.

Juli

Augusti
 
Grattis!

Smyger in här efter att ha plussat idag efter 10 månaders försökande. Knasigt att månaden när vi inte alls försökte ordentligt, inga ÄL-test och bara sex 3 gånger så tar det sig.
Är i v.5 (4+4) efter senaste mensen första dag..
Är fortfarande lite i chocktillstånd tror jag :o:D


BF- LISTA
Juni

5- Ammisan, 27 år, första barnet, södra Halland.
12- Honungshumlan, 27år, första barnet, Norra Halland
26- Rosen-Knoppen, 26år, första barnent, Stockholm.

Juli

Augusti
 
Har mått lite små illa på kvällarna innan jag plussade men idag mår jag rejält illa! Började redan på morgonen när jag inte var snabb nog att äta frukost efter jag gick upp och gick inte över efter frukost. Och nu känns det som om kräken sitter uppe i halsen hela tiden..
Hur mår ni? :D
 
Jag har haft tre vad jag får anse vara bra dagar. Vaknat innan väckarklockan som ringer 6 och varit pigg. Lätt illamående i perioder som försvunnit sen jag började med sea-bands igår kväll :bow: Men jag ropar inte hej ännu. Svägerskan mådde toppen till V8 sen började hon spy konstant.
Smärtan i livmodern kommer och går alltmer sällan. Jag kan dock inte ha tajta byxor. Det gör ont. Har döljt mina uppknäppta jeans med långa tröjor på jobbet :p Kjol och leggings har också blivit flitigt använt.
Somnar visserligen kl 21 om kvällarna vare sig jag vill eller ej. Så kroppen jobbar nog på rätt bra känns det som.

Idag var jag och sambon hos BM på hälsosamtal. Inte mycket som jag inte visste. Fick en rejäl utfrågning om mina alkoholvanor det senaste året via en enkät. De har inte varit så utsvävande så det var lugnt. Kändes lite som ett läxförhör i livsstilsvanor, men BM var rätt skön så det var inte så farligt. Fick datum till inskrivning och provtagning den 24nov. Usch blodprov :nailbiting:
 
Har mått lite små illa på kvällarna innan jag plussade men idag mår jag rejält illa! Började redan på morgonen när jag inte var snabb nog att äta frukost efter jag gick upp och gick inte över efter frukost. Och nu känns det som om kräken sitter uppe i halsen hela tiden..
Hur mår ni? :D

Mår illa hela dagarna. Värst när jag inte ätit. Behöver tugga på något varje 1/2 timme om jag ska må hyfsat :(

Har imellanåt väldigt ont i magen. Brukar vara värst på eftermiddagen!

Är i v 8 (7+5) idag.
 
Seaband testade jag att köpa förra veckan när mitt illamående kom. Hjälpte inte mig alls tyvärr, men verkar fungera för de flesta!

Är också sjukt nålrädd! Har min inskrivning den 17/11 och första UL 25/11. Känns som en evighet dit! :p
 
Freedag! :bow: Så jäkla skönt att få lov att vila hela två dagar om det behövs. Den här veckan har iof varit rätt ok så kanske orkar hitta på något kul med.
Imorgon går jag in i v8 :bump:

@ammisan Visst känns det som en evighet tills dess. Fast vårt ul är först kring v18 så det är ju inte förrän i Januari, ännu längre att vänta...
 
Javisst är det skönt med fredag!
Jag mår allt mer och mer illa, idag höll det på att komma upp när barnen skalade ägg på jobbet (förskola) och var tvungen att lämna mellis, skyllde på att jag var tvungen att kissa..
 
Varit en bra helg för mig, lite lätt illamående och halsbränna ibland. Ap ont i tuttarna!
Men ändå så får jag knäppa tankar ibland och får för mig att jag inte alls är gravid, att jag inbillat mig allt och det måste varit nåt fel på testet.
Men som sagt, lite illamående, ont i tuttar, värk från livmodern och utebliven mens bevisar ju motsatsen!
Gissar på hormonerna! Igår började jag gråta för att sambon sa att jag inte fick nån julskinka förrens den 23/12 som vår tradition är, men jag var ju jätte sugen på julskinka! :D
 
Jag har också haft en bra helg. Vi strosade runt i stan i lördags och jag köpte en kjol i en modell som sitter ganska tajt över låren, men löst i midjan när jag köpte en stl för stor. Jätteskönt! Jag kan inte ha kläder som trycker på magen. Gör jätteont efter ett tag. Givetvis börjar nästan alla byxor jag äger utom två bli små eftersom jag är jättehungrig.
Nog för att man inte ska "äta för två" och det gör jag väl inte heller, men jag håller hellre illamåendet och magkatarren borta och blir rund tidigt. Tjock ska jag ju bli ändå :p
Sambon suckade och sa att han kommer bli tjock på köpet när jag ville ha fika 1.5 timme efter lunch. Jag var ju hungrig ju :D

Har börjat få cravings på sura och syrliga saker. Apelsinjuice är bara för gott!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Skapar en ny tråd eftersom den gamla börjar bli för lång :). Här kommer också den senaste listan och har knåpat ihop en...
95 96 97
Svar
1 935
· Visningar
91 884
Senast: hvala
·
Gravid - 1år Juni 5 - Ammisan, 27 år, första barnet, södra Halland. 11 - Thera, 32 år, andra barnet, flicka, Småland. 17 - Honungshumlan, 27år...
99 100 101
Svar
2 007
· Visningar
104 038
Senast: superstar
·
Småbarn Välkomna till del 17! Del 16 tog 1månad och 17dagar att fylla! :love: Januari 15/1 uva - första barnet - pojke (18/4) Mars 1/3...
98 99 100
Svar
1 984
· Visningar
87 839
Gravid - 1år OBS Försök att hålla denna tråd ren från grattis och liknade och bara hålla er till en lista. Jag kopierade in den sista listan...
27 28 29
Svar
569
· Visningar
98 203
Senast: Plussat
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp