Sy egna hästgrejer, 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Sy egna hästgrejer, 3

hoppas alla hittar hit bara.. nästa gång tycker jag en länk skall lämnas i den låsta tråden oxå :angel: allt för att göra det så lätt som möjligt :p
 
Sv: Sy egna hästgrejer, 3

Hittade också hit, ska bara sy dit fästen på mitt lila ländtäcke så ska det läggas upp också...
 
Sv: Sy egna hästgrejer, 3

jag blir så sugen när jag ser allt fint som alla gjort!
Finns det ingen sida på nätet med mönster eller så?
 
Sv: Sy egna hästgrejer, 3

vet inte om det finns på nätet, men det finns i alla fall böcker:
Make your own horse clothing
Make your own horse equipment
 
Sv: Sy egna hästgrejer, 3

skriver ett inlägg för att komma ihåg tråden ;)
 
Sv: Sy egna hästgrejer, 3

hoppas alla hittar hit bara.. nästa gång tycker jag en länk skall lämnas i den låsta tråden oxå :angel: allt för att göra det så lätt som möjligt :p

Visst saten, de kunde jag ju ha gjort. Tänkte inte så långt :o
 
Sv: Sy egna hästgrejer, 3

*kl*

Jag hittade er till slut! Om jag orkar ska jag sätta igång med ett fleecetäcke till minishettisen. Hon blev av med pälsen i fredags kväll så hon behöver lite extra nu. Måste bara hitta ett tyg som passar :p
 
Sv: Sy egna hästgrejer, 3

påtal om de så måste jag bli klar med mitt ländtäcke snart :crazy: det ligger och tittar på mig här i hörnet.
 
Sv: Sy egna hästgrejer, 3

Nu ska jag börja sy :d
Det ser så kul ut när alla visat sina superfina saker i dom andra trådarna :love:
Vad behöver man när man ska sy ett schabrak? :)
Hur gör man fleece lindor? :d
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Sy egna hästgrejer, 3

nu har jag gjort färdigt mitt grå sadelöverdrag i fleece
får se om jag sätter fast bokstäver på det också.

har börjat spåna på att sy en "påse" av vaxduk att sätta stigbyglarna i när dom är skitiga. sadeln blir så nedrans lortig av de leriga stigbyglarna (lera på marken -> lera på skorna -> lera på stigbyglarna), känns ganska drygt att tvätta av dom länge under vatten varje gång man ridit
 
Sv: Sy egna hästgrejer, 3

lägger bara in ett inlägg så jag kan hålla koll även på denna tråden :rofl:
 
Sv: Sy egna hästgrejer, 3

Annars kan man ju spola av skorna innan man sitter upp ;) Nä, skämt åsido, jag har haft samma tanke många gånger.
 
Sv: Sy egna hästgrejer, 3

Nu ska jag börja sy :d
Det ser så kul ut när alla visat sina superfina saker i dom andra trådarna :love:
Vad behöver man när man ska sy ett schabrak? :)
Hur gör man fleece lindor? :d

Nu fortsätter jag på mitt gamla inlägg..
* Vad behövs för att göra ett vinter resp. regn-täcke?
* Är "bävernylon" bra utsida på vinter?
* Vad är bra fyllning i dom olika täckena?
* Vad syr man med för tråd?

Nån som vet? :)
 
Sv: Sy egna hästgrejer, 3

jag sydde ett ridtäcke av syrrans soffilt för några veckor sedan,tog ca 30min efter det att barnen lagt sig;)

18981320.jpg



ska försöka mig på en sån där "kameldrivar" sadel oxå:D
 
Sv: Sy egna hästgrejer, 3

fast dom blir ju lika leriga igen på vägen ut till paddocken, och att sitta upp direkt utanför stallet går inte - då kan jag ju inte dra för plankorna i ingången till paddocken ovh jag vill inte ha öppet där ifall jag skulle åka av och hästen får för sig att gå och hälsa på hingsten..
 
Sv: Sy egna hästgrejer, 3

Är så imponerad av alla som kan sy!:)
men kom på att jag faktiskt sytt en pad själv!
syns inte så mkt för sadel och nummerlapp, men jag tycker själv den blev riktigt bra!:D
mimbatvling.jpg

haffisar003.jpg

nästa projekt blir en barbacka pad, då hästen är dräktig och sadeln passar snart ej längre...:crazy:
 
Sv: Sy egna hästgrejer, 3

varför kan alla sy så bra, själv ska jag försöka mig på att sy ett täcke :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
8 811
Senast: bollen__
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
10 886
Senast: Niyama
·
  • Låst
Hundavel & Ras Vill ge en hund bästa möjliga liv och förutsättningar. Tyvärr blir jag inte klokare på vilken ras som skulle passa bäst. Och kan heller...
5 6 7
Svar
133
· Visningar
12 373
Senast: Snurrfian
·
Hundträning Tjohooo! Nu börjar det dra ihop sig sig. Utan att skämmas så snor jag en fotutmaning (gå gärna in och tryck på gilla knappen på...
9 10 11
Svar
200
· Visningar
8 606
Senast: Brie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp